Mikä suomalainen laulu koskettaa sinua
Kommentit (469)
En etsi valtaa loistoa, en kaipaa kultaakaan. Virsi.
Peltoniemen Hitriikan surumarssi. Vaikka se kertookin naisesta nimeltä Hitriikka, vaikka alun perin kyseessä oli ilmeisesti mies nimeltä Hintriikki eikä Kaustisella siitä kappaleesta oikein pidetä.
Tartu tiukasti hanuriin ja näppäile mua...
Kikka
Vierailija kirjoitti:
Anna Puu: Kultareunukset
Erin: On elämä laina
Sielun Veljet: Rakkaudesta
Jos kysymys on, kappaleesta, joka koskettaa sinua. Eli hyvin henkilökohtaisesta kokemuksesta, en ymmärrä noita alapeukkuja. Ettekö hyväksy, että kyseiset kappaleet koskettavat minua, vai ettekö usko? Kenenkään toisen mielipidettähän tässä ei kyselty.
Kumoa kaikki Suomen järvet voimaksi muuttuisi ...
Juomalaulut kirjoitti:
Kumoa kaikki Suomen järvet voimaksi muuttuisi ...
Kumpa kaikki ....
Se Chisun YouTube video Sabotage
Saimaan saaressa pikkuinen torppa ... siis Vanhoja poikia viiksekkäitä
Vexi Salmen sanoittama "Elämä on kaunis".
Leevi & The Leavingsin "Rin Tin Tin" ja "Elämää ikkunalasin takana". Näistä tulee mieleen oma lapsuus. Isäni on kova Leevi-fani. Ekasta kappaleesta on näin yli kolmekymppisenä auennut uusia tasoja. Ei sen kuullessa nyt vollottamaan ala, mutta herkistää kun tulee miettineeksi omia entisiä rakkauksia.
Ja kyllä näin ulkosuomalaisena Sibeliuksen Finlandia aina herkistää.
Vierailija kirjoitti:
Joutsenlaulu.
Tarkoitit varmaan Yön / Jussi Hakulisen Jousenlaulua, eikö? Kannattaa kuitenkin aina tarkentaa. Joutsenlaulu-kappale on myös esim. Eija Kantolalla ja Kake Randelinilla.
Paimenen Syyslaulu, se missä lauletaan minä pieni paimentyttö/lentohon en pääsekään.
Olen ulkosuomalainen, ja tuo laulu kyllä osuu ja uppoaa.
Sekä myös Juicen 3:30- terveisiä pikkusiskolle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutsenlaulu.
Tarkoitit varmaan Yön / Jussi Hakulisen Jousenlaulua, eikö? Kannattaa kuitenkin aina tarkentaa. Joutsenlaulu-kappale on myös esim. Eija Kantolalla ja Kake Randelinilla.
Eijan ja Kaken kappaleet ovat nimeltään Kuin joutsenlaulu.
Kotimaani ompi Suomi - Rautavaaran laulamana.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Liikutun aina kyyneliin kun se lapsikuoro tulee mukaan. Joka kerta.
Niin kaunis on maa.
Peppi Pitkätossun jäähyväislaulu.
Pienet kukkivat kummut Georg Malmsten ja Dallape
Joutsenlaulu.