Mikä suomalainen laulu koskettaa sinua
Kommentit (486)
Tänään herkisti kun kuuntelin Suojelusenkeliä ja PMMP:n versioimana.
Se tuli mieleen siksi, mutta kyllä vaihtoehtoja on, riippuu siitä jos olen herkemmässä mielentilassa.
Katri Helena: Syysunelma (en tiedä, mikä siinä niin koskettaa, se on runollisen kaunis ja laulajan ääni ihana)
Jukka Kuoppamäen Pieni mies, aina tuo mieleen oman pojan syntymän.
Katri Helena - Ei kauniimpaa
"On muistot kuin kukkia varrelta tien/kädessäin, yhä näin niitä vien"
Oli kuulemma vuoden 1969 eniten myyty singlelevy Suomessa ja niihin aikoihin, 60-70-luvun taitteen varhaislapsuuteeni, minä tuon biisin yhdistän. Lapsuudenkotiini, isään ja äitiin, niihin kesiin, kun aurinko paistoi aina. Onnellisuuteen, elämän huolettomuuteen. Aikaan ja paikkaan johon haluaisin palata ja jonne en enää ikinä pääse.
Kauan on kärsitty vilua ja nälkää
Finlandia. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän se liikuttaa ja etenkin nyt Ukrainan sodan aikana siihen liittyy vahvoja tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Peltoniemen Hitriikan surumarssi. Vaikka se kertookin naisesta nimeltä Hitriikka, vaikka alun perin kyseessä oli ilmeisesti mies nimeltä Hintriikki eikä Kaustisella siitä kappaleesta oikein pidetä.
Se on Peltoniemen Hintriikan surumarssi.
Vierailija kirjoitti:
Katri Helena - Ei kauniimpaa
"On muistot kuin kukkia varrelta tien/kädessäin, yhä näin niitä vien"
Oli kuulemma vuoden 1969 eniten myyty singlelevy Suomessa ja niihin aikoihin, 60-70-luvun taitteen varhaislapsuuteeni, minä tuon biisin yhdistän. Lapsuudenkotiini, isään ja äitiin, niihin kesiin, kun aurinko paistoi aina. Onnellisuuteen, elämän huolettomuuteen. Aikaan ja paikkaan johon haluaisin palata ja jonne en enää ikinä pääse.
Kirjoitit kauniisti. Tuon ihanan ajan minäkin muistan ja olen tallentanut sydämeen. Tässä eräs kaunis kappale myös.
"Sininen ja valkoinen" - ihan se paatoksellinen perusversio, ei mitään rokkipoppikamaa.
"Maa on niin kaunis" virsi, koska sitä lauletaan aina hautajaisissa
Ja onko se virsi vai ei, se "Jumalan kämmenellä", koska sitä lauletaan LASTEN hautajaisissa ja ikävä kyllä olen sellaisissakin joutunut käymään ystävän tukena.
Hautajaisvirsi, sitä on tullut laulettua lukuisten läheisten haudoilla.
Joutsenlaulu, Kake Randelin
Suviserenadi, Kauko Käyhkö
Maailma on kaunis, Irwin Goodman
Tuuditan tullisoroista -laulu nostaa kyyneleet silmiini.
Jäin lapsettomaksi.