Miten jätit aviopuolisosi?
Minkälainen tilanne, mitä sanoit ja miten siihen reagoitiin?
Kommentit (7)
Olimme olleet jo yli vuoden käytännössä erillämme vaikka asuimme saman katon alla. Omat harrastukset, kiinnostuksen kohteet ja ei juuri mitään yhteistä. Kerroin hänelle, että olen löytänyt asunnon ja töitä toiselta paikkakunnalta. Exä oli helpottunut, itsellänikin tippui kivi harteilta. Ehkä ei ihan perinteinen jättäminen kun kumpikin sitä halusi, mutta itse sain vietyä asiat päätökseen.
Hän valehteli eikä rakastanut minua enää. Törsäsi 100 000€ selkäni takana riippuvuuksiin. Eromme jälkeen löysi kahdessa viikossa uuden. Terveisiä tutuille.
Vaimo petti ja jäi siitä kiinni. Epäilin pitkään, mutta ei ollut todisteita. Kun aloin kyselemään, niin raivoten kiisti kaiken ja miten edes kehtasin kysellä sellasta. Reaktio vahvisti tunnetta ja lopulta käry kävi. Sitten itkien pyyteli anteeksi ja lupasi muuttua ja ehotti ihan parisuhdeterapiaa.
Itse mietin mitä minä siellä terapiassa tekisin, koska en ole tehnyt mitään väärää ja mitä sellanen asia edes koskee minua. Hän kuitenkin meuhkasi etten saa parempaa vaimoa tai uutta naista ikinä mistään. Esitin hänelle kysymyksen, että kuinka paljon paremmaksi sellanen uusi nainen sitten pitäs tehdä asioita. Eikö se riitä, jos hän ei ihan vaikka pettäisi. Sellanen tekee jo sinusta paremman naisen. Meni hiljaiseksi ja sitten kysyin, että montas kertaa ajattelit minua, kun olit pettämässä sen toisen kanssa. Tuliko ikinä mieleen, että olen kotona tietämättä mitä teet ja kerron rakastavani sinua ja järjestän matkoja ja yhteistä aikaa jne jne. Eikö ikinä kirpassut toisen hyvyys, kun olit muualla. Sitten aloin epäilemään ja tiesin etten ole väärässä, vaikka kuinka meuhkasit vastaan ja syyllistit minua.
Nykyistä kumppania exäni on uhkaillut ihan hänen työpaikalla asti. Aika säälittävää. Silloin otin exäni yhteyttä ja sanoi miten edes kehtaat pelleillä, kun itse olet mokannut kaiken. Sinä petit en minä.
Haluan erota. Pitkään sitä ennen oltiin oltu kuin kämppiksiä ja olin yrittänyt yhtä sun toista suhteen eteen. Sieltä tuli litania kirosanoja ja meni joitain viikkoja ennen kuin asiasta saatiin yksimielisyys ja asiat etenivät.
Asiat pitää vain selvittää ja puhua, muuta lääkettä ei ole. Ikäväähän se on, eikä hyvää hetkeä tule koskaan, jos sitä jää kärkkymään.