Kuvaile henkilöä, jonka seurassa ihmiset lähes poikkeuksetta viihtyvät. Oletko itse
sellainen tai haluaisitko olla? Millaisia luonteenpiirteitä tällä pidetyllä henkilöllä on?
Kommentit (51)
Puhelias. Tuppisuista ei kukaan tykkää.
Mutkaton, positiivinen, hyväksyvä ja avoin ihminen on yleensä haluttua seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä, että on puhelias. Hölöttäjiä riittää ja niitä nyt ei ketä ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Ja osaa kuunnella muita ja olla kiinnostunut heistä. Ei puhu pelkästään omista asioistaan.
on laajasti perillä erilaisista asioista ja hyväksyy erilaisia näkökulmia.
Isäni on tuollainen ihminen ja olen saanut hyvän mallin, mutta en ole itse ihan yhtä taitava tuossa.
Minun seurassani viihdytään, koska olen rento, kiva, kiinnostava, huumorintajuinen, hauska, hyvä tarinankertoja ja kuuntelen mielelläni. Olen hyvää seuraa. Viihdyn itse saman tyylisten ihmisten kanssa. Rakastan hyviä, syvälle meneviä keskusteluja sekä yhdessä nauramista ja hassuttelua. Pidän itseäni onnekkaana, koska minulla on ihania ystäviä juuri sen verran mihin aikani riittää.
Ainakaan kaltaiseni ahdistuneen, sulkeutuneen ja väkinäisen ihmisen seurassa ihmiset eivät viihdy.
Isäni on tällainen henkilö. Hän teki työuransa liike-elämässä ja menestyi työssään erinomaisesti, mihin sosiaalisilla lahjoilla oli suuri merkitys.
Hänellä on erittäin hyvä muisti, eli hänellä jää mieleen ihmisten kiinnostuksenkohteet, lasten ja puolisoiden nimet jne. ja hän kysyy jopa puolituttuja kohdattaessa tyyliin "Terve Eki, mitä Marjalle kuuluu,? Oletko käynyt Saimaan-mökillä?" Kanssaihmisille siis syntyy sellainen olo, että isäni muistaa heidät, ja arvostaa heitä - eikä tämä ole vain illuusio, sillä isäni on oikeasti kiinnostunut toisista ihmisistä. Hän on luontaisesti utelias uusia asioita kohtaan.
Isälläni on myös taito lukea toisten ihmisten mielialaa sekä sitä, mihin suuntaan keskustelua kannattaa viedä. Ja vaikka keskustelu olisi tylsä, hän ei näytä sitä. Isäni on sitä tyyppiä, että hän saa juttua aikaiseksi vaikka hänet heitetään millaiseen tilanteeseen. Hän näkee sosiaalisissa tilanteissa vaivaa.
Hän on myös erittäin hauska jutunkertojatyyppi, mutta osaa aistia missä tilanteessa kannattaa heittäytyä vitsikkääksi ja missä ei.
Sanoisin siis, että kyse on yhdistelmästä sosiaalista vaistoa, hyvää muistia, kykyä lukea ihmisiä, sekä huumorintajua.
Oman elämänsä aku ankka, mutta on positiivinen toilailujensa kanssa
Vierailija kirjoitti:
Minun seurassani viihdytään, koska olen rento, kiva, kiinnostava, huumorintajuinen, hauska, hyvä tarinankertoja ja kuuntelen mielelläni. Olen hyvää seuraa. Viihdyn itse saman tyylisten ihmisten kanssa. Rakastan hyviä, syvälle meneviä keskusteluja sekä yhdessä nauramista ja hassuttelua. Pidän itseäni onnekkaana, koska minulla on ihania ystäviä juuri sen verran mihin aikani riittää.
Itseään huumorintajuiseksi kuvailevat tyypit ovat yleensä kaukana siitä. Vähän kuten palstaulit ovat omasta mielestään kilttejä, vaikka oikeasti ovat kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vaatimatokin olet :)
Minä olen se, jonka seurasta paetaan niin että sotkeudutaan jalkoihinsa.
Mutta ne joiden seurassa viihdytään ovat 100 % oma itsensä aina ja kaikkialla. Ja pitävät itsestään ja muista ihmisistä.
Olen itse sellainen<3 olen mukava ihmisille enkä arvostele päin naamaa. En tosin juoruile selän takanakaan, vaan olen olematta sellaisten kanssa, joista en pidä. Vaikka joku olisi vähän omituinen, osaan tulla toimeen, jos henkilö on harmiton. Tällainen voisi olla vaikka joku, jolla on todella lievä kehitysvamma ja sen takia hieman erilainen kuin valtaosa muista. Suhtaudun ihmisiin ihmisinä, ja vietän vapaa-aikaani vain heidän kanssa, joista oikeasti pidän ---> olen aidosti mukava. Olen myös sellainen kannustava ja rento ja huumorintajuinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sellainen<3 olen mukava ihmisille enkä arvostele päin naamaa. En tosin juoruile selän takanakaan, vaan olen olematta sellaisten kanssa, joista en pidä. Vaikka joku olisi vähän omituinen, osaan tulla toimeen, jos henkilö on harmiton. Tällainen voisi olla vaikka joku, jolla on todella lievä kehitysvamma ja sen takia hieman erilainen kuin valtaosa muista. Suhtaudun ihmisiin ihmisinä, ja vietän vapaa-aikaani vain heidän kanssa, joista oikeasti pidän ---> olen aidosti mukava. Olen myös sellainen kannustava ja rento ja huumorintajuinen.
Olet sellainen, joka sanoo hyljeksitylle ihmiselle "sinussa on vikaa, mutta kyllä minä sinua suvaitsen". V*tuttaa sinunlaiset imelät, tekopyhät p*skat.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen, harmiton, kehitysvamma...
Kuulostaa että suhtaudut ihmisiin kuin hoitaja asiakkaisiin: onhan niitä kestettävä.
Oletkohan oikeasti niin mukava kuin luulet.
Hassu ketju. Mikä tään pointti on?
Itse en ole tuollainen. Huonosti siedetty ihminen
Itse oon huomannut, että viihdyn rauhallisten ihmisten kanssa. Sisäinen rauha ja tyyneys. Jonkinlainen hyväksyntä huokuu heistä. On turvallista puhua ja he lämpimästi kysyvät kuulumisia.
Mutta mun seurassa viihdytään parhaiten, kun mulla on hypomania päällä. Jotenkin se maaninen iloisuus ja menevyys vetää ihmisiä puoleensa ihan tolkuttoman paljon. Normaali minä jää seinäruusuksi. Mutta kun on vauhti päällä, ihmiset vaan ilmestyy ympärille.
On hauska ja pitää itse kaikista ihmisistä.