Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ihmistyypin, joka ei väistä? Mistä tässä on kyse?

Vierailija
04.11.2022 |

Mm. äitini on tällainen. Seisoo keskellä kulkuväylää ja väistyy vasta pyydettäessä, silloinkin vain sen verran, että pitää ahtautua sivuttain ohi.
Kaupassakin näihin joskus törmää, ja ihan kävelyteilläkin. Saa väistää itse ojaan asti kun toinen vaan kävelee päin.
Mistä tässä on kyse?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta. Pysähdyn että en törmää, mutta en mene sivuun. Kyllästynyt siihen.

Vierailija
62/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että lenkkipoluilla naiset ovat toista naista kohtaan väistämättömiä, näin ainakin itsellä kokemus. Pahimpia ovat 2 naista rinnatusten kävelylenkillä taikka rattaiden kanssa, eivät väistä edes kompromissityyliin (niin että kummatkin kohtaajat väistävät) vaan kulkevat leveästi koko polun leveydeltä, kun yksittäinen nainen tulee heitä vastaan etenkin jos yksittäinen nainen ei ole vielä eläkeiässä. Pitäisi tehdä kokeilu ja lähettää yksittäinen mies näitä naisvaljakkoja vastaan..., jotenkin veikkaan että silloin väistetään kohteliaasti ns. kompromissityyliin.

Onko kyseessä "narttuilu"? You know, naiset kävelemässä ja vieras nainen tulee vastaan, niin osoitetaan että tommoinen ei meitä liikuta, kun taas miehen kohdalla ei koeta samaa jonkinlaista vertailun jne nopeaa reagointiprosessia joka päättyy narttuilukäytökseen. 

No miehet ei yleensä liiku pareittain lenkkipoluilla, niin en pääse tästä sanomaan vertaamista, ja siksi miehet yllättäin käyttäytyneet paremmin/fiksummin lenkkipoluilla. Ja mitä mietin nyt nais-miespareja lenkkipoluilla, niin kas vaan, niissäkin yleensä mies huomaa vastaantulijan ja kohteliaasti sanoo naiselleen sieltä tulee vastaan ja tekee eleen kompromissiväistöön, siinä missä nainen ei samoin havainnoi.

(Jos joku miettii millainen itse olen yleisillä lenkkipoluilla, niin kyllä vaan, havainnoin ympäristöä ja otan muutkin huomioon normaalilla tapaa, en ole narttulinjalla, vaikka olen nainen. Mutta kieltämättä näiden narttulinjan naisten kanssa tulee fiilinki, että en minäkään sitten väistä kunnolla. )

Positiivisia terveisiä miehille, kerrankin. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesmäinen. Joku naistaiteilija testasi ulkomailla kävellä jalkakäytävällä väistelemättä. Miehet törmäsivät päin. Niin tottuneita, etteivät väistä

Minä olen monta vuotta kävellyt tahallaan miehiä päin (jos kävelevät väärällä puolella) ja lähes kaikki lopulta väistää, mutta moni vasta aivan viimetipassa. Kumma juttu kun tätä ei tarvitse tehdä naisten kanssa ikinä. T: lyhyt keski-ikäinen nainen. 

Vierailija
64/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut, että lenkkipoluilla naiset ovat toista naista kohtaan väistämättömiä, näin ainakin itsellä kokemus. Pahimpia ovat 2 naista rinnatusten kävelylenkillä taikka rattaiden kanssa, eivät väistä edes kompromissityyliin (niin että kummatkin kohtaajat väistävät) vaan kulkevat leveästi koko polun leveydeltä, kun yksittäinen nainen tulee heitä vastaan etenkin jos yksittäinen nainen ei ole vielä eläkeiässä. Pitäisi tehdä kokeilu ja lähettää yksittäinen mies näitä naisvaljakkoja vastaan..., jotenkin veikkaan että silloin väistetään kohteliaasti ns. kompromissityyliin.

Onko kyseessä "narttuilu"? You know, naiset kävelemässä ja vieras nainen tulee vastaan, niin osoitetaan että tommoinen ei meitä liikuta, kun taas miehen kohdalla ei koeta samaa jonkinlaista vertailun jne nopeaa reagointiprosessia joka päättyy narttuilukäytökseen. 

No miehet ei yleensä liiku pareittain lenkkipoluilla, niin en pääse tästä sanomaan vertaamista, ja siksi miehet yllättäin käyttäytyneet paremmin/fiksummin lenkkipoluilla. Ja mitä mietin nyt nais-miespareja lenkkipoluilla, niin kas vaan, niissäkin yleensä mies huomaa vastaantulijan ja kohteliaasti sanoo naiselleen sieltä tulee vastaan ja tekee eleen kompromissiväistöön, siinä missä nainen ei samoin havainnoi.

(Jos joku miettii millainen itse olen yleisillä lenkkipoluilla, niin kyllä vaan, havainnoin ympäristöä ja otan muutkin huomioon normaalilla tapaa, en ole narttulinjalla, vaikka olen nainen. Mutta kieltämättä näiden narttulinjan naisten kanssa tulee fiilinki, että en minäkään sitten väistä kunnolla. )

Positiivisia terveisiä miehille, kerrankin. :D

Sama Helsingissä kaduilla. Naiset väistelee yksinään kauniisti mutta heti jos heitä on kaksi, tulee sen kolmannen vastaantulevan naisen väistää :D 

Vierailija
65/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua väistää näitä tien väärällä puolella koiriensa kanssa kulkevia, koska en voi tietää, ketä tulee takaa ja saatan joutua siten kahden eri suunnasta polkevan pyöräilijän ja koiran rusikoitavaksi. 

Eli kävelet päin koiraa? Ei kovin järkevää saatikka turvallista. Jos kävelen koiran kanssa väärää puolta se johtuu siitä että silloin koira kävelee pientareen puolella eikä esim autotien puolella. Jos liikun kulkuväylällä sivuttain eli vaikka väistän jotain sinunkaltaista päinkävelijää, niin silloin vilkaisen olan yli että tuleeko sieltä pyöräilijöitä.

Vierailija
66/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua väistää näitä tien väärällä puolella koiriensa kanssa kulkevia, koska en voi tietää, ketä tulee takaa ja saatan joutua siten kahden eri suunnasta polkevan pyöräilijän ja koiran rusikoitavaksi. 

Mahdatkohan kuitenkin itse olla tien väärällä puolella? Ihme kiukuttelua.

Vierailija
67/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa saa kävellä kummalla tahansa puolella tietä. Eiköhän me kaikki tuonne kaduille mahduta.

Vierailija
68/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylikasvunen saksanpaimenkoira, jota monet (turhaan) pelkää sen suuren koon takia. 

Mutta niin vain sinnikkäimmät kävelevät mielenosoituksellisesti päin, jos kuljen koira pientareen puolella, eli vasemmalla puolellani. Ja asun siis harvaan asutulla alueella, jossa on ihan se ja sama millä puolella sitä muuten tyhjää tietä kävelee. 

Ei tule näille päin kävelijöille / tönijöille mieleen, että koira saattaisi puolustaa omistajaansa. 

Vierailija
69/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore kokemus ruokakaupasta, keski-iän reilusti ylittänyt, jo ehkä eläkeläinen mies törmäsi kaksi kertaa minuun, varmasti tahallaan. Ehkä lastenvaununi ärsytti häntä.

Vierailija
70/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ylikasvunen saksanpaimenkoira, jota monet (turhaan) pelkää sen suuren koon takia. 

Mutta niin vain sinnikkäimmät kävelevät mielenosoituksellisesti päin, jos kuljen koira pientareen puolella, eli vasemmalla puolellani. Ja asun siis harvaan asutulla alueella, jossa on ihan se ja sama millä puolella sitä muuten tyhjää tietä kävelee. 

Ei tule näille päin kävelijöille / tönijöille mieleen, että koira saattaisi puolustaa omistajaansa. 

Miksi se on ylikasvunen?

Vierailija
71/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa joku teinityttö on leveällä tiellä vaihtanut paikan just mun eteen, vissiin tarkotuksella, koska ensin ovat kattoneet, n. 15 m leveällä tiellä, sitten tulleet samaan kohtaan eestä päin kävelemään kun mä, kerran yksi jopa liikkui edestakaisin samaan tahtiin kun mä kun kokeilin että tekeekö niin tarkotuksella.

Kerran mulla oli kauhea kiire junaan ja joku nuori nainen löntysteli mun edessä, selvästi ei kiire, taas 20 m leveä tie, ja ei väistänyt senttiäkään vaan törmäsi täysillä muhun.

Kerran yksi nainen lastenrattaiden kanssa tuli melkein mun päälle, ja käveli osittain koiran hännän päältä. Kamala nainen, ja hoitaa muka lapsia, ilmeestä näki että teki sen tahalleen, kun sanoin hänelle että kattoisi eteensä , että hän tuli rattailla koiran hännän päältä, ilmekkään ei hänellä värähtänyt, ei pahotellut ei mitään, naureskeli vähän jotain.

Vierailija
72/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on ylikasvunen?

Jaa-a, en tiedä, siitä vaan kasvoi huomattavasti tyypillistä rotunsa edustajaa suurempi. 

Vierailija
73/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy äidiltäsi?

Kysy äidiltä ja tule kertomaan meille mitä vastasi?

Vierailija
74/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset ämmät ei väistä. No, en väistä heitä minäkään.

Vierailija
75/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran kanssa saa kävellä kummalla tahansa puolella tietä. Eiköhän me kaikki tuonne kaduille mahduta.

Koiran pitäisi kävellä siellä missä omistaja haluaa sen kävelevän. Ei koirilla ole mitään erikoisoikeuksia, (vaikka koirista tykkäänkin). Kaikki liikenne menee smoothimmin kun ei sekoilla eri puolilla miten sattuu.

Vierailija
76/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset ämmät ei väistä. No, en väistä heitä minäkään.

Tää on muuten ikävä kyllä totta, venäläiset ei väistä. Ei kadulla eikä laskettelurinteessä.

Vierailija
77/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he luottavat siihen ettet oikeasti ole niin pimeä että pitäisit koiraa, joka voi hyökätä ihmisten kimppuun. Sekoa uhkailla jollain isolla koiralla.

Vierailija
78/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muiden pitäisi väistää sua kun kynnät tien väärää puolta?

On mullakin kaksi koiraa, ei se tarkoita sitä että jokainen vastaantulija joutuisi meitä väistämään. Osa koiranomistajista on just näitä, joiden takia toiset alkaa inhota koiria :(

Vierailija
79/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likinäköisyys?

Vierailija
80/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

Ja haluatko kuulla kertomuksen yhdestä aivan siis käsittämättömästä tilanteesta? Haluat tai et, kerron kuitenkin.

Olin menossa Prismaan sisään, siinä kävellessä laitoin säilytyskaapin avainta olkalaukkuuni, eli katseeni oli siihen laukkuun suunnattuna. Ja siinä tilanteessa minua vastaan tuli nuori mies puolisonsa kanssa, mies työnsi ostoskärryjä, olivat menossa siis parkkipaikalle. Ja jätkä, vaikka se näki, että minä siinä nyt laitoin sitä avainta laukkuun, niin se jätkä olisi tullut sen kärrynsä kanssa päin!

TURKU!

Non siis käyttäydytään Turussa! Jos minä olisin ollut se kärryjen työntäjä niin olisi kyllä nyt hieman kääntänyt kärryä sivuun... kun kerran näkisin että joku tekee jotakin eikä huomaa....

Varsin hyvää käytöstä TURKULAISILTA MOLOPÄILTÄ TÄSSÄKIN!

Mistä tiesit, että ko. henkilö oli turkulainen?

En ihan usko että turkulaisessa prismassa vaasalaisia kävisi.