Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ihmistyypin, joka ei väistä? Mistä tässä on kyse?

Vierailija
04.11.2022 |

Mm. äitini on tällainen. Seisoo keskellä kulkuväylää ja väistyy vasta pyydettäessä, silloinkin vain sen verran, että pitää ahtautua sivuttain ohi.
Kaupassakin näihin joskus törmää, ja ihan kävelyteilläkin. Saa väistää itse ojaan asti kun toinen vaan kävelee päin.
Mistä tässä on kyse?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ottaa mukaan pesäpallomaila tai raivaussaha ja katsoa sen jälkeen, väistövätkö kaikki muut kiltisti vai yrittäisikö joku silti kävellä päin.

Vierailija
22/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kaikki mutta itsellä on havainto kaupoista ja kapeilta kirppisen käytäviltä. että naiset on enemmän niitä keskellä kulkuväylää pönöttäjiä ja miehet enemmän tarkkailee ympäristöä ja tarvittaessa siirtyy tieltä pois. Syytä tälle jakaumalle en tiedä. -ja sitten kai raivoa ja bannit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs teini tai samanlainen vanhus.

Vierailija
24/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kyse "minä olen elämäni päähenkilö sinä olet sivuhenkilö tässä seison etkä mitään voi olen aika sekaisin mutta mitä siitä sillä olen niin ihana ja voittamaton myös täysi sekopää mutta kukaan ei tiedä".

Vierailija
25/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Ja haluatko kuulla kertomuksen yhdestä aivan siis käsittämättömästä tilanteesta? Haluat tai et, kerron kuitenkin.

Olin menossa Prismaan sisään, siinä kävellessä laitoin säilytyskaapin avainta olkalaukkuuni, eli katseeni oli siihen laukkuun suunnattuna. Ja siinä tilanteessa minua vastaan tuli nuori mies puolisonsa kanssa, mies työnsi ostoskärryjä, olivat menossa siis parkkipaikalle. Ja jätkä, vaikka se näki, että minä siinä nyt laitoin sitä avainta laukkuun, niin se jätkä olisi tullut sen kärrynsä kanssa päin!

TURKU!

Non siis käyttäydytään Turussa! Jos minä olisin ollut se kärryjen työntäjä niin olisi kyllä nyt hieman kääntänyt kärryä sivuun... kun kerran näkisin että joku tekee jotakin eikä huomaa....

Varsin hyvää käytöstä TURKULAISILTA MOLOPÄILTÄ TÄSSÄKIN!

Vierailija
26/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.

Ja haluatko kuulla kertomuksen yhdestä aivan siis käsittämättömästä tilanteesta? Haluat tai et, kerron kuitenkin.

Olin menossa Prismaan sisään, siinä kävellessä laitoin säilytyskaapin avainta olkalaukkuuni, eli katseeni oli siihen laukkuun suunnattuna. Ja siinä tilanteessa minua vastaan tuli nuori mies puolisonsa kanssa, mies työnsi ostoskärryjä, olivat menossa siis parkkipaikalle. Ja jätkä, vaikka se näki, että minä siinä nyt laitoin sitä avainta laukkuun, niin se jätkä olisi tullut sen kärrynsä kanssa päin!

TURKU!

Non siis käyttäydytään Turussa! Jos minä olisin ollut se kärryjen työntäjä niin olisi kyllä nyt hieman kääntänyt kärryä sivuun... kun kerran näkisin että joku tekee jotakin eikä huomaa....

Varsin hyvää käytöstä TURKULAISILTA MOLOPÄILTÄ TÄSSÄKIN!

Juu, nää on näitä samoja, kun sitten siellä kaupan sisätiloissa jättävät kärrynsä keskelle käytävää mennessään punnitsemaan hedelmiään tai jotain muuta vastaavaa. Ei tarvitse huomioida muita ihmisiä millään tavalla, se olen minä nyt kun olen tässä kärryineni, muut tehkööt mitä lystäävät!

Vierailija
27/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehditään liian lähekkäin vastakkain niin useasti yritetään sitten väistää samaan suuntaan, ensin oikealle sitten vasemmalle tai päinvastoin. Eniten ärsyttää nämä jotka kävelevät edellä kävelytiellä tai kauppakeskuksessa jotenkin niin keskellä väylää että heitä on vaikeaa ohittaa. Jos vastakkain ollaan kävelemässä niin kyllä siinä jommankumman pitää thehdä se ohitusliike. Minä yleensä siirryn jo kauempana sille puolelle miltä olen aikonut sen toisen ohittaa ja tähän menessä se on toiminut ihan hyvin.

Vierailija
28/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää meinas mennä hermo kaupassa ekaa kertaa ikinä. Kaikki oli kokoajan tiellä. Keskellä kulkuväylää ja ostoskärryt poikittain. Väsyneenä en edes jaksanu sanoa kellekkään, että väistäppäs taas ja taas. Seisoin vaan puoliunisena siinä takana, kunnes pääs ohi. Kun toisaalta ei mulla kiire ollu.

Sit kun yritin aina edetä, niin 4-6 ihmistä ja kaikki jää seisomaan mottiin siihen ja kukaan ei etene. Ja taas seistään sivussa, et mistä välistä pääsis.

Vierailija
29/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Oon tätä ihmetellyt itsekin. Väistän itse ihan automaattisesti. Kerran kokeilin kun vastaankävelijä oli mun puolella. Hidastin vauhtin ja pysyin päättäväisesti omalla linjalla. Oli tosi vaikea olla väistämättä. Toinen sitten viimein väisti. Oon nähnyt myös törmäyksiä. Ihmiset on niinku ei mitään ois tapahtunut. Lapset ei väistä yhtään, mutta ei nuoret ja aikuisetkaan. Omituista mun mielestä.

Minä olen aina väistänyt. Yhden ainoan kerran olin vastaantulijan "kaistalla" ja se oli sytostaattikrapulassa, olin ensimmäistä kertaa heikkona ulkoilemassa kodin edustalla. Olin siksi kun vein roskakoriin roskan. Hän ei väistänyt vaan käveli pahki. Olisi ollut kyllä tilaa. Ulkonäöstäni näki että voin huonosti ja olen syöpäpotilas(kalju).

Tämä olikin ainoa ihmiskontaktini 10 kk aikana piikittävien ihmisten lisäksi. Ihmiset on niin itsekkäitä. Myös muualla ihmiset kiusasivat syöpäpotilasta. Olenkin alkanut vihata ihmisiä.

Vierailija
30/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys? Epähuomaavaisuus? Huonotapaisuus? Tilan hahmottamisen vaikeus? Omissa ajatuksissa oleminen?

Jostain luin, että älykkäät ihmiset väistävät. Joten me väistäjät voimme olla siinä mielessä tyytyväisiä itseemme.

Joskus tämä asia ärsytti minua niin paljon, että pysähdyin paikalleni ja muka aloin kaivaa jotain laukustan. Vastaantulijalla ei ole mitään muuta mahdollisuutta, kun väistää, jollei ole aivan totaalitampio tai sokea.

Mun draamaopettaja neuvoi keinon, miten saa vastaantulijat väistämään: luo katseen kauas ohi vastaantulijoiden ja harppoo nopeasti ja määrätietoisesti johti. Näin pääsee läpi jopa ihmusmassojen. Ja viimeinen keino on esittää samalla pidättävänsä oksennusta.

Minä kait pysähdyn näyttävästi ja tuijotan kiukkuisena silmiin sitä joka meinaa päälle kävellä. Esimerkiksi joskus käytävällä kävelee ihmisiä rivinä niin että vastaantulijan kai pitäisi väistää seinän läpi.

Tuo on varmaan totta että älykkäät hoksaa väistää, tyhmemmät eivät osaa ennakkoon ajatella että "kävelemme samalla kaistalla kohta törmäämme".

Vierailija
31/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, jolla ei ole kantamuksia, väistää.

Tai se joka ei työnnä vaunuja tai rullakkoa tms. 

Vierailija
32/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohyllyllä on melkein aina ihmismuuri edessä. Pitää jonottaa pitkään maitoaan, kun siinä edessä sen seitsemän ihmistä valitsee pitkään ja hartaasti minkä maidon ottaisi. Ja joka kerta sama juttu. Miten joku niinkin arkinen asia kuin maidon valinta voi kestää niin kauan. 

Vierailija
33/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori kaikki mutta itsellä on havainto kaupoista ja kapeilta kirppisen käytäviltä. että naiset on enemmän niitä keskellä kulkuväylää pönöttäjiä ja miehet enemmän tarkkailee ympäristöä ja tarvittaessa siirtyy tieltä pois. Syytä tälle jakaumalle en tiedä. -ja sitten kai raivoa ja bannit?

Tutkitusti naiset väistävät ja miehet kävelevät päin.

Vierailija
34/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät mielessäni todella alhaiseen kategoriaan.

Vierailija
35/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mutta eksäni ei tehnyt koskaan minulle tilaa. Jouduin litistymään käytävällä ja eteisessä seinää vasten hänen tieltään. Hän myös huusi, että minun kuului totella häntä. Kun lopetin litistelyn, olkapäämme alkoivat kolista. Paljon isommatkin miehet mukaan luettuna isäni ja veljeni osaavat tehdä tilaa. Kai se eksä mies oli läpikotaisin itsekäs? Hän ei myöskään siivonnut jälkiään eikä syönyt suu kiinni. Vanhempansa olivat mt- ja sosiaalipuolella eli luulisi olleen parhaita mahdollisia kasvattajia. Suutarin lapselle ei tainnut taaskaan riittää kenkiä...

Vierailija
36/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, jolla ei ole kantamuksia, väistää.

Se, joka ei noudata oikeanpuolista liikennettä, väistää

Vierailija
37/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitohyllyllä on melkein aina ihmismuuri edessä. Pitää jonottaa pitkään maitoaan, kun siinä edessä sen seitsemän ihmistä valitsee pitkään ja hartaasti minkä maidon ottaisi. Ja joka kerta sama juttu. Miten joku niinkin arkinen asia kuin maidon valinta voi kestää niin kauan. 

Ei se kaikille ole niin arkista. Itse ostan maitoa korkeintaan pari kertaa vuodessa, joten joudun hetken katsomaan minkä purkin otan. Tosin en mene koskaan suoraan siihen hyllyn eteen valikoimaan, vaan katson kauempaa, koska minuakin ärsyttävät ne toisten tiellä ikuisuuden tönöttäjät.

Vierailija
38/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maailman paras peruskoulu ja systeemit mutta suomijuntit ei osaa edes kävellä toiset huomioiden. 😒

Vierailija
39/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tuosta että se kenellä on kantamukset ei väistä. Olen tuo edellinen ison koiran omistaja.

Käydään koirakoulua jonka samassa pihapiirissä on kirpputori. Olin kerran pakkaamassa koiraani tuossa pihassa auton takaluukkuun, kun jonkun matkan päästä lähestyy hirveää vauhtia nainen jolla on täydet Ikeakassit molemmissa käsissä. Naisen oli ihan pakko änkeä avoimen takaluukun ja koiran välistä. Tilaa oli alle puoli metriä ja minun oli koiran kanssa peräännyttävä vauhdilla. Tuo oli pelottava hetki kun se tuli suoraan koiran iholle, herkempi koira olisi voinut tilanteessa ärähtää ja puolustaa minua, itseään tai autoa. Nainen oli ilmeisesti viemässä tavaraa kirppikselle.

Vierailija
40/87 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Kuljen paljon koiran kanssa metsäpoluilla. Hyvin harva väistää oma-aloitteisesti sivuun ja itse sitten väistän. Tulee mieleen, että on kyse joko itsekkyydestä tai sitten yksinkertaisuudesta.