Muumimukien keräilijät raivona kun japanimuki tuli myyntiin Suomessa
Ei ole todellista. Tämän ei pitänyt tulla Suomen markkinoille, joten hankin sen kalliilla hinnalla ulkomailta. Kyllä sapettaa, kommentoi uutista muumimukikeräilijä Henna.
On ihmisillä murheet :O Samaan aikaan Venäjä tappaa viattomia ihmisiä Ukrainassa
Kommentit (109)
En mä niitä minkään arvon takia keräile, ne on vaan iihaaaniaa. Kiva juoda aamukahvi kivasta mukista ja syödä murot kivasta kulhosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä suomalaisten Muumimuki-hysteriaa. Nehän on halpaa Aasian hikipajoilla tehtyä fajanssi, joihin on kone lätkäissyt painokuvion pintaan. Niitä myydään jokaisessa marketissa, mitä tästä maasta löytyy, varmaan jossain huoltoasemillakin.
Muumimukeista on tullut uusi mariskooli. Esine joka löytyy melkeinpä jokaisesta kodista vain, koska sellainen nyt vain kuuluu olla kun ei mielikuvituksen puutteen johdosta keksitty mitään muutakaan.
Muumimukista juominen lisää onnellisuutta.
10 999e jostain kämäsestä FazerMuumimukista. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sanoisi keräilevänsä vaikka Aasiassa tehtyjä Star Wars-mukeja, niin heti olisi paljon "hienompi" keräilykohde eikä haukuttaisi naisten höpötykseksi.
Muumimukikeräilijöiden haukkujat ovat miehiä, joilla on hotwheels auto persiissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä suomalaisten Muumimuki-hysteriaa. Nehän on halpaa Aasian hikipajoilla tehtyä fajanssi, joihin on kone lätkäissyt painokuvion pintaan. Niitä myydään jokaisessa marketissa, mitä tästä maasta löytyy, varmaan jossain huoltoasemillakin.
Muumimukeista on tullut uusi mariskooli. Esine joka löytyy melkeinpä jokaisesta kodista vain, koska sellainen nyt vain kuuluu olla kun ei mielikuvituksen puutteen johdosta keksitty mitään muutakaan.
Mariskooli on sentään kaunis (väristä riippuen) ja muotoilu on alkuperäinen.
Muumimukin muoto on bulkkimuki ja siihen painokuvana tökerö tuherrus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sanoisi keräilevänsä vaikka Aasiassa tehtyjä Star Wars-mukeja, niin heti olisi paljon "hienompi" keräilykohde eikä haukuttaisi naisten höpötykseksi.
Muumimukikeräilijöiden haukkujat ovat miehiä, joilla on hotwheels auto persiissä.
Luulen että ovat ennemmin naisia jotka haluavat tuntea olevansa "parempia" naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se vähän tympeää keräilijöitä kohtaan. Nyt siltä keräilyltä putoaa ihan pohja kun mukeja aletaan lykätä myyntiin kuin liukuhihnalta.
Niiltä menee se vähäinenkin arvo, eikä ole mitään ideaa ostaa niitä enää.Mulla on joku vajaa kymmenen mukia, jotka olen huvikseen ostanut kauneusarvo edellä. En aio ostaa enempää. Ajattelin vaan, että on kiva kun kaapissa on muutama muumimukikin. Vaikka lapsenlapsia varten.
Ne on kivannäköisiä, ostan silloin tällöin jos tykkään kuvasta erityisesti.
Mäkin olen niitä värikkäimpiä ostanut. Näitä uusia isompia ja kirjaimella varustettuja en aio ostaa ollenkaan.
En tykkää, että muki on liian iso. En mäniin paljon kerralla juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mariskooli on sentään kaunis (väristä riippuen) ja muotoilu on alkuperäinen.
Muumimukin muoto on bulkkimuki ja siihen painokuvana tökerö tuherrus
Olen eri mieltä mariskoolin kauneudesta. Sehän on sellainen kömpelö ja paksu lapsellisesti muotoiltu lasivati, ettei tosikaan.
En koskaan ymmärtänyt sen suosiota, enkä omista ainuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin siinä ettei kukaan sano keräilevänsä vaikka Aasiassa tehtyjä Star Wars-mukeja, koska todennäköisesti tietää kuinka typerältä se kuulostaa.
Olihan se vähän köppästä niiltä.
Ei kaikki keräilijät odota arvonnousua. Voi sitä muutenkin keräillä. Meillä on paljon lahjaksi saatuja. "Muumipeikko unelmoi"- mukin (35€?) ostin itse. Vilkaisin äsken, mitä siitä netissä pyydetään. Oli noin 2500€. Siitä en raaski juoda. Lupausten pettäminen on firmalta kurja juttu.
Tilasin pari tuntia myyntiin tulin jälkeen ja vielä oli saatavilla. Onkohan vieläkin? Ei kauheesti kysyntää, kun eivät hetkessä menneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla mukeillahan ei oikeasti ole minkäänlaista arvoa todellisuudessa, kun ovat thaimaalaista kurakeramiikkaa.
No harva asia on sellainen millä on joku sisäsyntyinen arvo, eiköhän kaikki keräilykohteet ole sellaisia että se arvo tulee siitä että niitä keräilevät ihmiset antaa niille jonkin arvon. Jotkut korutkin, ihmiset on vaan päättäneet että timantit ovat jotain upeaa ja himoitsevat niitä niin paljon että niiden ympärille on syntynyt verinen bisnes ja huijauksia.
Aika kehno vertaus. Timantin hioutuminen kestää mitä jotain miljoonia vuosia. Sellaiten uusiutuminen on siis mahdotonta. Muumimukeja taas monistetaan painokoneella halvalla jossain Aasiassa
No ihan rahankin - tai minkä tahansa - arvo on kuitenkin vain sopimusluontoinen juttu. Ei rahalla ole arvoa sinänsä, ihmiset ovat sen sille antaneet. Jostain Lidlin lenkkareistakin voi tulla arvokkaat, jos tarpeeksi moni niitä himoitsee.
Meillä ei ole yhtään muumimukia vaikka tykkäänkin niiden ulkonäöstä. Keräämään en ala mutta voisihan noita pari ehkä hommata.
Noiden ylitsemenevää hypetystä en kyllä ymmärrä.
Jotekin tulin hyvällä tuulelle tuosta uutisesta. Ei meillä kaikilla kuitenkaan niiiiiin isoja ongelmia elämässä ole, vaikka uutiset viime vuodet ovatkin olleet välillä aika synkkiä.
Torilla tavataan tapahtuma, jossa muumifanaatikot varustautuvat astaloin ja ottavat yhteen infernaalisessa lopullinen totuus mittelössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että ovat ennemmin naisia jotka haluavat tuntea olevansa "parempia" naisia.
Toki niitäkin. Kuitenkin monesti se on niin, että kun mies keräilee jotain star wars -aiheista, tai vaikka pelejä, niin ihmiset eivät ole asiasta moksiskaan. Mutta jatkuvasti saa lukea, että kun nainen keräilee nukkeja tai astioita, niin "ei hallitse rahankäyttöä" tai on "huijattu hölmö". Aika moni vain haukkuu keräilijöitä tässä ketjussa, että mitäs menivät uskomaan Arabian lupauksia, mutta täysin sivuuttavat sen asian, miten väärin tuo heidän temppunsa oli keräilijöitä kohtaan. Eipä se itseä haittaa, kun en tuohon hintaan osta muutenkaan. Ihmettelen vain, kun monelta menee olennaiset asiat ohi ja vain rääkkyvät kuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin pari tuntia myyntiin tulin jälkeen ja vielä oli saatavilla. Onkohan vieläkin? Ei kauheesti kysyntää, kun eivät hetkessä menneet.
Oli niillä paljon kysyntää, olihan sivut kaatuneena monta tuntia. On vieläkin myynnissä silti, koska eivät ole harvinaisia ja "rajoitettu erä" voi tarkoittaa vaikka miljoona mukia. Tuota mukia on myyty vuodesta 2019 asti ja nyt myyvät ylijäämän suomalaisille ennen kuin uusi muki tulee myyntiin Japanissa.