Vegaaninen joulukinkku, ideoita?
Joku possunpyllyn muotoon taiteiltu seitan-härpäke?
Kommentit (490)
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin vegaani muotoilee ruokansa lihatuotteen näköiseksi hän ei ole lakannut ihannoimasta lihansyöntiä ,eikä seiso omien sanojensa takana ,eikä toteuta omaa aatettaan vaan toimii " moraalisten arvojensa " vastaisesti.
Eli on tekopyhä pska.
Muotoilee ruokansa? Voi hyvänen aika. Eli siis kuutiot, suikaleet, jauheet, pyörykät, pötköt ja pihvit ovat varattu sekasyöjille, koska lihan voi ja se usein kuutioidaan, suikaloidaan, jauhetaan tai muotoillaan pyöryköiksi, pötköiksi ja pihveiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt jo useana vuotena tätä aivan uskomattoman hyvää tofukinkkua: https://jalotofu.fi/reseptit/jalotofukinkku/ Savutofu siis muussataan ja taikinaan tulee myös mm. mantelijauhoa ja sipulia. Hyvää nimenomaan kylmänä, ohuina siivuina ja dijon-sinapilla hunnutettuna. Resepti on myös gluteeniton, jos sellaiselle tarvetta, itse olen käyttänyt ihan tavallisia korppujauhoja pinnalla.
Seitankinkkua olen joskus kokeillut myös, mutta en oikein ole onnistunut, sillä se on jäänyt kuivaksi. Tykkään laittaa seitania mieluummin höyryttämällä. Joskus tehtiin jouluksi tätä "Siiderissä haudutettua seitania ja luumuja" https://www.hs.fi/ruoka/reseptit/art-2000002565882.html mutta tuo on enempi karjalanpaistin kuin kinkun tyyppinen, erilaisilla mausteilla toki.
Et ole voinut tehdä. Kinkku tulee ainoastaan porsaasta, edes naudanruhossa ei ole kinkkukohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää keksiä tekokinkku? Voi tehdä kinkun sijaan jotakin kasvisruokaa.
Vegekinkku on kasvisruokaa. :D Miksi pitäisi nykypäivänä syödä jouluna jotain ysärin sinappihunnutettua juuriselleriä pääruokana, kun on keksitty parempaakin. Lisukkeet lisukkeina ja pääruoka pääruokana. :) Ja juu, toki voisi sanoa, että teenpä jouluksi seitan-möhkäleen, mutta seitankinkku kuulostaa kivemmalta ja kaikki ymmärtävät käyttötarkoituksen heti.
Voi aasi sentään, yritä jo ymmärtää, että vegekinkkua ei ole olemassa. Kinkku on aina sianruhon osa.
Minäpä kerron sinulle idean.Jos olet vegaani, miksi haikailet joulukinkkua,syö sitä jos mielesi tekee, vegaanista joulukinkkua ei ole olemassa. Ttedätkö edes itse, mikä olet???
Ostat toisen pienemmän kinkun ja tarjoilet vegenä, itse teen joka joulu saman homman kun vävypoika on niitä teen juojia ja vege hörhöjä, innossaan popsii ja koittaa kysellä reseptiä kun olen keittiömestari ammatiltani :)
Vierailija kirjoitti:
Ostat toisen pienemmän kinkun ja tarjoilet vegenä, itse teen joka joulu saman homman kun vävypoika on niitä teen juojia ja vege hörhöjä, innossaan popsii ja koittaa kysellä reseptiä kun olen keittiömestari ammatiltani :)
Tärkeintä on että kaikki ovat onnellisia ja saaneet täyttää mielensä mukaisella kinkulla vatsansa.
Aikuisen ihmisen kuuluukin opettaa lapsille terveellinen ja monipuolinen ruokailutottumus joten pieni "huijaus" on lapsenmielisille vegaaneillekin sallittua ja jopa suotavaa. Pienillä asioilla voi tehdä vävypojastakin miehen.
Toivon että kukaan ei oikeasti tarjoile salaa toiselle tämän ruokavalion vastaista ruokaa ihan vaan näpäyttääkseen, ilkeyttään, kiusallaan tai "hauskuuttaan".
Miksi muiden ruokavalio ärsyttää niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin vegaani muotoilee ruokansa lihatuotteen näköiseksi hän ei ole lakannut ihannoimasta lihansyöntiä ,eikä seiso omien sanojensa takana ,eikä toteuta omaa aatettaan vaan toimii " moraalisten arvojensa " vastaisesti.
Eli on tekopyhä pska.
Muotoilee ruokansa? Voi hyvänen aika. Eli siis kuutiot, suikaleet, jauheet, pyörykät, pötköt ja pihvit ovat varattu sekasyöjille, koska lihan voi ja se usein kuutioidaan, suikaloidaan, jauhetaan tai muotoillaan pyöryköiksi, pötköiksi ja pihveiksi.
Ei, vaan haluaa ruokansa näyttävän ja maistuvan aidolta lihalta..
https://www.beyondmeat.com/en-GB/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on tekopyhä pska.
Onko kyse ihan varmasti siitä, että vegaani haluaa kaiken maistuvan ja näyttävän nimenomaan lihalta? Jos olisikin, mikä siinä on pahaa? Itse en Beyondin ja muiden vastaavien tuotteita paljoa käytä, mutta mitä pahaa siinä on, jos varsinkin aloitteleva vegaani totuttelee uuteen ruokavalioon käyttämällä tuotteita, jotka muistuttavat hänen aiemmin käyttämiään?
Hauduta iso lanttu ja mausta hyvin, valele vaikka siirapilla.
Suomessa tällä hetkellä 825 000 nautaa jotka vegaanit haluavat lopettaa ja haudattavan maahan. On vaikea ymmärtää heidän ideologiaansa. Kuvittelevako he,että nämä eläimet siirtyisivät lemmikeiksi? Vai kuvittevatko että nämä päätettäisiin vapaaksi luontoon jossa ne kuolisivat hyvinkin nopeasti joko ravinnon puutteeseen,kylmään, utaretulehduksiin ym. ?? Yksikään vegaani ei ole kyennyt koskaan kertomaan tähän järkevää vastausta. Ottaen huomioon että nautojen lisäksi on vielä lampaita,vuohia,kanoja,strutseja,kaneja..
Mihin nämä laitetaan? Mitä niille pitäisi tehdä? Jos ajatuksena olisi pitää ne kaikki lemmikkeinä, niin mistä löytyisi rahoitus?
Entä mitä kissoille,koirille ym lihaa syöville lemmikeille syötetään? Miten sudet,karhut,ilvekset jne luonnon eläimet saadaan luopumaan lihan syönnistä?
Idioottien ajatus luonnonlakien muuttamisesta on kieltämättä mielenkiintoinen, mutta ratkaisua heillä ei ole mihinkään asiaan esittää.
Vegaanisen "joulukinkun" voi helposti kompostoida. Se on ideoista paras.
Tai vaihtoehtoisesti sen voi pilkkoa ja syöttää sialle. Sian sitten ihminen syö vaikka kesällä grillimakkarana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on tekopyhä pska.
Onko kyse ihan varmasti siitä, että vegaani haluaa kaiken maistuvan ja näyttävän nimenomaan lihalta? Jos
Tekopyhyys,se on se juttu. " Minua oksettaa lihan syöminen mutta haluan ruokani näyttävän ja maistuvan lihalta".
Miksi haluaa syödä oksettavan ja pahan näköistä ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Tekopyhyys,se on se juttu. " Minua oksettaa lihan syöminen mutta haluan ruokani näyttävän ja maistuvan lihalta".
Harvan vegaanin olen kuullut puhuvan oksettavuudesta, joten en nyt takerru siihen. Useimman vegaanin ruokavalion syynä on kuitenkaan lihan maku tai ulkonäkö (joillakin toki saattaa olla ja ajan myötä lihan koostumus tai maku saattaa alkaa tuntua epämiellyttävältä, kun makuaisti muuttuu) vaan eläintuotanto ja sen ongelmat. Voi siis hyvinkin pitää lihan mausta mutta ei halua pitää yllä eläinten kasvattamista ja käyttämistä ravinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi rehellisesti puhua kasvisruuasta, jos haluaa syödä kasvisruokaa?
Vegaanilahko on kuvottava ääriliike, jonka seurauksena aivan liian moni nuori, yleensä nainen kuolee syömishäiriön seurauksena. Lahko on myös tappanut ihmisiä ja vammattanut lukemattomia viattomia lapsia.
Suurin osa suomalaisista kuolee sydän- ja verisuonitauteihin sekä muuhun vastaavaan, jotka johtuvat hyvin isolti HUONOISTA ELINTAVOISTA JA EPÄTERVEELLISESTÄ SYÖMISESTÄ. Liikaa suolaa ja kovaa rasvaa, eikä melkein kukaan syö tarpeeksi kasviksia tai kuitua.
Voit sitten verrata niitä sydäntautilukuja niihin kuolleisiin vegaanianorektikkoihin, lol.
Vegaanilla tai kasvissyöjällä voi ihan yhtä lailla olla huonot elintavat ja epäterveellinen ruokavalio. Ja sekasyöjällä hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvan vegaanin olen kuullut puhuvan oksettavuudesta, joten en nyt takerru siihen. Useimman vegaanin ruokavalion syynä on kuitenkaan lihan maku tai ulkonäkö (joillakin toki saattaa olla ja ajan myötä lihan koostumus tai maku saattaa alkaa tuntua epämiellyttävältä, kun makuaisti muuttuu) vaan eläintuotanto ja sen ongelmat. Voi siis hyvinkin pitää lihan mausta mutta ei halua pitää yllä eläinten kasvattamista ja käyttämistä ravinnoksi.
Äh, piti kirjoittaa että harvan vegaanin ruokavalion syynä on lihan maku tai ulkonäkö.
Nätille vegaanille verkkosukat ja omena suuhun.
No itse en ainakaan ole ryhtynyt kasvissyöjäksi siksi, että liha oksettaisi minua, päinvastoin pidin paljon lihan mausta ja koostumuksesta. Siksipä on mukavaa, kun nykypäivänä voi syödä lihaa muistuttavia asioita, mutta täysin kasvipohjaisena. En näe siinä mitään tekopyhää. Olen kasvissyöjä ilmasto- ja eläineettisistä syistä, en siksi, että liha ruokana inhottaisi. Nykypäivänä myös ihan monet sekasyöjät saattaa haluta kasviperäisen "kinkun".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä vika on niissä soijanakeissa? myös vegaanit haluaa joskus sitä hampurilaista tai nakkikastiketta. Mutta ilman ruumista.
Maku.
Mitä hampurilaisiin tulee, niin Hesburgerin Veke-hampurilainen on ihan syötävä, näin sekasyöjänkin mielestä. Soijanakit eivät ole.
Jos olet maistanut vain jotain yksiä soijanakkeja, niin sulla ei ole kovin kattavaa kuvaa nykypäivän vegaanisten nakkien valikoimasta. Viime vuosina on tullut aika paljon lisää valikoimaa, joukossa on huonoja mutta myös todella hyviä kasvisnakkeja. Mm. Makulihan kasvisnakit on aivan täydellisiä, lihanakin makuisia. Myös monia mausteisia mm. chorizonakkeja löytyy ihan hyviä.
Tarjoilin vegaani tuttava naiselle naudan paistia ja sanoin hänelle, että se on vegaanista kallista printtilihaa jota ihan häntä varten kävin ostamassa. Meni ihan täydestä läpi ja hän kiitteli sanoen ettei ollut niin hyvää syönyt koko vegaaniutensa aikana. Jopa suutuntuma oli aidon lihan tuntuista.
Kyllä vegaani syö ihan mitä tahansa kunhan sen vain markkinoi hänelle oikein.