Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän olis hyvä paistinpannu?

Vierailija
03.11.2022 |

Pitkäikäistä kestävää pannua haeskelen, mutta mikähän se olisi?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke pannu

Vierailija
2/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut valurautapannu käytössä yli 30 v. Hyvin toimii edelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta, teräs, hiiliteräs.

Vierailija
4/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse lieden mukaan.

Vierailija
5/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko eläkeläiselle?

Vierailija
6/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tavallisen keskihintaisin teflonpannun pysymään pitkään kunnossa, kun olen pessyt sen aina käsin eikä koskaan tiskikoneessa. Edelleen on käytössä yksi korkeareunainen pannu joka on ostettu 1996. Ei kylläkään ole edes ihan joka viikko käytössä.

Nyt on viimeisimpänä swiss diamond pannu ja on hyvä ja kestävä. 

Vierailija
7/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Debuyer hiiliteräspannu

Vierailija
8/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus valurautapannu on aika yleispätevä. Kaiken lisäksi edullinen ja kestää vaikka seuraavalle sukupolvelle saakka.

Vierailija
9/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta tai semmonen joka sopii kaikille liesille. Pohja sellanen että kestää pihvin paistookin eli kovaa kuumuutta pinnoitteen hajoamatta. Ja voi laittaa uuniin kahvan sulamatta.

Vierailija
10/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut tyytyväinen Fiskarsin Sorsakosken pannuihin.

Vierailija
11/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tavallisen keskihintaisin teflonpannun pysymään pitkään kunnossa, kun olen pessyt sen aina käsin eikä koskaan tiskikoneessa. Edelleen on käytössä yksi korkeareunainen pannu joka on ostettu 1996. Ei kylläkään ole edes ihan joka viikko käytössä.

Meillä on jo kolmas Swiss Diamond - pannu käytössä, kaksi edellistä meni vaihtoon alta aikayksikössä, kun pinta alkoi kupruilla. Ei antanut kovin hyvää kuvaa ko. merkistä. Tämä nykyinen on kestänyt suht ok, mutta ei ole kovin kovassa käytössä.

Vierailija
12/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tasan varmasti kestä mikään teflon-pannu vuosikymmeniä aktiivisessa käytössä. Ne on kulutustavaraa.

Vierailija
13/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALURAUTAPANNU on paistamiseen, muut teflon päällystetyt ovat enemmänkin ruoan lämmittämiseen tarkoitettuja.

ps. valurautapannua ei sitten laiteta tiskikoneeseen!

t: Kokki

Vierailija
14/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gjutjärn eller stål. Stål är lättare att hantera då det kan diskas i maskin och har inga nackdelar i jämförelse med det traditionella gjutjärnet.

Oberoende av om du väljer stål eller gjutjärn så välj en panna som har skaftet av stål. Träskaft är sköna men de ger upp med tiden. Gjutjärnspannans skaft skall inte vara samma järn som pannan, för då blir det för hett att hålla i med bar hand. Kolla även hur skaftet är fäst i pannan. Enkla nitar eller en ensam skruv ger upp de med för fort.

Vierailija
15/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

DeBuyer on paras, kun sen käsittelee oikein, ei koskaan tarvitse uutta pannua. Toimii kuin pinnoitettu ja kestää kuin valurautapannu.

Vierailija
16/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamie Oliver 28 cm pannu. Olen tykänny

Vierailija
17/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VALURAUTAPANNU on paistamiseen, muut teflon päällystetyt ovat enemmänkin ruoan lämmittämiseen tarkoitettuja.

ps. valurautapannua ei sitten laiteta tiskikoneeseen!

t: Kokki

Voi sen laiskuuspuuskassa heittää koneeseenkin, mutta sitten pitää ehkä uusia rasvapoltto. Jotkut kuvittelee että valurauta tarvitsee kauheasti huoltoa, mutta ainakin meillä se huolto käsittää käsinpesun käytön jälkeen ja rasvapolton ehkä muutaman vuoden välein. Hankala se on ainoastaan painonsa takia t. tikkuranne

Vierailija
18/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin juuri nyt tänään teräspannun, jossa ei ole muuta kuin ruostumatonta terästä. En pelkää rasvankäyttöä, sen sijaan hirvittää ajatella, mitä kaikkea ruuan sekaan irtoaa teflonpannusta. Teräspannun kanssa ei tarvitse angstata sellaista. Ja totta kai lasikansi vielä pannuun, niin ruuanlaitto nopeutuu huomattavasti.

valurautapannu oli. Sillä oli kätsää keittää lihaa ja paistaa myös mutta munat, perunat, kaikki tällainen tarttui pohjaan kiinni. Toivon, että teräspannun kanssaei käy samoin.

Vierailija
19/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin juuri nyt tänään teräspannun, jossa ei ole muuta kuin ruostumatonta terästä. En pelkää rasvankäyttöä, sen sijaan hirvittää ajatella, mitä kaikkea ruuan sekaan irtoaa teflonpannusta. Teräspannun kanssa ei tarvitse angstata sellaista. Ja totta kai lasikansi vielä pannuun, niin ruuanlaitto nopeutuu huomattavasti.

valurautapannu oli. Sillä oli kätsää keittää lihaa ja paistaa myös mutta munat, perunat, kaikki tällainen tarttui pohjaan kiinni. Toivon, että teräspannun kanssaei käy samoin.

Minkä merkkisen teräspannun ostit? Minä suunnittelen samaa, mutta en osaa päättää minkä ostaisin.

Vierailija
20/34 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeareunainen on hyvä olkoon mistä materiaalista tahansa, pysyy keittiön pinnat paremmin siistinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan