Missä lämpötilassa otat toppatakin ja pipon käyttöön?
Kommentit (36)
Olem käyttänyt kevytuntuvatakkia jo jonkun aikaa ja se on aivan ihana. Tässä on ollut tosi lämpimiäkin päiviä, mutta untuvatakki on ollut oikein hyvä ja eihän sitä tarvitse laittaa kiinni. Kuljen autolla töissä ja lähden lämpimästä autotallista ajelemaan, joten joskus menee pitkään, että laitan takkia kiinni.
Eilen teimme pihatöitä ja siinä pidin vanhaa toppatakkia päällä + pipoa päässä, oli ihan hyvä, lämpötilamittaria en paljon vilkuillut.
Kesälläkin voi jos on oikein viileää iltaisin ja aamuisin, tai syksyllä.
Puuvillaista trikoopipoa alan käyttää jo 10 asteen maissa, sillä korviani vihloo muuten pahasti. Lähempänä nollaa tuo vaihtuu ohuen merinovillalangan trikoopopoon ja sitten tavallisiin neulepipoihin pakkasen puolella.
Ostin kevytuntsikan viime talvena ja se tosiaan on ihana, sillä pärjää hyvin kun asteita on muutama nollan molemmin puolin.
En tuijota "lämpö"tiloja, vaan ihan oman fiiliksen mukaan.
Vaihdan kuoritakista ja lippalakista kevytuntsikkaan ja pipoon kun lämpö on alle 10 astetta, toppatakkiin ja lämpimämpään pipoon kun alle 5. Asuinmaassani ei onneksi juurikaan ole pakkasia.
Kyllä se on noin 23 astetta lämmintä. Otan ne käyttöön eteisessä.
Mulla on ohut merinovillapipo, jota olen pitänyt jo jonkin aikaa. Asuinpaikkakunnallani on niin tuulista, että asteissa lämpimälläkin tarvitsee helposti pipoa. Toppatakin otan käyttöön vasta kunnon pakkasilla, sillä se on todella lämmin Joutsenen untsa. Tarvitsisin jonkun keveämmän takin, sillä ohuessa välikausitakissani palelen jo. Tietäis vaan millainen olisi hyvä.
Kalenteriin mukaan mennään, marras-huhtikuu lämpòtilasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ohut merinovillapipo, jota olen pitänyt jo jonkin aikaa. Asuinpaikkakunnallani on niin tuulista, että asteissa lämpimälläkin tarvitsee helposti pipoa. Toppatakin otan käyttöön vasta kunnon pakkasilla, sillä se on todella lämmin Joutsenen untsa. Tarvitsisin jonkun keveämmän takin, sillä ohuessa välikausitakissani palelen jo. Tietäis vaan millainen olisi hyvä.
Juuri sama ohuen pipon kanssa, se tuuli enemmän haittaa kuin lämpötila.
Kevytuntsikka ainakin voisi sopia tilanteeseesi.
-5
Ohut pipo ollut käytössä jo parisen viikkoa. Välillä pohjoistuuli tms. lenkillä niin mukavampi kulkea. Välikausitakki käytössä. Toppatakin otan käyttöön siinä -8 asteen tienoolla.
Riippuu mitä teen: seisoskellessa lapsia ulkona vahtimassa siinä 5-8 asteen lämpötilassa. Kävelylenkillä vasta pakkasen puolella.
Pipo on pakko ottaa käyttöön jo ennen nollarajaa, mutta toppatakki vasta jossain -10 asteessa. Sitä ennen laitetaan ulkoilutakin alle paksumpi college tms jopa fleece.
Puolivahingossa laitoin viikolla täystalvitoppatakin ja kylläpä oli epämukava olo, hävetti mennä kauppaan.
Eilen ja tänään. Täällä 0- -1 ja kylmä tuuli. Yöllä oli satanut räntää.
Toppatakin pistän kun ulkona on -5-10 välillä. Tuulitakki pitää hyvin kylmää kun sen alla on sopivat vaatteet. Pipo taas kun ensimmäisen kerran menee alle +5, sen jälkeen koko ajan ellei ole mikään kesäsää.
Pipoa olen jo käyttänyt ja kevyttoppatakkia käytän.
Paksumpaa takkia käytän, kun menee pakkaselle muutaman asteen.
?