Räppibiisiä syytetään naisvihamieliseksi, esiintyminen peruttu, mitä mieltä olette?
Mitä Nyt | Suomalaista räppibiisiä syytetään naisvihamieliseksi ja seksiin painostavaksi, ravintola perui artistin esiintymisen: https://www.hs.fi/nyt/art-2000009179570.html?share=02bc70d1d3b5e2e1b096…
Onhan nuo sanat aivan järkyt. Hyvä että esiintyminen peruttiin. Oon vähän huolissani että nuoret ja jopa lapset voi kuunnella tällaista. Aivan ala-arvoista. Biisin sanoma on siis se että jos nainen ei anna niin sitten mennään hakemaan suuta tai koloa muualta. "Eli, jos et haluu menettää mua, avaa sun suu" Että näin paljon arvostetaan toista ihmistä, oksennus.
Olisko sulle ok että sun lapsi kuuntelis tällasta?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Oi beibi on ihana. Nostalgia.
Hyvä kun muistutit, ei mikään historian kultakimpale sekään, eikä etenkään tarvitsisi olla mikään yllyke pistää "paremmaksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä että tää artisti on jo varottanu kaikkia itsestään. Kukaan täysjärkinen joka haluaa tulla kohdelluksi hyvin, ei tällasen kumppaniksi ala, koska tosiaan vaihtaa koloa jos ei kerran saa. Ellei sitten avoin tai pelkkä seksiauhde tavoitteena, sit ei oo nii väliä.
Muuten hyvä, mutta juuri tuonkaltaiset miehet palkitaan ennennäkemättömällä määrällä pimppiä, mitä kusipäisempi naisvihaaja sen suositumpi on naisten keskuudessa.
Lol, ei sellaiset mitään hyviä ja fiksuja naisia saa. Tietty jos oot kateellinen jostain elämänkoulumuijien ja OF-luusereiden panemisesta, niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertoo paljon ihmisestä, jos tekee tuollaista ns. musiikkia tai kuuntelee sitä.
Olen ihan ylpeästi kukkahattu näiden mielestä, huolestuisin jos EN olisi. Jokainen fiksu ja vähänkään syvällisempi, kauneutta ja harmoniaa arvostava ihminen on.Älä kuuntele, problem solved.
En tietenkään kuuntele, eli ei minulla mitään ongelmaa sinänsä ole. En myöskään olisi ihmisen kanssa joka saastuttaa sydäntään tuollaisella, eli en halua lähelleni sellaisia.
Naisvihamielisiä / sovinistisia / naisia esineellistäviä lyriikoita rap-musiikissa? Ei kai nyt sentään!?
Kiteyttäisin vielä näin; tässä on ongelmallista jos kuulijalle ei synny käsitys, onko biisi läppä vai ei. Jos se jää epäselväksi, tekijä on epäonnistunut ironiassa ja mennyt ns. liian pitkälle joltakin osin.
Kuvottavat lyriikat, mutta eipä suuresti yllätä tässä nykymaailmassa.
Joku sanoo että tämän biisin sanomalla ei ole väliä, se on taidetta eikä kannata ottaa vakavasti. Mutta mitä enemmän tällaista musiikkia on, sitä "normalisoidumpaa" tällaisesta tulee. tällaiselle ei pidä antaa yhtään tilaa missään julkisessa esityksessä tai radiossa.
Vierailija kirjoitti:
Naisvihamielisiä / sovinistisia / naisia esineellistäviä lyriikoita rap-musiikissa? Ei kai nyt sentään!?
Ehkä moni uskoi tai toivoi, että sellainen olisi jo "so last season".
Eipä keekilläkään varsinkaan uran alkupuolella juuri mitään hyvää sanottavaa naisista ollut, silti nimenomaan naisia keikat täynnä ämmittelyä ja hutsuttelua kuuntelemassa. Videotkin sitä peruskuvastoa.
Vierailija kirjoitti:
No siis, olen 90-luvulla syntynyt eli "suht nuori", musamakuuni on kuulunut ja kuuluu suorapuheista punkia ja vanhaa irstasta rockia, mutta onhan noi kyseiset sanat nyt ihan sairaat. Se on sitten pohdintaa erikseen, että onko shokeeraaminen tarkoituksellista ("ei me nyt oikeesti silleen"), vai kuvastaako todella oikeaa mielenmaisemaa.
Ja onko shokeeraus tällä aiheella enää vuotta 2022. Eli toimiiko se edes ironiakontekstissa. Mikä on motiivi. V****illa selvästi halutaan, mutta kenelle ja mille?
Mun mielestä irstailu on just jees (ei lasten kuullen tietenkään), mutta halventaminen ei.
Räpissä se on usein tuota jälkimmäistä.
Ehkä räppärit vaan sitten on niin vihaisia, masentuneita ja sielultaan mustia tyyppejä?
Kertoneen jotain sanoittajasta/räppäristä, kun aiheena on naiset ja niiltä vonkaaminen. Kun vonkaus ei onnistu ja mieltään osoittaen lähdetään ovet paukkuen ja huutaen tyyliin; "joku muu avaa mulle haarat, jos sä et!!!1!"
Toivon tän asenteen muuttuvan joskus. En jaksa sitä, että ihmiset on käyttötavaraa ja sitten sitä käyttötavaraa (esim. puhelinta tai autoa) rakastetaan enemmän kuin läheisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavat lyriikat, mutta eipä suuresti yllätä tässä nykymaailmassa.
Kuinka kauan nykymaailma on ollut olemassa? Esim. Petri Nygårdin ekan levyn lyriikat vuodelta 2000 ovat vähintään samaa tasoa.
Jos joku nainen tekisi biisin kuinka hän ei aio olla jonkun kanssa jos ei nuolla lättyä. Olisi se voimaantumista ja ylistäisitte kappaleen maasta taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoo että tämän biisin sanomalla ei ole väliä, se on taidetta eikä kannata ottaa vakavasti. Mutta mitä enemmän tällaista musiikkia on, sitä "normalisoidumpaa" tällaisesta tulee. tällaiselle ei pidä antaa yhtään tilaa missään julkisessa esityksessä tai radiossa.
Sun ei ole pakko kuunnella sitä, eikä kenenkään muun jos ei halua. Ei me voida Halloween elokuvienkaa tekemistä kieltää vain sen takia että yksi hörhö meni puukko kädessä kadulle.... Se nimenomaa on taidetta mitä ei pidä ottaa niin tosissaan. Mene lokeroosi siitä, lammas.
Tuo pätkä oli kyllä sieltä siistimmästä päästä jos vertaa rap-musiikkiin keskimäärin.
Ja mitä naisvihamielistä on, jos sanoo lähtevänsä menee jos s*ksiä ei ole?
Nuillakin pojilla satavarmasti joku tauti munassa.
Olin parikymppisenä semmosen söpön pojan kanssa josta tuli sittemmin vähemmän söpö ja alkoi tekemään räppiä, oli keikkoja ja muuta.
Tuskin on sattumaa, että samaan aikaan kun tuo musiikillinen pikkumenestys tuli kuvioihin ja sitä myötä elämänkoulumuijat, tuli myös tauti munaan.
Jos nainen kirjoittaisi vastaavaa, ois se upeaa voimaantumista ja apurahaa tulisi heti 100 000 e.
R asismia kieltää maahan muuttaja taustaisten räppäreiden esiintyminen.
Herkät valkoiset naiset taas asialla
Älä kuuntele, problem solved.