Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSIKOT viikko 45***

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käyty, ruuat on tehty ja lapsi sekä äiti ruokittu.

Ihan hirveesti lunta! Kauniin valkoista ulkona. Rupee kohta joulufiilis pukkaamaan päälle.

Vaatekokoasiaa... meillä on niin päin, että jopa 62cm paidat mahtuu vielä, mutta housuissa on 68cm ja pikkuhiljaa siirrytään 74cm, lahkeet rupee jäämään lyhkäisiksi.

Mä annan tytölle iltaisin pullollisen velliä. Kaikki vellit, mitkä tulee maitotutista läpi, maistuu tytölle. Vellitutista ei osaa juoda ollenkaan.

Lisa: Joo, se on ihan hyvä käydä juhlimassa välillä, jaksaa taas arkea ihan uudella tavalla. Eikä mekään ensimmäiseen 6kk:een käyty juuri missään, tyttö oli ekaa kertaa yöhoidossa 6kk ikäisenä.

Jenni: Onko finnkinon sivuilla siitä torstain leffasta jotain? Mistä olet saanut tietää siitä? Mä olen kovasti yrittänyt etsiä, että onko babybioa, mutta en löydä...

Niamey ja Larsku: Äh, ihan ärsyttää teidän puolesta noi jutut... mä todellakin ymmärrän, että muiden neuvomiset ja vauvan omimiset ottaa päähän. Ja vielä kun toisilla on niin alkukantaiset kasvatusmetodit, huudatetaan vauvaa jne... Mä en voi sietää sitä, että sanotaan että ei saa mennä heti katsomaan jos vauva itkee tai että ei saa pitää koko aikaa sylissä, muuten vauva tottuu siihen. Paskanmarjat sanon minä! Vauva kaipaa hellyyttä! Ja vaikka ei heti ryntäisikään paikalle, kun vauva itkee, niin sekin on ok. Jokaisella on ne omat hoitotavat. Onneksi nykyään on pehmeämmät kasvatusmenetelmät.

Meillä ei ole joulua ihan hirveesti vielä suunniteltu. Mun ja miehen vanhemmat asuvat molemmat Helsingissä, ja me Vantaalla, eli käydään aattona varmaan molemmissa paikoissa, ainakin niin ollaan aikaisemmin tehty. Itse ei varmaan osteta tytölle ihmeempiä joululahjoja, luulen että niitä tulee ihan tarpeeksi muutenkin=)

Kyllä mullakin on joskus ikävä sitä aikaa, kun ei lasta vielä ollut... mutta ne on aika hetkellisiä juttuja, ei nyt mitenkään kovasti ole ruvennut kaduttamaan=) Mun sisko tarjoutui ottamaan tytön hoitoon keskiviikkona, MÄ SAAN OLLA KOKO PÄIVÄN YKSIN! IHANAA!

Larsku: Kyllä ne huudot pikkuhiljaa loppuvat, usko mua. Yritä jaksaa, se on ohimenevää. Onko sulla kantoliinaa tai rintareppua? Vauva siihen, niin saat kädet vapaaksi niin pystyt jotain tekemäänkin=)

MiaMikin tyttö oli saanut lääkärissä kehuja, hienoa! Meidän tyttö on kans ihan vastasyntyneestä kannatellut päätään uskomattoman hyvin. Ja on oikeestaan koko ajan kehittynyt melko nopeesti, nyt tosiaan kävely vaan puuttuu.

Vierailija
22/60 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kun nyt tulee pimeetä niin aikasin, tuntuu että nytkin on jo ihan yö :DD

Kiitos kaikille tsempityksestä & myötätunnosta! Te ootte oikeesti kyllä tosi ihania  Jennille speciaali kiitos, oli kiva vaan kun reilusti sanoit mielipiteesi & kerroit sun kokemuksia imetyksestä ym. Täyty tosiaan vaan yrittää kaikkia konsteja pitää tota maidontuotantoa yllä edes vähän ja jos sit myöhemmin päästäis edes osa ruokailuista hoitamaan ilman pulloja ja korvikkeita... Vaikka tällä hetkellä näyttää kyllä siltä, että ihan turha toivo. Oma maidontuotanto kun näyttää kaikesta löysämisestä huolimatta uhkaavasti hiipuvan ;(

Lastenkasvatusneuvojakin oli sekä Niamey että Larsku saanet  Meillä ei onneksi toistaiseksi ole neuvojaan jaellut kuin mun äiti, mutta ne on jotenkin ollut helppo sivuuttaa tyyliin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;)

Jennillä ja pojalla oli ollut vaippa-ongelmaa ;) Meillä tuppas alkuun olemaan kaikki newborn-vaipat isoja ;) Nyt alkaa onneks jo sen suhteen näyttää paremmalta, vaikka eilen tai oliko se lauantaina, menikin parn tunnin sisään kolme vaatekertaa vaihtoon :DD Tarttis varmaan meidänkin pikkuhiljaa totutella siihen, ettei yöaikaan vaihdettaisi pissavaippaa... Vielä kuitenkin se on siksi tarpeen, että neiti herää kunnolla syömään 

Ehkäsystä ja noista pillerisysteemeistäkin oli ollut juttua. Hyvä lukea muiden kokemuksia, niin tietää enempi mitä sit itselle vois harkita... Tarttiskin varmaan varailla aikaa jälkitarkastukseen niin pääsiskin joskus.

Miina jo joulua suunnitteli  Vielähän siihen on vaikka miten pitkä aika... vai onko?! ;)) Me aiotaan juhlia ristiäiset viikkoa ennen joulua mun vanhempien luona, mutta joulusta mä varmaan saan stressin ja harmaita hiuksia ja päljon harmia... molempien vanhemmat tietysti odottaa jouluna käymään, ja kotonakin olis kiva olla rauhassa... ja mies ei ole kovin innostunut lähtemään mun porukoille, siellä kun on jouluna tapana käydä kirkossa yms.Välimatkaakin kyläpaikoilla on 170 km. Kaksi edellistä joulua ollaankin oltu kaksistaan lapissa, ja se on ollut loistava ratkaisu ;))

Jahas, nyt olis sauna lämmin, jos vaan neiti suostuis nukkumaan sillä aikaa... Tai sit se aavistaa, että iskä ja äiti aikoo tehdä jotain kivaa ilman häntä :DD

Palailenpas taas...

t. Ope ja pikku-Aino 3 vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, jos taas jotakin sais kirjoitettua...

Toivottavasti ei Pikku-millin Aksu ole nyt tullut kipeeksi, se on aina niin ikävää ja hankalaa kun noi lapset (tai miehet!) sairastaa! Mutta paranemisia sinne kuitenkin.

Toivotinkohan Inarin ja kukas muu oli tullut mukaan... (sama pää kesät talvet...) Mutta kaikille muillekin tervetulloo! (Vaikken mä vissiin kaikille ole ihan ¿tuttu¿ tuolta odotuspuoleltakaa...

Voi, vitsi mä täällä haaveilen että pääsis YKSIN tässä jossain vaiheessa tanssimaan, tai siis yhen kaverin kanssa. Viimeksi kun on tullu käytyä ulkona KAKSI VUOTTA sitten! Meillä kyllä olis pari hoitopaikkaakin tiedossa, mutta kun tuo Eetu on vielä kiinni tuossa tississä, niin en nyt sitten oikein tiedä, ja me ollaan kyl juostu niin paljon ennen Eetun syntymää, ettei oikein tee mieli mennä tuonne baareihin, paitti tietty tanssimaan!!!

Lisa, ja Jennikin tais puhua tuosta ulkoilusta, eipä mekään tänään tuonne ulos nenäämme pistetty! Paitti koirien pissareissulle ja postinhakureissun verran. No, äskön sitten mentiin pihaan kun mies meni kolaamaan pihaa, ja muutenkin tuli siihen muutama naapuri juttelemaan, oli ihan kiva päästä täältä ¿mökistä¿ pihalle.

Mä en muuten ymmärrä tuota Eetua! Se veteli nyt viikonloppuna kun oli kunnon pakkaset niin melki neljä tuntii sikeitä vaunuissa!!! Helteitten jälkeen ei ole pihalla suostunut nukkumaan, paitti nyt! No, nukkukoot mun puolesta niin paljon kun haluaa, ei se vissiin pahastakaan ole!

Niamey ja Larsku, kuulosti niin tutulta nuo jutut! Mulla tosin noita ohjeita antaa oman äidin ja appiukon uuden vaimon (anoppini kuoli tuossa reilu viisi vuotta sitten) lisäksi miehen mummo!!! (tekis mieli sanoo, että sen opit on jo pikkusen vanhoja juttuja, ¿nuorimmainenkin¿ kun täyttää muutaman vuoden sisään 60!!! Mun äidin neuvoja en tosin kuuntele niin ¿tarkkaan¿ mutta varsinkin tuolta ¿anopilta¿ on tullut mm neuvoja, juurikin tuo syli juttu (tosin nyt kun Eetu viihtyy jo yksikseen lattialla tai syöttärissä kotona, niin hän ottaa silti ite Eetun syliin...) sitten tuli kuultua, kuinka HUONOA on antaa äidinmaitoa, kun ei voi sitten jättää niin helposti hoitoon lasta ja kyllä tuolla liikenteessäkin kun käy, niin mielellään ne huoltamoilla yms lämmittelee ruokaa ja täytyis opettaa pullosta syömään kun tissistä saa niin HELPOLLA, ja siitäkin sain kuulla kun Eetu ekan 1½kk nukku mun vieressä, että lapsi ei sitten IKINÄ opi nukkumaan omassa sängyssään... Niin ja mikä vielä on huonoa niin se kun ei Eetu ole oppinut syömään tuttia. MURR!!! Ja tuo miehen mummu sanoi kun Eetu syö peukaloaan että tutti olis parempi kun peukku, voi tulla lättäpeukalo... No, eipä ole tullu mullekaan vaikka oon sitä useemman vuoden lutkuttanut, siis lapsena... Joten kyllä näitä neuvojia/neuvoja löytyy ihan jokaiselta... VALITETTAVASTI!!!

Tuosta joulusta munkin piti kertoa, meidät on kutsuttu mun veljen luokse, jonne tulossa veljen anoppi, appiukko ja vaimon sisko, sekä mun vanhemmat ja mummo (ja me, EHKÄ). Meitä ei vaan voisi vähempää kiinnostaa kun ei oikein välitetä tuosta veljen anoppiporukasta... Ei voida ymmärtää että miksi meidän lapsen täytyis viettää eka JOULU kummitätinsä vanhempien seurassa!!! Mutta onneksi Eetu menee sen verran aikaisin nukkumaan, jotta voidaan livistää sen varjolla pois. Veljen vaimo juuri viikonloppuna puhui tuosta joulusta, ja kun sanoimme ettemme vielä tiedä, niin hän näytti loukkaantuneelta ja totesi, ¿Ettekai te nyt mitään perhejoulua ala viettämään?¿ Tekis ihan sen mieliksi pitää ¿perhejoulu¿. Ja sitten kun meillä on nuo kaksi karvakorvaa, joita ei voi sinne viedä, kun liikaa porukkaa (veljen vaimon mielestä) niin siinäkin ois yks syy miksi vois olla ihan kotona vaan. Miehen isä taasen viettää joulunsa vaimonsa tyttären luona, joten ei sinnekään viittis mennä! Ja miehen sisko taas on joulun ruottissa (asuu siel) ja miehen veli taasen on sinkkuna Hesassa, ja ei tänä vuonna tule tänne... No, täytyy vielä miettiä mitä tehään.

Opelle mun piti sanoa sellaista, että eikös miehesi voisi viettää kirkkoajan tyttönne kanssa vanhempiesi luona? Mietin vaan kun tuo teidän tyttönen on niiiiin pieni, etten mä ainskaan raaskis sitä raahata kirkkoon, eikä vissiin tytölle tee hyvääkään...??? Siis mennä niin suuren väkijoukon keskelle, vai? Älä nyt loukkaannu tuli vaan mulle tämmönen ajatus mieleen...

Jaahas, täytyy lopettaa, tuli taas romaani... Anteeksi!!!

napero ja Eetu (pe jo 9kk, nyyh missä mun vauva on???)

Vierailija
24/60 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookkaan vähään aikaan kerinnyt kirjottelemaan. Kiva, kun on niin aktiivista porukkaa nykyään. En kyllä millään kerkiä kaikkia juttuja kommentoida vaikka haluisinkin. Tosi kiva juttu nää viikkopinot :)

Pikku-milli: Kiitos vinkistä :) Oon juu itsekkin välillä wordillä ensin kirjoittanut tekstin. Varsinkin silloin, kun on pitkää juttua alkanut kirjoittamaan. Aina en vaan jaksa availla monia ikkunoita. Laiska mikä laiska. Toivottavasti pikku Aksu parantuu eikä saa mitään kunnon tautia. Ikävää, kun pikkuinen sairastaa.

Ykkösopelle piti lähettää tsempitykset täältä. Älä ihmeessä tunne mitään syyllisyyttä tai stressiä siitä imetyksen onnistumisesta (tiedän, että on helpommin sanottu kuin tehty). Eihän se mitenkään sinun syysi ole, että imetys ei välttämättä onnistu. Tärkeintä kuitenkin on, että Aino saa ruokaa. Se on täysin toisarvoinen seikka, että mistä hän sitä saa. Korvikkeella kasvaa ihan yhtä hyvin, kuin rintamaidollakin.

Queiro oli hätäillyt pikku quun kasvamisesta. Varmasti quu kasvaa ihan hyvin omalla käyrällään. Toiset vauvat on vaan sirompi rakenteisia kuin toiset. Eikä kannata korvaansa lotkauttaa, jos joku neuvolantäti pyyhkeitä quun kasvusta antaa. Neuvolantädit vaan tuijottaa niitä keskivertokäyriä. Ja saa sitä olla huolissaan vaikka mistä ihan vapaasti :) Itsekkin keksin aina milloin minkäkin asian olla huolissani Joonasta. Raskausaikana olin vieläkin pahempi noiden huolieni kanssa. Jatkuvasti olin jostain huolissani. Joko sikiön sykkeistä, liikkumisesta, kasvusta tai omista syömisistäni. Joku saattaa minut odotuspuolelta muistaakkin, kun paniikissa kyselin asioista joista olin huolissani.

Kiva kuulla muiden ensikoiden pikkukakkoshaaveista. Kukakohan meistä ensin pamauttaa uutisen? Minä en varmaan ainakaan pamauta, kun ei vielä voida alkaa edes yrittämään. Vauvakuume taas vaan kasvoi, kun luin, että joku huhtikuussa vauvan saanut oli jo raskaana. No, aika menee nopeesti, joten täytyy nyt vaan nauttia tästä ajasta. Plussatuulia kaikille, jotka plussasta jo haaveilee ++++++++++

NapNAp:ko oli kesällä testannut negan ja sitä toivonutkin? Täällä ilmoittautuu myös yksi negan testaaja. Halusin vain varmaistaa, että en ole raskaana, kun parina kertana jäi ehkäsy pois. Empä oo voinut raskaaksi vielä tullakkaan, kun ei vieläkään menkkoja näy.

Mä en oo käynyt tuulettumassa. Eipä oo kauheesti tehnyt mielikään. Tai ei oo jaksanut. Nyt vaan on tullut sellainen tunne, että olisi kiva päästä tanssimaan. Täytyy vaan saada kaverit mukaan.

Jonkun vauvalle oli annettu kakkua. Siis törkeetä! Mä olisin niin vihainen että. Eihän vauvan maha mitään kakkua kestä. Eikä vauva todellakaan tajua haluta edes kakkua. Mua jo ärsyttää se, kun pikkulapsille annetaan äidin selän takana namia. Sillainhan siitä tulee vaan " kielletty hedelmä" , jota täytyy haluta.

Ainiin... tervetuloa uusille. Ainakin Inari ja Kia olivat tulleet joukkoon.

Oliko se Pikku-milli, joka kirjoitti vauvan istuttamisesta? Meillä neuvolantäti sanoi 6 kk neuvolassa, että nyt voi jo alkaa vauvaa istuttamaan, vaikka en ollut vielä edes ehtinyt kertoa, että Joona osaa istua. Mä oon ymmärtänyt, että sitten voi istuttaa, kun vauva itse istuu ilman tukea edes hetken aikaa, mutta näemmä 6kk ikäistä voi istuttaa muutenkin.

Kissankello kyseli velleistä. Mä en ole antanut vielä Joonalle velliä, kun neuvolantäti sanoi, että sille ei ole tarvetta. Olen silti miettinyt, että jos välillä antais velliäkin. Ei meinaan vielä ainakaan hirveesti toi puuro tunnu maistuvan. Kasvissoseet menee paljon paremmin.

Mä oon miettinyt taas sitä lihan antamista. Pitäiskö sittenkin pikkuhiljaa aloittaa lihat? Musta nimittäin tuntuu, että Joona on viime päivät ollut todella väsynyt. Ei jaksa pitkiä aikoja olla hereillä. Voiskohan johtua raudan puutteesta? Voihan se olla tietysti vaan joku väsykausikin, kun itsekkin olen ollut tosi väsynyt. Tuntuu, että mitkään yöunet ei riitä.

NapNap oli murehtinut sitä töihin lähtöä. Muakin se välillä mietityttää. Elämä menee taas ihan uusiksi. Meillä vielä siinä lisänä uudelle paikkakunnalle muutto ja mulle pitkät työmatkat.

Joku kyselikin, että mitä töitä teen, kun on 12 h päiviä. Valtion pitkää ja kapeaa leipää täällä syödään. Meillä menee työvuorot niin, että ensin on kaksi päivävuoroa ja sitten yksi yö. Yövuoron jälkeen on lepopäivä ja kaksi vapaata. Sen takai kovasti olen pohtinut sitä imetyksen onnistumista. Luulisi, että maidon tulo loppuu jo noiden 12 tuntisten päivien ja öiden takia. Ehtisin imettämään aamulla ennen töihin lähtöä ja illalla töistä tullessani. Saattaa mennä vaan hankalaksi, kun työmatkakin on aika pitkä.

Veeti oppi jo ryömimään. Hienoa! Arvasin, että pian menee eteenpäin, kun kerta oppi peruuttamaan :)

Jenni: Täällä on kovasti harkinnassa toi leffa. Mistä tosiaan sait siitä tiedon? Monelta se alkaa?

Nyt pitää jo mennä. Pitkä viesti jo tulikin. En nyt enempää ehdi kommentoimaan vaikka haluaisinkin. Huomenna lisää...

Moi kaikille!

Pesukarhu ja Joona 6kk+

Vierailija
25/60 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kirjoittanut jo vaikka mitä, kun jotenkin onnistuin sulkemaan ikkunan.

Tervetuloa Inari ja Kia! Kiva saada samanikäinen vauva mukaan joukkoon!

Opelle tsempitykset täältäkin! Varmasti on kurjaa, jos ei voi imettää vaikka haluaisikin. Mutta teidän pikku-Ainon hyvinvointi on nyt tärkeintä, ja hienosti hän tuntuukin kasvavan. Muistathan hoitaa myös itseäsi, ja yritä olla stressaamatta asiasta, jos vain voit. Älä välitä muiden mielipiteistä tai arvostelusta tuossa imetysasiassa. Varmasti hoidatte Ainoa parhaanne mukaan, ja hänestä tulee oikein söpönen typykkä! Toivottavasti pääsitte saunaan!

NapNap, voin kuvitella, että tuntuu kurjalta ajatella tytön laittamista hoitoon. Mäkin jo nyt välillä harmittelen asiaa, vaikka siihen on vielä pitkä aika kun meillä on sama edessä. Onhan se 1-vuotias vielä niiiiiin pieni äidin ja isin silmäterä, että ei sitä millään raaskisi viedä muille hoitoon.

Meillä quu on jatkanut tuota kierähtelyään. Tänäänkin oli ihan mahdoton, kun aina kun käänsin hänet mahalleen matolla, poitsu alkoi heti äheltää ja punkea, kunnes onnistui kääntymään. Selältä vatsalleen quu ei ole vielä yhtään yrittänyt kääntyä. Taitaa viihtyä niin hyvin selällään, että ei viitsi yrittääkään. :) Juttua pikku-quulla riittää ihan hirveästi. Voitais viettää tuntitolkulla " jutustellen" sylikkäin. Muskarissa opituista lauluista ja leikeistäkin quu nauttii tosi paljon ja osallistuu niihin huhuilemalla ja kiljahtelemalla suloisesti. Siitä taitaa isona tulla samanlainen papupata kuin vanhemmistaan.

Kissankello, meillä alkoi viime lauantaina se vauvauinti - jee jee! Se oli tosi kivaa, ja pikku-quu oli siellä ihan rentona reporankana kuin kokeneempikin uimari. Mutta huh huh, poitsu piti kyllä äidin jännitystä yllä aloittamalla kakkalakon reilua vuorokautta ennen uintia. Arvatkaa vaan pelkäsinkö, että hanat aukeaa juuri altaassa! :) Ekalla kerralla siis harjoteltiin vaan muutamia perusotteita ja lilluteltiin mukavasti siellä vedessä, että vauva tottuisi siihen. Ei quu nyt mitään vielä naureskellut, mutta oli muuten vaan rento ja kuikuili kiinnostuneena ympäriinsä.

Queenin Liia oli jo hekotellut ääneen, hauskaa! :) Sitä kyllä odotan innolla, kun jo noi hymytkin on niin suloisia!

Jenni ja NapNap ja muut leffaan menijät, me ei päästä tällä kertaa leffaan, kun meille tulee se satelliittiasentaja enkä saa sitä siirrettyä. Ens kerralla sitten taas.

Larskulle tsemppiä huutoon ja mekastukseen. Mua aina helpottaa ajatella, että nää kaikki on niin lyhyitä ja ohimeneviä kausia. Onko sulla Cuplaton käytössä?

Mikäs ihme näitä meidän pienokaisia nyt riivaa? Olisko se se Lisan mainitsema kuuhulluus? Meidän quukin nukahti tänään ihmeen huonosti. Aina kun yritin laskea sänkyyn vaakatasoon alkoi kaamea kiljunta. Ei auttanut muu kuin nukuttaa kantoliinaan pystyasentoon. Silloin tällöin sallittua dopingia - onneksi se tepsi! Oon niin poikki itsekin, että meen nyt nukkumaan. Hyvää yötä!

-Q- ja -q- 3kk

Vierailija
26/60 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin kerranki tuonne yhteisöön pitkähkön jutun ja sitten kaikki katosi bittiavaruuteen KAKSI kertaa :/ Häätyy joku toinen kerta kokeilla vielä uudestaan...

Pesukarhu, kyllä sitä voi raskautua, vaikka menkat ei olisi vielä alkanutkaan. Tiedän monta tapausta. Sen takia täälläkin pyritään testaileen aina sillon tällön :)

Oli muuten hauska, kun sillon pe hieman kolhaisin tuota auton puskuria. Kun mies heräsi sanoin, että syöppäs ensin, mulla on sit sulle asiaa. Saman tien toinen kysäisi: Noh, oletkos pieniin päin?! *nauraa* Kun vastasin että ei, kun se toinen juttu, kommentti oli: Oletko sitten kolhaissut autoa?

Niin helposti luettavissa :D

Joulua oli immeiset jo miettineet... Meillä kaikki suunnitelmat niin auki, kun ne " herrat" ei ossaa päättää kenet valitaan siihen virkaan :/ Eli jos asutaan vielä täällä on mies joulun töissä ja jos asutaan pohjosessa on joulu mahdollisesti vapaa ja todennäköisesti ollaan anoppikokelaan kinkkua kaluamassa ;)

Inari, pari kertaa on tullu väsyneenä sellanen fiilis, että oispa se helppoa, kun ei olisikaan muksua, mutta mennyt muutamassa sekunnissa ohi. Ei tämä nyt niin paljoa ole elämää muuttanut. Yöunet nyt on tietty jäänyt vähiin, telkkaa ei kerkeä juurikaan kattoa varsinkaan mitään hyviä ohjelmia ja edelleen hotkin ruokani ;)

Nyt en jaksa kommentoida sen kummemmin juttuja, sori vain.

Palailen paremmalla ajalla uudestaan :

Lisa & V

Vierailija
27/60 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin just vaunulenkillä uuden äippätuttavuuden kanssa ja oli oikein mukava ihminen..kivaa oli höpötellä vauvajuttuja ja vähän muutakin:)

Vai vaivaa täällä vauvoja uniongelmat,kerrankin ylpeänä voin kertoa että meidän superhuono nukkuja, 8 kertaa yössä heräävä lapsi nukkui viime yönä 22-08 yhdellä heräämisellä kello neljä,jummijammi!Kyllä oli äiti niin ylipirteä aamulla että;) Pari edellistäkin yötä on menty 2-3heräämisellä että josko nää meidän piinaavat yöt helpottais ees hetkeks!

Millille jaksuja flunssan kanssa!

..ja napnap oli ollut juhlimassa,mukavaa että pääset tuulettumaan:)

Teidän neiti onkin sitten pitkäsäärinen:)

Cerazetteista oli ollut keskustelua, mäkin nuo kauhupillerit sain lääkäriltä jälkitarkastuksessa mutten ole vielä niitä aloittanut enkä tiedä aloitanko.Hyvä että Niameylle ne sentään tuntuu sopivan.

Lisan Veeti ryömii nyt eteenkin päin,hieno juttu..niin ne vaan kasvaa:)

Jenni,meilläkin on ollut noita pamperseja, nyt on active fittejä ja niidenkin kanssa pysyy yön pylly ihan kivasti kuivana:)

Miina siellä jo kuumeilee! Meillä joulu ollaan kotosalla niinkuin aina, viime jouluna mun äiti miehensä kanssa oli meillä aattona, en tiedä miten nyt menee kun muutto saattaa tulla ennen tai jälkeen joulun..joko ollaan vanhassa kodissa laatikoiden keskellä tai uudessa niiden samojen laatikoiden keskellä;)

Inari,kyllä mä välillä mietin että mitä nytkin tekisin jos ei ois vauvaa..tosin ajatus siitä että oisin nytkin töissä lähinnä puistattaa..mutta välillä tosi väsyneenä tahtoisin kyllä lykätä neidin ihan pieneksi hetkeksi hetkeksi jonkun toisen syliin;) Meillä mies on vuorotyössä ja tekee paljon ylitöitäkin, eikä sen takia pysty aina olemaan arjessa mukana..puuhailee ja auttaa kyllä aina kun ehtii:)

Hienoa että MiaMikin tyttö kasvaa hyvin..meilläkin on pariin kertaan tullut niin vauhdilla otettuja mittoja että ovat tainneet heittää hieman enemmänkin.Meillä myös kannatteli päätään jo salissa.

Larskulle voimia sen huutamisen kanssa, meillä tyttö oli melkeinpä pari ekaa kuukautta aika kärttyinen, ei nukkunut oikeen missään ja kiukkusikin mun mielestä pitkälti sitä väsymystään..kun joskus sain tytön nukkumaan kantoliinaan päivällä niin olipa iloinen ja tyytyväinen neiti sen jälkeen muutaman tunnin!Muuten kukkuikin päivät pitkät hereillä..toivottavasti teillä pian helpottaa, mikä sitten pientä vaivaakin.

Noista neuvojista..meille on kanssa sadellut neuvoja joka suunnalta..just tää kakkua syöttänyt anoppi on sitä mieltä että pitää jo nyt alkaa kiinteitä antamaan kun hänen tyttärensäkin on antanut Liian kuuakutta vanhemmalle serkulle..koko ajan vaahtoaa siitä miten tuon ikäisen pitää jo oppia maistelemaan,ja me myös on opetettu vauva väärin kun pidetään sylissä ym. Mummon mielestä pidetään myös liikaa sylissä, mun isän mielestä ei sais heti reagoida kun vauva itkee, miehen isän vaimon mielestä imetys on huono juttu..pitäis pistää heti korvikkeelle (hänellä ei edes ole omia lapsia!) Ja yllättäes mun oma äiti, jonka kanssa ollaan ihan parhaita kavereita eikä tapella juuri koskaan, onkin se pahin arvostelija..äiti huomauttelee koko ajan jostain, liikaa/liian vähän päällä, kynnet on liian pitkät, korvassa on likaa ym. ja mulla meinaa hitsata kiinni sen kanssa ihan täysin..miehellekin sanoi että älä nyt noin sitä lasta kanna..krhm! Kaiken huippu oli kun äiti lauantaina soitti ihan vaan sanoakseen että älä nyt vie Liiaa ulos kun sielä on niin kylmä,ulkona oli 6astetta pakkasta! Äiti ois myös tahtonu viedä Liian ekalle vaunulenkille,kylvettää ekan kerran ym..

Sanoinkin äiskälle vkloppuna että saas nähdä kestääkö meidän välit tämän vauvan:)

mitenkäs muilla imettävillä, reagoiko vauvan maha siihen mitä syötte?

Mä huomasin heti alussa että mun rakastama ruisleipä tekee Liialle ilmaa, samoin ainakin kurkku ja limsa..Nyt join kahtena päivänä lasilliset jaffaa ja tuli heti ilmavaivoja tytölle..eli paasto jatkuu,limsaa ei nyt ees oo ikävä mutta toi ruisleipä tekee tiukkaa..kuolaan aina kaupan leipähyllyllä jälkkäripaketteja;) Cuplatonkin on meillä vielä käytössä, tosin pienemmällä annostuksella..missä vaiheessa ootte sen käytön pystyneet lopettamaan?

No nyt tuli pitkät turinat ja Liiakin heräs vaunuista..mukavaa vikkoa kaikille!!

Queen ja Liia 3kk

Vierailija
28/60 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks+ oli siitä leffasta. Harmi vaan mulla ei ole sitä lehteä itellä nyt, joten en muista monelta leffa alko. Veikkaisin et oli samaan aikaan ku edellinen. Tällänen löyty Kinopalatsin sivuilta http://www2.finnkino.fi/schedule/?ctid=100000010&cid=1017&date=2006-11-… mutta vasta kun hain torstain leffat, ei mitään babybio tms. linkkiä löytynyt ???

Nyt kun etin tuota unohdin taas mitä piti kommentoida..

no eipä nukkunut D viime yönä enää niin hyvin kuin edellisenä.. Ihme juttu, kun ei eilen nukkunut yksiäkään kunnon päikkäreitäkään :S No ehkä joskus taas..

Jouluksi me mennään todennäköisesti mun vanhemmille, kun ei oo rahaa matkustaa miehen kotimaahan ja D taitaa olla liian pieni saamaan sinne pakollisia rokotuksia. Haaveillaan et jos sit joluks 2007 päästäis miehen perheen luo.

Nyt mä meen syömään, kun ei pää enää toimi sitäkään vähää kun muulloin..

Vierailija
29/60 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoitan kun tyttö tuolla heräilee 3 tunnin päikkäreiltä...

Queen: Oon huomannut myöskin että tytölle tulee ilmaa mm. limsasta. Ja toissayön tyttö piereskeli koko yön kun olin syönyt pizzaa :) Cuplatoneista pidin taukoa kolmisen päivää niin johan taas iltasin itkeskeltiin. Eilen aloitin uudestaan. Kuinka usein annatte cuplatonia? Minä kun en muista millään jokaisella syötöllä antaa..

Jaahas, se on menoa nyt...

MIaMik ja Iinu-Liina 5vko+

Vierailija
30/60 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kummasti on vähentynyt tämä koneella notkuminen sitten odotusajan... Nytkin tässä yhdellä kädellä naputan, kun Mimmi ei meinaa nukahtaa muuten kuin syliin. Oltiin kyllä aamupäivällä jo vaunuilemassa ja likka nukkui pari tuntia, mutta nyt hyvä kun antoi mun syödä. Ja sitten mulla ei oikein pysy vielä ajatus kasassa, kun luen näitä pinoja ja tietysti edelleen odotuspuolen kuulumisia ja vielä yhteisönkin puolella. Pitäisköhän vähän keskittyä johonkin? Yritin muuten äsken monta kertaa saada viestiä yhteisön puolelle, mut en onnistunut. Mikähän mättää?

Mutta sitten meidän kuulumisiin nopeasti... Masuvaivat alkaa ilmeisesti hellittää kun nyt ollaan kolmatta päivää otettu cuplatonia. Toissailtana oli vielä kahden aikaan konsertti menossa, mutta eilen tyttö nukahti jo puol kahdentoista aikaan. Ja öisin meillä syödään noin 3-4 tunnin välein ja aamulla nukutaan melkein ysiin-kymppiin, joten ei ihan mahdotonta. Kunhan äitin ei vaan tarttis noita alkuyöitä valvoa - olen ihan hirmu iltauninen. Mies lähti eilen töihin ja vähän jännitti, miten pärjätään täällä, mutta toistaiseksi ainakin mennyt vallan hyvin.

Mä olen koko ajan luullut, että vauva pitää kastaa kolmen kuukauden sisällä syntymästä. Ja tänään naapurin mamma kertoi, et se onkin kaks kuukautta (oisko voinu lukee ne seurakunnan paperit?). Meillä piti olla ristiäiset loppiaisena, mutta täytynee siis pitää jo ennen joulua. Argh! Meinaan vaan kun tässä pitäis rempata uus koti ja muuttaakin ennen sitä. Kohta pitäis muuten lähteä auttamaan äitiä ja isää, sillä niillä on muutto tänään. Ja nyt äiti soittikin, että tarttee apua huonekalujen paikoilleen asettelussa, joten jätän kommentoinnit taas toiseen kertaan *nolostuu*

Mutta siis heipat vaan kaikille ja hyvää vointia!

-Laura ja Mimmi, 15 vrk

Vierailija
31/60 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein aukesi nämä sivut. Taas muutaman päivän temppuili. Maanantaina oli 1kk neuvola, Neitillä painoa nyt 4250g :0), syntyessä 3170g. Hyvin siis riittänee oma maito vaikka välillä sitä epäilin. Meillä on ollut melkoista hulapaloota pari päivää..aamut menee niinkin hyvin ja käydään vaunulenkit ym ja yöt onneksi nukkuu hyvin, mut päivällä tai iltapäivästä alkaa se kähnäys ja masukivut. Disflatylia ollaan annettu. Ja tosiaan sylissä pitäs olla koko ajan ja siihen nukahtaa ja sit kun vie pinnikseen niin huuto alkaa, taas syliin ja siihen simahtaa..että tämmöstä meillä. Kantaa sais koko ajan..sylivauva tämä meidän neiti. No niin pitää taas rientää...palaan paremmalla ajalla.

-Annika ja neiti 1kk+

Vierailija
32/60 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika Pikaa..

Kysäisehän Amy vielä seurakunnasta tuosta 3 kk:sta. Tuttavani muksu kastettiin jokin aika sitten ja oli jo 2,5 kk:tta.

Taitaa tosiaan olla kuuhulluutta liikkeellä. Meillä tyttö on nyt parina yönä alkanu aamuyön tunteina oikein urakalla heräilemään. Viime yö tuntui menevän ihan tunnin välein...no oli siellä yks pidempi pätkä. Miehen piti vielä aamulla lähteä helsinkiin palaveriin. Mahtaa olla rankka reissu tiedossa.

Jollakin muulla oli myös ollut korvatulehdus..en muista kellä..mutta osaisitko sanoa että milloin heitti vatsa oireilemasta siihen antibioottiin. Meillä kuuri loppui eilen ja mietin että koska tästä kakkarumbasta päästään eroon. Kolme-neljäkin kertaa päivässä ollaan korvia myöten kurassa...

Nyt tuli kovin hiljaista...täytyy mennä kattoon että nukahtiko se tonne lattialle..

Inari & Kia

Vierailija
33/60 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli virus koneeseen ja tilttasi koko kone, joten en ole päässyt koneelle päiväkausiin - KAMALAA! Taas tuli huomattua kuinka nettiriippuvainen olen...

Meni melkein tunti kun luin viime päivien kuulumiset. Aino on sen aikaa vuoroin syönyt ja torkutellut tässä tisulla.

Pikaista kommenttia...

OPELLE paljon tsemppiä! Jos vaan mahdollista niin koita olla stressaamatta asiasta, vaikka tiedän, että se varmasti vaikeaa onkin. Korvike on hyvä vaihtoehto, jolla kasvaa terveitä ihania lapsia yhtälailla, ja voihan olla, että vielä pääsette imetyksessä vauhtiin. Vauvasi ei kuitenkaan koe jäävänsä mistään paitsi, vaikkei imetys onnistuisikaan, kunhan vaan saa muuten olla paljon lähellä äitiä.

NIAMEY kyselit kantoliinasta. Meillä on tuo Vauva-lehden kantoliina, ja se on tosi kökkö, koska ei jousta pätkääkään. Ostin sellaisen Tricot-Slen -liinan, joka joustaa ja on tosi hyvä. Nyt Ainokin on oppinut jo siinä viihtymään, kun alkuun ei oikein tykännyt.

JOULUSTA Me ollaan tää eka joulu ihan kotona - ihanaa! Ei tartte ajella mihinkään, olen siis Savosta kotoisin. Mies on joulunalusviikon kotona, mikä on myös ihanaa, saadaan yhdessä rauhassa valmistella joulua.

MIAMIK & ANNIKA Voi miten teidän vauvat kasvaa huimasti! Meillä 1 kk neuvolassa Ainolle oli tullut vasta noin 400 g painoa syntymästään. Tyttö oli tosin kasvanut paljon pituutta, oli 6 cm tullut syntymästä. Tuo painoasia huolestuttaa sen takia, että neuvolantäti on niin kovin kiinnostunut kasvukäyristään ja kun Aino on alakäyrillä, yrittää varmaan suostutella mua antamaan Ainolle korviketta. Jos niin käy, otan varmaan yhteyttä Kättärille, jossa ollaan enempi imetysmyönteisiä, ja katson josko saisin sieltä toisenlaisen mielipiteen. Aino kun on varsin tyytyväinen pieni tyttö, en siis voi uskoa että ainakaan nälkää näkisi...

Tuosta neuvomisesta täytyy sanoa, että se on kyllä todella raivostuttavaa... Onneksi olen pääasiassa siltä välttynyt. Ärsyttää eniten se kun ihmiset joilla ei ole lapsia neuvovat. Siis mitä he voivat tietää lapsenkasvatuksesta...? On se kuitenkin eri asia hoitaa ja kasvattaa omaa lasta kuin olla vaikkapa lapsenvahtina!

Meillä on kärsitty räkänokasta. Miehen työkaveri antoi hyvän vinkin. Jos ei pikkuniistäjästä ole mitään apua niin apteekista saa NenäFriida-niistäjää, jonka avulla räkä imetään itse ulos (ei tule räkä siis kuitenkaan omaan suuhun). Meillä ei ainakaan pikkuniistäjä auttanut ollenkaan, mutta tuon Friidan avulla saatiin räkä pois ja tyttö tyytyväiseksi.

Jaahas kohta tulee kaveri kylään. Palailen myöhemmin astialle.

Karssuli ja Aino 5 vko+

P.S. Täällä myös mielenkiinnolla odotetaan, kuka on ensimmäinen pikkukakkosesta uutisoiva enskatar! =)

Vierailija
34/60 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin tänään ensimmäiset haparoivat " konttaus-askelet" !! Kyllä tuli äitille tippa linssiin, kun poikaparka niin haparoivasti liikutteli käsiään ja jalkojaan... Varsinaisesti ei kyllä vielä konttaa, eteni vain muutaman sentin, mutta selvä merkki edistyksestä kuitenkin. ;)

Lisäksi täällä ollaan ihan hilkulla, että noustaan seisomaan tukea vasten! Polvillaan jo seisoo tukea vasten, ja kova yritys olisi päästä kunnolla seisomaan, mutta ei ihan vielä ole onnistunut.

Pesukarhulle on pitänyt sanomani, että hurjaltapa kuulostaa tosiaan nuo 12 tunnin työpäivät, lisäksi vielä pitkä työmatka. Hui! Minulla vuorotyössä työpäivät ovat kaikkea 6-10 tunnin väliltä ilman minkäänlaista rytmiä. Eli iltaa, aamua, aamua, iltaa jne. Töitä on myös pyhät ja viikonloput lukuunottamatta niitä harvoja ihania viikonloppuvapaita. Mutta työmatka on lyhyt, ja 10 tunnin päivät ovat todella harvinaisia. Tietty tuo sekavuus tuo oman vaikeutensa imetyksen jatkamiseen.

En tiedä, loppuisiko maidon tuotanto noiden pitkien päivien takia, mutta tuntuisi, että jos Joona voisi imeä jäljelle jäävinä tunteina vähän useammin, niin tuskin. Toisaalta se on varmasti sinulle jo melko rankkaa, kun nuo tunnithan varmasti mieluiten nukut. Hyvin varmasti Joona pärjää, jos annatte korviketta. Voithan silti halutessasi jatkaa imetystä kerran tai pari päivässä.

Minä aloitin tällä viikolla lihat, kanalla. Matiashan täytti juuri 7 kk. Tyytyväisenä on popsinut kana-kasvismössön, paremmin kuin pelkän kasvisaterian aiemmin. Yllättäen on alkanut muutkin kiinteät mennä alas kuin vanhalla tekijällä, eilen veteli hyvällä ruokahalulla 4 ateriaa päivässä! Meillä on nyt aamupuuro+hedelmäsose, lounas (liha-kasvissose), välipala (hedelmäsose tai vauvan jogurtti) ja iltapuuro+hedelmäsose (tai velli). Lisäksi syö tissimaitoa vielä n. 8-10 krt vuorokaudessa. Eli ainakin poika syö! Kuluttaakin kyllä varmasti touhutessaan ihan kamalasti.

Toivottavasti Miinalla pian tärppäisi, täältä lähettelen paljon plussa-säteitä sinne päin! Jännä kuulla, mistä se pikku-kakkosuutinen sitten lopulta ensin tuleekaan!

Meillä ainakin on ajateltu vauvahaaveita vasta vähän myöhemmin, joten tuskin täältä ainakaan. Ellei sitten nuo Cerazetet ole kaiken muun huonon lisäksi vielä epäluotettavia ehkäisyteholtaankin... Lääkäri minulle vähän varoitteli, että pitäisi ottaa lähes minuutilleen samaan aikaan joka päivä, jotta teho säilyisi hyvänä. Ja tietäähän tuon pään... ei tod. joka päivä ole samalla kellonlyömällä muistanut.

Ja Inari oli tainnut kysellä meidän oululaisten tapaamisista. Kerran ollaan minun tietääkseni nähty, mutta voisihan tuota tapaamista taas järjestellä, jos sopivaa aikaa löytyy. Ei ole tainnut kovin hevillä löytyä yhteistä aikaa kaikille. Minun puolestani saa ehdotella aikaa, mulla kalenterissa on reilusti tilaa. :)

Mitähän muuta... ei voi enää muistaa, joten kommentoin taas sitten viiveellä joku toinen kerta. Nyt oli niin paljon viestejä, että en muista millään kaikkea kommentoitavaa. Ja on tuo poikakin tuossa kitisemässä sylissä (yrittää kans kirjoittaa), joten toiseen kertaan!

Kissankello ja M 7 kk

Vierailija
35/60 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jo vuosia vietetty joulu vuorotellen molempien vanhemmilla, sillä välimatkaa liki 500 km. Pakko viettää siis joulu jommassa kummassa paikassa. Tänä vuonna on vuorossa miehen sukulaiset, eli Lappiin matkaamme joulun viettoon. Haaveilen kyllä omastakin joulusta, mutta ehkä vasta sitten, kun meillä on vähän isompi asunto. Haluaisin sitten joulukuusen ym. mukavaa perinteistä, eikähän tänne sellaisia oikein hyvin mahdu... Toisaalta Lapissa on ihana joulun tunnelma jo itsessään, joten ihan kiva sinnekin on mennä joulun viettoon.

Joululahjatoiveita emme ole esittäneet, emmekä toisaalta ole päättäneet, mitä itse pojalle annamme. Ehkä jonkin kivan uuden lelun, sillä meillä niitä on tosi vähän. Ei ole tullut ostettua pojalle yhtään lelua, ja alkavat olla vähän turhan vauvamaisia jo nuo lahjana saadut.

Kissankello jälleen - joulumielellä

Vierailija
36/60 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mäkin kirjoitin äsken pitkät pätkät, ja sitten kun painoin OK, kaikki katosi... siis niin ärsyttävää!

Mulla on tänään " vapaapäivä" , tyttö on mun siskon luona hoidossa. Leikkimässä siellä 1 vuotiaan serkkunsa kanssa=)

Pesukarhu: Aloita vaan lihat, pikkuhiljaa. Jos siltä tuntuu. Mä aloitin broilerilla, sauvasekoittimella menee hyvin soseeksi.

Annikan tyttö on kasvanut hienosti. Varmasti sun oma maito riittää!

Kissankellon poitsulle onnittelut ekoista konttausaskeleista! Meillä meni vajaa pari viikkoa konttauksen oppimisen jälkeen, niin tyttö nousi jo seisomaan. Siitä se lähtee!

NapNap + tyttö 8kk

Vierailija
37/60 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tuolla yhteisön puolella sovittiin tapaamisesta, joka oli viime viikolla. Laitoin kyllä mailia Kissankellolle asiasta mutta ei ilmeisesti tullut perille?

Kiva olisi tietty tavata vielä isommallakin porukalla...

Samoin oon laittanut kutsuja yhteisöön niille joiden mailiosoite mulla on mutta kaikki ei kuulemma ole menneet perille=/ Mutta sieltähän se löytyy, msn:ltä ja ensikot-nimellä tietysti jos joku vielä haluaa liittyä suljetulle osastolle=D

Vierailija
38/60 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taas pinoutuisi elämäni miesten nukkuessa :)

Queen kyseli vauvan reagoimisista omiin syömisiin... Meillä en ole oikeastaan huomannu muun kuin ruisleivän pierettävän poikaa. Mitään ruokalajia en ole välttäny kuitenkaan. Cuplaton oli meillä ensin käytössä 7vrk eteenpäin yhden pullon verran (mitähän se sit kestiki), mutta ei minusta auttanut niin kovin hyvin vatsavaivoihin ja olin mestari unohtaan sen ennen joka ateriaa, joten vaihdettiin Disflatyl-tippoihin. Niitä ei tarttenu antaa kuin 1-3x vrk. Nekin vähensin 1xvrk 3kk iässä ja lopetin kokonaan tuossa 3,5kk.

Amy, minun viestit yhteisön puolelle kans katosi eilen kaksi kertaa. Kerrankin, kun oisin jotain kirjoitellut :/

Tuosta kastamisesta taitaa olla suositus, että viimeistään 2kk iässä, mutta tietääkseni voi kastaa myös myöhemmin. Lapsen nimi pitää kuitenkin ilmoittaa maistraattiin(?) 2kk iässä.

Annika, Kyllpäpä teän pikkuneiti on kasvanu hyvin kuukaudessa =) Muistaakseni Veetillä oli kans tuossa 1kk täytettyä sellainen sylivaihe, juuri kun ristiäisiä järjestelin. Siinä sitten lihapullia pyörittelin poika rintarepussa :) Eli oiskohan tuo joku ikään liittyvä vaihe...

Inari, onkos hieroja tulossa tänään? Kerrohan sitten mitä tykkäsit :)

Karssuli, täällä nostaa kätensä kans yks nettiriippuvainen. Pahimmoillaan tämä riippuvuus oli silloin, kun vielä olin töissä (yövuorossa aikaa olla koneella) ja raskausaikana, mutta kyllä vieläki pitää päivittäin koneelle päästä. Oli outoa olla pohjosessa se 2,5vko:a, kun siellä ei konetta. Noh, kuljin sitten luutu kädessä siellä ympäri kämppää ja touhusin pihalla haravan varressa, hyvä niinkin :)

Kissankello, Onnittelut haparoivista konttausaskeleista =) Meillä kovasti vielä(kin) harjoitellaan päivittäin, mutta toistaiseksi ei olla edetty senttiäkään kontaten. Jokainen ajallaan :) Ja kohta teillä lähdetäänkin sitten käveleen! Kyllä aika rientää ja lapset kasvaa ihan liian nopeasti.

Veeti on oppinu uuden tavan, kun ei saa jotain periksi tai tylsistyy lattialla. Nyrpistää naamansa/nenänsä ja tuhisee :D Oikein kiukuttelu ilme, eikä jää äidille ja isälle epäselväksi, että poika erimieltä/ tahtoo jotain. On se hyvä, että luonnetta alkaa olla jo pienestä lähtien, eipähän ole isompana mikään luttapää kaikkien lytättävänä ;)

Jaa, mutta nyt pitäs mennä tekeen pizzataikinaa ja valmisteleen täytteitä, ennen kuin Veeti herää.

Kuulumisiin!

Lisa & V

Vierailija
39/60 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän jouluaatto tulee varmaan olemaan seuraavanlainen: Aamupäivä kotosalla, puolenpäivän aikaan mennään mun äidille syömään yhdessä siskoni perheen kanssa, iltapäivällä mennään miehen porukoille ja illalla siskoni perheen luokse ja sitten yöksi kotiin :)

Vielä en ole oikein osannut toivoa tytölle mitään joululahjoja muuta kuin vaatteita. Siskoni sanoi ostavansa jonkun sellaisen leikkimaton tmv.

Kertokaapas nyt minulle, mikä on Ergo? Onko se jokin kantoreppu?

Miinalle paljon plussaonnea! Menkkojen alkaminen on aina paha paikka, kun kovasti vauvaa toivoo¿

Onpas Inarilla pitkä tyttö. Jos meitin neidoilla nyt saman verran painoa ja sinun tyttö 7cm pitempi niin pitkältä tuntuu :) Kun ei tää meidänkään neiti miltään pätkältä vaikuta :)

Koskas teitin vauvat on alkaneet syödä aina aterioilla molemmat tissit tyhjiksi? Meillä imutellaan aina vain toinen vielä.

Johan on anopit vauhdissa. En nyt muista olenko puhunut omasta anopistani, mutta kerron nyt sitten uudestaan ;) Elikkäs minunkin anoppini on tosi mukava, mutta tiesin kyllä mitä tuleman pitää, kun vauva syntyy :) Kaikki alkoi jo sairaalassa kun anoppi tuli ekan kerran katsomaan. Hän ihan hysteerisenä panikoi kaikkea, esim. Miksei osastolla ole käsien pesu mahdollisuutta. Sitten hän pohti (kertoi myöhemmin) olivatkohan kaikki vieraat pesseet edes käsiään. Sitten tytön tutti hipaisi hänen paitaansa niin hyvä ettei hän desinfioinut sitä (meni heti pesemään). Niin ja tietenkään tytölle ei olisi saanut antaa tuttia, kun sitten ei imettäminen onnistu ja siitä tulee ilmavaivoja jne. Tämä oli vasta alkua. Kotona jatkui mm. se että anoppi sanoi miehelle että kai hän pesee kätensä aina kun koskee maidonkerääjään, kai maidonkerääjille sun muille on oma tiskiharja jne. En edes jaksa kaikkea kirjoittaa. Kylmyydestä hän on ihan hysteerinen. Mun puolestani kukin saa tehdä omalla tavallaan omassa kodissaan, mutta kuitenkin noiden isovanhempien pitäisi kunnioittaa meitä vanhempia! Meillä kun ei tuttia pestä jos se kotona lattialle tippuu jne¿

Nautihan NapNap nyt vapaapäivästäsi :)

Aavistiko Ykkösopen Aino, että äiti ja isi menivät saunaan? Me ollaan miehen kanssa muutaman kerran laitettu sauna päälle klo 21.30, kun tyttö nukahtaa viimeistään klo 22. No, kuinkas ollakaan juuri niinä kahtena kertana neiti on alkanut huutamaan kurkku suoraa sängyssään, kun äiti ja isi on päässeet lauteille.

Pikku-quukin siellä jo pyöriskelee. Meillä kävi toissailtana silleen, että jätin tytön hoitopöydälle ilman vaippaa ja tulin käymään olohuoneessa. No, menin hetken päästä takaisin, niin neitipä se oli onnistunut kääntymään poikittain hoitopöydälle. Hyvä ettei tippunut, eipä enää tyttöä voi sinne yksin jättää. Olikos se vauva-uinti aloitettava n. 3kk:n iässä?

Heh, kylläpä kuulosti tutulta kun Lisa kirjoitti mistä on jäänyt paitsi lapsen synnyttyä. Varsinkin tuo ruuan hotkiminen ja yöunien vähyys kuulostaa monesta tutulta :) Telkkua täällä kyllä vielä ainakin toistaiseksi tuijotetaan...

Queen: Vieläkö sait toisenakin yönä nauttia pitkistä yöunista, vai oliko se yksi yö vain vahinko? :D

Hyvä että Amyn mimminkin masuvaivat on helpottaneet. Meillä ainakin niitä tulee ja menee¿ Toivottavasti jossain vaiheessa helpottavat kokonaan. Seurakunnasta saa muuten tosiaan anoa lisäaikaa ristiäisille ja se onnistuu kuulemma helposti!

Eilisen päivän aina hereillä ollessaan tyttö taas itkeskeli koko ajan, mutta tänään on ollut itse aurinko. Aamullakin meinasi jo herätä klo 7.30. Syötin silloin hänet ja eiköhän hän ruvennut ihan pirteänä minua tuijottamaan ja jokeltelemaan ja hymyilemään :) Sitten hän keksi kivan leikin. Tyttö meni aina vähäksi aikaa tissin taakse piiloon, tuli sieltä pois ja hymyili minulle. Hän teki niin ainakin 20 kertaa ja minua nauratti ihan hirveästi. Käänsin pääni pois (toivoin että hän vielä nukahtaisi) niin tyttö jatkoi sitä vielä hetken, mutta alkoikin hymyilemään meidän kaapille. Kyllä mulla oli naurussa pitelemistä. No vartin hän siinä valvoi ja jatkoi vielä onneksi uniaan :)

Annikankin tyttö on kasvanut hienosti!

Pääasia, että Karssulinkin Ainolla paino nousee ja pituutta tulee lisää! Vai ootte saaneet käyriä liikaa tuijottelevan terkan. Jos hän meinaa lisämaitoa, niin ota tosiaan yhteyttä sinne Kättärille tai sitten liity sinne imetystukilistalle!

Kissankellon poitsukin siellä jo meinaa alkaa konttailemaan. Ei mee varmasti kauaakaan enää, kun poika jo ei mitään muuta tee kuin konttailee :)

MiaMik ja Iinu-Liina 5vko+

Vierailija
40/60 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä " taas" istuskellaan, ja odotellaan että tuo Eetuska heräilis... No, nukahti jo klo 11.45 ja yritti herätä klo 13.00, jolloin vedin vaan makkarin oven kiinni, ja onneksi sammu uudestaan (ei mielestäni riitä reilu tunnin päikkärit tuon ikäiselle!!!) No, kaippa se sieltä kohta herää, kun vaistoaa että äiskä on koneella =)))

Miina tiedän tasan tarkkaan sun fiilikset!!! Mulla tuli ekat menkat tuossa syyskuun lopussa (ekat synnytyksen jälkeen, vaikka imetän) ja nyt ei sit oo kuulunutkaan mitään sillä saralla, pari negatestiäkin oon jo kerenny tekemään! (Eetunkin kyllä plussasin vasta kp40, muistaakseni) Mutta edelleenkin odottelen, että tuleeko nyt sitten megapitkä kierto vai mitä? Mutta onnea teille pikkukakkoshaaveisiin/toiveisiin.

Onnea " konttaustaipaleelle" Kissankellolle! Siitä se alkaa...

Amy, meilläkin taisi olla tuossa iässä 1-2kk paikkeilla ettei muu paikka kelvannut kuin syli nukkumiseen ja ylipäätänsä mihinkään muuhunkaan... Ja tuosta nimiasiasta, meillä oli muutama päivä yli tuon 2kk:n kun Eetu sai nimen, ja ilmoitettiin vaan se sinne seurakunnalle, vai oliko se nyt sille papille joka anto nimen, voi vitsi kun siitäkin on niin kauan aikaa, ettei muista enää...

Ja nyt mennään sitten täällä tätä 8kk eroahdistusta, murr, siis mikään muu ei kelpaa Eetulle kuin äidin syli... (poika täyttä pe kuitenkin jo 9kk, joten täällä odottelen koska tää loppuu...)

Masuvaivoistakin oli jotain juttua, meillä alko vaivat kun alettiin antaa d-vitamiineja, olen kuullut sen muiltakin! Mutta vaihdettiin sitten jekovitteihin, kun saatiin eka devitollit (muistaakseni oli näin päin?) Ja meillä oli käytössä nuo cuplatonit, ja hyvin auttoivat, pari kertaa kun jäi äidiltäni antamatta, kun Eetu oli siellä hoidossa, niin sitten huudettiin yö... tai kaksi!

Niamey, mä ostin kanssa tuon tricotslen-kantoliinan minkä karssulikin oli hommannut, ja hyvin toimi tykkäs tosi paljon olla, tosin nyt en ole enää Eetua siinä kantanut, en ole edes kokeillut, tuntuu vaan ettei siinä enää viihtyis.

vielä noihin neuvoihin, mä sain eräältä ihmiseltä neuvon, kuinka hänen kummipoikansa nukutetaan, että on harso siinä pään päällä, jotta rauhoittuu, ja laitto vielä sen harson niinkun näytteeksi mulle, mulla kihahti, mutta onneksi sain pidettyy sisälläni, mitä ajattelin, ihminen kun ei omaa omia lapsiaan, ja on vielä muutaman vuoden meikäläistä nuorempi, eikä ole koskaan ollut lasten kanssa tekemisissä... Että näin!!!

Miamik, kyseli tuosta tissien syönnistä, musta tuntuu ettei Eetu ole koko aikana syöny kuin yhden tissin kerrallaa, ehkä korkeintaan 10-20 kertaa koko aikana (täysimetin 5kk ikään, ja siitä sitten ruokailujen jälkeen) ja hyvinhän tuo jätkä on kasvanut.

Jaahas, kaippa tuo jätkä pitää mennä tuolta pelastamaan, heräs jokunen aika sitten-arvas mitä äiskä tekee- ennenkuin kiskoo lampun päälleen tai tulee pinniksestä läpi (meikäläinen tuli Eetun ikäisenä omastaan läpi... mullako kova pää/hampaat, söin pari pinnaa poikki ;=))

Mutta palailen taas, ja varmasti jäi jotain sanomatta, taasen...

Napero ja Eetu, pe 9kk