Mikä suomalainen laulu koskettaa sinua
Kommentit (494)
Maan korvessa kulkee lapsosen tie...Henkilökohtaisesti nyt vaan ko.laulu kolahtaa ja kovaa.
Te tuokaa tänne lapin tunturi ja sydän tää sen alle haudatkaatte-se senkin alla vielä liikkuvi-maanjäristykset tuntea te saatte-jne. eli se kuitenkin liikkuu, sanat Eino Leino
Vierailija kirjoitti:
Irwinin "Kusessa ollaan koko saakelin sakki.." ja toinen ikikultainen: "Haistakaa paska koko valtiovalta". Ei lisättävää.
Eppujen suomi ryömii-biisi: perkeleen juntit luulee muka kapinoivansa, kun ne irwinille kantaa rahansa
Yup: Homo Sapiens
Cmx : Veljeskunta
Tuomari Nurmio : Sniidu Friidu
Kriisistä kriisiin - meidän Ismo.
Minulle ei siis tule yhtään merkittävää suomenkielellä operoivaa bändiä heidän jälkeen: toki Kauko, Maj Karma, mutta siis kuka? Hiphopin on lähinnä supernoloja laineja.
Steen1 ja Asa.
Mutta ...
OLen varmaan tipahtanut, joten olien iloinen jos autat.
Tällä hetkellä Pihlajan Baby Baby, koska sanat iskee suoraan nykytilanteeseen.
Suomalaisen miehen kasvutarina koskettaa aina.
Aamu alkaa a:lla – Juice
Hulivili-pojan humppa · Leevi And The Leavings
Elämänmeno · Leevi And The Leavings
Kyllikki · Leevi And The Leavings
Dokumentti · Juice Leskinen
Maallinen vaellus · Leevi And The Leavings
Mitä mä niillä teen? - Leevi And The Leavings
Laulu · Sielun Veljet
Blues n:o 13 · Juice Leskinen
Sininen uni (joka ilta, kun lamppu sammuu...)
Kaunis melodia ja kauniit sanat. Ei pelkkä lastenlaulu.
Itse asiassa lapsen lapseni poika oliko 8-9 vuotias siloin. Sanoi anna M-mummo näytän sinulle tube yhden laulun eli Irina: Missä muruseni oot.Eilen Irina lauloi sen Mestarit lavalla ohjelmassa.Muistan päivän kuin entisen ,lapsen lapsi poika on jo 20v.
Konstan joululaulu Karoly Garam,eihän tuota voi itkemättä kuunnella.
Varttikarjalaisena: Laps olen köyhän kauniin Karjalan, 3/4 lappalaisena Lapin äidin kehtolaulu
Neljä Ruusua - Veri.
Isäni on vielä elossa, mutta tämä itkettää aina.
Vierailija kirjoitti:
Myrskyluodon Maija
Waude jeah.
"Varttikarjalaisena: Laps olen köyhän kauniin Karjalan, 3/4 lappalaisena Lapin äidin kehtolaulu"
Hyvin erikoiset sanat tuossa Karjalan laulussa, sillä menetetty Karjala oli silloisen Suomen rikkain ja suurin talousalue ja Viipuri oli Suomen toiseksi suurin kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Maan korvessa kulkee lapsosen tie...Henkilökohtaisesti nyt vaan ko.laulu kolahtaa ja kovaa.
Suloinen.
JariLappalaisen esittämä Kaiken kauniin rinnalla? Tämän kappaleen laitan aina soimaan kum muistelen käsivarsilleni kuollutta 22 vuotiasta tyttöystävääni.
Vasta julkaistu uusi joululaulu Taivas korkealla.