IS: Moni asiantuntija epäilee, että THL:n immuniteettitutkimus vaikuttaa rokotussuositukseen. Linkki
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009176414.html
Onpa todella raivoatuttavaa. Tuo siis selittää sen, miksi olemme ainoa Euroopan maa, jossa työikäiset eivät saa neljättä rokotusta.
Olenkin ihmetellyt, kun thl ei ole sanonut kunnollista syytä, miksei sitä täällä anneta ja muualla annetaan.
Hyvä IS. Nehän selvitti aikoinaan myös sen, miten Suomessa annettiin tehottomampaa rokotetta pneumokokkia vastaan, vaikka tehokkaampaa olisi ollut saatavilla. Thl taas tutkimuksineen siinäkin mukana.
Kommentit (994)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan lääkäri ei käytä maskia vapaa-ajallaan. Että sössönsössön taas teidän vouhotuksille.
So? Tärkeintä onkin että käyttävät töissä! Minun syöpätauteihin erikoistuneella lääkärillä on aina potilastyössä vähintään FFP2, kuten kuuluukin. Että sössönsöö sulle.
Koeta keskittyä. Ketjussa halutaan maski kaikille aina kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa vain lisää niitä rokotteita, saatte ottaa minun rokotteetkin koska en ole ottanut yhtään koronarokotetta. Koronan sairastin aikalailla vuosi sitten ja oireet kesti pari päivää. Älkää taas sitten vaatiko koronapassia käyttöön siinä toivossa että ihmiset hakevat rokotteita siinä pelossa että ilman rokotetta suljetaan yhteiskunnan ulkonpuolelle.
Mulle yksi hailee otatko rokotuksia vai et ja käytätkö maskia vaiko et. Kunhan et tule minulle valittamaan minun valinnoistani.
En anna sitä koskaan anteeksi tälle yhteiskunnalle että se syrji minua sen takia kun en rokotteita ottanut, olen ikuisesti vihanen yhteiskunnalle koronapassin takia. Olen myös vihainen siitä kun minua haukuttiin sen takia kun en rokotteita ottanut ja ihan jopa meidän päättäjät haukkui meitä rokottamattomia.
Meitä myös uhkailtiin ihan päättäjien toimesta "koronapassi tulee myös työpaikoille puheilla" yms.
Jos rokotteesta olisi ollut jotain hyötyä esim että se estäisi taudin leviämistä niin sitten asia olisi toinen mutta kun näin ei ollut.
Miksi päättäjät ei edes pyydä anteeksi meiltä?
Vai vielä anteeksi pyytelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa sitten ihan alkuunsa tuo " suojelen muita ja olen vastuullinen"- eetos.
Samalla stanan valheella syrjitte ja rajoititte suurta osaa suomalaisia koronapassivaatimuksilla.
Ettekö te opi millään?
Ihan oikein sulle. Toivottavasti saadaan rokottamattomat eristettyä yhteiskunnasta.
v u mikä i di oo tti olet, 0/5 surkeaa pro voamista
Kävin rokotuksella tällä viikolla, eli riskiryhmät ainakin saa mikä on ihan järkevää.
No mikä tässä nyt muuttuu Kiurun -STM , ohjauskirjeen perusteella?
Saako perusterve alle 60-vuotias edelleenkään neljättä koronarokotetta vai lääkäriltäkö se pitää anoa vai mikä tämä homma nyt on?
Epämääräistä on.
Mitä veikkaatte, kauanko menee että työpaikat alkavat vaatia koronarokotusta?
Päätös on esim. työterveyshuollon lääkärin.
Vierailija kirjoitti:
Epämääräistä on.
Mitä veikkaatte, kauanko menee että työpaikat alkavat vaatia koronarokotusta?
Päätös on esim. työterveyshuollon lääkärin.
Ja tiedämme EK:n kannan.
Vierailija kirjoitti:
Jengi on snagukoukussa ja huutaa lisää.
Kertokaa miten te poikkeatte hylkimistänne narkkareista.
Tiedät varsin hyvin, ettei kyse ole lainkaan samasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Saako perusterve alle 60-vuotias edelleenkään neljättä koronarokotetta vai lääkäriltäkö se pitää anoa vai mikä tämä homma nyt on?
En minäkään ymmärrä. Missään lehdissä ei lue enää tänään asiasta mitään.
Ei ollut paperiturun sanomissakaan mitään.
Aiemmat rokotukset sai noin vaan. Niihin jopa houkuteltiin kunnan toimesta ja oli helppo mennä.
Joutuuko nyt hakemaan lääkäriltä luvan? Jos ei ole työterveyden asiakas, miten toimitaan? Ilmeisesti ei voi enää vaan mennä kunnan rokotuspisteelle.
Miksi ei vaan jaetaan rokotuksia kuten aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/74-20003354
Kirjeenvaihtajalta: Kolmevuotias eli elämänsä korona-aikana ja kuoli rajoitusten takia – Kiinan rajut toimet herättävät yhä enemmän kapinointia
PEKING Koronavahdit eivät päästäneet tiistaina isää viemään häkämyrkytyksen saanutta kolmevuotiasta poikaansa sairaalaan. Lanzhoun kaupunki Gansun provinssissa Luoteis-Kiinassa oli tiukassa koronasulussa. Asukkaat eivät saa poistua asuinkorttelistaan.
Koronavahdit käskivät miestä tilaamaan lapselleen ambulanssin, mutta sitä ei tullut. Epätoivoinen isä murtautui lopulta aidan läpi ja naapurit auttoivat tämän taksiin. Matkalla he joutuivat vielä pysähtymään tarkastuspisteelle.
Sairaala sijaitsi kymmenen minuutin matkan päässä, mutta estelyn takia sinne päästiin vasta 2,5 tunnin kuluttua. Kun lapsi saatiin vihdoin hoitoon, mitään ei ollut enää tehtävissä.
Tänään Kiinasssa, huomenna Suomessa?
Ovat pelastaneet toimillaan aika julmetun monta. Miksi täällä ollaan kuolemien kärjessä? Ja siitä jotkut ovat ylpeitä.
Vierailija kirjoitti:
No niinhän niitä jaetaankin. Uusin on vapaaehtoinen. Tässä asiassa ei ole mitään keskusteltavaa. Ne ottaa jotka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on ja pysyy.
Suojaudu siltä itse tai ole suojautumatta. Se on nyt sinusta itsestäsi kiinni.Jos ei yritetäkään suojautua, niin varmasti on ja pysyy. Sen takia yksilölle ei pitäisi antaa liikaa valinnanvapautta maskien käytön suhteen. Jos kerran hyväksytään, että viranomaiset saavat tulla penkomaan kompostoreita, niin kyllä heillä pitäisi olla näkyvämpi rooli myös pandemian torjunnassa ja sen valvonnassa.
Koronasta pääsee eroon jopa pelkällä lockdownilla tai pelkällä maskien käytöllä. Kunhan eivät enää hae muualta sitä lisää eli ottavat käyttöön karanteenihotellit niin se on ohi. Yhdistelmä olisi tehokkain, ensin lockdown josta vapautuu testillä yksin ollut viiden päivän päästä, perheessä olleet samassa ajassa mikäli jokainen tekee testin mutta jollei joku tee, sitten niin kauan mitä kuluu tartuttamisajoissa. Sen jälkeen lyhyt aika maskeja ja testaukset.
Nykyinen maskittomuus pitää sitä yllä vaikka vuosisatoja/tuhansia jollei toimivia rokotteita tule. Aikoinaan kulkutauteja lopettivat pakkorokotuksilla, mutta nyt se ei toimi koska rokote ei estä tartuntoja. Silti rokotusten vapaaehtoisuutta olisi hyvä harkita uudelleen, esim. ei töihin, kouluihin, kauppoihin ilman.
Maskit ei estä tartuntoja lähikontakteissa perheissä. Harva nyt kotonaan käyttää maskia. Meidän perhe sai tartunnat kotona yhdeltä, joka oli tavannut sukulaisia. Muuten ei tapaa juuri ketään.
Ja läheisilläni oli neljä rokotusta molemmilla, ei estänyt sairastumasta. Vaikka viimeisimmät rokotteet heillä elokuussa saatu.
Itse sairastuin rokottamattomana nyt uudestaan, kaksi vuotta edellisestä tartunnasta.
No meidän perheessä ei tavata ketän perheen ulkopuolisia ilman hengityssuojaimia. Lapsiperheessä toki mahdoton toteuttaa.
Maaseudulle muutto ja toteutuu. Lapsia voi opettaa itse kotona mikäli ovat kouluikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmat rokotukset sai noin vaan. Niihin jopa houkuteltiin kunnan toimesta ja oli helppo mennä.
Joutuuko nyt hakemaan lääkäriltä luvan? Jos ei ole työterveyden asiakas, miten toimitaan? Ilmeisesti ei voi enää vaan mennä kunnan rokotuspisteelle.
Onko se tiedotustilaisuus jossain, ei löytynyt ylen areenasta.
Vaikuttaa tekstien perusteella siltä että kokonaan unohtui hengityssuojaimien käytön lisäksi rokotukset lapsille, niille eläkeläisille joilla edellinen eli neljäs on jo vanhentunut ja mahdollisesti siltä että rokotuksen saadakseen pitää edelleen joko käydä yksityisellä tai Virossa jossa se on ilmainen.
Eteläisestä Suomesta siis halvempi käydä Virossa jollei ole työpaikalla sopimusta jonkin lääkärikeskuksen kanssa työntekijöille ilmaisesta rokotteesta. Julkinen on tukossa, joten eläkeläiset ja työttömät jäänevät ilman jolleivat itse maksa tai hae Virosta.
Vierailija kirjoitti:
Viivytelleet ovat aiemminkin. Jos rokotteen tarvitsee 3kk välein perusterve ja parin kk välein riskiryhmäläinen, tulisi niitä ihan lainkin mukaan sellaisin välein. Tartuntatautilaki nimenomaan määrää että tartuntatauteja tulee estää. Lain mukaan maskitkin pitäisi olla käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa tekstien perusteella siltä että kokonaan unohtui hengityssuojaimien käytön lisäksi rokotukset lapsille, niille eläkeläisille joilla edellinen eli neljäs on jo vanhentunut ja mahdollisesti siltä että rokotuksen saadakseen pitää edelleen joko käydä yksityisellä tai Virossa jossa se on ilmainen.
Eteläisestä Suomesta siis halvempi käydä Virossa jollei ole työpaikalla sopimusta jonkin lääkärikeskuksen kanssa työntekijöille ilmaisesta rokotteesta. Julkinen on tukossa, joten eläkeläiset ja työttömät jäänevät ilman jolleivat itse maksa tai hae Virosta.
En tiedä, missä se on.
Seurasin jommankumman kumman ip-lehden sivun kautta. En tiedä, onko jossain tallennetta.
Saako sen rokotteen jossain kohta yksityiseltä. Minulla ei ole työterveyshuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se että jos tarvitsee lääkäriltä luvan rokotukseen, niin julkisella melkoiset jonot jos edes lääkäreitä on. Kellä sattuu olemaan aika varattuna muuhun saanee samalle, kannattanee heti varata aika, ainahan sitä jotain jomotusta useimmilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän niitä jaetaankin. Uusin on vapaaehtoinen. Tässä asiassa ei ole mitään keskusteltavaa. Ne ottaa jotka haluaa.
Eihän niitä jaetaan kuten aiempia, sillä Eikö tähän neljänteen tarvitse lääkärin lähetteen.
Siinä puhuttiin lääkärin arviosta, mikä lienee sama kuin lähete.
Turhan monimutkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se että jos tarvitsee lääkäriltä luvan rokotukseen, niin julkisella melkoiset jonot jos edes lääkäreitä on. Kellä sattuu olemaan aika varattuna muuhun saanee samalle, kannattanee heti varata aika, ainahan sitä jotain jomotusta useimmilla on.
Korjaus. Ei samalle vaan samalla.
En anna sitä koskaan anteeksi tälle yhteiskunnalle että se syrji minua sen takia kun en rokotteita ottanut, olen ikuisesti vihanen yhteiskunnalle koronapassin takia. Olen myös vihainen siitä kun minua haukuttiin sen takia kun en rokotteita ottanut ja ihan jopa meidän päättäjät haukkui meitä rokottamattomia.
Meitä myös uhkailtiin ihan päättäjien toimesta "koronapassi tulee myös työpaikoille puheilla" yms.
Jos rokotteesta olisi ollut jotain hyötyä esim että se estäisi taudin leviämistä niin sitten asia olisi toinen mutta kun näin ei ollut.
Miksi päättäjät ei edes pyydä anteeksi meiltä?