Kumpaan juhlaan kuuluu mennä?
Kahdet juhlat tulossa samalle päivälle. Kumpaan etiketin mukaan kuuluu mennä?
Veljen tyttöni syntymäpäiville vai kummipojan juhliin?
En ole vielä ilmoittanut kummallekaan mitään.
Kommentit (32)
Kumpi on läheisempi?
Jos on esim. 2v-synttärit ja 7v- synttärit, niin 2 vuotias ei muista keitä oli vieraina.
Jos teitä on monta sisarusta eli veljen lapsen juhlissa on paljon väkeä, mutta kummilapsen juhlissa ei ole ketään muita kuin yh-äiti ja mummi, niin sinne menisin.
Veljen lapsi läheisempi. Ja täyttää 6-vuotta. Menen sinne, koska koen seurankin mukavammaksi. Kummilapsi ei tiedä kuka edes olen, niin ei haittaa jos en ole juuri oikeana päivänä
Vierailija kirjoitti:
Menisin maantieteellisesti lähemmän luo. Toiselle lapselle kaunis kortti postiin.
Perustelen omalla jaksamisella ja polttoaineiden hinnalla.
Maantieteellisesti lähempi on läheisempi. Se pitäisi ihmisten ymmärtää. Koskee myös muita ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
6 vuotiaan juhliin menisin, hän on jo isompi ja ymmärtää juhlan merkityksen ja osaa odottaa sinua, 4-vuotias ei vielä ymmärrä juhlan eroa arkipäivästä.
Ei 4v oo mikään ymmärtämätön pikkulapsi enää. Kyllä ne ymmärtävät synttärijuhlista.
Vierailija kirjoitti:
Veljen lapsi läheisempi. Ja täyttää 6-vuotta. Menen sinne, koska koen seurankin mukavammaksi. Kummilapsi ei tiedä kuka edes olen, niin ei haittaa jos en ole juuri oikeana päivänä
Eikä tule ikinä tietämäänkään, koska ensi vuonna jne. edessä sama tilanne.
Sitten uhriudutaan, kun koetaan olevansa lahja-automaatti.
Miksi suostua kummiksi, jos ei ole edes yritystä tutustua kummilapseen?
Läheistä, kuten siskontyttöä voi ilahduttaa toisenakin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mistä arvasit. Koen nimenomaan olevani lahja-automaatti. Kävin joskus enemmänkin kylässä, mutta lapsen ja mun kemiat ei vaan juurikaan kohtaa. Sitten valitetaan kun en voi hoitaa lasta, vaikka omistan omiakin. :) Tällaiset todellakin jää sitten vähän vähemmälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan kummilastakin ilahduttaa toisena päivänä.
Ei kaikkien suku asu lähellä. Ainakin itselläni sisarusten lasten luokse on pitkä matka ja siellä olevia vieraita on kiva nähdä
Ei oo mitään etikettiä. Ite menisin läheisemmän juhliin. Jos tässä ei eroa, niin sen juhliin ketä tulee nähtyä vähemmän. Tai jos jommallekummalle luontevaa sopia muu vierailun ajankohta, niin kutsupäivänä sille toiselle ja tänne "sovittavammalle" muuna päivänä. Muitakin skenaarioita ois valinnan tueksi, mutten jaksa enempää analysoida eli kyllä se pitää omaa sisintä kuunnella ja sen mukaan valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin maantieteellisesti lähemmän luo. Toiselle lapselle kaunis kortti postiin.
Maantieteellisesti lähempi on läheisempi. Se pitäisi ihmisten ymmärtää. Koskee myös muita ihmissuhteita.
Omituinen ajattelutapa.
Ei kaikki ole kummilapsen kanssa läheisiä, vaikka usein näin luullaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä näkökohta ihan yleisellä tasolla.
Heti tuli mieleen, että pitäisköhän muuttaa parisataa km poispäin, jotta 200 kilsan etäisyys tiettyihin ihmisiin venyisi 400 kilometriin.
Mene niihin juhliin, joihin itse mieluummin haluat mennä.