Listataan ärsyttäviä muotisanoja. Aloitan: Resonoida
Toinen on tämä osalta-konstruktion tunkeminen joka paikkaan tavallisen genetiivin sijaan.
Kommentit (116)
Kukaan enään mene hämilleen vaan sitten jäätyy?
Jyrähtää
Aina joku poliitikko jyrähtää jostakin asiasta kansalle tai kiivastumisen, sanomisen, ohjeistamisen (yms. kuvaavan sanan) sijaan jyrähtää.
Vierailija kirjoitti:
Kokemusasiantuntija. Ennen sellaista kutsuttiin mielenterveyspotilaaksi.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö. Ennen diagnoosi kuului: maanis-depressiivinen mielisairaus
Kokemusasiantuntijaksi voi kouluttautua, kaikki mielenterveyspotilaat eivät sellaisia ole.
Nappaa mukaasi seuraavan sunnuntain brekulle suloiset suklaamuffinssit ja aiheuta pöhinää lähimmäisissäsi! Sujauta taikinan sekaan rapsakoita kynnenpalasia sekä kahisevaa kantapäälastua tuomaan rouheaa suutuntumaa. Anna muffinssien paahtua uunissa sopivan napakoiksi.
Kurkkaa muheva ohje täältä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon huomannut, että enää ei sanota musta tuntuu.
Sen tilalle on tullut astetta elegantimpi mä koen, että.
Mutuilu on out ja kokeminen in.
Ajattelen, että
Vierailija kirjoitti:
Jyrähtää
Aina joku poliitikko jyrähtää jostakin asiasta kansalle tai kiivastumisen, sanomisen, ohjeistamisen (yms. kuvaavan sanan) sijaan jyrähtää.
Joo, tää on niin raivostuttava.
Vierailija kirjoitti:
Resonoida on täysin normaali sana, tuttu jo lapsuudesta.
Minäkin ymmärrän, mitä resonointi oikeasti tarkoittaa. Mutta mihin tarkoitukseen sitä nykyään sitten käytetään?
Vierailija kirjoitti:
Jäätävä. Kaikki on niin jäätävän sitä ja jäätävän tätä..
Enää ei ole siis enää suunnilleen kaikki huikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyshoitaja. Ennen: mielisairaanhoitaja.
Tuo ei pidä paikkaansa. Mielenterveyshoitaja ja mielisairaanhoitaja on/oli 2 aivan eri ammattitasoa. MTH:n koulutus oli 2 kertaa MS:n koulutusta pidempi. Vähän kuin perushoitaja ja sairaanhoitaja. Hoitajia molemmat, mutta ei sama asia.
Mua ärsyttää toimittajien tapa käyttää sanaa hulppea. Sinänsä ihan hyvä ja kuvaava sana, muta sen viljely pikkujulkkisten omaisuuden kuvaajana ja kateuden herättäjänä on jo niin nähty.
Väkisin tuputettu outo yhdenmäisyys mäkkäriltä kun yhteisöllisyyttä on käytetty?