Ole vain oma itsesi
Olemalla rehellisesti oma itsensä, se usein johtaa siihen, että et ole hyväksytty kanssaeläjien parissa. Olen tullut siihen lopputulemaan, että kun olet ns. hajuton, mauton ja mitäänsanomaton, selviät useimpien ihmisten parissa. Varsinkin jos olet herkkä ja rauhaa rakastava ihminen.
Siksi olen osittain valinnut yksinelämisen. Enpähän loukkaa muita tai itseäni.
Toinen totuus on se, että himmenen ihmisenä kuin loppuun palanut kynttilä, totaalisesti valtaväestöstä ulkona. Olen väsynyt ihmisiin, jotka haluavat vain pönkittää omaa egoaan muiden kustannuksella.
Miksi useimmat ihmiset eivät voi olla oikeasti avoimia toisiaan kohtaan ja hyväksyä erilaisuutta?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Tehokkuus ja hyötyajattelu on hiipinyt ihmissuhteisiin - tästä voimme syyttää ylipäätään työn (=raha) roolia ja merkitystä elämässämme ja yhteiskunnassamme.
Rakastan anti-kapitalistista retoriikkaa :)
Minusta Ap kuulostat normaalilta, empaattiselta ja ajattelevalta ihmiseltä ja sellaisista pidän itse. koen itsekin olevani sellainen. Tavallisuus riittää. kaiken maailman pätijöitä riittää ja usein ihmiset väsyvät heihin. itse tykkään herkistä ja syvällisistä ihmisistä. toki rakastan myös ekstrovertteja "vilkkaita poikia ja seuramiehiä" jotka jaksavat naurattaa jengiä. usein he ovat surullisia pinnan alla. tears of a clown
harjoittelen oman äänen löytämistä ja mielipiteen sanomista porukassa, niin että saisin aidosti ilmaistua itseäni. olen aina jotekin estynyt vaikka esitänkin reipasta ja ulospäinsuuntautunutta.
aloittajan viesti antaa minulle toivoa, että on maailmassa on hyviä ihmisiä!
Samoja fiiliksiä täällä, mukavaa huomata etten ole ainut! Mikäli olisin ja olen oma itseni, kanssani ei haluaisi olla kukaan, ei ystävät, ei perhe, suku, työkaverit eikä tutut taikka tuntemattomat. Siksi esitän parhaani mukaan "tavallista" muiden seurassa, ja loput ajasta olen yksin koska en yksinkertaisesti jaksa enkä ymmärrä ihmisiä.
Sen verran kolhuja on koettu, etten aitoa persoonaani nykyään halua tai uskalla paljastaa ihmisille. On naureskeltu ja käytetty hyväksi aivan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan suoraan sanoen omana itsenäni vittumainen. Olen herkästi pitkästyvä, kiivas, pidän monia ihmisiä typerinä tai muuten ärsyttävinä jne. On varmaan kaikille hyväksi, että en ole oma itseni sosiaalisissa tilanteissa vaan esitän rauhallisen kohteliaan ihmisen roolia. Yksin kotonani, sinkku kun olen, saan sitten olla oma paskamainen itseni.
Et ole paskamainen ihminen, koska kuitenkin yrität käyttäytyä muiden seurassa. Olet inhimillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehokkuus ja hyötyajattelu on hiipinyt ihmissuhteisiin - tästä voimme syyttää ylipäätään työn (=raha) roolia ja merkitystä elämässämme ja yhteiskunnassamme.
Rakastan anti-kapitalistista retoriikkaa :)
Niin minäkin!
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujous ja sosiaalinen weirdous (puoliautismisuus) ovat ainakin kovasti rejektoituja käytöksen ja luonteenpiirteitä. Myötätuntoa on vaikeaa saada. Eräs leffa avasi kyllä silmäni, että se voisi hypoteettisesti olla hyväksyttävää.
Kiitos kommentista. Oli vain hieman korkealentoista sanojen heittelyä, joka ei vastannut juuri mihinkään.
Sellaista settiä juttuni tuppaavat olemaan. Valitettavasti. Säästelen ilmaisuani sillä olen laiska kirjoittamaan ajatuksiani ulos.
No, olen uskossa ja nainen. Minulta odotetaan tietynlaista käytöstä, pukeutumista, seksuaalista suuntautumista ja harrastuksia. Menin miehen kanssa naimisiin, vaikka olen lesbo, kuuntelen salaa metallimusiikkia ja kirkossa kiltisti virsiä. Olisi joskus Ihanaa ja vapauttavaa olla minä sellaisena kuin olen, mutta se hajottaisi perheeni ja minut hylättäisiin 100% varmuudella. Joskus vaikeneminen on viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jeesustele.
En jeesustele, vaan ajattelen aidosti näin. Miksi ihmeessä edes jeesustelisin anonyymina?
Hienoa ajatella noin, mutta jos tuot tuota seurassa kovasti paljon esiin, niin ihmiset kokee että asetut heidän yläpuolelleen ja opetat aikuisia ihmisiä. Sellaisesta harvoin pidetään.
Olet oikeassa. Olen sen oppinut kantapään kautta. Näin vanhempana ihmisenä sitä vaan on kertynyt kokemusta sieltä ja täältä ja haluaa vain auttaa kokemattomampia. Silloin voi syntyä juuri näitä väärinkäsityksiä ihmisten välille.
Kaikki reaktioni on oikeasti aitoja ihmisten kanssa, mutta harmittaa se, että jotkut ovat kyynistyneet liikaa. Itsekin olen.
Se, että kokisin olevani muiden yläpuolella, on niin kaukana ajatuksistani kuin olla voi. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
No, olen uskossa ja nainen. Minulta odotetaan tietynlaista käytöstä, pukeutumista, seksuaalista suuntautumista ja harrastuksia. Menin miehen kanssa naimisiin, vaikka olen lesbo, kuuntelen salaa metallimusiikkia ja kirkossa kiltisti virsiä. Olisi joskus Ihanaa ja vapauttavaa olla minä sellaisena kuin olen, mutta se hajottaisi perheeni ja minut hylättäisiin 100% varmuudella. Joskus vaikeneminen on viisautta.
Joskus yhden oven sulkeminen avaa muita ovia. Ole rohkeasti avoin ja uskollinen itsellesi. Itsesi kanssa elät koko tämän elämän. Toivon sulle voimaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujous ja sosiaalinen weirdous (puoliautismisuus) ovat ainakin kovasti rejektoituja käytöksen ja luonteenpiirteitä. Myötätuntoa on vaikeaa saada. Eräs leffa avasi kyllä silmäni, että se voisi hypoteettisesti olla hyväksyttävää.
Kiitos kommentista. Oli vain hieman korkealentoista sanojen heittelyä, joka ei vastannut juuri mihinkään.
Sellaista settiä juttuni tuppaavat olemaan. Valitettavasti. Säästelen ilmaisuani sillä olen laiska kirjoittamaan ajatuksiani ulos.
Olisi mielenkiintoista kuulla ajatusmaailmastasi lisää. En oikein usko tuohon säästelyyn:)
Vierailija kirjoitti:
Samoja fiiliksiä täällä, mukavaa huomata etten ole ainut! Mikäli olisin ja olen oma itseni, kanssani ei haluaisi olla kukaan, ei ystävät, ei perhe, suku, työkaverit eikä tutut taikka tuntemattomat. Siksi esitän parhaani mukaan "tavallista" muiden seurassa, ja loput ajasta olen yksin koska en yksinkertaisesti jaksa enkä ymmärrä ihmisiä.
Sen verran kolhuja on koettu, etten aitoa persoonaani nykyään halua tai uskalla paljastaa ihmisille. On naureskeltu ja käytetty hyväksi aivan tarpeeksi.
Ymmärrän täysin fiiliksesi. Samoja tuntemuksia ollut itsellä monesti ja voit uskoa, että niitä on mahtunut näihin vuosiin paljon. Olet todennäköisesti ollut vain väärässä seurassa. Uskon, että meille kaikille löytyy se oma 'jengi', jos tähden asennot on oikeassa: D Anteeksi huono huumori.
Itse uskon ja toivon, että kaikella tässä maailmassa on tarkoitus. Ja pienenä tsemppinä, älä luovuta itsestäsi. Ajatuksia ja tekoja kannattaa miettiä. Hyvä luo hyvää, paha pahaa. Jokainen valitsee itse. Näin ajattelen.