Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia sietämään sitä, että joku ei pidä minusta?

Vierailija
04.11.2022 |

Minusta on kasvatettu muiden miellyttäjä ja nyt keski-ikäisenä olen viimein oppinut, että en turhaan edes yritä miellyttää kaikkia. Minä elän omaa elämääni ja muut omaansa. Olen kohtelias ja ystävällinen kaikille, mutten omalla kustannuksellani. Jos joku yrittää jyrätä, panen sille stopin. Vaadin oikeuksiani, jos niitä yritetään polkea.
Asioita, jotka on monille itsestään selvyyksiä lapsesta asti.

Mutta vaikka olenkin oppinut pitämään puoleni, niin jälkeenpäin tulee aina tosi ikävä kaiherrus, että nyt se varmaan inhoaa mua. Järjellä ajatellen tiedän, että sillä ei ole mitään merkitystä, mutta se tunne tulee jostain syvältä. Haluan että kaikki tykkää minusta ja kun joku ei tykkää, tekee mieli kaivautua kiven alle ja jäädä ikiajoiksi piiloon.

Miten näitä asioita voisi käsitellä terveesti ja oppia huolehtimaan itsestään myös tunnetasolla?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni helpottaa jonkin konkreettisen tekeminen, jolla yritän kuvata tunteitani. Kirjoittaminen, piirtäminen tai vaikka tanssi. Jotkut vokalisoivat tunteitaan, toiset osoittavat voimakkaammin eleillä. Pääasia, ettei jää pelkästään päähän ajatukset kiertämään. Rationalisointi on myös hyvä lisä, mutta muistaakseni sitä ei kannata käyttää pelkästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän