Mikä auto kääntää pääsi?
Tesla Model x? Vai Pontiac Firebird? Kupla? Vai mikä. Kesällä näin liikenteessä Lincoln Continentalin, ja pakko sanoa, kyllä päät kääntyivät. Aikeessa ite ostaa tuunattavaksi jokin vanha helmi.
Kommentit (1344)
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään
Tämä.
Auto on minulle kirjaimellisesti vain työkalu jolla mennään pisteestä A, pisteeseen B.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään
Tämä.
Auto on minulle kirjaimellisesti vain työkalu jolla mennään pisteestä A, pisteeseen B.
Oletko katkera siitä, että jollekin auto on jotain enemmän sitten?
Se minkä kuski ajaa ylinopeutta risteykseen kännykkää räpläten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään
Tämä.
Oletko katkera siitä, että jollekin auto on jotain enemmän sitten?
En? Miksi olisin?
Ketjussa kysyttiin "mikä auto kääntää pääsi?", vastasin ja perustelin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhanajan autot vielä kun näki mikä on mikäkin merkki tänään on Kaikki tehty samalla muotilla
Vertailepa 1930-40-lukujen autotarjontaa keskenään. Ne vaata yhdestä muotista tehdyn näköisiä ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhanajan autot vielä kun näki mikä on mikäkin merkki tänään on Kaikki tehty samalla muotilla
Vertailepa 1930-40-lukujen autotarjontaa keskenään. Ne vaata yhdestä muotista tehdyn näköisiä ovat
Tässä kooste -40 luvun autoja. Eikö olekin virkistävän erilaisia. https://www.gettyimages.fi/photos/1940s-cars
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citroën SM
Myös id, ds, ja cx kää tävät myös. Samoin C6, upea auto. XM lähinnä yllättää.
SM on toki omaa luokkaansa.
Minulla on joskus ollut pari sitikkaa. Suht hyviä pelejä.
Muistan yhden Columbo-jakson, jossa jakson syyllinen (Patrick McGoohan, mm. Saarroksissa-sarjan pääosan esittäjä) ajoi SM:llä. Kuvia:
https://www.imdb.com/title/tt0072804/mediaindex/?ref_=tt_mi_sm
Citroën SM:ssä yhdistyy Maseratin ja Sitikan huonot puolet.
Nuorena miehenä 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa ajoin useamman sata tuhatta kilometriä rättisitikoilla. 115 km kulki moottoritiellä CV4 kuorman kanssa (kun oli pitänyt kaasua vartin pohjassa) ja vei aina 5 litraa satasella. Niillä meni useampi Euroopan pitkä matka vuodessa, millään muulla autolla ei olisi rahat riittäneet. Moottoreita kulutin useamman, vaihtomoottori ei tosin ollut kovin kallis. Ei ole siinä yhtään ainoata ruuvia mitä en olisi vääntänyt. Varavetoakseli oli aina mukana, en vaihtanut kilometriäkään liian aikaisin.
Mistähän noita vaihtomoottoreita riittää Rättisitikoihin vielä tänäkin päivänä:
Ainakaan alkupään 2CV:issä ei kuulemma ollut moottoriöljyn suodattimia, joten öljy kannatti vaihtaa usein, kun sitä meni jotain pari litraa kaiken kaikkiaan.
Nainen vai ehkäisy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kiusallanikaan käännä päätä, jos näen jonkun NS. Hienon auton tulevan vastaan. Museoautot erikseen, ne saavat pääni kääntymään. On mielestäni eri asia harrastaa vanhoja autoja ja ajella niillä, kuin ostella Tesloja (varsinkin nyt kun näyttää siltä, että Musk on kipeästi psykoosilääkkeen tarpeessa) ja ylpeillä niillä kaduilla. Urheiluautoista puhumattakaan. Joten sori setämiehet 😃😃
Teslan logosta tulee mieleen naisten ehkäisykierrukka....
Pikku-Tesla valkoisena on lähinnä olmia muistuttava tekele.
Ja tässä olmimaisuudessaan varsin mainio tunteiden jäähdyttäjä.
Erinomainen ehkäisyväline!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kooste -40 luvun autoja. Eikö olekin virkistävän erilaisia. https://www.gettyimages.fi/photos/1940s-cars
En usko, että nuo ovat -40-luvun.malleja kaikki. Laitoin samalle sivulle hakuun 1920-luvun autoja, niin tuli mm. tui, joka ei takuulla ole siltä ajalta.
https://www.gettyimages.fi/detail/valokuva/antique-car-rojaltivapaa-kuv…
Vierailija kirjoitti:
Ferrari.
Maserati.
VANHAT AUTOT....nykyiset on kaikki samanlaisia
Ifa vois kääntää, tosin viiteenkymmeneen vuoteen ei ole tullut vastaan. Puukori, sisustus vinyyliä. Harvinainen, suurin osa lienee lahonnut jo. Korimateriaali kostuneena alkoi kasvattaa kääpää
Poliisiauto hälyssä, kun on ääntä ja sinistä vilkkuvaa valoa, niin jo kääntyy päät, myös minun. Merkillä ei ole niin suurta väliä.
Ei mikään auto käännä päätäni. Toistaiseksi itse käännän pääni.
Nykyiset scifi-autot on kamalia muotoilultaan, inhoan noita yli kaiken.