Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa laittaa hyvää ruokaa

Vierailija
05.11.2006 |

en kestä, joka pv sama ongelma

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku tosi simppeli keittokirja ja tee täysin ohjeen mukaan. Tuskin voit ihan kauhean pahaakaan ruokaa saada siten aikaiseksi :)

Vierailija
2/7 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en keksi mitään ruokia ja yleensä jopa menee pilalle tai mautonta :( ihan stressaa toi ruoanlaitto. En silti halua valmisruokia ostaa, kun kerran olen kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En silti halua valmisruokia ostaa, kun kerran olen kotona.

Armahda itseäsi! Jos ainoa intressi ruuanlaittoon on se, että sitä PITÄÄ tehdä kun kerran on kotona, niin eiköhän kannattaisi turvautua niihin valmisruokiin... Ei se nyt kovin kamalaa ole, jos kokkaaminen on niin vastenmielistä!

Mutta kannattaisi kyllä harjoitella ohjeiden kera edes muutama ruokalaji :)

Vierailija
4/7 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten halua niitä syödä ja syöttää muille. Mutta onko jotain niksejä, ihan perusruoanlaiotsta, jolla onnistuu? Haluisin vaikka kokkauskurssille.

Vierailija
5/7 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten otat selvää keittokirjan tai netin kanssa, kuinka ne tehdään. Yksi kerrallaan. Haet aina kaupasta kaikki ainekset, mitä ohjeessa on, niin sinulle kertyy siinä sivussa hyvä varasto kuivaruokaa ja mausteita ja muuta tarpeellista.

Ruoanlaitto ei vaadi niksejä, vaan sen tekemisen vaivan. Kun osaat tehdä nuo kymmenen haluamaasi ruokalajia, kirjoitat paperille seuraavat kymmenen ja aloitat niiden kanssa taas alusta. Yksi kerrallaan ohjeita noudattaen harjoittelet. Jahka saat rutiinia ruoanlaittoosi, voit alkaa itse tehdä ruokaa tuijottamatta ohjeisiin pilkuntarkasti ja sinulle muodostuu käsitystä siitä, mitä raaka-aineille voi tehdä.

Tsemppiä! Onnistui minulta, joten onnistuu keneltä tahansa. En osannut kotoa muuttaessani muuta kuin keittää makaronia ja laittaa kalapuikot mikroon ja nyt sujuu jo hyvin ja luontevasti ;)

Vierailija
6/7 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on usein hyviä ja helppoja ruokaohjeita. Kirjoitit, ettet keksi mitään ruokia, mikä kuulosti musta vähän ihmeelliseltä, sillä ei niitä ruokia tarvitsekaan keksiä, vaan selaile ohjeita, valitse joku joka vaikuttaa hyvältä ja tee juuri niin kuin ohjeessa sanotaan. Yleensä onnistuu. Nyt on ilmestynyt just kirjana hesarin ruokatorstain ohjeet, osta se, ne on ollut enimmäkseen toimivia ohjeita.

Vierailija
7/7 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi laittamani ruoka on todella hyvää, vaan lapset (4) eivät siitä tykkää. Mies ja minä pidän kyllä. Ja se on ihan kunnon hyvää ruokaa, eikä mitään sinnepäin yritettyä. Meilkein kaikki vaan jää aina syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme