Listataan ärsyttäviä muotisanoja. Aloitan: Resonoida
Toinen on tämä osalta-konstruktion tunkeminen joka paikkaan tavallisen genetiivin sijaan.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Sanoittaa, ennen vain sanottiin.
Juu, muutenkin ärsyttää koko teennäinen Tunteiden sanoitus. Miksei vaan voida nimetä tunteita, kuten ennen tehtiin?
Vierailija kirjoitti:
nappaa tästä, kurkkaa täältä
Aaarghh! Vihaan syvästi näitä kaikkialla vastaantulevia kurkkaa täältä perseenteko-ohjeet -juttuja. Helvatun ärsyttävä ilmaisu. Tekokepeää paskaa.
Miksei vaan voi katsoa?
Ketterä organisaatio, verkostoitua, innovoida, dinner (muutoin suomenkielisessä lauseessa), breku, brekkis.
Mä oon huomannut, että enää ei sanota musta tuntuu.
Sen tilalle on tullut astetta elegantimpi mä koen, että.
Mutuilu on out ja kokeminen in.
Resonoida on täysin normaali sana, tuttu jo lapsuudesta.
Collaaminen tai Call out. Tarkoittaa sitä, että toinen henkilö varoittaa väärästä mielipiteestä. Jos ei ota opikseen, niin sitten tulee Cancel.
Piirtää, kun tarkoitetaan määritellä.
Mennä jonkun pään sisään, kun ennen mietittiin mitähän joku oikeasti ajattelee. Jotenkin kauhean lapsellinen sanonta, jonka olen kuullut hyvinkin korkealta ja viralliselta taholta.
Huom. Jo muinaiset egyptiläiset osasivat "mennä ihmisen pään sisään" (kallonporaus).
breku.
Oksennus nousee suuhun aina kun kuulen tuon :s
Vierailija kirjoitti:
Ketterä puhuttaessa yrityksisyä.
Joko meni pois muodista?
Kuntaamme perustettiin ketterä kehitysyhtiö kehittämään kunnsn elinkeinotoimintaa.
Ketterästi saatiin pari hyväpalkkaista työpaikkaa...
Eiköhän tuo lean-agile ajatus ole keksitty jo vuosikymmeniä sitten. Ei ole mikään nykyajan höpötys.
Sujauttaa
Suloinen puhuttaessa ruuasta: "suloiset suklaamuffinit"
viisikko
voisiko jatkossa olla vitsikko
"työskentelen logistiikka-alalla" kun tarkoitetaan että ajan trukkia varastossa.