Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä lämpötilassa otat toppatakin ja pipon käyttöön?

Vierailija
06.11.2022 |

Joko ennen pakkasia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppatakin puen ylle vasta silloin, kun on pakkasta. Ohuen pipon otan käyttöön syyskuussa, ja siitä sitten vähitellen vaihdan yhä paksumpaan ja lämpimämpään pipoon, kun mennään talvea kohti.

Vierailija
22/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt villakangastakkia viime viikot. Kunnon toppatakki tulee käyttöön vasta pakkasilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes omista lämpömittaria, joten en tiedä, mutta siinä vaiheessa, kun tuntuu että tuulitakki ei enää riitä, mutta talvitakilla ei tule liian kuuma.

Vierailija
24/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä menee aina niin että käytän syystakkia -10c saakka. Sitten keväällä käytän talvitakkia +10c saakka. Eli syksyllä hytisen ja keväällä hikoilen.

Vierailija
25/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt villakangastakkia viime viikot. Kunnon toppatakki tulee käyttöön vasta pakkasilla.

Erinomaista huppua viimaa vastaan arvostaa. Tietenkin jos joutuu oleskelemaan ulkona paikallaan pitkään, toppatakki on erinomainen vaikka nollakelillä. Sekä buutsit.

Vierailija
26/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttoppis pitkä, ei pipoa. Kunnon talvitakin huppuineen otan käyttöön, kun n. -10. Minulla on yleensä aina lämmin. En käytä talvisin edes talvikenkiä, vaan lenkkareilla pärjään.

Vierailija
27/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttoppa siinä 0 kieppeillä, jos siis olen ulkona sen enempää liikkumatta. Lenkeillä mennään kuoritakilla ainakin - 5 asti.

Pipo menee päähän ulkoillessa 0 kieppeillä, muuten en juuri käytä edes paukkupakkasilla.

Vierailija
28/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisen toppatakin laitan päälleni noin viidestä pakkasasteesta alkaen. Kevytuntuvatakkia käytän läpi vuoden retkeillessä, vuodenajasta riippuen joko päälli- tai välikerroksena.

Tänään olin liikkeellä kevytuntuvatakissa, untuvahameessa, paksussa villapipossa ja nahkarukkasissa, ja silti tuli kylmä tuulen takia.

Vierailija
29/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon untuvatakki vasta alle -10 asteessa, muuten tulee tolkuton hiki.

Vierailija
30/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tämä menee aina niin että käytän syystakkia -10c saakka. Sitten keväällä käytän talvitakkia +10c saakka. Eli syksyllä hytisen ja keväällä hikoilen.

Täällä toinen. 🙋 Joka syksy ja kevät sama. Muilla talvikamppeet päällä, minä hiihtelen syystakissa, keväällä muilla ohuet takit, minulla toppis😂

Vierailija
31/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiiliksen mukaan. Tänään -1 ja tosi raaka pohjoistuuli, töissä päällä tuulenpitävä talvitakki ja pipo. Ei tullu yhtään kuuma. Ei tuulessa käytän vanhaa toppatakkia. On myös softshell jonka alle mahtuu lämmikettä.

Vierailija
32/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä n. 25 kun olen vielä sisällä.

Vierailija
33/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipon otan käyttöön syksyllä jo siinä vaiheessa, kun päivälläkin on selvästi alle +10 astetta eli yleensä lokakuun loppupuoliskolla mutta tarvittaessa vaikka syyskuussa. Myöhäisimmillään vuoden kevätpuoliskolla olen tainnut pitää pipoa kesäkuun alussa. Toppatakkia käytän aina silloin, kun pakkasta on muutama aste tai enemmän. Suojasäällä pukeudun välikausitakkiin keskitalvellakin. Eli ihan sään mukaan mennään.

Vierailija
34/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lämpötila menee alle +10 asteen.

Vierailija
35/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin huomenna ottaa. Jos siis menen ulos.

Vierailija
36/36 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhttä kevytunskaa käytän ympäri vuoden, jopa heinäkuussa kun on ollut 12 astetta kylmää.

Nyt +5 asteessa ottanut pitkän kevytunskan käyttöön, villaulsterin alle 10 asteessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi