Mitä et halua joululahjaksi?
Minä en vuohta Ugandaan enkä suklaata itselleni. Valitsen itse, minne lahjoitan, ja haluan myös itse valita, milloin ja mitä suklaata meille ilmestyy.
Muita?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkin lahjan joka on selkeästi tarkoitettu toisen henkilön käyttöön tai yhteiskäyttöön. Yhteislahjat ymmärrän kyllä ja silloin lahjansaajien nimet lukee samassa paketissa, mutta miksi antaa lahjaksi lahja jonka useampien henkilöiden on tarkoitus käyttää.
Vielä pahempi jos lahjanantaja ostanut lahjan toiselle jota lahjanantaja sitten itse lähinnä käyttää.
Jotain esimerkkiä tästä. Joku pelikonsoli?
Tehosekoitin jonka sain mieheltäni mitä lähinnä vain hän käyttää.
Kaikki turha ja tarpeeton krääsä. Esimerkiksi koriste-esineet, kynttilät, tuikut yksittäiset kipot ja kupit. Mieluummin olen ilman lahjoja, kun otan vastaan turhaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuvesiä, naamarasvoja, vartalovoiteita. Purkit seisoo hyllyssä 5 vuotta, heitän sitten roskiin
Mä annan tällaiset heti eteenpäin.
Mä taas tykkään tuollaisista lahjoista.
Sen ymmärrä että annetaan suklaata. Sitä yleensä kaikilla on muutenkin jouluisin. Maailman tyhmin lahja.
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärrä että annetaan suklaata. Sitä yleensä kaikilla on muutenkin jouluisin. Maailman tyhmin lahja.
Siis en ymmärrä.
Kun sais edes joltakulta jotain, olisin iloinen. Villasukat olis parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Meille kävi yhtenä jouluna niin, ettei ostettu itse ollenkaan suklaata "kun sitä kuitenkin tulee" - ja yhtään suklaata ei tullutkaan ja oltiin sitten joulu ilman suklaata. Silloin ei kaupatkaan ollut vielä auki pyhinä niinkuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olisin pettynyt jos en saisi suklaata. Äitin jokavuotinen suklaakassi on paras :D
En halua mitään turhaa tavaraa. Toivon ja uskon puolisoni ostavan minulle jälleen jonkun kiinnostavan kirjan. Aikuinen lapsi puolisoineen toivottavasti lahjoittaa eläinsuojeluun "lahjaksi minulta". Muilta en lahjoja edes odota saavani.
Minä en todellakaan halua saada joululahjaksi - miksikään lahjaksi - mitään hieronta/kauneushoitola/jalkahoito tms lahjakortteja. Sain 50v lahjaksi niitä, osan olen saanut myytyä eteenpäin, mutta vielä on käyttämättömiä usealla sadalla eurolla.
Minä en voi sietää sitä, että joku koskee minuun. Oksettaa pelkkä ajatuskin.... Hyi, nyt puistattaa yyyyh.
Ei myöskään mitään elämyksiä, minulla ei ole aikaa koskaan lunastaa niitä (jee, joku teatterireissu - huoh, pitää hommata hoitaja lemmikeille ja lapsille, vaihtaa työvuoroja, toivoa, ettei seuraavaksi aamuksi tule mitään viiden lähtöä, koska matkat "kulttuuririentoihin" ovat pitkiä täältä korvesta, eli sitten pitää vielä tosiaan maksaa ne matkatkin ja mahdolliset hotelliyöpymiset - kiva lahja mutta tulee ihan hemmetin kalliiksi). Tai seinäkiipeilyä - minulla on korkeanpaikan kammo. Kirkkovenesoutu - pelkään syvää vettä. Taekwondo - mitä sanoin ihmisten kosketuksesta? kuumailmapallolento - niin se korkeanpaikankammo. Ratsastus - en pidä hevosista (lähes ainoa eläin, josta en niin välitä). Jne.
Viinalahjat - puoliso on alkoholisti ja juo ne heti kun silmä välttää, enkä ole itse enää viime vuosina prosenttijuomia juonut - ja silti, en halua, että puoliso ne juo.
Mitä haluaisin lahjaksi? Suklaata, herkkuja, kirjoja (niitä ei voi olla koskaan liikaa), kynttilöitä, tulitikkuja, lankaa, kirjoja, ruokalahjoja...
Mikään ei näköjään ole hyvä, mutta jos mitään ei saa, niin siitä vasta valitetaankin. Tätä ei vaan voi voittaa.
Villasukkia, elektroniikkaa, sisustusesineitä, After Eight -suklaata.
Alkoholijuomia, koriste-esineitä, kosmetiikkatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille kävi yhtenä jouluna niin, ettei ostettu itse ollenkaan suklaata "kun sitä kuitenkin tulee" - ja yhtään suklaata ei tullutkaan ja oltiin sitten joulu ilman suklaata. Silloin ei kaupatkaan ollut vielä auki pyhinä niinkuin nyt.
Ai me ei olla ainoita, joille on käynyt noin? Kerran mekin tuo virhe tehtiin, että luotettiin lahjasuklaisiin. Nykyisin ostetaan aina sen verran suklaata jouluksi, että "pärjätään". Jos tulee lahjoituksena lisää, ei tarvitse ostaa uudenvuoden bileisiin niin paljon suklaata. Hyvässä tapauksessa riittää jopa loppiaiseen asti.
En halua lahjaksi mitään. Jouluruoka riittää. Joulu on lasten juhla ja lahjat ovat lapsille.
Mä annan tällaiset heti eteenpäin.