Mikä oli sinulla koronan pahin päivä?
Kommentit (43)
1. vrk kuume n.39. Ei koko aikana yskää,nuhaa tai kurkkukipua vaan pelkästään tuo sahaava kuume 3vrk.
Menittekö 5. päivänä töihin? Jos ette, miksi ei? Pitääkö testi tehdä myös ennen töihin paluuta?
Eka päivä, jolloin päätä särki ja lämpöä oli 37,7. Tokana päivänä oli jo parempi olo, ja kolmas oli lähes normaali. Elokuussa sairastin, eka korona ja kolmannesta rokotuksesta 8kk.
Ensimmäinen. Kuume nousi liki 40 asteeseen ja lihaksissa tuntui sille kuin olisin tehnyt elämäni treenin.
Jokaisella tuntemallani korona on ollut oireiltaan erilainen, joten vaikea sanoa. Minulla pahin oli ensimmäinen päivä, jolloin oli kuumetta ja nenä tukossa. Sen jälkeen olo oli lähinnä väsynyt ja jalkoja pakotti.
Vierailija kirjoitti:
Menittekö 5. päivänä töihin? Jos ette, miksi ei? Pitääkö testi tehdä myös ennen töihin paluuta?
En, oli viikonloppu. Kuulemma olisi pitänyt olla valmiudessa eli olin luvatta sairaslomalla.
@$%& Pihljalinna, joka ei neuvo niin että ensikertalainenkin ymmärtää.
Oisko toka tai kolmas pv. Ainoat oireet oli alaselkäkipu joka säteili takareisiin ja kuiva tukkoisuus. Oireet kokonaan ohi 5 pvn jälkeen. Ei rokotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä taisin raahautua viidentenä päivänä lääkäriin ja sain noin viikon sairasloman. En ollut missään tapauksessa työkykyinen.
Se oli joko 4. tai 7. päivä mikä oli pahin. Tokaksi pahin oli myös 4. tai 7. päivä.
Kesakuun alussa sairastettu lieva korona. Taisi olla kolmas paiva kun ei vionut sylkea niella, kurkku niin kipea. Kesti noin paivan ja meni ohi. Vahan aikaa meni etta makuaisti tuli takaisin. Ei mikaan kamala juttu.
t. kahteen kertaan rokotettu.
Ekalla kerralla 2020 keväällä oli keuhkokuumemainen sairaus, jossa pahin " ei voi kunnolla hengittää" päivä oli jo kahdeksas päivä. Oireet oli aluksi lieviä.
Toisella kerralla syksy 2022 ei ollutkaan mitään hengitystieoireita, vaan ainoastaan järkyttävän kova päänsärky ja lihaskivut toisena päivänä. Ensimmäisenä oli tulehtuneet silmät. Testi näytti heti positiivista.
Olen perusterve 40 v nainen.
Noin 14. päivä. Silloin ensin päivystykseen, josta ambulanssilla keskussairaalaan muiden koronapotilaiden sekaan. Olin koko ajan täysin tajuissani ja jouduin seuraamaan lähellä olleiden tilannetta. Rokotuksia oli otettu.
Onko muilla ollut neurologisia oireita covid oireina, kuten päänsärkyä tai lihaskipua ja spasmeja?
Korona alkoi keskiviikkona kurkkukivulla ja flunssaiaella ololla. Torstaina sama olo. Ei kuumetta. Perjantaina tunsin itseni terveeksi ja lauantaina lähdin erään bändin keikalle. Ei rokotuksia.
1-4 ,viidentenä päivänä alkoi tuntua että ehkä tästä tokenee. Kova päänsärky ja selkäsärky oli pahinta,kova kuume myös,silmiä poltti ja kirveli.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen koronan sairastaessa menin työterveyteen. En todellakaan ollut työkykyinen. Sain vielä 5 vrk sairaslomaa, eli poissa olin yhteensä 10 päivää. Mulla oli niin heikko olo, päätä särki ja huimasi, etten olisi fyysistä työtä pystynyt tekemään.
Toisen koronan sairastaessa olin onneksi vapailla kun 5 päivä tuli.
Sairastin kesälomalla,reilun viikon kesti että pystyin alkaa jotain tekemään,syke nousi pienestä korkealle
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut neurologisia oireita covid oireina, kuten päänsärkyä tai lihaskipua ja spasmeja?
Joo, joo ja joo. Piti kyllä guuglaa tuo spasmi, mutta kaiketi meinaa samaa kuin ne säkärimäiset iskut vissiin hermoradoissa tai lihaksissa. Ja tuon kaiken lisäksi oli vielä erilaisia silmäoireita joista osa jäi ilmeisesti pysyviksi sekä huimausta. Sitä käveli ihan pitkin seiniä välillä ja tuntui että taju menee, mutta ei se sitten ikinä mennyt.
Muuten tartunta oli kyllä flunssaksi lievä eikä nostanut edes kunnolla kuumetta. Eikä ollut nuhaa ja oli vaan se hirmuinen kurkkukipu joka kesti 3 päivää ja vei myös äänen. Hajuaisti sekosi myös ja yskä alkoi vasta pari viikkoa tuon julmetun päänsäryn ja silmäongelmien alkamisesta. Koronaksi tuon tajusin, kun juttelin kaverin kanssa jolla oli korona ja jonka olin nähnyt noin viikkoa aiemmin. Hänellä oli kanssa samanlaisia oireita eikä niinkään flunssaa. Plussa testistä tuli mulle samana päivänä kun tuo kurkkukipu alkoi, sitä ennen näytti testit negaa.
Mulla oireet paheni loppua kohden.