Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoivamaksuihin tulossa hoivafirmoilta 30 prosentin korotukset, hyvinvointialueet voi olla helisemässä...

Vierailija
03.11.2022 |

Aika kovia korotuksia yksityisiltä hoivafirmoilta...

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itserakkaat suomalaiset joutuu jatkossa hoitamaan itse dementiamummonsa ja papparaisensa. Ja se on ihan oikein.

Käy kyllä jos anopin nettoeläke 3100 euroa ja risat maksetaan meidän perheelle.

Mutta hoito olis varmaan huonointa mahdollista? Törkeää edes puhua vanhuksen kovalla työllä ansaitseman eläkkeen kuulumisesta sukulaisille. Hävetkää.

Miksi kenenkään sitten pitäisi kovalla työllä hoitaa vanhuksia?

Vierailija
22/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itserakkaat suomalaiset joutuu jatkossa hoitamaan itse dementiamummonsa ja papparaisensa. Ja se on ihan oikein.

Pappojen asiat ovat kyllä paremmin, mummot ovat jo kotona omaishoitaneet heidät, saamatta itse edes iäkkäinä levätä tai jotain omaa elämää. Ehkä muutaman viime viikon/kuukauden on pappa laitoshoidossa ennen kuolemaansa, mutta mummoja (ja heidän omaisiaan) kyllä syyllistetään, kun nämä iäkkäät naiset vuorollaan apua, saati hoitoa, tarvitsisivat.

Yllättävän moni eronnutkin huolehtii entisestä puolisostaan, jopa sellaisesta, joka lähti toisen naisen/miehen matkaan.

Yhteiskunnan syytäkö se on että naiset on uhranneet elämänsä miesten passaamiseen ja toisaalta saaneet kyllä siitä usein melko hyvät korvauksetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidetaan vanhuksemme itse. On meillä datsoja ja mökkejä, jossa rakkaamme voivat levähtää vartiovuoronsa päätyttyä.

Ei kaikkea tarvitse sälyttää systeemille.

Eli muistisairas tai muuten huonokuntoinen vanhus viedään mökille "levähtämään" ja aina viikonloppuisin käydään katsomassa onko vielä hengissä? Vai mitä nuo mökit nyt mihinkään liittyy?!

Vierailija
24/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kuolla kaikki pois omaisia, valtiota ja kuntia rasittamasta.

Vierailija
25/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidetaan vanhuksemme itse. On meillä datsoja ja mökkejä, jossa rakkaamme voivat levähtää vartiovuoronsa päätyttyä.

Eli muistisairas tai muuten huonokuntoinen vanhus viedään mökille "levähtämään" ja aina viikonloppuisin käydään katsomassa onko vielä hengissä? Vai mitä nuo mökit nyt mihinkään liittyy?!

Ehkä se kävelee järveen sillä aikaa ja hukkuu. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
26/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ongelmahan ei ole ollut yksityisissä hoivafirmoissa, vaan siinä että julkinen sektori on kasvattanut mielummin omia kulujaan, osin lakisääteisesti, kuin nostanut hoivafirmoille maksettuja hintoja linjassa kustannusten kasvun suhteen.

Vierailija
27/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä tätä miten hoitoala ajaa täysillä päin seinää ja päättäjät katselee vierestä. Se hoitajapula ei ole myöskään poistunut vaan pahenee kaiken aikaa.

Vierailija
28/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä tätä miten hoitoala ajaa täysillä päin seinää ja päättäjät katselee vierestä. Se hoitajapula ei ole myöskään poistunut vaan pahenee kaiken aikaa.

Helppo ratkaisu saada kustannukset alas.

Vierailija
29/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Oliko se 3000 hoitajaa mikä tarvitaan ensi vuonna, kun mitoitukset muuttuu. Mistä ne hoitajat tulee? Ei mene kauaa kuin vuosi vaihtuu.

Vierailija
30/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailij7a kirjoitti:

Sopii, jos vanhuksen 3500 euron eläke laitetaan minulle kuukausituloksi. Nythän palkkani on tonnin pienempi.

Eiköhän se ole ihan sinun ja vanhuksen välinen sopimus mitä pyydät hoitamisesta ja mitä vanhus on siitä valmis maksamaan.

Vanhus haluaa luonnollisesti kaiken maksutta eli veronmaksajien piikkiin. Minä hoidan taas vain rahasta, joten sopparia synny ja yhteiskunta tehtävä on keksiä keino selvitä siitä.

Vierailija
31/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Oliko se 3000 hoitajaa mikä tarvitaan ensi vuonna, kun mitoitukset muuttuu. Mistä ne hoitajat tulee? Ei mene kauaa kuin vuosi vaihtuu.

Ja ilman näitä 3000 on valmiiksi vähintään useiden satojen hoitajien vaje jatkuvasti jokaisella alueella.

Vierailija
32/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joutuisi? Meillä ei ole lakia, joka velvoittaa huolehtimaan vanhemmista. En luovu eläkkeestäni vanhusten hyväksi.

Vierailija
33/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edes tarkoitus että hoitajia tulisi lisää. Hoivapaikkoja karsimalla saadaan mitoitus täytettyä... ehkä tai sitten karsitaan lisää.

Vierailija
34/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailij7a kirjoitti:

Sopii, jos vanhuksen 3500 euron eläke laitetaan minulle kuukausituloksi. Nythän palkkani on tonnin pienempi.

Eiköhän se ole ihan sinun ja vanhuksen välinen sopimus mitä pyydät hoitamisesta ja mitä vanhus on siitä valmis maksamaan.

Vanhus haluaa luonnollisesti kaiken maksutta eli veronmaksajien piikkiin. Minä hoidan taas vain rahasta, joten sopparia synny ja yhteiskunta tehtävä on keksiä keino selvitä siitä.

Ei yhteiskunnalla ole mitään velvollisuutta etsiä ratkaisua. Ja ratkaisu voi ihan yhtä hyvin olla se että jätetään hoitamatta.

Vierailija
35/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailij7a kirjoitti:

Ei yhteiskunnalla ole mitään velvollisuutta etsiä ratkaisua. Ja ratkaisu voi ihan yhtä hyvin olla se että jätetään hoitamatta.

Sepä se, ketään ei kiinnosta. Tätä kannattaisi nykyisten ja tulevien vanhusten miettiä.

Vierailija
36/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailij7a kirjoitti:

Sepä se, ketään ei kiinnosta. Tätä kannattaisi nykyisten ja tulevien vanhusten miettiä.

Kiinnostaako ja onko vanhuksia itseään kiinnostanut koko asia tähän saakka?

Vierailija
37/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmat voi nostaa hinnat pilviin ja on pakko maksaa. Ihan kuten sähköfirmat, ruokakaupat, polttoaineen myyjät... Ihmisten vain on pakko maksaa oli hinta mikä hyvänsä.

Tämähän se ja kokoomus haluaa laittaa työttömät vielä laajemmin ilmaiseksi töihin. Työkokeiluissa on jo yli 100 000. Eihän se ole kun sälytetään työttömille jokin velvoite ja vanhusten hoito on ratkaistu. Tärkeintä on että mehiläiset ja muut pörriäiset saa rahaa. Lyhyt on äänestäjien muisti kun kokoomuksen edustajia hyppi kesken kauden niihin hoitoalan firmoihin. 

Yksityistäminen tulee aina kunnan palvelua kalliimmaksi koska siitä pitää saada voittoa. Ihan yksinkertainen asia.

Vierailija
38/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kannanotto ei ole kenenkään auttamista vastaan, mutta ehkä oikeasti kannattaisi miettiä sitä asiaa, että korkea elinikä ei välttämättä ole mikään hyvä juttu.

Silloin kun ihminen ei itse enää osaa ajatella muuta kuin sitä että pääsisi pois elettyään elämän, tai ei enää osaa edes ajatella mitään, pitäisi olla mahdollista päästää ihminen lepoon. Ja pahintahan on se, että olet muiden ihmisten varassa kaikessa, mikä elämään liittyy. 

Vanha ja sairas, todennäköisesti helkkarin kipeä ihminen pitäisi päästää lepoon, eikä pitkittää KÄRSIMYSTÄ turhilla kuntoutuksilla ja hoidoilla. Tätä ei vain ns. humanistinen ihmiskäsitys hyväksy.

Vierailija
39/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni ei alalla oleva on nähnyt ihmiskohtaloista pahimpia, joissa ihminen ymmärtää sen verran, että on aivan yksin vieraiden ihmisten, harhojen luomien pahisten, hommiinsa kyllästyneiden hoitajien tai kieltä puhumattomien miesten ja naisten hoidettavana, ja aina hoidon laatu ei valitettavasti ole millään mittarilla hyvää.  Tokihan näin ei aina ole, mutta yksittäisetkin tapaukset ovat liikaa. Tästä ei puhuta. 

Vierailija
40/74 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne hoitajat vasta halunneet isot palkankorotukset. Mistä luulette että ne rahat palkankorotuksiin tarvittavat rahat tulevat? Ei kukaan voi olla niin pösilö ettei nähnyt tämän olevan väistämätöntä, kun vaatimukset olivat lisää palkkaa ja vähemmän töitä. Toki se maksaa silloin kunnille ja valtiolle ja asiakkaille enemmän. Tätä olette toivoneet, joten mitäpä jos pitäisitte kerrankin suunne kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi