Älä käy sähkökatkojen aikana vessassa, puolustusministeriö ohjeistaa
Kommentit (1627)
Vierailija kirjoitti:
Niin eli pimeään käytävään pitkin portaita lähtä pussia kantamaan ulos ? Eikö ne siellä tajua että osa asuu kerrostalossa ?
Rääkyy pimeässä rapussa kuin noita ja kantaa pussin liukkaan pihan kautta ja parkkialueen kautta roskakatokseen, joka on yhtä pimeä ja pitää jättää ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman tunnin sähkökatkos joka tullessaan olisi lähes poikkeuksetta ennalta ilmoitettu ja kaikilla tarvea paskoa juuri sillä aikaa. Samoin normaali ihminen voi pissalla käyntiä venyttää katkon ohi. Ei tietenkään palstamamma mutta normaali ihminen.
Me maksetaan aivan mielettömiä summia siitä että ei tarvii just esimerkiksi paskoa johonkin pussiin kynttilänvalossa.
Rahat takasin yhteiskuntasopimukset rikkovalta eliitiltä, tai alkaa läski tummuu!
Luulis, että ois järkevämpi vaan hakea Tokmannilta ämpäri ja tehdä siihen tarpeet. Kun sähkökatko on ohi, kippaa koko moskan pyttyyn...
Vierailija kirjoitti:
Muutaman tunnin sähkökatkos joka tullessaan olisi lähes poikkeuksetta ennalta ilmoitettu ja kaikilla tarvea paskoa juuri sillä aikaa. Samoin normaali ihminen voi pissalla käyntiä venyttää katkon ohi. Ei tietenkään palstamamma mutta normaali ihminen.
Tuleehan siinä helposti paskat housuun, jos ei ole mitenkään varautunut. Ja tietenkään ei voi varautua mitenkään, koska eliitti.
Tietoa ainakin briteistä ja serbiasta. Juttelin tässä chättiystisten kanssa ja kerroin tilanteesta täällä. Kysyin vaaditaanko siellä paskomaan ämpäriin ja syömään kohmeista purkkiruokaa koko kansan ja maailman eduksi. Molemmista maista tuli vastaukseksi että "EI. mitä hittoa siellä Suomessa oikein puuhaillaan?"
Että silleen..tiesin että tämä on tämän maan sekoilua. Jos isommissa maissa ei eletä kuin kehitysmaissa miksi siis täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitä on mielenkiintoisia aamuja luvassa kun noita sähkökatkojahan on just "lupailtu" kulutushuippuihin eli aamutoimien aikaan sekä sitten alkuiltaan kun on kokkausta ym ohjelmassa.
Sitä saa painua duuniin tukka pystyssä kun ei toimi kihartimet eikä kuivaajat ja meikinkin saa unohtaa kun ei se ripsari pimeässä osu edes silmään. Et pääse edes kuselle ja mikä tietysti ihan hyväkin niin ei saa keitetyksi myöskään aamukahvia eikä -puuroa.. Sen jälkeen sinne vessaan kun viimeistään on asiaa.[/quote
Aika monet selviytyvät töihin ilman kuivaajaa, kiharrinta ja meikkiä ihan joka aamu!
Muttei se ole inhimillistä elämää että täytyy lähteä suorittamaan päivän velvollisuuksia huonosti valmistautuneena. Mulla on töissä joka päivä tietty tulosvastuu joka stressaa jo itsessään. Jos pitää pukeutua pimeässä, pestä hampaat vesipullovedellä, juoda trangiakahvit ja käydä tarpeilla pusikossa niin ei paljoa naurata. Röllipeikkona töihin.
Joillain on vielä töitä jossa tarvitaan laittautumista, onneksi ei itsellä, mutta kyllä haluan minäkin pienen meikin laittaa että koen oloni hyväksi. Ja juoda aamukahvini rauhassa lämpimässä keittiössä.
Meidän sähkönkulutus on puolison kanssa yleensä 104 kWh kahdessa kuukaudessa eli 52 kWh kuukaudessa. Meidän vikako tämä nyt on???!!!
Hanki otsalamppu. Se päässäsi pystyt oikein hyvin meikkaamaan ja pukeutumaan. Eikä tarvitse pimeässä köpötellä parkkipaikalle/bussipysäkillekään. Hampaiden pesuun käy oikein hyvin pullovesikin. Tai otat illalla hanavettä vaikka kattilaan, jossa on kansi, ja peset aamulla hampaasi sillä. Suihkussakin voi käydä illalla ja laittaa vaikka papiljotit päähän. Joo, vanhanaikaista tiedän, mutta jos hiusten laittaminen on sulle tosi tärkeä asia, niin suosittelen opettelemaan papiljottien käytön. Pehmeät papiljotit päässä voi nukkuakin. Sitten voit miettiä sitäkin, voisitko aamukahviksi juoda tavallisen kahvin sijasta jäälatten? Kylmää maitoa + lattejauhepussi, sekoitus lusikalla ja valmista.
Kun miettii asioita etukäteen ja varautuu mahdollisiin sähkökatkoksiin, ei tarvitse sitten herätyskellon soidessa ja huomatessasi, että sähköt onkin poikki, stressata niin paljon. Siihenhän varautumisella nimenomaan pyritään, että on plan b.
Tollaset lattejauheet on älyttömän hintaisia ja huvittavaa puljaamista toi otsalampun kanssa sekoilu. Mun tukkaan ei sovi kiharat, korkeintaan suoristus jos mitään. Ja mä en tarvitsisi mitään ylimääräistä stressiä kun olen tällä hetkellä sydäntutkimuksissa ja olen muutenkin kroonisesti sairas, loppuelämäni.
Ei sillä, olen selviytymisen mestari mutta kuinka pitkälle mulla riittää motivaatio siinä? Mä olen vuosikaudet selviytynyt jo muutenkin. Tuntuu että vain lisää kestettävää ja selvitettävää lapataan koko ajan niskaan. Tää on mennyt aivan älyttömäksi!
Vierailija kirjoitti:
Luulis, että ois järkevämpi vaan hakea Tokmannilta ämpäri ja tehdä siihen tarpeet. Kun sähkökatko on ohi, kippaa koko moskan pyttyyn...
Se määrä, mitä Suomessa on mitä erilaisimmissa tilaisuuksissa jaettu ilmaisia ämpäreitä, luulisi riittävän jo aika monelle.
Kusipullo pelastaa ja sellaiseen säilötyn tuotteen voi taltioida vaikka varastoon kasvilannoitteeksi!
Minä ainakin k*sen ja pas*annan lattialle, jos sattuu hätä yllättämää. Sinne kerrostalon rappukäytävän lattialle nimittäin...
Vierailija kirjoitti:
Asun ylimässä kerroksessa ja todellakin teen tarpeet jos tarvitsee.
Asun alimmassa kerroksessa ja todellakin tuon oman paskapaketin sinun postiluukustasi sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me maksetaan aivan mielettömiä summia siitä että ei tarvii just esimerkiksi paskoa johonkin pussiin kynttilänvalossa.
Rahat takasin yhteiskuntasopimukset rikkovalta eliitiltä, tai alkaa läski tummuu!
Juuri näin! Valtio ja kunta korvaamaan! Vähintään verorahat takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapelleilynkin aikaan kävi niin, että miljoonat ihmiset syöstiin takaisin köyhyyteen eliitin päätöksillä.
Sen sijaan eliitti rikastui, jotkut suorastaan satumaisen paljon.
Samaan ollaan tosiaan nytkin ihmisiä totuttamassa, ette omista mitään (ellet kuulu eliittiin), ja olet onnellinen (koska me eliitissä sanottiin omien medioidemme välityksellä, että olet).
Ei kiinnosta oikeesti hevonpaskaakaan jotkut ukrainalaiset saati ketkään muutkaan, ei oo yksinkertaisesti varaa olla kiinnostunut, ja veikkaanpa että monelta muultakin loppuu kiinnostus siinä vaiheessa kun istuvat pimeässä vessassa paskomassa muovikassiin.
Jännä muuten miten heti jos sanot ettei ukrainalaiset kiinnosta saat alapeukkuja. Minua ei ole kiinnostaneet koskaan, miksi kiinnostaisi? Mitä tekemistä suomalaisilla on ukrainalaisten kanssa? Miettikää tätä..ukrainalaisten takia me Suomessa kärsimme näin. Onko järkeä? Luuletteko että ukrainalaisia kiinnostaisi suomalaisten asiat ja kärsimys pasckan vertaa, luuletteko että ukrainalaiset eläisivät puutteessa suomalaisten takia? Things to consider..
Pystytkö ajattelemaan seuraavaa nakkipakettia ja tempparijaksoa pidemmälle? Voisiko olla niin, että suurin osa suomalaisista ymmärtää, kuinka hyödyllistä koko maalle on, että Venäjää torjutaan Ukrainassa. Pystytkö ajattelemaan mitä hyvin todennäköisesti olisi tapahtunut sen jälkeen, jos Venäjä olisi päässyt vain marssimaan koko Ukrainan läpi ilman vastarintaa ja yhtenäisen lännen apua?
Ootko vähä-älyinen? 😂
Vierailija kirjoitti:
Tietoa ainakin briteistä ja serbiasta. Juttelin tässä chättiystisten kanssa ja kerroin tilanteesta täällä. Kysyin vaaditaanko siellä paskomaan ämpäriin ja syömään kohmeista purkkiruokaa koko kansan ja maailman eduksi. Molemmista maista tuli vastaukseksi että "EI. mitä hittoa siellä Suomessa oikein puuhaillaan?"
Että silleen..tiesin että tämä on tämän maan sekoilua. Jos isommissa maissa ei eletä kuin kehitysmaissa miksi siis täällä.
Tai sitten niiden päättäjät ja viranomaiset eivät ole yhtlailla tehtäviensä tasalla, ja sähkökatkot tulevat kansalaisille yllätyksenä.
Tosin en edes usko koko viestiä (terveisiä trollitehtaalle) sillä kukaan joka yhtään on seurannut brittimedioita viime kuukausina, ei ole voinut välttyä tiedolta miten iso skandaali kohonneet sähkön ja kaasun hinnat ovat maassa olleet. Siellä oikeasti on ollut jo isoja kampanjoita aiheesta, kun esimerkiksi vammaiset ja muut vähävaraiset ja sähköllä toimivien apuvälineiden varassa elävät ihmiset ovat täysin pulassa ja vapaaehtoisten hyväntekeväisyysjärjestöjen avun varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitä on mielenkiintoisia aamuja luvassa kun noita sähkökatkojahan on just "lupailtu" kulutushuippuihin eli aamutoimien aikaan sekä sitten alkuiltaan kun on kokkausta ym ohjelmassa.
Sitä saa painua duuniin tukka pystyssä kun ei toimi kihartimet eikä kuivaajat ja meikinkin saa unohtaa kun ei se ripsari pimeässä osu edes silmään. Et pääse edes kuselle ja mikä tietysti ihan hyväkin niin ei saa keitetyksi myöskään aamukahvia eikä -puuroa.. Sen jälkeen sinne vessaan kun viimeistään on asiaa.[/quote
Aika monet selviytyvät töihin ilman kuivaajaa, kiharrinta ja meikkiä ihan joka aamu!
Muttei se ole inhimillistä elämää että täytyy lähteä suorittamaan päivän velvollisuuksia huonosti valmistautuneena. Mulla on töissä joka päivä tietty tulosvastuu joka stressaa jo itsessään. Jos pitää pukeutua pimeässä, pestä hampaat vesipullovedellä, juoda trangiakahvit ja käydä tarpeilla pusikossa niin ei paljoa naurata. Röllipeikkona töihin.
Joillain on vielä töitä jossa tarvitaan laittautumista, onneksi ei itsellä, mutta kyllä haluan minäkin pienen meikin laittaa että koen oloni hyväksi. Ja juoda aamukahvini rauhassa lämpimässä keittiössä.
Meidän sähkönkulutus on puolison kanssa yleensä 104 kWh kahdessa kuukaudessa eli 52 kWh kuukaudessa. Meidän vikako tämä nyt on???!!!
Hanki otsalamppu. Se päässäsi pystyt oikein hyvin meikkaamaan ja pukeutumaan. Eikä tarvitse pimeässä köpötellä parkkipaikalle/bussipysäkillekään. Hampaiden pesuun käy oikein hyvin pullovesikin. Tai otat illalla hanavettä vaikka kattilaan, jossa on kansi, ja peset aamulla hampaasi sillä. Suihkussakin voi käydä illalla ja laittaa vaikka papiljotit päähän. Joo, vanhanaikaista tiedän, mutta jos hiusten laittaminen on sulle tosi tärkeä asia, niin suosittelen opettelemaan papiljottien käytön. Pehmeät papiljotit päässä voi nukkuakin. Sitten voit miettiä sitäkin, voisitko aamukahviksi juoda tavallisen kahvin sijasta jäälatten? Kylmää maitoa + lattejauhepussi, sekoitus lusikalla ja valmista.
Kun miettii asioita etukäteen ja varautuu mahdollisiin sähkökatkoksiin, ei tarvitse sitten herätyskellon soidessa ja huomatessasi, että sähköt onkin poikki, stressata niin paljon. Siihenhän varautumisella nimenomaan pyritään, että on plan b.
Tollaset lattejauheet on älyttömän hintaisia ja huvittavaa puljaamista toi otsalampun kanssa sekoilu. Mun tukkaan ei sovi kiharat, korkeintaan suoristus jos mitään. Ja mä en tarvitsisi mitään ylimääräistä stressiä kun olen tällä hetkellä sydäntutkimuksissa ja olen muutenkin kroonisesti sairas, loppuelämäni.
Ei sillä, olen selviytymisen mestari mutta kuinka pitkälle mulla riittää motivaatio siinä? Mä olen vuosikaudet selviytynyt jo muutenkin. Tuntuu että vain lisää kestettävää ja selvitettävää lapataan koko ajan niskaan. Tää on mennyt aivan älyttömäksi!
No just pistin Cittarin tilaukseen 2 pakettia (8 pussia per paketti) jäälattejauheita. Hinta 6 €. Mä juon niitä aina silloin tällöin muutenkin, kun en viitsi ruveta keittämään kahvia. Eiköhän sullakin ole sen verran varaa investoida ja jos ei ole, osta vain yksi paketti.
Ymmärrän sen, että et tarvitsisi mitään ylimääräistä stressiä. Ja sulla on ihan täysi vapaus olla varautumatta mahdollisiin sähkökatkoksiin mitenkään. Kukaan ei pakota hankkimaan otsalamppua eikä mitään muutakaan. Koitin vaan kertoa, että sellainen otsalamppu on varsin kätevä. Mulla on sellainen ihan sitä varten, kun joskus pimeällä menen koiran kanssa metsään lenkille eikä sinne asti tule katuvaloista valoa. Kenenkään ei tarvitse varautua, jos tuntuu, että ilman varautumista pärjää paremmin.
Jos menis kunnan/kaupungintalon portaille paskomaan, niin pääsisi yöksi lämpimään selliin!
Vierailija kirjoitti:
Yritä tässä nyt sitten olla iloinen, mukava ja toiveikas kun media ja valtiovalta suoltaa tuollaista paskaa päivästä toiseen.
Ittepähän ovat suurimman osan ihmisistä halunneet tunkea korkeisiin kerrostaloihin asumaan. Minä ainakin käytän vessaa jos tarve on. Vessan käyttöoikeus kuuluu kuitenkin vuokraan.
Ei kaikki oo halunneet, moni asuu koska ei ole varaa omakotitaloon! Veikkaan että suurin osa asuu pakon edestä kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän mä jo mietin. En käytä kestokasseja ruokakaupassa vaan ostan niitä muovipusseja ostosteni yhteydessä. Kohta loppuu muovipussit kaupoista, ensin loppu se vessapaperi. Mikä seuraavaksi loppuu? Yleispesuaineet? Kun sähläämiseksi menee nää vessahommat pimeässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin k*sen ja pas*annan lattialle, jos sattuu hätä yllättämää. Sinne kerrostalon rappukäytävän lattialle nimittäin...
Sehän vasta on fiksua. Omaksi parhaaksesi kannattaa sitten toivoa, ettei sinulla ole kovin äkkipikaisia naapureita. Veikkaan, että ole aika nöyränä luuttuamassa rappukäytävän lattiaa, kun ovikello soi...
Tätä voi seurata monissa hoitolaitoksissa ihan valaituissa olosuhteissa jo nyt.