***ENSIKOT viikko 45***
Kommentit (60)
..daniel on taas täs sylis niin en nyt jaksa alkaa kirjottaan mitään sen enempää..
mä oon menos leffaan, mun kaveri on kipeenä,joten oon tulos vaan d' n kans kaksin. jos muita on tulossa niin nähdäänkö taas 9.45 kodin1 edessä?
tuun viel illalla myöhemmin vilkaseen nää sivut, jos silloin ehtisin vähän enemmän..
jenni
Ankka: Kiitos, olitkin tosiaan laittanut ilmoituksen tuonne sähköpostiin tapaamisesta. Minun tulee vain niin tosi harvoin avattua edes messengeriä, enkä tule yleensä katsoneeksi sitä ilmaissähköpostia muulloin. Harkitsin sitä yhteisöön liittymistä, mutta epäilen, että en kuitenkaan ennätä sinne kirjoitella, kun tännekin ehtiminen on välillä vaikeaa. En sen vuoksi ole sitten liittynyt sinne. Tapaaminen olisi silti mukavaa, ehkä saadaan vaikka uusi tapaaminen vielä aikaiseksi?
Naperollapa on ollut kova pää/hampaat! Hui! Voiko niin oikeasti tapahtua..? Eipä ollut tullut mieleenikään. Meilläkin näyttää vähitellen alkavan eroahdistus tulla esiin. M on ihan surkeana, jos ei näe minua, ja itkee, vaikka kaikki olisi ihan hyvin. Vielä ei kuitenkaan onneksi vaadi aina minun syliä, vaan pelkkä näköyhteys on riittänyt.
Amy: Meilläkin M oli jonnekin 2 kk ikään asti ihan sylivauva. Tietty, kun näkö oli kehittymätön, eikä osannut katsella leluja lattialla, ei siellä myöskään viihtynyt. Pian se vaihe meni kuitenkin ohi, kun kiinnostui leluista.
Nyt täytyy mennä! Jatkan joskus toiste.
Kissankello
Ankka..tai ihan kuka vaan :)
Kuinkas sinne yhteisöönne pääsee liittymään? Jollain hakemuksella ko? kö?
INARI
http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=106 En pysty suoraan laittamaan hakemukseen linkkiä, mulla menee suoraan sisäänkirjautumiseen tältä koneelta mut tuolta löytää ryhmän nimeltään ensikot! Tervetuloa vaan, siellä on suurin osa tuttuja täältä=)
Heipsistä! Tänään pikku-quu on tasan 3kk. Oltiin neuvolassakin, ja hienosti ukko kasvaa omilla käyrillään. Paino nyt 6150g (1kg lisää kuukaudessa) ja pituus 61 cm. Poitsu vaan hymyili neuvolantädille ja esitti kaikki hurmuritemppunsa. :) Rokotuksesta tuli hetkellisesti paha mieli, mutta se unohtui nopeasti. Neuvola oli aamulla, ja tossa klo 15 maissa quu alkoi yhtäkkiä itkeä ihan kauheasti. Ei rauhottunut millään, ei edes syömällä, ja sitten kun kurkattiin pistoskohtaa, koko reisi punoitti. Neuvolantädin ohjeiden mukaan laitettiin sitten suppo, ja johan poika rauhottui. Noin 5-10 minuutissa oli onnellisesti unessa ja nyt jo naureskelee tuolla sohvalla isin sylissä. Hyvä, että se suppo auttoi!
Voi vitsit, meillä olis tänään ollut asukaspuiston toukkakerhossa hieroja (heh, onkohan täällä joku tuttu sieltäkin?:), mutta koska oltiin viime viikolla flunssassa, en ollut tiennyt siitä mitään enkä ollut voinut varata aikaa. Arvatkaa olinko kateellinen, kun muut mammat pääsi hierottavaksi? Toivottavasti Inari pääsi kuitenkin hierontaan, kun Lisa jotain sellaista vihjaili.
Plussaonnea kaikille kuumeilijoille!!! Tulee vauvakuume tässä pikkuhiljaa itsellekin, kun lukee teidän juttuja! Hassua, että voi olla vauvakuume, kun meillähän on täällä kotona vauva! :)
Ja höpsistä pesukarhu, ei täältä ketään pois ajeta. Ainakin mun puolesta kaikki saa jatkaa tällä puolella kirjoittelua tuttujen kanssa niin kauan kuin haluaa. Vaikka tietty voi taaperopuolellekin perustaa enskapinon.
Mä en pääse siis huomenna leffaan, mutta voisin kysäistä siskolta, kun se on kai tulossa. Jospa se laittais viestiä tänne vielä illalla...
Kissankellon Matiasko siellä konttaa, wautsi! Tänään pari senttiä eteenpäin, mutta huomenna kenties jo metrikaupalla. Hirmu nopeasti lasten taidot sitten kehittyy, kunhan ne ensin keksii mitä kaikkea noin niinkun teoriassa voisi tehdä. Mä varmaan konttaan innoissani quun kanssa ympäri olkkaria, sitten kun se sen taidon hoksaa. :) Sama juttu täällä - en taitaisi ehtiä kirjoitella yhteisöön, joten keskityn vain tähän palstailuun.
Karssuli, toivottavasti Aino paranee pian flunssasta! Meilläkin on toi Friida käytössä ja hyvin on toiminut.
MiaMik, meidän quu alkoi syödä molemmista rinnoista ehkä tuossa 2kk iässä. Sitä ennen pikku massu tuli täyteen yhdestäkin. Hui, onneksi ei tyttö pudonnut hoitopöydältä! Ei tosiaan kannata jättää vauvaa hetkeksikään mihinkään mistä voi pudota, kun ei sitä ikinä tiedä, milloin se ensimmäisen kerran pyörähtää. Yhtenä päivänä laskin quun lattialle vatsalleen maton päälle ja käänsin sekunniksi selkäni, kun laitoin makuupussin vaunuihin. Silmänräpäyksessä poitsu oli kammennut itsensä selälleen. Tuli taas muistutus siitä, että valppaana pitää olla koko ajan. Ei sitä vauvauintia ole pakko aloittaa 3kk iässä, mutta silloin sen voi aloittaa. Kuulemma pitää olla ainakin 5kg, että vauva pysyy lämpimänä siellä vedessä (n. 32 astetta).
Me vietetään jouluaatto vuoro vuosina kummankin vanhempien luona. Tänä vuona vuorossa on miehen vanhemmat. Mullakin on ihana anoppi, joten mielelläni menen sinnekin! Joulupäiväksi mennäänkin sitten mun vanhemmille ja samana päivänä sinne tulee myös mun siskon ja veljen perheet. Kiva, kun on kunnon perhejoulu! Mekin toivotaan quulle vaatteita ja sitten syöttötuoli. Se oli mun mielestä hyvä keksintö lahjatoiveeks, kun sellainen kuitenkin ennen pitkää tarvitaan.
Voi haukotus, että väsyttää! Mun mies on vuorotyössä eikä meillä " viikonlopu" osu aina viikonloppuun. Eilen oltiinkin sen työkaverin luona viettämässä iltaa. Saatiin molempien lapset nukkumaan hienosti, joten voitiin rauhassa jutustella. Ilta venyikin sitten niin pitkäksi, että kun quu heräsi ekalle yösyötölleen klo 2, oltiin vieläkin kylässä. Syötön jälkeen sitten hipsittiin kotiin Mc Donalsin kautta. Ihan kuin jotkut lauantai-illan bileet - paitsi että oli tiistai. :) Hieman kyllä väsytti neuvolassa klo 9 aamulla!
Nyt taidan painaa OK ennen kuin taas käy jotain outoa.
-Q- ja -q- 3kk tasan
Heipparallaa...
Kia vihdoinkin sammui...on taas saanut selkävääränä kanniskella. Mikähän ahdistus sillä nyt on.
Lisa, en vielä päässyt tänään hierottavaksi. J oli ja on edelleen siellä Helsingissä. Ois ollu niin hankala ku hyppäät siitä pöydältä ees taas ton tytön perään. Sovittiin sit että jos huomenna. Ollu vähän hankalaa nää aikataulujen sovittamiset..kotiäitikin voi olla yllättävän kiireinen :)
Hienosti on pikku Q kasvanut. Meilläkin tuo pistos aiheutti känkkäränkän, mut onneks noi supot on keksitty. Onhan ne aika v-mäinen laittaa ku sulavat käteen samantien. Täytyy näppäränä olla.
Ankka, kävin laittaan sen hakemuksen sinne yhteisöön.
Tossa yritettiin Kian kanssa tehdä iskälle niitä boksereita, joihin vauvelin jalanjälki...aika sottasta puuhaa :) Pitäs olla se black & decker..ku ei taho enää omat kädet riittää. Eka yritys meni ihan susille. Toinen jo paremmin. Varpaankynsiin vaan jäi vähän väriä, enkä kehannu alkaa millään tinnerillä sitä liotteleen. Täytyy vaan toivoa ettei iskä vaipanvaihdon yhteydessä ala ihmetteleen et hei miks täll on punaset kynnet :) Aika kivat tuli.. Voishan tuo tietty olla helpompaa ku likka nukkuis (ajattelee ääneen)..
Joo mut nyt täytyy mennä vähäks aikaa istuun sohvalle ja hengähtään..
INARI + Kia 3kk+2vk
Siskon tytöllä onkin huomenna neuvola, eivätkä pääse leffaan. Mutta mennään molemmat sitten sinne kuun lopussa olevaan Tennispalatsiin. Toivottavasti on muitakin lähtijöitä. Edelleen Karssulia houkuttelen jo mukaan, kun silloin puhuit, että voisit tulla mukaan. :)
-Q-
joo meil oli korvatulehdus ja antibiootin jälkeen noin kolmepäivää oli viel masu kural. Mut sit helpotti. Onko teil se Zitromax kuuri siis se kolmen päivän. On mun lääkärikamun mukaan ihan kamala kuuri,e ikä ottais omalle lapselleen, just ton masuvaivan takia, mut mulle sanoi ton vasta sen jälkeen kun Elsalle oli se jo määrätty... =(.
Joo Ergo on kantoreppu, jossa voi kantaa selässä, edessä ja lonkalla jopa 27kg lasta. Eli siis taaperoa. Babyidea.fi sivuilla löytyy lisää tietoa. Onhan noi säädöt opeteltava, enkä minä yksin Elsaa selkään viel osaa laittaa... Mutta silti hyvä on ollut. Mä vannon trikoisen kantoliinan nimeen kyl pienen vaavin kans, mut nyt Elsalle s eon jo liian venyvä, ettei oikein enää tunnu napakalta toi kietaisuristi2 sidonta. Mut kun ja jos meille kakonen suodaan, niin ehdottomasti häntä liinassa kannan. Isikin kantaa Elsaa Ergossa mielellään, mut liinaa ei ole ikinä suostunut edes kokeilemaan, että tää ergo on sit hiukan isiystävällisempi siis.
Meilläkin menee nyt 8kk soseet ainakin, jos hieman hienontaa ja on kova nälkä. Vinkkinä sitte seuraavaa: semperin soseet on tosi isoja klönttejä, ja Hipp soseet kaikkein hienoimpia, piltit ja bonat siltä väliltä...
Pitiköhän muuta sanoa..n o ei tuu mieleen... Terkkuja ja hienostipa muuten pienet kasvaa! =) Josta tulikin mieleen, että Elsa oli siis täysimetyksellä 4kk ja viikon ja sinä aikana ei kertaakaan syöny peräkkäin molempia rintoja... Eli riippuu tosi paljon lapsesta ja maidontulosta syökö nuo lapset molempia tyhjiks koskaan. Pitää vaan muistaa vaihtaa puolta joka imetyksen aluks sitte =)
Minna ja Elsa
Hihii!!! Joona meni tänään ekan kerran eteenpäin. Tuli äipällä tippa linssiin :) En osaa sanoa, että oliko se ryömimistä vai mitä. Joona meni konttausasentoon ja siitä tavallaan sukelsi eteenpäin, sitten taas konttausasentoon ja sukelsi. Ihan oman etenemistyylin siis poika keksi. Sukkelasti pääsi etenemään ehkä metrin verran, kun houkuttelin värikkäällä mainoslehdellä. Hassu poika :) Isille ei suostunut näyttämään, mutta äidille näytettiin jopa kolme kertaa uutta taitoa :) Äidin poika.
Hienostihan pikkuinen quu-poikakin kasvaa. Hyvin oli ainakin kuukaudessa tullut painoa vaika sirorakenteinen muuten taitaa olla.
Jenni ja NapNap (en tiedä onko NapNap menossa): Me tullaan vieläkin EHKÄ varauksella sinne leffaan. Riippuu vähän siitä, että miten meidän yö menee. Jos on ihan hulinaa, niin taidetaan jäähä kotiin nukkumaan pidempään, mut muuten tullaan. Älkää siis turhaan ootelko, jos meitä ei 9.45 näy siinä kodin ykkösen eessä.
On nyt ollut yöt niin risaisia, että ollaan molemmat, äiti ja poika ihan väsyjä koko ajan.
pesukarhu
[b]Kissankello[/b], meillä ei velliä oo sen jälkeen Aksu syönyt kun aloitettiin iltapuuro. Nyt tosin on joku puurolakko meneillään¿ Vai meinaa teillä Matias jo alkaa nousemaan. =) Aksu vasta pyörii oman napansa ympäri ja nyt kovasti vatsaansa nostelee ylös.
Vai pikkukakkosista täällä jo puhutaan. Mä en ainakaan (toivon mukaan) oo ensimmäisten joukossa sellaisia uutisia ilmoittamassa. Mun kun kuitenkin nyt on tarkoitus toi koulu käydä ensin loppuun joten ihan pariin kolmeen vuoteen tässä tuskin uutta vauvaa tänne ilmestyy.
[b]Jenni[/b], toisilla se kiinteiden syöminen lähtee vähän nihkeemmin käyntiin.. parilla tutulla on mennyt vauvalla kuukausikin niin, ettei oo kiinteiden kanssa onnistunut yhtään
[b]Niamey[/b], meillä Aksulla ei noista rokotuksista oo tullut mitään oireiluja. Meidän terkka sanoi, että harvoin tää rokote lämpöä nostaa, mutta se jalka voi olla kipeä mihin se pistetään.
Joulua me vietetään molemmissa mummuloissa. Mennään ensin mun vanhemmille aamupuurolle, siitä sitten miehen vanhemmille päiväksi ja illasta sitten takaisin mun vanhemmille.Helppo surffailla kun molemmat asuvat tässä kolmen kilometrin säteellä meistä.
[b]Inari[/b], meillä ei kyllä niistäjästä tykätä¿ päinvastoin. Aksu kiljuu kun syötävä kun yrittää niistää, mutta onneks nyt ei oo montaa kertaa tarvinnutkaan. Viime yönä ei ollut tukkoinen ollenkaan enää. Toivottavasti tää olis tällä ohi
Tuleehan sitä joskus aina mietittyä mitä sitä ilman lasta vois tehdä, mutta tosi harvoin ja ne mietteet menee kyllä äkkiä aina ohi. Päivääkään en pois vaihtaisi
[b]Larskulle[/b] jaksuja pikkuisen huutajan kanssa. Toivottavasti pian helpottaa!
[b]Napero[/b], mä tipahdin täällä ihan täysin tosta sun kommentista, että on niin hankalaa kun lapset (tai miehet) sairastaa. Todellakin¿ jos mies sairastaa niin se on sitten niin kipee, että mitään ei pysty tekemään ite =D
Meilläkin Aksu on nyt vaunuissa ulkona alkanut nukkua välillä jopa 1,5h päikkärit!!! Ei todellakaan joka päivä mutta aina välillä. Ja Aksuhan siis on 2kk-iästä lähtien nukkunut ainoastaan puolen tunnin päiväunia, mutta hyvin poitsu jaksaa silti ja on hyväntuulinen.
[b]Pesukarhu[/b], me aloiteltiin tossa pari viikkoa sitten lihat. Kala taitaakin olla ainoita enää mitä Aksu ei oo vielä saanut.
Menkoista oli jotain puhetta. Mulla alkoi puolisentoista kuukautta imetyksen loppumisen jälkeen.
[b]Amy[/b], mä kanssa surffailen edelleen tuolla odotuspuolellakin enskapinossa¿ ei osaa pysyä pois :D Tonne yhteisöön mä en oikein osaa kirjoittaa ja taidankin enemmän keskittyä nyt skarppaamaan tällä puolella.
Niin ja siitä kasteesta. Mun veljentyttö syntyi vuosi sitten 31.10 ja kastettiin 15.1.eli kyllä se se kolme kuukautta sit olis
[b]Lisa[/b], ihana nenännyrpistelijä teillä siellä :D Aksu kanssa osaa kyllä ilmoittaa hyvin selvästi jos joku asia ei miellytä.. kuten esim. se kun ehti napata pöydältä mainoslehtisen ja tyhmä äiti otti sen pois.
Eroahdistusta on täälläkin havaittavissa¿ ollut jo jonkin aikaa. Aksun kanssa kaksin kotona ollessa alkaa ihan järkyttävä huuto jos mä vaikka menen keittiöön lämmittämään Aksun ruokaa. Varsinkin huuto tulee silloin jos Aksu huomaa mut siellä¿ ja huuto tulee välillä vaikka olis isin kanssa, mutta äiti näkyy kauempana. Silloin ei isin kanssa oo mitään ongelmaa jos mä en oo paikalla ollenkaan.
Ai niin sitä munkin piti sanoa, että ei meillä Akseli kyllä missään vaiheessa syönyt molempia rintoja samalla syötöllä.
Eilen käytiin Aksun kanssa puolivuotishammashoitajakäynnillä (megasanahirviö). Hampaita ei vielä oo eikä kuulemma ihan lähiaikoina oo tulossakaan. Samalla reissulla käytiin neuvolassa hakemassa Aksulle influenssarokotus. Toinen piikki tulee sitten kuukauden päästä. Siitäkään rokotuksesta ei tullut mitään reaktioita.
Flunssan kanssa tosiaan vaikuttais olevan nyt paremmalla puolella¿ viime yönäkin jopa Aksu nukkui pari kolmen tunnin pätkää!!! Ja meillähän se on ihan loistavaa :D
Sitten tää mamma on tänään herkistelypäällä. Aamun musiikkinäyte: Maarit Hurmerinta - Lainaa vain
" Sä maailmaani katsot kummallista niin
ihmeitäsi etsien sä törmäät valheisiin
ja kaikki nuo valheet on juoni aikuisten
oi pienokainen, oot lainaa mulle hetkisen
Harhaan sua mä ohjaan, teet itse valinnan
en tahdo tietäs kaventaa kun nään sun kasvavan
sulta opin paljon ja riittää kun muistan sen
oi pienokainen, oot lainaa mulle hetkisen
Toiveesi kannat maailmaan
ne murtuu kun törmäät ihmisiin
nuo muistoissaan kulkee ja tekee ahtaaksi maan
ei lapsuuttaa voi elää uudestaan
Mä muistan kun synnyit, tulit ja huusit niin
huudat vielä uudestaan öihin pimeisiin
mä toivon että pärjäät yli yön huomiseen
oi pienokainen, oot lainaa mulle hetkisen.
Lainaa vain, lainaa vain.
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain."
[color=blue]pikku-milli & Akseli 6kk[/color]
Kävin koiran ja Liian kanssa aamulenkillä ja samalla Liia yleensä nukahtaa ekoille päikkäreille ja nukkuu yli puoleenpäivään kun törkkään vaunut lenkin jälkeen parvekkeelle..no tänäänkin tyttö nukkui vaunuissa tyytyväisinä kunnes just ennen koti pihaa joku koira alkoi haukkua meidän koiralle ja pelästytti tytön hereille..eikä enää nukahtanut:(
Hienostihan se pikku quu on kasvanut, meillä on 3kk neuvola ens viikolla.Mukavalta kuulosti myös teidän kyläreissu:)
Imetyksestä..meillä taas tuo pullukka on alusta asti syönyt molemmat rinnat paitsi joskus ihan pienenä kun muutaman kerran nukahti kesken kaiken..
Täytyypi taas mennä!
Queen ja Liia tasan 3kk
Vähän hankala kirjottaa kun neiti sylissä mut yritetään.
Joulu ollaan kotona kolmistaan, ei tällä kertaa pohjoiseen ollenkaan.
Neuvojista pakko kommentoida että meille myös satelee jos minkäkinlaista neuvoa. Yhelle kaverilleni en enää edes kerro mitään miten hoidetaan/mitä tehään kun ne ekat pari viikkoa sain kuulla melkeen joka kerta saman kommentin että ei kannata niin tehdä vaan näin me tehtiin omille lapsille jne. Ja ne hänen keinot on parhaita!! ja loppu peleissä ne hänen neuvot ei ole sen kummempia ku miten me hoidetaan vauvaa. Pitää vissiin saada vain päteä. Enää en hänen uteluihin kommentoi muutako että -tyttö syö,kasvaa ja voi hyvin.
Kissankellon ja Pesukarhun pojat on lähössä eteenpäin..wau.
Oletteko muuten ostaneet isänpäivä lahjaa miehellenne? tai meinaatteko?
Meillä neiti otti eilen ulkona vaunuissa ekat oikeen pitkät unet, melkeen 3tuntia. Piti jo ihmetellä että miten se siellä niin kauan viihtyy kun tavallisesti se on tunti tai puolitoista. Ite en malta nukkua kovin pitkiä tirsoja samaan aikaan ku vauvaki, kummasti on aina tekemistä ja varsinki tässä koneella käydä notkumassa että Lisa ja Karssuli täälä on myös yx nettiriippuvainen!!
Neiti nukahti syliin, pitää lähtiä kiikuttaan pinnikseen..
Annika ja Neiti huomenna 5viikkoa
Meidän Mimmi vetelee päikkäreitä makkarissa ja meikäläisellä on hetki aikaa istua koneella. Päätä kyllä särkee siihen malliin, että olis syytä tehdä tytölle seuraa, mutta josko vähän tsemppais ja kirjoittais.
No ihan alkuun kerron meidän eilisestä neuvolasta sen verran, että tyttö on kasvanut hienosti: nyt painoa jo 3500 g ja pituutta 51 cm. Ei siis tartte enää herätellä yöllä syömään, vaan tyttö kyllä ite kertoo, kun on nälkä. Ja viime yö olikin jo tosi ihana: illalla kylvyn jälkeen saatiin tyttö nukahtamaan omaan sänkyyn puol ykstoista ja hän heräs ekan kerran vasta ennen neljää syömään. Ja siitä veteli sitten seiskaan ja vielä puol kymmeneen. Kyllä on äitillä levännyt olo moisten unien jälkeen. =)
Ja tänä aamuna soittelin sinne seurakuntaan. Joustavat sen verran, että saamme pitää ristiäiset vasta loppiaisena. Tosi hyvä ettei tartte ennen joulukiireitä nyt noitakin hoitaa.
Joulusta on ollut puhetta täällä. Meillä on suvulla sellainen aattoperinne, että melkein koko suku kokoontuu aattoaamupäivällä joulupuurolle sinne, mihin me ollaan muuttamassa. Perinteen aloitti mun mummu ja äiti jatkoi sitä ja kun talo nyt siirtyy meille, niin perinne tulee talon mukana. Tosi mukavaa nähdä kaikkia kerralla eikä tartte itse liikkua. Tähän mennessä ollaan sitten aattona tai joulupäivänä ajettu miehen vanhempien luo, mutta tänä vuonna hekin tulevat tänne ja jouluaaton iltaruoka syödäänkin meillä molempien isovanhempien kanssa yhdessä. Eli rauhallinen joulu tulossa - odotan sitä jo kovasti! Lahjoja en oo vielä miettinyt yhtään. Miehen kanssa sovittiin, että toisillemme ostamme jotain ihan pientä, kun kyllä tuossa omassa talossa on ihan lahjaa tarpeeks. Tytölle varmaan tulee joain pientä ostettua, mutta eihän se vielä tajua niistä, joten ei kannata riehaantua. ja muu suku kyllä varmaan tuo hänelle vaikka mitä.
Vähänkö komeat lukemat Annikan neidillä neuvolassa! =) Mutta perässä tullaan kovasti... ;o)
Vai on antibiootit sekoittaneet Kian vatsan. =/ Meillä on vasta kerran tulleet kakat vaipasta ulos, mutta jostain syystä pissat on tullu ohi jo pariin kertaan. En tiiä onko vaippa ollut huonosti, vai onko sitä pissaa tullut ihan hirveesti. Mutta alkaapa käydä aika näppärästi tuo vaihtaminen... ;o)
Karssuli, mulla on kans tuo Vauvan kantoliina. Kerran ollaan kokeiltu ja kyllä oli hankalaa. Toki sitä sitomista vois harjoitella enemmän ja homma vois sujua, mutta nyt lähinnä odotan, kun työkaverit on ostaneet meille rintarepun lahjaks, että koska saadaan se. Ois vaan niin kätevää, ettei tarttis aina olla likka käsissä ja vois tehdä jotain hänen ollessa hereilläkin.
Kissankellolle ja Joonalle onnea " nelivedon" löytymisestä!
NapNap oli viettänyt vauvavapaata päivää. Varmasti mukavaa. Itse lähinnä odottelen sitä hetkeä, kun tytön voi jättää yökylään ekaa kertaa ja saa taas nukkua koko yön putkeen. ;o)
Vai on Veeti alkanut näyttää mieltään - siitä se oma tahto alkaa kasvaa! Kohta kaveri vetää itkuraivarit kaupan lattialla... (No, toivottavasti ei!)
Anopeista kirjoitti ainakin MiaMik. On se vaan uskomatonta, miten se onkin useimmin anoppi kuin oma äiti, joka hössää. Meilläkin anoppi soitti mulle sairaalaan ainakin kaks kertaa päivässä, kun ei päässyt sinne käymään. No nyt on vähän rauhoittunut, mutta neuvoja kyllä satelee. Ja jos ei aina tohdi mulle niitä sanoa, niin lähettää niitä miehen kautta. Hyväähän se tarkoittaa, mutta välillä tekis mieli sanoa, että enköhän mä oman lapseni kanssa pärjää.
Vähänkö ihana leikki Iinu-Liinalla on ollut! =) Meillä ei vielä tuollaista ole, mutta hymyjä neiti on jo alkanut harjoitella. Vähänkö ne on liikuttavia.
Pikku-quu oli päässyt esittelemään parasta puoltaan neuvolaan, wau! Ja olipas poitsu hienosti kasvanut. Hauskat viikkopirskeet teillä oli ollut! =D
Nyt alkaa silmiä painaa sen verran, että taidan hetkeks tosiaan hipsiä Mimmin viereen nukkumaan, josko se ei ihan vielä heräis. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
-Amy ja Mimmi 17 vrk-
Voi, että täällä on hiljaista, siis meillä! Mies on pelaamassa sulkista, Eetu ja koirat vetelevät sikeitä, aaah! Varsinkin tuon Eetun kohdalla! Ei sitten lauantain jälkeen ole nukahtanut kuin vasta klo 22 jälkeen!!! Ja mulla on meinannu palaa pinna! No, tänään nukahti ainoille ja pitkille päikkäreille vasta lähempänä puolta yhtä! Ja nukkuikin klo 15.40 saakka! Sanoin miehelle, ettei anneta sen nukkua ennen iltaa... Ja nyt nukahti melki heti kun tissiä vähän vilautti puoli ysin aikaan... Täytyy vaan toivoo että nukkuu sit aamustakin hyvin, ettei herää klo 6!
Tuosta enska-pinoista vielä, mä tuun ainakin täällä roikkumaan vielä piiiiiiiitkäääään... Mutta tosiaan täytyy sitten tuonne taaperopuolellekin perustaa enskaryhmä... Me taidetaan sinne ekoina kuitenkin siirtyä, Marika79:n kanssa (Eetuilla eroa kun on tuo muutama päivä..) Mutta siis tulen kyllä kommentoimaan ja kertomaan kuulumisia myös sillonkin tänne vauvapuolelle vaikkei enää virallisesti ollakaan " vauvoja" , nyyh!
Kissankello, joo näinhän nuo vanhemmat ja isoveikka ovat mua valaisseet. No, olenhan mä vähän myöhemmälläkin iällä tehnyt kaikkee ei niin tavallista, mm tätini ylioppilasjuhlissa lukittauduin vessaan ja join kynsilakanpoistoainetta, joten ehkäpä sekin sitten selittää tätä mun " päätä" ja järjenjuoksua... Tai siis ettei sitä oo =0
PIkku-q:kin oli saanut hienot uudet mitat, onnee! Niin ja oli näyttänyt hyvää mallia muille! Hienoa!
Niin ja vielä täälläkin pyydän anteeksi noita yhteisössä tekemiäni sotkuja, ANTEEKSI!!! Mä en tajuu mitä tein, ensin ei näkynyt, ja sit näky kaikkee muuta kuin olis pitänyt... Murr! Ehkä mä en sit vieläkään osaa käyttää tätä konetta (ollu kohta kaks vuotta, pitäisköhän mennä johonkin kurssille?) Mutta nyt siellä on sitten muutama kuva Eetusta ja meistä muistakin...
Ergosta, me mietittiin kanssa tuossa loppukesästä että mikä hommataan kantovälineeksi, kun tuo babybjörn alkoi tuntumaan ahtaalta, mietittiin noita kantorinkkoja, mutta olivat aika ison ja painavan oloisia, jotenka päädyttiin sitten ostamaan Patapum-reppu. Ja on ollut aivan loistava!!! Mies on siinä useammankin reissun tehnyt, mä kun en täällä päiväsaikaan yksin ala tuota Eetuu siihen laittamaan... Ja mies sitten " omii" Eetun kun lähetään ulkoilemaan. Ja miksi päädyttiin tuohon Patapumiin oli ihan syy se kun on muutaman kympin halvempi kuin Ergo, ja enpä usko että tuon 20kg jälkeen meistä kumpikaan on valmis kantamaan Eetuu repussa, saati että hän siellä viihtyis!!!
Pikku-milli, tuosta miehen sairastelusta, meillä ainakin on mies NIIIIIIIN kipee sillon kun saikulla, ettei saa aikaan mitään. Mä kyllä pystyn laittamaan pyykit koneeseen/narulle, laittamaan tiskikoneen päälle/tyhjentämään sen, tekeen helppoo ruokaa yms. Mutta mieheni ei näistä selviydy... Murr! No, tässä pari kuukautta sitte tunsin itteni TODELLA orjaksi, kun mies oli kuumeessa (38astetta) ja sitten sain vielä passata sitäkin Eetun ohella... Mutta ilmeisesti noi miehet ovat ikuisia pikkupoikia, mutta me naisethan rakastamme lapsia!!! ;=) Niin ja kiitokset noista ihanista laulunsanoista... (tippalinssissä luin niitä!)
Isänpäivälahjasta, mä tilasin netistä sellaisen t-paidan missä lukee lapsen tekemillä kirjaimilla " MAAILMAN PARAS ISÄ!" oli musta aivan ihana...
Amyn tyttönenkin oli käynyt neuvolassa, hienoja mittoja sielläkin oli saatu! Voi, että nää pienet kasvaa liian nopeeta vauhtii...
NapNap, oli vissiin ihan kiva olla ihan " omissa oloissa" kun tyty oli siskollas hoidossa. Ihanaa!
Lisa, eikös oo kivaa kun miehestä löytyy omaa tahtoo???
Meillä Eetu on onneksi vähän vieraskorea, joten ei oo vielä ainakaan saanut mitään raivokohtausta kaupassa/kylässä, no huomenna tietty! Tai la kun ollaan menossa Tampereelle shoppaamaan, ostetaan Eetulle turvaistuin, alkaa tuo kaukalo käydä turhan ahtaaksi tuolle(kin) jätkälle, kun on toppapukuu yms.
Iinu-Liina oli löytänyt uuden leikin, ihanaa!
No, eipä mulla taaskaan ollut mitään uutta kerrottavaa, mutta tulinpahan moikkaamaan! Ja nyt ootteleen miestä kotiin saapuvaksi, ellei karhu oo pistellyt poskeen... Kääk, olinko vähän paniikissa, kun aamulla kuulin tuosta Hämeenlinnassa liikkuvasta karhusta! Mies kun menee juuri siitä kohtaa töihin, onneksi autolla! Mutta sitten luin HämeenSanomien sivuilta, kun mies tuli kotiin että todennäköistä on että tää karhu oli sama joka oli tuolla Tammelassa tappanu sen peuran/hirven, ja samassa jysähti päähän, että on tainnu mennä tästä läheltä tuonne Hämeenlinnaan... KÄÄK! Onneksi en tiennyt ennen, en ois nokkaani uskaltanut pistää pihalle täältä tönöstä!!!
napero ja Eetu, huomenna 9kk (niin sitä vaan 9kk sitten istuskeli ison massun kanssa tässä samaisella tuolilla, ja odotteli suppareita... en sillon aavistanu mitä tuleva yö tuo tullessaan, poika kun synty klo 9.45 aamulla... sillonkin kymmenes päivä oli perjantai, niinku huomenna...)
Joku kyllä varastaa tunteja mun päivistä, kun aika vaan kuluu eikä mitään kerkiä saada aikaseksi... Ja vaikka notkuu koneella pitkin päivää, ei edes pinoutumaan ole ehtinyt :/
Mutta ihan vaan siksi piti pikaseen tulla, kun halusin tulla kiittämään Karssulia! Sun sanat oikeesti piristi mua todella paljon, ja olen ajatellut sitä paljon, kun sanoit, ettei pikkuinen tiedäkään jäävänsä mistään paitsi, vaikka ruoka tuleekin kaupan paketista pullosta tarjoiltuna ;) kunhan muuten saa olla lähellä! Kiitos Karssuli, sanasi piristää todella paljon silloin, kun meinaa iskee " huono äiti" syndrooma tai muuten vaan väsymys-surkutus-masennus-mikäliehormoonit :)
t. piristynyt Ope ja pikku-Aino 3 vko 3 päivää ja nyt jo 2,5 kg ;)
Siis voi kökkö.. kirjotteli hirmu pitkän pätkän ja vastailin kysymyksiin niin eiköhän viesti katoa bittien avaruuteen :S Ajattelin kuitenkin kunnostautua kun oon viime aikoina kirjotellu vaan tuolla yhteisön puolella.
Inarille ja Kialle piti sano teretulemas :)
Hurjaa vauhtia kyllä kaikkien vauvat kasvaa ja kehittyy! ELi onnittelut nyt kaikille naperoille jotka on uusia juttuja oppinu. En edes muista kaikkia, edellisessä viestissä oli kyllä tarkasti :) Eihän me mammat pysytä enään kohta perässä kun täälläkin käy sama varas kun opella :D Johonkin se aika vaan katoaa..
Hienosti on muuten Open Aino kasvanu!! 2,5kg jo, eli ihan hyvin kasvaa sillä korvikkeella. Ei siinä korvikkeessa mitään vikaa ole, on täällä yks sun toinen sillä kasvatettu ja ei meissä mitään vikaa ole ja paitsi ei olla jääty mistään.
Joulusta joku kyseli kanssa.. Me ollaan kyllä kotona se joulu, ihan oman perheen kanssa. Anopille ja mun äidille on sen verta matkaa ja bensa niin törkeen hintasta ettei tule kuuloonkaan. Taitais kyllä olla anopin vuoro tänä jouluna mutta kun ei muutenkaan huvittaisi sinne mennä kun aina menee nou juhlapyhät vähän överiksi viinan kanssa läträtessä. Mutta kiva olla ihan kolmisin, laittaa kaikkia herkkuruokia ja katella Mathildan ihmettelyä kaikesta.
Meillä oli keskiviikkona 4kk neuvola ja hyvin oli neiti kasvanu, kerrankin päästiin moitteita siitä käynnistä! Eli mitat olis 5920g (290g 2 viikossa, vau) ja pituus 61,5cm. Kahden viikon päästä pitää punnita uudestaan mutta on tuo melkein 6 kiloa aika saavutus meidän pikku tirpalle :)
Pottua onkin sitten maisteltu viikon verran ja eilen oli vuorossa porkkana! Hyvin on alas mennyt, mitä nyt aluksi tuijotti minua ja miestä silmät pyöreinä että mitäs noi nyt meinaa.. mokelsi sitä sitten hetken suussa mutta nieli kuitenkin. Vikana peruna-päivänä tuli sitten kiukku kun ei saanutkaan kun 2 lusikallista :) Hauska kyllä että maistuu, ehkä auttaa vähän tohon painoonkin ;) Toinen kun niin kuuliaisesti suunsa avaa kun lusikka lähestyy, heh.
Kiljumaankin on opittu. On äidin tärykalvot koetuksella kun neiti mouruaa ja kiljuu koko hereilläolo-ajan, huh.
Nyt täytyy kyllä vähän tehdä töitä ettei taas tule hirveesti hommaa viikonlopulle.. ja tosiaan hyvää viikonloppua muillekkin ja isänpäivää kans :)
Mysan ja Mathilda 4kk
Tosiaan huomasin itsekkin että siitähän on vuosi tasan tänään kun sen plussatestin tein.. ja nyt jo neiti sylissä kuorsaa :D
Mysan
Täällä on tylsää, ei oikein keksi mitään tekemistä ja toisaalta ei kyl jaksais tehäkkään mitään... Aika pulmallista ;)
Mahdollinen muutto asia edelleen kesken. Nyt odotellaan 27.11 asti, kun joku herra haluaa vielä haastatella Malea ja sit taas saa odotella, mitä päättävät. Näillä näkymin lupasivat, että vuoden vaihteessa... Tiiä sit nuista. Kyl voi olla saamatonta porukkaa, kun ei osaa päättää kenet valittevat virkaan!
Eli joulu näillä näkymin täällä etelässä ja ihan kotosalla, Male yövuoroissa. Lahjatoiveita ei ole, pojalle pitäs jotain pientä keksiä.
Veeti on alkanu PUREEN tissiä! AUTS!! Imee ensin ihan oikein mahansa täyteen, sit oikein kunnolla purasee ja kiskasee. Kun otan tissin pois ja sanon EI SAA, tämä alkaa nauramaan. Mikä lie sadokisti poika tuostaki tulee ;) No en mie luovuta kuitenkaan kovin helpolla, yleensä tuo puremisvaihe menee nopsaan ohi.
MiaMik, meillä poika söi silloin ihan vauvana aina molemmat tissit, mutta olikohan n. 1kk iässä, kun alkoi syömään aina vain toisen kerralla.
Naperon Eetulle ONNEA 9kk päivän johdosta =)
Ja juu, kyllä lapsella omaa tahtoa pitää ollakkin. Ei tässä maailmassa muuten tule pärjäämään =)
Rokotuksista ja niiden jälkioireista... Meillä ei poika onneksi ole reagoinut ei pistoon eikä sen jälkeenkään mitenkään. Tämä ei tietenkään tarkota sitä, ettei seuraavalla kerralla reagois, mut toistaiseksi näin.
Pesukarhu, Onnea Joonan ensimmäisen etenemisen johdosta =) Meillä kans harrastellaan tuota sukeltelua, vaikka ryömiminenkin onnistuu. On se hauskan näköistä :D
Lasten ja miesten sairastelusta... Täällä kans Male on niiiiiin kipeä että, jos vähänki lämpöä tms. Inkuvinkuaa koko ajan, kaitpa se haluaa kunnon hajoamispakkauksen, eli hellyyttä ja silittelyä. Ite jos on kipeänä, niin silti pitää touhuta kaikki jutut mitä terveenäki, ei armoa.
Queen, Liiakin jo 3kk! Onnittelut teillekkin =)
Annika kyseli isänpäivälahjasta. Me ostettiin Malelle Kyllä isä osaa-dvdboksi, kun tuo niin tykkää yleensäki dvd-levyistä.
Amy, hienoa, että joustavat tuossa ristiäisasiassa :) Saa nähä kumpi meistä (Veeti vai mie) vetää ne itkuraivarit kaupan lattialla ;)
Nyt ei irtoa kommenttia kaikille, mut antakaa anteeksi. Kaikkien viestit kyllä aina luen ja hengessä mukana elän :)
Nyt leikkiin lapsen kans...
Lisa & V
Voi Äiti Venäjä!!
Tässä taas pari päivää ihmetelty että mikähän tuolla laps rievulla nyt on ku on niin itkunen. Yleensä nukkunut suht hyvin niin yö kuin päivä unetkin..no eilen tuli sitten mieleen että voiskohan se antibiootti aiheuttaa noin pienelle hiivatulehduksen..ja arvatkaa..voihan se. No selvispä sekin että mikä on ollut vialla. Nyt vaan Daktarin voidetta ruuttaillaan ja toivotaan että kutinat menis pian pois.
On se kurjaa tämä lapsen elämä! Tuntuu että koko ajan jotain..
Täällä äippä ja iskä on ihan raatona ku on pari yötä menny ihan plörinäks. Virtaa ei oo kyllä mihinkään ylimääräseen..
Tää on tällanen omaa napaa..ja surkun surkun.. Kirjoittelen joskus toiste sitten lisää....
Painuu vällyjen väliin..
Ai niin kävin yhteisöön lisään kuvia ja esittelyn meistä..
Inari & Kia 3.5 kk
Pitää heti anopistani kertoa, kun niistä on täällä ollut puhetta. Mulle on onneksi sattunut ihana anoppi. Ei ole meitä lapsenkasvatuksessa neuvonut. Tosin miehen sisko on tästä asiasta jo ennen Joonan syntymää kuulema pitänyt anopille puhuttelut, joten siksi on ehkä osannut jättää meidät rauhaan kaikelta neuvomiselta. Ihana anoppi muutenkin :) Eikä munkaan vanhemmat oo ainakaan mitenkään ärsyttävällä tavalla puuttuneet vauvan hoitoon.
Me vietetään joulua todennäköisesti mun porukoilla, kun anoppi on töissä, joten ei lähdetä Länsi-Suomeen ajelemaan. Lahjaksi ollaan miehen äidiltä Joonalle toivottu lampaantaljaa. Kummitädiltä toivottiin jotain lastenkirjaa. Itse ollaan jo ostettu Joonalle sellainen palikkalelu, jossa pudotellaan palikoita oikeista koloista (varmaan kaikilla lapsilla on sellainen). Sitten ajateltiin vielä ostaa kävelyvaunu, vai mikä taaperokärry se nyt onkaan.
Nyt, kun noista pikkukakkosista on ollut puhetta, mulle on tullut mieleen, että mihin me ensikot sitten mennään, kun vauvat täyttävät vuoden? Eikö se ole tavallaan vauvan ja taaperon raja? Taaperopuolella ei ainakaan ole mielestäni ensikoita. Pitäisiköhän sellainen perustaa? Vai siirrytäänkö täältä suoraan kuumeilupuolelle TP porukkaan kuumeilemaan? Kaikkea sitä kerkeekin miettiä :) Mutta ei tässä enään kauaa mene, kun ekat ensikot täyttävät vuoden. Kait täällä silti saa olla vaikka ei vauvaa olekkaan? Vai ajetaanko meidät pois?
Amylle niistä ristiäisistä piti sanoa. Joonan ristiäiset olivat n. 2,5 kk iässä. Mun muistaakseni just se nimi pitäis ilmoittaa maistraattiin ajoissa. Ristiäisten ajankohdalla ei oo niin väliä. Eikä ne heti ala maistraatistakaan sitä nimeä kyselemään. Tietysti se pitkittää sit kelakortin saamista.
Annikan neiti on hyvin kasvanut rintamaidolla :)
Kissankellolle onnittelut Matiaksen ekoista konttausaskelista. Vau, kun hienoa. Siitä se lähtee. Kohta Matias jo käveleekin :) Joona vieläkin vaan huojuu konttausasennossa. Juu, täytyy vielä sitä imetystä miettiä. Ehkä kokeilen alkuun imettää edes sen pari kertaa päivässä. Eihän mulla kuitenkaan montaa päivää töitä ole putkeen, joten luulis, että imettää jaksaa.
Hauskalta kuulosti toi Veetin nenän nyrpistys :) Meidän Joona alkaa vaan korottamaan ääntään, jos jokin asia ei miellytä. Tai sitten ääntelee tosi kiukkuseen sävyyn.
MiaMik: Meidän Joona syö edelleenkin vaan yhden rinnan kerrallaan. On aina tullut täyteen vaan yhdestä tissistä. Tällä systeemillä ainakin oon varmistanut sen, että saa sitä takamaitoakin.
Ihanalta kuulostaa toi NapNApin vapaapäivä. Ootteko menossa huomenna sinne leffaan?
Nyt lähen valmistautumaan ruotsinkurssille. Kääks! Meillä on kuullunymmärtämistä tänään.
pesukarhu ja Joona 6,5kk