Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ihmistyypin, joka ei väistä? Mistä tässä on kyse?

Vierailija
04.11.2022 |

Mm. äitini on tällainen. Seisoo keskellä kulkuväylää ja väistyy vasta pyydettäessä, silloinkin vain sen verran, että pitää ahtautua sivuttain ohi.
Kaupassakin näihin joskus törmää, ja ihan kävelyteilläkin. Saa väistää itse ojaan asti kun toinen vaan kävelee päin.
Mistä tässä on kyse?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse väistän tiettyyn rajaan saakka.

Mutta kerran tuli kauppakeskuksessa käytävän täydeltä teinejä jotka eivät tehneet edes sen verran tilaa että olisin päässyt siitä "me tullaan nyt kaikki 5 yhtenäisessä rivissä" porukasta ohi.

Kävelin tahallani päin -seinän viertä kävellen siis- ja satutin isompana vastaan tullutta.

Nautin hänen tuskaisesta älähdyksestään ja honottavalla nenä-äänellä sanotusta protestoinnistaan.  :)

Vierailija
42/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ehkä haetaan tapausta, jossa esim kulkuväylällä mahtuu kävelemään esim yksi kumpaankin suuntaan-. Kävelet itse yksin ja vastaan tulee kaksi rinnakkain. Tottakai sen toisen pitää väistää ja itse kävelen kyllä päin tuossa tilanteessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkuväylillä kävellessä yhden ketjun perusteella osa kävelee tahallaan päin, jos henkilö kävelee heidän mielestään väärässä reunassa.

Onhan se typerää kulkea vastapalloon jos suurin osaa kulkee oikeaa reunaa toiseen suuntaan ja vasempaa reunaa toiseen suuntaan.  Etenkin lenkkeily alueilla on tuollaisia tyyppejä jotka vaan omapäisesti haluaa olla eri reunassa. Vilkkaimmilla reiteillä toiseen suuntaan menijöitäkin riittää joten sitä on sitten vain niiden edessä jos sinne siirtyy yhden mieliksi.

Vierailija
44/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

Ja haluatko kuulla kertomuksen yhdestä aivan siis käsittämättömästä tilanteesta? Haluat tai et, kerron kuitenkin.

Olin menossa Prismaan sisään, siinä kävellessä laitoin säilytyskaapin avainta olkalaukkuuni, eli katseeni oli siihen laukkuun suunnattuna. Ja siinä tilanteessa minua vastaan tuli nuori mies puolisonsa kanssa, mies työnsi ostoskärryjä, olivat menossa siis parkkipaikalle. Ja jätkä, vaikka se näki, että minä siinä nyt laitoin sitä avainta laukkuun, niin se jätkä olisi tullut sen kärrynsä kanssa päin!

TURKU!

Non siis käyttäydytään Turussa! Jos minä olisin ollut se kärryjen työntäjä niin olisi kyllä nyt hieman kääntänyt kärryä sivuun... kun kerran näkisin että joku tekee jotakin eikä huomaa....

Varsin hyvää käytöstä TURKULAISILTA MOLOPÄILTÄ TÄSSÄKIN!

Juu, nää on näitä samoja, kun sitten siellä kaupan sisätiloissa jättävät kärrynsä keskelle käytävää mennessään punnitsemaan hedelmiään tai jotain muuta vastaavaa. Ei tarvitse huomioida muita ihmisiä millään tavalla, se olen minä nyt kun olen tässä kärryineni, muut tehkööt mitä lystäävät!

Ne jättää myös ostoskärryt ihan mihin haluavat, vaikka keskelle parkkipaikkaa.

Upeaa.

Vierailija
45/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori kaikki mutta itsellä on havainto kaupoista ja kapeilta kirppisen käytäviltä. että naiset on enemmän niitä keskellä kulkuväylää pönöttäjiä ja miehet enemmän tarkkailee ympäristöä ja tarvittaessa siirtyy tieltä pois. Syytä tälle jakaumalle en tiedä. -ja sitten kai raivoa ja bannit?

Tutkitusti naiset väistävät ja miehet kävelevät päin.

Mitätöit siis mun kokemukset tosta vaan? 

Vierailija
46/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tajunnut miten usein väistän vasta kun jalkani kipeytyi, enkä ole nyt ketterä väistäjä ite.

Vierailija
47/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaupungissa työporukat lounasaikaa kävelee kaikki rinta rinnan, eikä kukaan meinaa väistää!

Akateemiset villakangastakeissaan ei väsitä toppatakkikansaa!

Vierailija
48/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua väistää näitä tien väärällä puolella koiriensa kanssa kulkevia, koska en voi tietää, ketä tulee takaa ja saatan joutua siten kahden eri suunnasta polkevan pyöräilijän ja koiran rusikoitavaksi. 

Vierailija
49/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli tälläisiä vastaan, ei senttiäkään väistäneet ja kävelivät kuin Euroopan omistajat. En ymmärrä kans..

Vierailija
50/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi hyvä tutkimusaihe jollekin sosiologille tai mitä ne on ketkä näitä tutkii. Antropologit? No mutta joka tapauksessa saataisin jotain faktaa esim tuosta sukupuolitekijästä, muutenkin olis kiva saada selville päällekävelijän profiili.

Vierailija
51/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä oudommaksi menee aktiivinen pyrkimys vaihtaa samalle puolelle kanssani. Ajoin pyörällä pyörätien oikeaa reunaa, kun huomasin vastakkaisesta suunnasta tulevan toisen pyöräilijän samassa reunassa. Päätin väistää hyvissä ajoin vasempaan reunaan, mutta vähän ajan päästä tämä toinen siirtyi samaan reunaan. Ihmettelin hänen toimintaansa, mutta palasin alkuperäiseen reunaan. Vähän ajan päästä hän vaihtoi taas samalle puolelle kanssani. Lopulta päädyin ajamaan aivan pientareella, sinne hän ei sentään ohjautunut. Kun kohtasimme, hän näytti aivan tolkulliselta henkilöltä. Kyse ei ollut klassisesta "molemmat väistävät samaan aikaan samaan suuntaan" -skenaariosta, vaan puolenvaihtojen välissä oli reilusti aikaa, eli hän selkeästi tiesi mitä tapahtui.

Vierailija
52/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä väistän ja puikkelehdin ohitse, ei ihmiset näe selän taakse. Onhan niitä jotka tulevat vauhdilla ohitse ja saa itse hypätä alta pois. Olen ajatellut että heillä on joku asenneongelma. Koetan välttää näitä tilanteita etten mene ruuhka-aikana kauppaan.

Metsäpoluilla itse olen se joka hyppää hankeen tai pöpelikköön. 

Leikkauksista kun toivuin, huomasin sen ettei ihmiset varo tai väistä. Koetas siinä vatsan avoleikkauksen jälkeen kävellä kaupassa kun ihmiset voivat törmätä päin. Kun toivuin vatsan avoleikkauksesta ja olin ensimmäistä kertaa kävelyllä, ylitin suojatien ja vanhemmalla herrasmiehellä ilmeisesti meni hermo vaivalloiseen liikkumiseen, hän tööttäsi, painoi kaasua ja pui nyrkkiä.  Se tuntui pahalta. Tai käsi paketissa kun koettaa liikkua ulkona ja ihmiset kipeän käden kautta tönäisevät. Sen takia itse väistän herkästi, koska en tiedä kuka on sairas ja kuka ei. Itsekkäät ihmiset hyötyvät tästä, sairaat kiittävät onneaan <3

Vierailija
53/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kävelen isossa kaupassa ollessani hullun kiilto silmissä ja melko rivakkaa vauhtia - amok-juoksu toimii!

Ei vaivaa isommatkaan köriläät.

Vierailija
54/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu kuin ihmiset jotenkin ihmeellisesti hamuaisivat itseä kohti, hiissautuvat lähemmäs vaikka ennen ja jälkeen kohtaamisen pysyvät omassa reunassaan. Tulisivat juttelemaan jos jotain kaipaavat, ihme eläimellistä heilumista.

Vierailija
55/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmw

Vierailija
56/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Oon tätä ihmetellyt itsekin. Väistän itse ihan automaattisesti. Kerran kokeilin kun vastaankävelijä oli mun puolella. Hidastin vauhtin ja pysyin päättäväisesti omalla linjalla. Oli tosi vaikea olla väistämättä. Toinen sitten viimein väisti. Oon nähnyt myös törmäyksiä. Ihmiset on niinku ei mitään ois tapahtunut. Lapset ei väistä yhtään, mutta ei nuoret ja aikuisetkaan. Omituista mun mielestä.

Monet myös tuijottavat puhelintaan kävellessään ja pyöräillessäänkin. Olin pyöräilemässä töihin pyörätietä pitkin ja huomasin että vastaan tulee puhelinta tuijottava polkupyöräilijä keskellä pyörätietä, päätin että en väistä ja poljin eteenpäin että siinäpähän törmää, ei ole minun asia väistää sokkona liikkuvaa teiniä. Ei tullut törmäystä, mutta ei siinä montaa senttiä jäänyt väliin.

Vierailija
57/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

Ja haluatko kuulla kertomuksen yhdestä aivan siis käsittämättömästä tilanteesta? Haluat tai et, kerron kuitenkin.

Olin menossa Prismaan sisään, siinä kävellessä laitoin säilytyskaapin avainta olkalaukkuuni, eli katseeni oli siihen laukkuun suunnattuna. Ja siinä tilanteessa minua vastaan tuli nuori mies puolisonsa kanssa, mies työnsi ostoskärryjä, olivat menossa siis parkkipaikalle. Ja jätkä, vaikka se näki, että minä siinä nyt laitoin sitä avainta laukkuun, niin se jätkä olisi tullut sen kärrynsä kanssa päin!

TURKU!

Non siis käyttäydytään Turussa! Jos minä olisin ollut se kärryjen työntäjä niin olisi kyllä nyt hieman kääntänyt kärryä sivuun... kun kerran näkisin että joku tekee jotakin eikä huomaa....

Varsin hyvää käytöstä TURKULAISILTA MOLOPÄILTÄ TÄSSÄKIN!

Mistä tiesit, että ko. henkilö oli turkulainen?

Vierailija
58/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on niin tollo että joudun monesti sanomaan että väistäisi hieman. Seisoskeli keskellä parkkipaikkaa autojen edessä. Töllistelee automaatin edessä ja laskee siinä rahoja. Nykäisin hiasta niin suuttuu. Äitini tapauksessa on kysymyksessä vain yksinkertaisuus ja vanhuus.

Vierailija
59/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Kyllä ne yleensä väistävät kun kävelen kulkuväylän oikeassa reunassa määrätietoisen nopeasti suoraan valitsemaani linjaa.  Jos eivät ymmärrä väistää, niin saattavat kaatua. Lisätietona mainittakoon, että olen 195sm/103 kg mies

Vaivaako riisitauti? M 213 /143.

Vierailija
60/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakäytävilläkin on kaupungeissa oikeanpuoleinen liikenne. Jos sua ei väistetä, todennäköisesti törttöilet sillä väärällä puolella. Keskelle katua ei toki pidä kenenkään jäädä seisoksimaan vaan väistää kohteliaasti sivuun jos pysähtyy.

Jotkut miehet ei väistä mitään vaikka kulkisivat itse sillä väärällä puolella, koska ovat mielestään tärkeitä ja odottavat että kaikki muut "heikompiarvoiset", etenkin naiset, väistää.