Ruoan hinta
Aivan käsittämätön tämä hintakehitys! Miten vaikuttaa teidän arkeenne? Itse en ole joutunut aiemmin juuri kaupassa laskeskelemaan, mutta myt täytyy alkaa jo käyttämään suunnitelmallisuutta ettei ruokalasku pomppaa pilviin.
Saman aikaiset muiden kustannusten nousu ei helpota asiaa, mutta niistä en tässä enempää halua alkaa kohisemaan.
Käydessämme tänä vuonna Espanjassa ja Kreikassa, hintataso oli sellaista luokkaa et melkein teki mieli kuskata lihaa tuliaisiksi.
Mitä mietteitä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut juuri eroa niissä tuotteissa mitä itse ostan.
Mainiota . Mitä ostat ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainiota . Mitä ostat ?
Perunaa, riisiä, papuja, porkkanoita, kaalia, linssiä, muikkuja, silakoita, kassleria, tofua yms.
Jos jatkossa jätät ne lihat ostamatta ihan kokonaan niin siinä kiittävät sekä terveys, kukkaro että planeetta.
Mielestäni ruoan hintojen nousu on köyhien ainaista valitusta. En ainakaan ole huomannut hintojen nousua.
Eilen kaupassa käydessäni kiittelin ettei tule syötyä leikkeleitä leivän päällä lainkaan. Pienehköt paketit alkoivat hipoa jo 4.50€. Mielestäni noi vaan on turhia, ostan mielummin silläkin rahalla pihvejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainiota . Mitä ostat ?
Perunaa, riisiä, papuja, porkkanoita, kaalia, linssiä, muikkuja, silakoita, kassleria, tofua yms.
Itse ostan noista perunoita, papuja, porkkanoita, linssejä ( ja mieheni kassleria) kaikkien niiden hinta on noussut
Kaali on noista se minkä hinta ei ole noussut.
No ruokakulut vähän kasvanut, mutta ei edelleenkään oo tarvinnut pihistellä, eikä ole pakko ottaa halvinta.
Me suunnitellaan ruokalista tosi hyvin ja käydään aina kerta viikkoon kunnolla kaupassa, tarvittaessa täydennetään mm. Maitoa ja hedelmiä jos tarttee.
Siinä menee eniten rahaa meillä jos ruokailutkin on ns heräteostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ruoan hintojen nousu on köyhien ainaista valitusta. En ainakaan ole huomannut hintojen nousua.
Hei hienoa, et sulla menee hyvin! Ota huomioon et sekin tilanne voi joskus muuttua. Ei kannata antaa pissan nousta liikaa hattuun
Vierailija kirjoitti:
Eilen kaupassa käydessäni kiittelin ettei tule syötyä leikkeleitä leivän päällä lainkaan. Pienehköt paketit alkoivat hipoa jo 4.50€. Mielestäni noi vaan on turhia, ostan mielummin silläkin rahalla pihvejä.
Älä puhu paskaa! Lidlissäkin saunapalvi 2.29€/180g.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hienoa, et sulla menee hyvin! Ota huomioon et sekin tilanne voi joskus muuttua. Ei kannata antaa pissan nousta liikaa hattuun
Meneehän se hyvin kun käyn töissä. Mene pummeroinen töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa! Lidlissäkin saunapalvi 2.29€/180g.
Prismassa saunapalvi 2,45e/300g.
Olen huomannut hintojen nousun, mutta ei ole vaikuttanut ainakaan vielä ostoskäyttäytymiseen.
Käymme 1x/vkossa ruokakaupassa, rahaa menee n.200-250€/kerta+1x viikossa haetaan tai tilataan ulkoa sapuska, yleensä perjantaisin.
2aik+aikuisteini
Meidän tän viikon ruokalista
Kasvissosekeitto ja raejuusto
Kana-nuudeliwok kasviksilla
Makaronilaatikko soijarouheella
Pikalasagne kananjauhelihasta
Jauhelihapihvit ja muusi
Kalakeitto
Kanan leikkeet ja uunijuureksia
Sitten seuraavaksi ainakin tonnikalapastaa, italianpata soijarouheella
Aika paljon saa ruokia tehtyä soijarouheestakin. Ja moni sanoo, että ei muka pysty syömään, sanon, että on saanut huonosti tehtyä. Mä kans opin jossain köksän tunnilla, että soija pitää turvottaa, mutta jostain sain vinkin, että paistetaan. Mä palstan öljyssä, sit sipulia, tuoretta valkosipulia, maustetta, soijakastiketta ja sitten vähän vettä pannulle. Tulee paljon maukkaampaa!
On kyllä noussut ihan älyttömästi. Ei ole varaa ostaa enää salaattiaineksia eikä hedelmiä eikä kanaa muuta kuin joskus niitä marinoituja koipireisiä. Pitää mennä jollain älöttävällä sika-nautajauhelihalla, potuilla ja porkkanoilla. Kasvisyöjäksikään en voi alkaa kun olen allerginen palkokasveille.
Hassuinta on, että olen alkanut vain ostamaan laadukkaampia tuotteita, koska hintojen nousu on näkynyt ja kohdistunut ns. taloustuotteisiin.
Nyt syödään oikeasti vähemmän määrällisesti, mutta laadukkaammin. Vyötärö kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainiota . Mitä ostat ?
Itse ostan noista perunoita, papuja, porkkanoita, linssejä ( ja mieheni kassleria) kaikkien niiden hinta on noussut
Kaali on noista se minkä hinta ei ole noussut.
Oikeasti? Kassler on ollut melko tarkkaan 8 e/kg niin kauan kuin muistan. Jos noissa on korotuksia, ne on sitten sen verran pieniä etten ole tullut huomanneeksi. Ehkä pitäisi katsella tarkemmin. mutta toisaalta, syötävä on kuitenkin, mitäpä se hinnan tarkkailukaan auttaa.
Kuin sokee pitää olla ettei huomaa hintojen nousua joka koskee joka ikistä tuotetta suurin osa kallistunut 30% vain joku k menu ehkä 10-30snt kalliimpi. Tämä ole mielipide kysymys vaan tilastollinen fakta. Trollit jaksaa jauhaa pas kaa.
Perunatkin on kalliimpia kuin ennen. Käyn 3 kertaa päivässä joten turha väitellä vastaan