Miten olla itsevarma ilman esittämistä?
Itsellä on ollut ongelmia itsevarmuuden kanssa. Olen koittanut etsiä vinkkejä miten onnistua siinä, niin huomaa esittävinä jotain muuta.
Kommentit (173)
Tajuat olevasi ainutlaatuinen sinä itte. Sua on vain yksi. Mahtava persoona. Sit vaan olet.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain ohiksena mieleen, että miksi epävarmuus, arkuus, ujous ym. ärsyttävät joitakin ihmisiä niin paljon? Minä olen koko ikäni saanut kuulla moitteita siitä, että olen "aran" oloinen. Arvostelua on tullut silloinkin, kun omasta mielestäni olen ollut jopa melko rentoutunut. Miksi pitäisi olla itsevarma tai itsevarman oloinen?
Johtuu varmaan siitä, että ihmistä on silloin vaikea lukea ja se aiheuttaa muille epämukavan olon.
Olen ollut kovin epärvarma ja ujo jo pienestä pitäen. Vasta 30 vuotiaasta asti olen alkanut harjoittaa itsevarmuutta, eli se todellakin vaatii heittäytymistä ja sitä kautta se rakentuu vahvemmaksi. En uskaltanut mennä mihinkään liikuntaan, jossa ihmiset katsovat ja pitäisi olla sosiaalinen ja suorittaa, sitten menin. En uskaltanut jutella miehille oma-aloitteisesti, sitten tein sen. En uskaltanut taukotilassa puhua porukalle, sitten tein sen. Vaikka nämä ensimmäisest kerrat olivat rämpimistä ja kömpelöä niin se oli 1.askel. Nyt ei juurikaan tunnu missään jutella tuntemattomille ja esiintyä, koska olen jo kohdannut sen pelon moneen kertaan ja löytänyt itsestäni tavan käsitellä sitä. Eli kyse ei ole esittämisestä vaan siitä, miten sinä käsittelet nämä epämukavat tilanteen ja reagoit. Se vaatii jalostusta.
Olen oma itseni, kohtelias, sivistynyt. Jee!
Narsisti perheen lapsena: Minulla on oikeus olla oma itseni ja ajatelkoon muut, mitä tykkäävät.
Aikaisemmin olin epävarma, mutta enää en oikein tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain ohiksena mieleen, että miksi epävarmuus, arkuus, ujous ym. ärsyttävät joitakin ihmisiä niin paljon? Minä olen koko ikäni saanut kuulla moitteita siitä, että olen "aran" oloinen. Arvostelua on tullut silloinkin, kun omasta mielestäni olen ollut jopa melko rentoutunut. Miksi pitäisi olla itsevarma tai itsevarman oloinen?
Ei se aina ole niinkään kyse siitä, että ne ihmiset olisivat ärsyyntyneitä sinusta, mutta jos epävarmana esität viestisi niin tulee sellainen fiilis ettet itsekään oikein usko itseesi niin miksi muidenkaan pitäisi uskoa.
Minä ainakin olen oma itseni enkä rukoile mitään tai ketään.
Olet oma ihana itsesi vain rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen oma itseni, kohtelias, sivistynyt. Jee!
Juuri näin!
No niin, pikku tuhmeliini, nyt mennään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se aina ole niinkään kyse siitä, että ne ihmiset olisivat ärsyyntyneitä sinusta, mutta jos epävarmana esität viestisi niin tulee sellainen fiilis ettet itsekään oikein usko itseesi niin miksi muidenkaan pitäisi uskoa.
Tuo selittäisi eräiden täysin kyvyttömien tapausten pääsyn kovapalkkaisiin duuneihin. Osaavat myydä itsensä hyvin. Se arempi (tai ei osaa myydä itseään yhtä hyvin), kyseiseen työhön täydellinen, jääkin sitten valitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo selittäisi eräiden täysin kyvyttömien tapausten pääsyn kovapalkkaisiin duuneihin. Osaavat myydä itsensä hyvin. Se arempi (tai ei osaa myydä itseään yhtä hyvin), kyseiseen työhön täydellinen, j
Näinhän siinä käy. Urallaan etenee ne, jotka uskaltaa rohkeasti lähteä yrittämään ja osaa myydä itsensä/työpanoksensa. Epävarma tyyppi jää junnaamaan perustason töihin vaikka osaamista olisi, kun ei osaa/uskalla tuoda sitä esille.
On vaan oma itsensä. Muita se voi toki häiritä. Vaimo ei suostu enää tulemaan urheilutapahtumiin kanssani ja aikanaan poistunut useasti kesken, minut on vaan korkeintaan poistettu, jopa kahteenkin otteeseen samasta ottelusta.
"Näinhän siinä käy. Urallaan etenee ne, jotka uskaltaa rohkeasti lähteä yrittämään ja osaa myydä itsensä/työpanoksensa. Epävarma tyyppi jää junnaamaan perustason töihin vaikka osaamista olisi, kun ei osaa/uskalla tuoda sitä esille. "
Sulla meni puolet viestistä ohi...
Sama
Vierailija kirjoitti:
Ota kulli esiin sepaluksesta.
Jotain silminnähtävää ja käsinkosketeltavaa todistetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, että se on moite? Jos siis sanotaan, että olet aran oloinen. Ihmiset on erilaisia, koetko sen itse huonoksi asiaksi?
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset eivät tiedä miten suhtautua ujoihin ihmisiin, ja sitten jättävät helposti ulkopuolelle kun heistä tulee kylmä ja välinpitämätön vaikutelma.