Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjiikö yhteiskunta sinkkuja tietämättään?

Vierailija
05.11.2022 |

Tänään tuli vastaan tilanne, mistä en oikein tiedä mitä ajatella.

Olen kolmekymppinen sinkkumies ja kun minut on somesta ja ihmiskunnasta heitetty ulos, niin vietän paljon aikaa metsissä ja harjoittelen selviytymistaitoja.
Lauantai-iltana olin taas metsässä harjoittelemassa tulentekoa metsästä löytämistäni tarpeista samalla kun toiset on baareissa ja bileissä.
Pian paikalle saapui nuori pariskunta tuulipuvut kahisten ja he ottivat nuotion haltuunsa enkä voinut muuta kuin poistua paikalta. Se oli nyt heidän tulensa ja heidän sosiaalinen tilanteensa. Olin vain kolmas pyörä ja pyöräilin pois paikalta.
Yritin alusta asti olla pirteä ja aloittaa keskustelua heidän kanssaan, että voisimme viettää yhdessä aikaa leirinuotiolla. Heitä ei kiinnostanut puhua minulle ja varsinkin mies oli hyvin hiljainen ja juro. Vitsini eivät naurattaneet heitä ja tukalaa hiljaisuutta oli enemmän kuin keskustelua. Fakta on silti se, että olin paikalla ensin, joten olisi ollut kohteliasta joko antaa minun tehdä oma tuleni loppuun tai sitten sopia että tehdään yhteinen tuli. Mutta jostain syystä tilanteen dynamiikka oli sellainen, että kun paikalla oli pariskunta, he näyttivät jotenkin "virallisemmilta" leiripaikan käyttäjiltä ja heidän show'han se sitten lopulta oli. Minä olin vain "joku sinkku luuseri" joka oli heidän illanviettonsa tiellä.
Minä olin pyöräillyt kylmässä säässä 7 kilometriä tuonne leiripaikalle ja nähnyt vaivaa puiden keräämisen eteen joten olen nyt hyvin harmissani että lauantai-iltani meni näin. No, onneksi pariskunnalla oli sentään hauskaa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täältä on poistunut se yksiselitteisen looginen viestini, että sinkkuja suosivalla politiikalla sinkkujen määrä lisääntyy ja syntyvyys vähenee, eikä sellainen ole kovinkaan monen maan toiveissa, vähiten Suomen?

Toki kaikkien älykkäiden mielestä ihmisten määrän vähentäminen on tällä hetkellä ainut järkevä poliittinen kysymys, jotta tämä äärimmäisen nopea sukupuuttoaalto saataisiin pysähtymään. 

Suomessa on kallista kasvattaa lapsia. Teiniin menee arviolta 500e/kk. Optimioloissa rahaa soisi olevan vähintään 600e.

Vierailija
42/45 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon sekoilu, vai liekö provo/trolli. Miten sun tulenteko jossain metässä liittyy yhteiskunnan sinkkujen syrjimiseen? Hohhoijjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleiset paikat ovat yleisiä paikkoja. Jos itsellä on jatkuva ulkopuolisuuden tunne, siihen saa tukea. Esim Helsinki Missio. Yksinäisyys on piinaava vaiva jos siitä kärsii.

Itsekin olen sinkku, mutta en koe itseäni ulkopuoliseksi enkä yksinäiseksi. Nuotiolla voi tulla kiusaantunut olo jos on pariskunta, mutta silti olen yhtälailla maailmassa kuin hekin ja samoin oikeuksin.

Yksinäisyyden tunne ei ole väistämätön sivutuote sinkkuudelle, vaan ajatusmalli jota voi muuttaa.

Vierailija
44/45 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että syrjii. Parisuhteeton nainen nähdään jotenkin arvottomana. Itse kun olen aina ollut sinkku niin olen tottunut olemaan itsenäinen ja mm matkustamaan yksin. Ihmetyttää kun en ole ikinä nähnyt muita nuoria naisia matkustamassa yksin. Onko kaikilla suhde? Matkustaminenkin on halvempaa kahdestaan. Esim ulkomaanmatkat saattavat olla 300 per henkilö ja kun vaihtaa vain yhden matkustajan niin hinta kaksinkertaistuu ja onkin 600...

N25

Vierailija
45/45 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on oikea juttu, ei ole varmaan edes provo.

Sama kävi kun olin pelaamassa jalkapalloa yksin kentällä. Muut valtasivat sen maalin missä minäkin pelasin, eivät edes puhuneet minulle, keskustelivat vaan keskenään. Ei siinä oikeen muuta voinut paitsi vaan antaa periksi ja hiljaa poistua paikalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi