Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset reagoivat niin vihaisesti jos kärsii omasta rumuudesta?

Vierailija
03.11.2022 |

Aina sanotaan latteuksia että kyse on omasta asenteesta jne. Mutta entä jos asenteen kehittämisestä huolimatta ihmisten reaktiot ovat yhä samanlaisia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kärsi rumuudestasi, vaan siitä, että vertaat itseäsi muihin. Miten he saavat asioita helpommalla ja enemmän.

Jos pystyt lopettamaan vertailun, niin mielialasi paranee. Vaikeaa se varmasti on, mutta haluaisit varmasti olla ehkä jopa muita onnellisempi?

Höpö höpö, kaikki vertaavat kaikkia toisiinsa ulkonäön perusteella, ja ihmisiä kohdellaan eri tavalla heidän ulkonäkönsä perusteella.

Tuo on juuri sellaista ruman ihmisen gaslightingia, että uskotellaan hänelle, että vain hän vertaa itseään muihin, kun todellisuudessa myös muut vertaavat häntä muihin.

Ei ole. Jos ei vertaa itseään toisiin, ei sillä ole merkitystä, vaikka muut vertaisivatkin sinua itseensä. Siinähän vertaavat.

Kiusaako ajatus, että se vertaaja ajattelee, että olen parempi tai menestyn helpommin kuin sinä kun olen kaunis ja saa siitä voimaa?

Miten se on tarkalleen ottaen sinulta pois? Itsekin silloin valitset uskoa siihen, miten (ensinnäkin kuvittelet) se toinen ajattelee.

Minä pidän tuollalailla ajattelevia niin roskakasoina, etten ikinä asettaisi edelleni.

Vierailija
22/31 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kärsi rumuudestasi, vaan siitä, että vertaat itseäsi muihin. Miten he saavat asioita helpommalla ja enemmän.

Jos pystyt lopettamaan vertailun, niin mielialasi paranee. Vaikeaa se varmasti on, mutta haluaisit varmasti olla ehkä jopa muita onnellisempi?

Höpö höpö, kaikki vertaavat kaikkia toisiinsa ulkonäön perusteella, ja ihmisiä kohdellaan eri tavalla heidän ulkonäkönsä perusteella.

Tuo on juuri sellaista ruman ihmisen gaslightingia, että uskotellaan hänelle, että vain hän vertaa itseään muihin, kun todellisuudessa myös muut vertaavat häntä muihin.

Sinä itse olet se kiusaaja jos suhtaudut toisiin niin, että he vertaavat sinua negatiivisesti itseensä, eli uskot aina, että he pitävät sinua rumempana ja saavat siitä itselleen energiaa.

Sellaista ei kukaan myöntäisi, joten hyötysi ajatella noin on mikä?

Koska kukaan ei myönnä niin tekevänsä, niin sinä voit elää niin, ettet ajattele kenenkään vertaavat sinua itseensä negatiivisessa mielessä. Sinä itse voit valita ajatella niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihainen reaktio syntyy siitä epämukavuudesta, kun joku rikkoo yleistä narratiivia ja toteaa ikäviä totuuksia. Alkaa heräillä mielessä muitakin asioita, joista on jatkuvasti valehdellut itselleen ja muille.

On tavallaan väärin kaataa harmi omasta rumuudesta muiden niskaan, koska kauniilla voi aivan hyvin olla jokin muu omaa menestymistä heikentävä ominaisuus.

Onko se ruman vastuulla?

Jos ruma itse haluaa puhua omasta rumuudestaan suoraan ja realistisesti, ei sen pitäisi muita häiritä. Voihan se aluksi oudolta tuntua, kun meidät kasvatetaan siihen ettei tietyistä asioista saisi puhua suoraan. Tai ehkä jopa uskotaan niitä Disney-latteuksia.

Vierailija
24/31 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen osoittaa olevansa julma itseään kohtaan, muut kokevat alitajuisesti hänen olevan julma myös muita kohtaan. Kun ihminen on ystävällinen itselleen, häneen voi luottaa ja kokea että hän on todennäköisesti ystävällinen myös muille.

Kuten täällä jo mainittiinkin, jos on ihan pakko olla julma itselleen ja valittaa omasta ulkonäöstään, kannattaa katsoa kenelle sen tekee. Ihminen aina kokee itse olevansa se kaikkein huonoimmassa tilanteessa oleva, eniten kärsivä, rumin ja köyhin. Mutta on irvokasta kun joku messevää tiliä tekevä toimitusjohtaja valittaa köyhyydestään katulapselle, tai pienen vatsapömpön jouluna kehittänyt normaalipainoinen valittaa lihavuudestaan 300-kiloiselle moniongelmaiselle joka ei pääse sängystä ylös.

Vierailija
25/31 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sanotaan komeaksi ja mukavaksi mutta en saa seuraa.

En ole omasta mielestäni kovin komea, pidän itseäni rumana. Mukava kyllä olen.

Ujous ja arkuus estävät.

Miten muutan asenteeni?

Vierailija
26/31 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valitin tuota asiaa nuorempana paljon eikä mulle kyllä kukaan vihaisesti reagoinut. Monet toki ei osaa sanoa siihen oikein mitään tai sanoo jotain lohduttavaa, koska mitäpä siihen muuta oikein voi sanoa. Esim. jos murehdin etten koskaan saa miestä koska olen ruma, niin sanottiin että ihan varmasti saat, kyllä se oikea löytyy. Nyt 48 vuoden iässä voisin jo sanoa että en saanut, väärässä olivat  :D 

No kettumainen luonne karkottaa ne epätoivoisetkin.

Vierailija
27/31 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse olet se kiusaaja jos suhtaudut toisiin niin, että he vertaavat sinua negatiivisesti itseensä, eli uskot aina, että he pitävät sinua rumempana ja saavat siitä itselleen energiaa.

Sellaista ei kukaan myöntäisi, joten hyötysi ajatella noin on mikä?

Koska kukaan ei myönnä niin tekevänsä, niin sinä voit elää niin, ettet ajattele kenenkään vertaavat sinua itseensä negatiivisessa mielessä. Sinä itse voit valita ajatella niin.

Mitä ihmeen sillisalaattia ja spinnausta tuo on?

Yhteiskunnassa ihmisen ulkonäöllä on todella paljon väliä, komeus/kauneus avaa ovia, rumuus sulkee niitä. Ihmisiä vertaillaan toisiinsa ulkonäön perusteella, eli ei ruma ihminen luo sitä todellisuutta omilla ajatuksillaan.

Se oli juuri minun pointti, ja sitten joku tulee heittämään tuota, että se on vain ruman ihmisen päässä. Siis sen lisäksi, että rumuus on ollut jollekin ongelma, joku syyllistää häntä vielä siitä, että hän sanoo kärsivänsä siitä. Siksi se on piilosadismia, vaikka on olevinaan auttamista.

Vierailija
28/31 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Jos ei vertaa itseään toisiin, ei sillä ole merkitystä, vaikka muut vertaisivatkin sinua itseensä. Siinähän vertaavat.

Kiusaako ajatus, että se vertaaja ajattelee, että olen parempi tai menestyn helpommin kuin sinä kun olen kaunis ja saa siitä voimaa?

Miten se on tarkalleen ottaen sinulta pois? Itsekin silloin valitset uskoa siihen, miten (ensinnäkin kuvittelet) se toinen ajattelee.

Minä pidän tuollalailla ajattelevia niin roskakasoina, etten ikinä asettaisi edelleni.

Pointti on se, että rumia ihmisiä sivuutetaan siitä huolimatta, ajattelevatko he itse asiaa suuremmin. Tämä on tätä nykyajan keittiöpsykologiaa, että kaikki on ihmisen omassa päässä. Kun sä vaan uskot itsees, niin vain taivas on rajana jne.

Kyllä sillä muiden tekemällä vertailulla on merkitystä, jos rumuus vaikuttaa siihen, pääseekö henkilö esim. treffeille, parisuhteeseen tai johonkin työhön. Ja ulkonäkö todellakin vaikuttaa myös työnhaussa, varsinkin asiakaspalvelu- tai myyntityössä ulkonäöstä on etua, se on itsestäänselvyys.

Vierailija
29/31 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsiminen on kiinni vain ja ainoastaan omasta asenteesta ja suhtautumistavasta.

Näinhän se on alapeukaloista huolimatta: kärsimys on vapaaehtoista, suru väistämätöntä; tiesihän sen jo Siddhartha Gautama. Kohtalo jakaa elämän kortit meille jokaiselle, kukin itse omalla suhtaumisellaan rakentaa niistä sen, mihin on kykenevä. Schopenhauer taisi jotain samansuuntaista taannoin todeta. Se, että fenotyypiltäsi olet muotopuolinen - tai niin uskot olevasi - ei ollut valintasi, mutta asenteesi siihen on täysin kontrolloitavissa tietoisen mielen työstämisellä.

Vierailija
30/31 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako Ap reaktiota rumuuteen vai ihmisten reaktioihin? Miksei kehitä ulkonäköään tai lakkaa valittamasta? Hymy kaunistaa.

Vierailija
31/31 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako Ap reaktiota rumuuteen vai ihmisten reaktioihin? Miksei kehitä ulkonäköään tai lakkaa valittamasta? Hymy kaunistaa.

Hymy ei kaunista jos on aivan vinot ja keltaiset hampaat. Nämä taitaa olla kaikkein yksimielisimmin rumina pidetyt ominaisuudet, hampaiden puuttumisen lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän