Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Variksen outo käytös

Vierailija
03.11.2022 |

Kun kävelin, varis lensi takaapäin pääni yli, hyvin läheltä. Hyvä ettei koskettanut. Jatkoin matkaa ja se teki saman uudestaan. Tuntui niin oudolta, että pysähdyin. Katselin varista, joka oli nyt maassa ja nokki ja pöyhi ruohoa siinä, eli ihan normipuuhia nämä.

Mutta oliko se pään yli lentely melkein pipoa hipoen normaalia variskäytöstä? Nythän niillä ei mitään poikasiakaan ole suojeltavana. Eikä ikinä ennen ole noin tehnyt.

Oliko se joku enne?
Googletus ei tuottanut tulosta.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitchcockin ennustukset alkavat toteutua

Vierailija
2/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sun pipossa tupsu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia, juuri tuolla tavoin hyökkäilevät, välillä nousee uutisiin asti häirikkövarikset. 

Vierailija
4/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanloppu on tulossa.😳

Vierailija
5/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä oli siinä joku ateria mitä varjeli.

Tai sitten lähellä olikin joku muu olento kuten kissa jota et huomannut.

Vierailija
6/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tupsua pipossa.

Vierailija
7/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa leikkiä tai härnätä tahallaan myös, noi linnut on aika fiksuja... Youtube on täynnä videoita missä tekevät tota samaa toisille eläimillekkin, esim käyvät vetelemässä koiria hännästä yms.

Vierailija
8/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikoissa varikset oppivat aikoinaan nostamaan iskukoukut syöttikaloineen jäälle talvikalastajien tekemistä avannoista (kalastajan poistuttua paikalta) kiskomalla nokallaan siimaa ylös ja astumalla aina jalalla siiman päälle niin, ettei se valu takaisin avantoon.

Vierailija
9/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ja pyykin pienenee maailmanlopun edellä. Onko kukaan havainnut pyiden pienentyneen?

Vierailija
10/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ja pyykin pienenee maailmanlopun edellä. Onko kukaan havainnut pyiden pienentyneen?

Joo, ne on jo niin pieniä ettei näy ollenkaan....

11/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varikset ovat leikkisiä ja saattavat tulla lähelle ihmistä, mutten ikinä ole tavannut varista jota olisi millään tavalla pitänyt varoa tai pelätä. En tiedä mistä tuollainen voisi johtua.

Yhdellä asuinseudullani oli varis, joka aina käveli vierelläni tietyn tienpätkän. Aina se jostain ilmestyi paikalle. Tunnistin sen kyljessä olevasta patista, joka ehkä oli jonkinlainen hyvänlaatuinen kasvain.

Vierailija
12/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi muutama päivä sitte hauska kohtaaminen variksen kanssa kun lähdin aamulla lenkille, se jotain ruuan palasta nokki tai jotain keskellä kävelytietä, olin kävelemässä kohti niin se pysähtyi, katto mua, käveli kohteliaasti tien reunaan odottamaan että kävelen ohi, ja sitte käveli takas ja jatko nokkimistaan. Se tapahtui vielä silleen jännästi että ihankun se olisi kunnioittanut mua kun katteli siinä ihan vieressä tienreunassa kun kävelin ohi ennenku voi jatkaa :D

Vierailija
13/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma ettei linnunpelättiäkään enää kunnioiteta.

Vierailija
14/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varikset kiusaavat mua tollein keväisin.

Sitten kun tietäisi miten mä pääsen töihin päin ilman, että varis on lähes kiinni niskassa.

Ihan hirveä tunne se on, kun varis on melkein kiinni niskassa.

Vierailija
15/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi muutama päivä sitte hauska kohtaaminen variksen kanssa kun lähdin aamulla lenkille, se jotain ruuan palasta nokki tai jotain keskellä kävelytietä, olin kävelemässä kohti niin se pysähtyi, katto mua, käveli kohteliaasti tien reunaan odottamaan että kävelen ohi, ja sitte käveli takas ja jatko nokkimistaan. Se tapahtui vielä silleen jännästi että ihankun se olisi kunnioittanut mua kun katteli siinä ihan vieressä tienreunassa kun kävelin ohi ennenku voi jatkaa :D

Ei se kunnioittanut. Yritti olla muina variksina ettet huomaa että oli syömässä, ajatteli että pyrit osingoille.

Vierailija
16/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tietäisi miten mä pääsen töihin päin ilman, että varis on lähes kiinni niskassa.

Keväällä/ alkukesästä suojelevat poikasiaan.

Vierailija
17/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea teidän varisjuttuja. Minustakin varikset on fiksuja ja sympaattisia otuksia. Kiitos niille, joilla oli hyviä selityksiä- ehkä tosiaan oli joku ruoka tai muu juttu variksella siinä, jonka takia halusi minut pois sieltä - tai sitten oli vaan leikkisällä tuulella, kukapa tietää!

En kyllä pelännyt tuossa tilanteessa, pysähdyin ja jäin katselemaan varista, mutta ei sillä ollut mulle enempää asiaa siinä. Oli vaan mulle ennenkokematon tilanne. Yleensä varikset pysyy etäämmällä, vaikka näköpiirissä niitä usein onkin.

Ap

Vierailija
18/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällä/ alkukesästä suojelevat poikasiaan.

Todennäköisesti, mutta miten välttää sitä tilannetta, kun ei tiedä missä päin poikaset ovat ja varis jahtaa pitkästi tietä pitkin? Kerran jopa kerrostaloni ihan edustalla varis tuli hätistelee minua.

Vierailija
19/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan sua halus ajaa pois. Syytä en tiedä. Mahdollista on sekin että sun ulkoinen olemus ja vaatetus muistutti jotakuta jolle sillä on ollut ns. jotain hampaankolossa. Linnut pystyy muistamaan ja erottamaan ihmisiä yksilöinä jos ovat usein tekemisissä.

t. ornitologi

Vierailija
20/43 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se oli vain utelias, fiksu lintu kun on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi