Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoivamaksuihin tulossa hoivafirmoilta 30 prosentin korotukset, hyvinvointialueet voi olla helisemässä...

Vierailija
03.11.2022 |

Aika kovia korotuksia yksityisiltä hoivafirmoilta...

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimukset irtisanottu ja hyvinvointialueet huutavat valtiota apuun. Valtio teki tästä itselleen melkoisen taakan, sillä hv-alueiden rahoitus vaikuttaa eduskuntavaaliäänestämiseen.

Vierailija
2/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset on arvottomia pelinappuloita. Kilpailutetaan kuka tappaa heidät halvimmalla ja nopeiten. Hieno maa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetaan vanhuksemme itse. On meillä datsoja ja mökkejä, jossa rakkaamme voivat levähtää vartiovuoronsa päätyttyä.

Ei kaikkea tarvitse sälyttää systeemille.

Vierailija
4/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo voi ketään yllättää. Sehän nimenomaan on ollut hoivapalvelujen yksityistämisen taustalla että ekana yksityistetään kaikki mahdollinen ja hävitetään kunnalliset laitokset ja sitten nostetaan hinnat kattoon ja yhteiskunta maksaa joka tapauksessa.

Vierailija
5/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluja pitää alkaa siirtää hv-alueille itselleen. Ainoa tapa saada kustannukset kuriin.

Vierailija
6/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousevatko omavastuuosuudetkin?

Vierailija
7/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palveluja pitää alkaa siirtää hv-alueille itselleen. Ainoa tapa saada kustannukset kuriin.

Jo nyt hv alueiden budjeteista puuttuu rahaa. Ei niillä ole mitään halua ottaa itselleen lisää palveluita hoidettavaksi päinvastoin ne joutuu karsimaan jo nyt omista palveluistaankin.

Vierailija
8/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nousee näiden hyvinvointialueiden tullessa valtaan, koska jo pelkästään hallinnon pyörittäminen maksaa maltaita, eikä rahaa jää hoitotakuun purkamiseen. No pääasiahan on, että kova palkkaisia johtajan paikkoja riittää uppoaville keskustalaisille

Vierailija
9/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itserakkaat suomalaiset joutuu jatkossa hoitamaan itse dementiamummonsa ja papparaisensa. Ja se on ihan oikein.

Vierailija
10/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopimukset irtisanottu ja hyvinvointialueet huutavat valtiota apuun. Valtio teki tästä itselleen melkoisen taakan, sillä hv-alueiden rahoitus vaikuttaa eduskuntavaaliäänestämiseen.

Hyvä tytöt, mahtava rahaa syövä himmeli saatiin maaliin...

Vierailija
11/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousevatko omavastuuosuudetkin?

Kyllä ja rajusti. Samoin korvauskatto...

Vierailija
12/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidetaan vanhuksemme itse. On meillä datsoja ja mökkejä, jossa rakkaamme voivat levähtää vartiovuoronsa päätyttyä.

Sopii, jos vanhuksen 3500 euron eläke laitetaan minulle kuukausituloksi. Nythän palkkani on tonnin pienempi.

Vierailija
13/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan joku kaiken sössinyt heebo sai 14 000 e kk palkkaa?

Vierailija
14/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itserakkaat suomalaiset joutuu jatkossa hoitamaan itse dementiamummonsa ja papparaisensa. Ja se on ihan oikein.

Käy kyllä jos anopin nettoeläke 3100 euroa ja risat maksetaan meidän perheelle.

Vierailija
15/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailij7a kirjoitti:

Sopii, jos vanhuksen 3500 euron eläke laitetaan minulle kuukausituloksi. Nythän palkkani on tonnin pienempi.

Eiköhän se ole ihan sinun ja vanhuksen välinen sopimus mitä pyydät hoitamisesta ja mitä vanhus on siitä valmis maksamaan.

Vierailija
16/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy kyllä jos anopin nettoeläke 3100 euroa ja risat maksetaan meidän perheelle.

Mutta hoito olis varmaan huonointa mahdollista? Törkeää edes puhua vanhuksen kovalla työllä ansaitseman eläkkeen kuulumisesta sukulaisille. Hävetkää.

Vierailija
17/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmat voi nostaa hinnat pilviin ja on pakko maksaa. Ihan kuten sähköfirmat, ruokakaupat, polttoaineen myyjät... Ihmisten vain on pakko maksaa oli hinta mikä hyvänsä.

Vierailija
18/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-uudistus tulee olemaan jopa taksiuudistusta kovempi menestystarina. Tämäkin oli täysin arvattavissa etukäteen.

Vierailija
19/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta.

Vierailija
20/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappojen asiat ovat kyllä paremmin, mummot ovat jo kotona omaishoitaneet heidät, saamatta itse edes iäkkäinä levätä tai jotain omaa elämää. Ehkä muutaman viime viikon/kuukauden on pappa laitoshoidossa ennen kuolemaansa, mutta mummoja (ja heidän omaisiaan) kyllä syyllistetään, kun nämä iäkkäät naiset vuorollaan apua, saati hoitoa, tarvitsisivat.

Yllättävän moni eronnutkin huolehtii entisestä puolisostaan, jopa sellaisesta, joka lähti toisen naisen/miehen matkaan.