Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi ilmiö taloissa! Saunoja muutetaan huoneiksi!

Vierailija
06.11.2022 |

Vaihtoehto se tuokin on....

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkevää. Olen muutenkin ihmetellyt uudistuotannossa näitä 27m2 yksiö saunalla 120000e- asuntoja. Onko jollekin sauna oikeasti tärkeämpi kuin vaikkapa ylimääräinen työhuone?

Vierailija
2/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkevää. Olen muutenkin ihmetellyt uudistuotannossa näitä 27m2 yksiö saunalla 120000e- asuntoja. Onko jollekin sauna oikeasti tärkeämpi kuin vaikkapa ylimääräinen työhuone?

En usko.

Eiköhän siinä ole taustalla se että rakennuttaja pystyy vaatimaan lisää rahaa saunasta vs työhuone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos saavutettavuuden ja esteettömyyden voi 30 neliön asunnossa olla 11 neliötä saunaa ja pesutiloja. Vanhassa asunnossa pesuhuone voi olla vain 3,5 neliön kokoinen ja täysin toimiva.

Vierailija
4/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne 25 neliön kopperot saunoilla vähän outoja, kun kaappitilaa on ehkä yksi kaappi

Vierailija
5/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastoinahan ne yleensä on muutenkin.

Vierailija
6/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos saavutettavuuden ja esteettömyyden voi 30 neliön asunnossa olla 11 neliötä saunaa ja pesutiloja. Vanhassa asunnossa pesuhuone voi olla vain 3,5 neliön kokoinen ja täysin toimiva.

Etenkin kun ne asunnot on jossain hissittömän talon ylimmässä kerroksessa.

Vierailija
7/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sauna ja kerran olen käynyt viimeisen vuoden aikana saunassa, joten mieluummin yksi pieni huone lisää kuin tuo sauna. Onneksi on vuokra, omistusasunnon pyydän ilman saunaa. Uudiskohdetta kun ollaan etsimässä.

Vierailija
8/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle on oikeasti sauna tärkeämpi kuin työhuone.

Vierailija
9/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri työhuone? Sairasta ajattelua tuollainen. Jonkinlainen harrastushuone olisi tervejärkinen ratkaisu.

Vierailija
10/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt noita pieniä sähkösaunoja kerrostaloasunnoissa, etenkin pienissä asunnoissa. Nykyisen asuntomme ostimme jo ennen kuin rakentamista aloitettiin ja saimme muutettua saunan vaatehuoneeksi. Isohko vaatehuone on todella tarpeen meille, ja saunaa kerrostaloasuntoon emme kaipaa. Käymme uimahallissa viikottain, kesäisin saunomme mökkimme rantasaunassa ja talvisin käymme silloin tällöin paikkakuntamme talviuimareiden avantosaunassa. Kun vielä muutaman kerran vuodessa käymme kylpyläviikonloppua viettämässä, niin saamme kyllä saunoa ihan riittävästi.

Vierailija
11/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin naiset haluaisivat ennemmin kaappitilaa/vaatehuoneen kuin saunan.

Vierailija
12/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt noita pieniä sähkösaunoja kerrostaloasunnoissa, etenkin pienissä asunnoissa. Nykyisen asuntomme ostimme jo ennen kuin rakentamista aloitettiin ja saimme muutettua saunan vaatehuoneeksi. Isohko vaatehuone on todella tarpeen meille, ja saunaa kerrostaloasuntoon emme kaipaa. Käymme uimahallissa viikottain, kesäisin saunomme mökkimme rantasaunassa ja talvisin käymme silloin tällöin paikkakuntamme talviuimareiden avantosaunassa. Kun vielä muutaman kerran vuodessa käymme kylpyläviikonloppua viettämässä, niin saamme kyllä saunoa ihan riittävästi.

Sinä et tarvitse tai käytä saunaasi, joten ei kukaan muukaan?

Vierailija
13/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn viereisessä uimahallissa, oma sauna toimii varastona.

Vierailija
14/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut asunnonvalinnan yksi tärkeimmistä kriteereistä, että asunnossa EI ole saunaa. Jos jostain syystä ostaisin saunallisen asunnon, ilman muuta muuttaisin saunan huoneeksi, jos se olisi järkevästi toteutettavissa. Ainahan se ei ole saunan sijainnin takia. 

Vierailija
15/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin naiset haluaisivat ennemmin kaappitilaa/vaatehuoneen kuin saunan.

Siis sinä haluat, älä yleistä naisiin. Mieluummin saunon kuin ostan kaapit täyteen vaatteita.

Vierailija
16/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevilla sähkönhinnoilla ei sähkösaunan käyttö sanatarkoituksessa houkuttele, joten oikein fiksu vaihtoehto. 

Vierailija
17/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä muuttaisi asuntoon, jossa ei ole saunaa. Saunotaan 3-5krt/viikko ja todellakin mieluummin sauna, kuin työhuone.

Mulla on työpaikka jossa teen töitä, kotona en tee töitä.

Tosin, en mä asu missään betonikuutiossa ja saunakin lämpiää puulla.

Vierailija
18/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku asunnossa sauna on ehkä hassu. Mutta minusta olisi tosi mukavaa jos tämän hetkisessä asunnossa olisi sauna. Tai no...onhan täällä yhteinen sauna, jota naapurit päätti käyttää varastona....

Vierailija
19/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joskus 25m5 yksiössä, jossa oli sauna. Enemmän niille saunan neliöille olisi kyllä ollut käyttöä huonekäytössä, vaikka saunomisesta pidänkin. 

Vierailija
20/49 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin oli silloin kun vielä asuin yksin. Omaan rauhaan ei silloin tarvitse saada mitään ovea kiinni, joten ei ole mitään väliä vaikka olo-, työ- ja makuuhuone olisivat kaikki yhtä ja samaa tilaa. Sen sijaan oma sauna on sellaista ylellisyyttä mitä ei voi korvata millään uimahallin tai taloyhtiön yhteissaunoilla.