Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****3-kuumeilevat viikkoon 45*****

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagmaa on vähän ikävä, oli elämää tällä palstalla kun jännäiltiin S:n testauksia! =) Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!

ON: Sunnuntaina ostin pussin Marianne-snacksejä, kuola valuen avasin pussin, tungin yhden suuhun kokonaan ja... YÖÖÖK! Maistu tosi pahalle. Maistatin miehellä, ei huomannut mitään outoa. Kotona annoin vanhemmalle pojalle ja pyysin makukommenttia, hyvää, oli vastaus. Anoppi hymyili tietävänä kun valittelin outoa ilmiötä. No, eilen aamulla olis pitäny tädin tulla, olin jo ti päättänyt testata ke aamuna, huvin vuoksi. Unenpöpperössä sitten köpötin vessaan pissalle, autuaasti unohtaen että piti pissiä purkkiin. Eikun tiukka jarrutus ja purkki esiin, testitikun (Apteekin oma) liotus ja tikku pöydälle. Pikainen suihku ja sitten tarkistamaan tulosta. Viivahan siihen oli ilmestynyt. Hämmästys oli suuri!! =) Vielä en intoile liikoja, enkä ryntää Kotiloihin. Katsotaan ensin kuin tässä käy. 18.7.07 olis eräpäivä. Pikkukakkosta ei testi näyttänyt ennen kuin 5+0 (tosin en kyllä testaillutkaan daily, vain 4+1 negan) ja se kesken mennyt plussakin näkyi vasta 5+0. Eli usko tähän on melko vahva, muuta pakko vähän jarrutella intoa.

Plussatuulia piinaajille

gigi 4+1

Vierailija
22/37 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... täällä vatsatauti jyllää edelleen :( Esikoinen tuli kuntoon tiistain aikana ja nyt tämä kuopus on sitten oksennellut keskiviikko aamuyöstä alkaen ja sama jatkuu edelleen. Itse olen aivan kuitti ja hyppään vain sänky-pesukone-jääkaappi-hella-väliä kun ei kertakaikkiaan mikään pysy pojan vatsassa ja esikoiselle on kuitenkin laitettava ruokaa ja muuta huolenpitoa. Mies tulee vasta pe-la yönä töistä kotiin ja nyt on tänään itselläkin alkanut vääntämään vatsasta... Että ihan varmasti minäkin vietän kohta aikaa pää vessanpytyssä.

Ovulaatio osuisi nyt viikonlopulle ja sanompa että per*ele jos olen vatsataudissa silloin kun pitäisi peittoja heilutella niin palaa hihat...

Äh, nyt ei aivot toimi yhtääm. Muutaman tunnin yöunilla olen vedellyt joka yö tällä viikolla niin taidampa poistua takavasemmalle päätäni kerilemään.

Tulen takaisin jahka taudit joskus hellittävät...

Ansku78 yk6 ja kp12/28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitellaan, että hengissä ollaan.. Ja tervetuloa uudet joukkoon!

Ei täällä tosin oikein ole mitään ilmoitettavaa. Oviskin on vasta tuolla viikon päästä (noin), sitten taas varmaan tulee vauva-aatokset enemmän mieleen. Mulle tekee hyvää miettiä muita asioita välillä, ei paisu tuo raskautuminen niin suureksi asiaksi.

pandariini yk 2, kp (en nyt muista)/ 22-29

Vierailija
24/37 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta odotuspuolelta kävin kurkkimassa tänne puolelle ja huomasin ton sun jutun..!

Meillä 8v. pojalla alko noin kuukausi sitten ihan yhtäkkiä selittämättömät mahakivut.

Pari päivää katselin poikaa ja aloin huolestua, kun poika koulun jälkeen meni melkein suoraan sänkyyn ja nukahti siihen mahakipuunsa.

Vaiva oli melkein päivittäistä..

Kyselin ja tenttasin pojalta koulusta, kavereista ja kaikesta mitä vaan mieleen tuli, mikä voisi aiheuttaa esim. ahdistusta, pelkoa tai jotain mieltä painavaa asiaa. Mikän ei tuntunut olevan vialla, mutta mahakipu ei tuntunut loppuvan. Kokeiltiin maidotonta ruokavalioo viikonlopun ajan, mutta sekään ei tehonnut..

Mahakipu loppui noin parin viikon jälkeen yhtä äkkiä kun se alkoikin, eikä syytä siihen löytynyt.

Tästä ei nyt apua teille varmaankaan ole, kun syytä ei meillä löydetty, mutta ainoita ette kuitenkaan ole!!

T. mammutti rv 25+6

Vierailija
25/37 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut onnellisille plussanneille! Toivottavasti sitä itsekin pääsisi nauttimaan tuosta tunteesta pikapuoliin :) Pikkukakkosen kohdalla kyllä alkoi minulla olla sen verran hyvä oman kehon tuntemus, että ei olisi mitään testiäkään tarvinnut... Mutta huom. mä olen siis testaillut aina vasta, kun menkat on olleet muutaman päivän myöhässä. Toisaalta, kun on ollut tuulimunaraskauskin, niin pelkkä viiva tikussa ei enää takaa ehdottomasti mitään :-I

mp73: kiitos kysymästä, ei se kierukan poisto sattunut, ihan pikkuisen nippasi ja oli varmaan minuutissa ohi. Mulle tehtiin samalla ultraäänitutkimus, kun gyne epäili myoomaa kohdussa (onneksi epäilys osoittautui vääräksi). Siinä havaittiin, että kohdun limakalvo on tositosi ohut, niinkuin hormonikierukkaa käyttäessä kuuluukin olla. Joten eipä sinne mikään (tai kukaan ;) kyllä asettua pystyisi. Joten odottelen rauhassa menkkoja, niiden alettua vois ehkä alkaa laskemaan näitä kiertoja. Olen kyllä täältä lukenut, että jotkut ihmiset on raskautuneet välittömästi, kun hormonikierukka on poistettu, mutta en usko kuuluvani tuohon sakkiin. En ole nimittäin ikinä kuulunut näihin " tulin raskaaksi nähtyäni kalsarit pyykkikorissa" -tyyppeihin :P

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
26/37 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut kaikkien jutut ja niin ne vain unohtui samantien. =)

On ollut hieman kurjaa pari viime päivänä.

Vuoto onneksi on loppunut, mutta millon itkettää ja millon raivostuttaa.

Taitaa hormooni taspaino olla sekaisin sen kierukan poiston takia. Koska en yleensä ole tällainen.

No ehkä huomenna helpottaa kun pääsee huomen aamuna taas järvenpäähän kirppikselle tekemään löytöjä.

Tsirppana yk 1 ja kp 8

Vierailija
27/37 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin onnittelut gigille : ) Ihanaa ku plussauutisia satelee!

Ansku78: Voimia sinne oksennustaudin keskelle! Se on kyllä ihan kaamee tauti ja silti se iskee joka vuos koko perheeseen :( Toivottavasti sä et tuu kipeeks ollenkaan ja pääsette viikonloppuna pupuilemaan.

mp73:Samoilla päivillä mennään sun kaa joten taidetaan sit yhessä jännätä parin viikon kuluttua! Ootkos ite tuntenu et ovis ois jo menny?

Eppu2:Toivottavasti ne menkat alkaa ja pääsette ihan tosissaan yrittämään!

Tsirppana:Tsemppiä ikäviin mielialojen vaihtoluun. Sentään vuoto loppu joten eiköhän se kierto siitä tasaannu. Tekis muuten iteki mieli lähtee vähän kirppikselle...

ON: Ovis on menny koska eilen alko taas kuivahko kausi ja ovistesti näytti tosi haaleeta viivaa. Pupuiltiin silti vielä eilen illalla miehen kaa ja nyt vaan odotellaan ;) Nää odotusviikot on niin pitkät...Tytöt oottelee jo isäinpäivää malttamattomina ja vanhempi tyttö teki kerhossa jotain suklaapalleroita, nam!Tuolla ne jääkaapissa oottaa isiä suljetussa boxissa ettei se niitä huomaa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tarald yk3 15/28

Vierailija
28/37 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anskulle jaksamisia oksennustautiin!!!! Kauhein kulkutauti mitä tiedän, yök!

Tsirppana: mulla oli sama kun lopetin pillerit, saatoin itkeä ihan pikkujutuista ja sit yhtäkkiä nauroin vedet silmissä... Onneksi tasoittui parissa viikossa.

Tarald: En ole ovista bongannut... en ole ostanut edes tikkuja. Täytyy kait seuraavassa kierrossa ostaa ellei sit olis niin hyvä säkä että olis jo tärpännyt.. Mukavia " jännäys" päiviä meille molemmille!!! =)

Nyt täytyy rientää, kohta tulee kuivauspalvelun äijät mittaamaan josko saatas noi meluavat kuivurit pois keittiöstä!!!

yk2, kp 14/n.30

Vierailija
29/37 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin tyttö valittelee masuaan, mutta ei enää niin paljon ja kummasti masu tulee tosi kipeäksi kun isi tulee. Luin jostain, että kouluikäiset reagoi mahallaan muutoksiin.

Täällä taitaa olla muutama oviksen tienoilla tai mennyt juuri ohi. No siitä päästään aiheeseen... Tuulettelin täällä, että tuli sitten ovikseton kierton ja ketunkontit, eilen lurahti limaa kourakaupalla housuun ja nyt kiemurrellaan tuskissaan. Ja mä menin sitten antamaan miehelle toissa iltana vaikka yritin pidättäytyä tässä kierrossa kun pönttö niin sekasin. No katsotaan mitä kohtalo meille järjestää, hihih jännää.

Onnea roppakaupalla kaikille plussaa toivoville!

Lumituuli

Vierailija
30/37 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten mieskin viimein myönsi, että kolmas lapsi olisi kiva :) Tässä sitä nyt aletaan yrittämään. Meillä on ennestään kaksi poikaa, 01 ja 04 syntyneet. Pakko oli teille tulla kertomaan. Täällä varmasti innokkuus ymmärretään! :) Olen niin innoissani etten meinaa pysyä nahoissani... :D

Vähän huolestuttaa miten kaikki menee, kun raskaudet eivät ole olleet ihan huolettomia (molemmat meinannut syntyä liian aikaisin, tosin molempien kohdalla päästiin aika pitkälle lopulta). Lopputulokset ovat kuitenkin olleet ihania ja kaiken " vaivan" arvoisia! :)

Pieni tyhmä kysymys vielä tähän perään. Kun on ovislima-aika niin milloin se hedelmöittyminen tapahtuu? Heti sen jälkeen kun " limat" ilmestyy vai myöhemmin? Mulla tulee sitä limaa varmaan kaksi kolme päivää. Sitten alkaa sellainen jomotus yleensä oikealla puolella alavatsassa. Osaisitteko neuvoa, kun mieltä askaruttaa? Olen nyt yrittänyt opetella tuntemaan omaa kroppaani ja nyt olen siis jo sen ovis ajan suurinpiirtein siis löytänyt.

:) Eowyn

Vierailija
31/37 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihanaa raskausaikaa. Toivottavasti näemme pian odotus puolella! :)

Vierailija
32/37 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa mukaan jutustelemaan! :)

GIGI onnittelut plussasta! Ja tarrasukat lähetän pikkuiselle! ;)

Eowyn: Yleensä hedelmöittyminen tapahtuu liman viimeisenä päivänä. Se kirvely taitaa olla aika yksilöllistä, joillain kirvelee ennen kuin munarakkula irtoaa, joillain taas kun se on jo irronnut.

Tässä yks linkki, josko olis apua?

http://kutri.net/iblog/C1537542522/E313981955/index.html

Tsirppana: Mäkin päätin tänään käydä siellä kirppiksellä :) Mutta eipä siellä kamalasti mitään ollut. Aina jotain kuitenkin löytyy ;)

Ja kun oltiin lähdössä sieltä kirpputorilta, pakkasin lapsia autoon. Joku nainen ajoi auton parkkiin meidän auton viereen ja lähti kirpputorille, JA JÄTTI PIENEN VAUVAN AUTOON!! Vauva nukkui, mutta mun mielestä aika vastuutonta tommonen! Vähän aikaa monttu auki ihmettelin, että oikeestiko jätti vaan vauvan sinne.. On kyllä ihmisiä moneen junaan! Aikani vielä vetkutin autoa pois parkista, kun joku oli jättänyt pahasti taakse, ja sitten sanoin eräälle naiselle, joka oli menossa sinne kirpputorille, että voisiko siellä sanoa asiasta, kun jäi oikeasti häiritsemään! Noh, toivottavasti kaikki kävi hyvin!

Itselle ei erikoisempia, päänsärkyä enempi ja vähempi ollut :b Viikonloppuna mennään la käymään mun isällä ja su miehen isällä, ja tietysti kotonakin juhlitaan su :) Saa kakkua taas hetkeksi riittämiin ;) Ja ma on se eka neuvola!

PP 8+5

Vierailija
33/37 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisiä ovistikkuja käytät?

Mun kierto on ollut 31-34 päivää ja mäkin ostin tikkuja (acon). Tikkuun tulee semmonen hailakka viiva. Ihan kun se ois tänään ollut jo hivenen tummempi ja limaakin bongasin. Viiva ei ollut läheskään niin tumma, kun on se kontrolliviiva. Mulla on pitkä kierto eli ovis on luultavasti ens viikolla, ehkä!

Lisäksi mulla on kilpirauhanen leikattu kokonaan pois eli se saattaa vaikeuttaa raskautumista.

Plussatuulia!

T: Ona yk3 ja kp 15/31-34

Vierailija
34/37 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin pakollinen tauko tähän nettiriippuvuuteen. Pojat sotki sunnuntai-iltana tietokoneen jotenkin niin, ettei saatu sitä itse korjattua ja vasta eilen illalla saatiin kone kotiin. Oli tosi tylsä kurkkia olohuoneen nurkkaa ja muistaa aina, ettei siellä olekaan mitään.

Aluksi onnea Kisuli83 ja Gigi. Molemmille tarrasukkia mukaan.

Tervetuloa uudet: Jozzu_78, Eppu2 ja Eowyn.

Anskulle, Taraldille ja MP73:lle ainakin onnea oviksen bongailuun.

Flina, Pandariini ja Happy ikävää, että täti tuli. Parempaa onnea uuteen kiertoon.

Tsirppanalle pitkää pinnaa. Eiköhän se tilannne siitä hiljalleen selviä.

ON: Uuden kierron alkuun on vielä reilu viikko. Sitten mies on viikon kurssilla. Mutta sitten... Meillä on huomenna hääpäivä ja sunnuntai isänpäivä. Menee viikonloppu pelkäksi juhlimiseksi. yritämpä päästä kuitenkin ahkerammin lukemaan kuulumisia.

Terveisin Äiti1972

Vierailija
35/37 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ona: Ostin noita ovistestejä kaverilta ison nipun ku se tilas netistä ja mä pönttöpää en ees muista niiden nimeä! Ne on liuskatestejä, sellasessa lituskaisessa pienessä pakkauksessa ja päällä lukee ovunow ja ovulation test sekä parasta ennen päivämäärä. Olikohan tarpeeks vaikeesti selitetty? Mä oon saanu ainaki näillä bongattuu jokaisessa näistä kolmesta kierrosta oviksen ja tuntemukset (lima sekä oviskivut) on antanu varmuuden siitä et on varmasti toiminu. Ite vaan mietin et olikos niin et ku saa yhtä vahvan/vahvemma viivan tikkuun ku kontrolliviivassa ni eikös se ovis tapahdu noin 24 tunnin sisällä siitä? Tässä kierrossa tuli ainaki eilen enää tosi haalee viiva vaikka toissapäivänä se tumma. Olikohan ehkä eilen ovispäivä vaik jotenki tuntu ettei limaa enää tullu paljoa...no pähkäilyks menee...

ON: Menin sit ite eilen ostamaan ekan vauvan vaatteen. Oli Kappahlis niin ihania ihan pienten vaatteita halvalla et ostin punasen kaksosasen puvun. Jos ei ite joskus tyttöö saada ni annan sit jolleki lahjaks. Kavereita ku on ympärillä raskaana :) Mies vähän ihmetteli et mitä mä sellasen menin ostamaan...tuli vaan pakko!

Tarald yk3 15/28 edelleen

Vierailija
36/37 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voimia sairastupiin sekä suuret onnetoivotuket plussanneille. Toivottavasti kyytiläiset pysyy mukana loppuun asti.

Ihanaahan se olisi jos itsekkin vielä joskus sen kaksi viivaa testiin saisi. Tämän nuorimmaisen kohdalla sitä joutui vain niin pitkään odottamaan, että ei halua kovin suurin toivein liikkeelle lähteä. Niin kamalan monta kertaa sai pettyä, mutta tuollahan tuo palkinto kaikista niistä pettymyksistä huolimatta nukkuu omassa pinnasängyssään. Onneksi.. Tai nukkuu miten nukkuu, ei ole tän ukkelin vahvimpia puolia ollut tää nukkuminen koko 8 kk:n iän aikana, mutta jospas se jossain vaiheessa helpottaisi.

Tätiä ei edelleenkään näy, eikä kyllä ole mitään oireitakaan siihen suuntaan. Hommailtu on milloin siltä on tuntunut, kun muutakaan ei nyt vielä voi. Tosin ihan kivahan se näinkin on kun on ns. suorituspaineet poissa..

Mutta nyt ei kyllä ajatus kulje enää ollenkaan, joten painun kohti petiä.. mukavaa viikonloppua kaikille!!

Vierailija
37/37 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äkkiä lukemaan ja kirjoittelen kuulumiset myöhemmin.