Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse tehdyt joululahjat,mitä mieltä olette ja tykkäättekö?

Vierailija
03.11.2022 |

Sain kerran itse tehdyn puutarjottimen,joka oli vino. Sukulainen ihmetteli miksi en käyttänyt sitä, vaan oli kaapissa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään todellakin, jos kyse on sellaisesta, että tekijä oikeasti osaa. Anoppi on oikea kädentaitaja ja tekee ihan mielettömiä kudontatöitä ja on vielä ihan viimeisen päälle paketoitukin. Samoin vaikka itsetehdyt sinapit, leivonnaiset ym. kelpaa meille erittäin hyvin.

Siinä on sitten kiva maata loppu joulu sairaalassa.

En oikein ymmärrä näitä vinkujia, että kyllä nyt vähintäänkin saa ruokamyrkytyksen, jos syö toisen tekemiä leivonnaisia tai hilloja tms. Jos te ette itse tee näitä tuotteita, niin ainahan ne joku toinen tekee. Ettekö koskaan osta ruokaa kaupoista, ravintoloista tms.? Jos ostat, oletko ihan varma, ettei se pizzanpyörittäjä ole kopeloinut nenäänsä tai pyyhkinyt hikistä otsaansa ennen ruuan valmistusta?

Toiseksi, jos esim. edellä kirjoittanut käy sukulaisilla kylässä, muistatko todella olla syömättä mitään käyntisi aikana. Ajattelin vain, että voithan joutua sairaalaan, jos syöt jonkun toisen tekemää ruokaa. 

Kaupallisissa laitoksissa kuten kaupoissa ja ravintoloissa on pakollinen, valvottu laadunvalvonta prosessi, ja ruoan käsittelijöiltä vaaditaan hygieniapassi. Vaikka sekin toki voi pettää joskus, on todennäköisyys epähygieenisyyteen kuitenkin paljon pienempi kuin täysin valvomattomissa kotiolosuhteissa.

Vierailija
42/44 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut villasukat kelpaisi aina. Niitä alkaa arvostaa, kun tekijät ovat poistuneet keskuudestamme. Mitään syötäviä itsetehtyjä lahjoja en halua, ehkä joku riistaliha kävisi, mutta siten, että saan itse valmistaa sen.

Sain tytöltä viime jouluna tosi kauniit ja tänä vuonna tyttö kuoli. Maailman rakkain lahja, mutta käyttämään en enää pysty ettei kulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki itse tehdyt lentää roskiin. Koen olevani kuitenkin sen verran tärkeä ihminen, ettei sellaisia kamaluuksia kuulu minulle antaa. Köyhät voivat jaella itse tehtyjä jos haluavat. Minä haluan laadukkaita ja kauniita lahjoja.

Minun tekemäni käsityöt ovat laadukkaita. Valitettavasti myös hintavia. Torkkupeittoa suunnittelen kuopukselle lahjaksi. Materiaalit maksavat halvimmillaan satasen pintaan ja työtä menee noin kymmenen tuntia. En ihan hevin lahjoita tuollaista peittoa, tilauksista olen kieltäytynyt esitellen Pentikin tai Gantin peittoja edullisina verrattuna omaani. 

Vierailija
44/44 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään todellakin, jos kyse on sellaisesta, että tekijä oikeasti osaa. Anoppi on oikea kädentaitaja ja tekee ihan mielettömiä kudontatöitä ja on vielä ihan viimeisen päälle paketoitukin. Samoin vaikka itsetehdyt sinapit, leivonnaiset ym. kelpaa meille erittäin hyvin.

Siinä on sitten kiva maata loppu joulu sairaalassa.

En oikein ymmärrä näitä vinkujia, että kyllä nyt vähintäänkin saa ruokamyrkytyksen, jos syö toisen tekemiä leivonnaisia tai hilloja tms. Jos te ette itse tee näitä tuotteita, niin ainahan ne joku toinen tekee. Ettekö koskaan osta ruokaa kaupoista, ravintoloista tms.? Jos ostat, oletko ihan varma, ettei se pizzanpyörittäjä ole kopeloinut nenäänsä tai pyyhkinyt hikistä otsaansa ennen ruuan valmistusta?

Toiseksi, jos esim. edellä kirjoittanut käy sukulaisilla kylässä, muistatko todella olla syömättä mitään käyntisi aikana. Ajattelin vain, että voithan joutua sairaalaan, jos syöt jonkun toisen tekemää ruokaa. 

Kaupallisissa laitoksissa kuten kaupoissa ja ravintoloissa on pakollinen, valvottu laadunvalvonta prosessi, ja ruoan käsittelijöiltä vaaditaan hygieniapassi. Vaikka sekin toki voi pettää joskus, on todennäköisyys epähygieenisyyteen kuitenkin paljon pienempi kuin täysin valvomattomissa kotiolosuhteissa.

Yksi hygieniapassi ei mitään takaa ja valvottu laadunvalvonta? :D Huihai! Karvakäsiä ei valvo kukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi