Millainen ihminen tykkää kauhuviihteestä?
Esim. kauhuelokuvista, kauhua sisältävistä videopeleistä tai kauhukirjallisuudesta?
Itse rehellisesti sanottuna en ymmärrä, kuka voi tykätä siitä, että on tuntee pelkoa silloin, kun katsoo/pelaa/lukee jotain viihdettä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kumppanini. Ei ole mielikuvitusrikas eli on jalat maassa. Tykkää vähän kaikesta synkästä ja pimeästä. Tykkää myös joltain osin väkivallasta. Ei ole hirmu empaattinen ihminen.
Uhh mikä unelmakumppani 🙄
Pääasiassa 15 vuotiaat, kun se on alle 16 v kielletty.
Se on yksinkertaisesti jännittävää. Mä tykkään just siitä kun tietää ettei niitä mörköjä ja kummituksia oikeasti ole olemassa, mutta silti pystyn eläytymään ihan täysillä kauhuviihteen tapahtumiin. Pääsee kunnolla harmaan arjen yli :D Sitten nämä jutut jotka "oikeasti" voisivat käydä (esim. jotkut sarjamurjaajajutut & kidutus) ei taas kiinnosta pätkääkään vaan ahdistaa.
Sellainen joka kaipaa jännitystä tylsään elämäänsä.
Esim. minä.
34-vuotias mies, jonka lempielokuvia on esim. alkuperäinen Halloween, Evil Dead ja Hohto. Lempipelejäni on taas alkuperäinen Resident Evil 2, SIlent Hill 2 ja Resident Evil 7. Kauhukirjoista olen tykännyt Lovecraftin tuotannosta.
Ihan normaali työssäkäyvä (toimistotyö) ihminen olen, joka harrastaa myös uimista ja sulkapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumppanini. Ei ole mielikuvitusrikas eli on jalat maassa. Tykkää vähän kaikesta synkästä ja pimeästä. Tykkää myös joltain osin väkivallasta. Ei ole hirmu empaattinen ihminen.
Uhh mikä unelmakumppani 🙄
Ööö, miten sen nyt ilmaisee. Ei sulje silmiään, kuten esim. minä, katsoessaan jotakin väkivaltaa esim.kauhuelokuvassa. Hänestä jääkiekkoilijoiden nyrkkitappelut on hauskoja, katsoo vapaaottelua jne. Ei ole kuitenkaan aggressiivinen luonne itse.
Minä. 38v kahden lapsen äiti, naimisissa ollut vuosia. Töissä rakennusalalla.
Minä en ymmärrä miksi jotkut tykkää hömppäromantiikka elokuvista ja sarjoista ja kirjoista.
Meitä on tosi moneen junaan, ja makuja on monia.
Minulle tulee joku tarve tai himo näin pimeän aikaan kokea vähin kauhua. Ei verta ja suolenpätkiä vaan jotain vähän hiipivämpää.
Sitten tulee joulu ja kevät, kesä ja elonkorjuu. Silloin on muut jutut mielessä. Muina aikoina kauhugenre tuntuu väärältä enkä halua katsoa sitä.
Ihan tavis työssäkäyvä perheenäiti olen.
Vierailija kirjoitti:
Pimatsuilla pimperot kastuu kun pelottaa. Pojat näitä sinne kuljettavat ja saavat sitten jotain.
Pesää.
Se on myös pakoa todellisuudesta. Toki joku moottorisahamurhaaja voisi olla olemassakin.
Kyllä varsinkin näin syksyisin lyhyinä päivinä ja pimeinä iltoina kauhu-jutut iskee ainakin itselle kovaa.
Tytöt hakeutuu kainaloon kun katotaan kauhuelokuvia ja saa persettä kun vähän lämppää
Mä rakastan kauhuelokuvia, en katso MITÄÄN muuta genreä. Oon rauhallinen fiksu tyyppi.
En tykkää slashereistä kyl, mut siis kaikki muu kauhu on mun juttu.
M.30
Kiehtovaa, epätavallista. Makuja on monia.
Silent Hill 2:n maininneelle oma hatunnostoni. Siinä pelissä on tarina, jonka muistan näin 20 vuoden jälkeenkin. Samaan aikaan en muista esim. yhdenkään näkemäni romanttisen komedian juonta yhtä yksityiskohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhunkatsoja tarvii jännitystä tylsään elämäänsä, mitäs te romanttisien elokuvan katsojat haette tai komedian? LOL
Varmaan sellainen jolta puuttuu kauhua omasta elämästä.
No esim. minä, tylsähkö keski-ikäinen täti-ihminen. Kauhua olen katsonut ja harrastanut muksusta asti, ja tykkään edelleen. Jos Netflixistä etsin uutta katsottavaa, niin useimmiten valinta osuu kauhuun. Tai jos etsin lukemista. Itse en voi ymmärtää, kuka katsoo Salkkareita, tosi-Tvtä ym. scheißea. Aivot mätänee, jos sellaista toljottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhunkatsoja tarvii jännitystä tylsään elämäänsä, mitäs te romanttisien elokuvan katsojat haette tai komedian? LOL
Katson kauhuleffoja, en mitään romanttista shittiä. Voisin vaihtoehtoisesti hakea jännitystä pettämällä, päihteillä tai rikoksilla, mutta olen päätynyt turvalliseen kauhuun.
Isoin kysymys on oikeasti, että kuka katsoo tylsää romanttista elokuvaa tai jotain väkisin väännettyä huonoa komediaa? Tällästä ihmistä mä en tajua..
Vannoutunut kauhufani:)