Festareille 320 km:n päähän ja yöllä takaisin, onko järjetöntä?
Tuolla festareilla kaksi mun nuoruusvuosien suosikkibändiä esiintymässä ja ei varmaankaan enää tule toista mahdollisuutta nähdä niitä. Mietin, että jos ajaisin tuonne 320 km:n päähän, katsoisin bändien keikat ja sitten yötä myöten ajelisin takaisin. Aikuinen tyttäreni ehkä lähtisi mukaan.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Tämähän riippuu kuskista eli sinusta itsestäsi, onko järjetöntä vai ei. Jos jaksat ajella heti keikan jälkeen takaisin, niin sittenhän se ei ole? On itsekin kerran ajeltu Tampereelta keikan jälkeen Helsinkiin, eikä tuo nyt niin paha ollut.
Tampere - Helsinki 170 km, ap:lla on lähes kaksinkertainen matka. Älä vertaile asioita, jotka eivät ole vertailukelpoisia.
Ottaisin majoituksen, vaikka airbnb jostain 50 km säteellä. Tai hommaisin kuskin
Vierailija kirjoitti:
Tämähän riippuu kuskista eli sinusta itsestäsi, onko järjetöntä vai ei. Jos jaksat ajella heti keikan jälkeen takaisin, niin sittenhän se ei ole? On itsekin kerran ajeltu Tampereelta keikan jälkeen Helsinkiin, eikä tuo nyt niin paha ollut.
Tuo väli on n.180 km ja saa ajaa moottoritietä. 320 km on aika paljon enemmän eikä ole moottoritietä koko matkan.
Vierailija kirjoitti:
Jäät sedän alle. Älä aja kännissä
Älä viitsi olla typerä. En todellakaan ole ajamassa kännissä. Äly hoi.
Hullua? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä bändejä
Def Leppard ja Mötley Crüe.
En menisi Vince possua enää katsomaan, vaikka maksettais. 😆
Ja Mick myös poissa kokoonpanosta.
Vierailija kirjoitti:
Varautukaa siihen, että matka saattaa loppua ja nukutte matkan varrella autossa. Päivä festareilla ulkona auringossa, nestehukka ja kävely ja tanssiminen ja ehkä huonolla ruualla on ihan eri, kuin vaikkapa sisätyössä tehtaassa vuorotyö.
Olen kerran käynyt päiväseltään Helsingistä Ilosaarirockissa enkä toiste aio moista kokeilla. Matka tyssäsi kun kuski simahti ja ABC pihassa nukuttiin aamuun asti.
Ei olisi tarkoitus olla koko päivää siellä vaan mennä paikalle illemmalla koska olettavasti nämä pääesiintyjät ei esiinny heti ensimmäisenä iltapäivällä. Osaan juoda kyllä vettä ja syödä ruokaa. En tanssi. Työni on hoitoalalla, ei missään tehtaassa.
Vierailija kirjoitti:
Hullua? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä bändejä
No se on sun ongelmasi.
Hullua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä bändejä
No se on sun ongelmasi.
No ainakin osaisin itse päättää onko jokin järjetöntä vai ei, kyselemättä sitä netissä.
Olen ajanut 311km festareille yhden ainoan bändin takia, tietysti siinä tuli samalla kuunneltua muitakin kun hyvissä ajoin mentiin. Heti kun bändi lopetti, lähdettiin ajamaan kotiin. Olin nuori, 25-vuotias, joten hyvin jaksoi. Enää en jaksaisi minkään bändin takia, mutta ehkä muuten niin joo.
Vierailija kirjoitti:
Hullua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä bändejä
No se on sun ongelmasi.
No ainakin osaisin itse päättää onko jokin järjetöntä vai ei, kyselemättä sitä netissä.
Luuletko ihan tosissasi, että teen lopullisen päätöksen sen perusteella mitä te täällä päätätte. Haloo nyt taas.
Riippu milloin se keikka on.Jos kesällä kun valoisat yöt niin hyvinkin voi ajella yöllä.Jos tähän pimeään aikaan niin ehdottomasti yöpyminen keikan jälkeen hotellissa.
Ajoin kerran Seinäjoelta Helsinkiin 370 km ja yöllä keikan jälkeen takaisin. Oli kyllä vaarallinen matka kun meinasin nukkua vaikka olin nuori parikymppinen. Kyllä mä itselleni soisin sen verran mukavuutta että katsoisin kivan majoituspaikan vaikka siitä heti paluumatkan varrelta.
Hullua? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö julkinen, kuten juna ole vaihtoehtona jos yötä myöten haluaa takaisin?
Asemalle on kotoa melkein 100 km. Sitten pitäisi päästä kuitenkin asemalta sinne festarialueelle ja yöllä sieltä takaisin asemalle.
Asemalta pääsee festarialueelle ja takaisin bussilla, niitä kulkee non stoppina. Ja jos majoitusta harkitset, niin kannattaa pistää ajoissa hösseliksi ettet jää ilman... Tervetuloa Hygeen!
T. Hyvinkääläinen
Olen ajanut pidemmänkin matkan festareilta kotiin, ettei tarvinnut nukkua toista yötä teltassa.
Aina voi pysähtyä ja ottaa torkkua vaikka abcn parkkipaikalla, jos alkaa väsyttämään. Kahdella kuskilla onnistuu varmasti ja todennäköisesti myös yhdellä.
Keikan jälkeen on usein myös ihan fiiliksissä, niin ei heti edes nukuta.
Mene ja tiedä - itse ajan pari kertaa viikossa appiukon mökille saunomaan ja matkaa on suunttansa 420 kilometriä.
.
.
N 38
.
.
PS: en koskaan yövy mökillä
Eikö matkalta voisi ottaa edullisen hotellin tai airbnb:n? En jaksaisi tuota matkaa yöllä kotiin. Muutoin kiva idea, menkää ihmeessä!
Minä ainakin olen ajanut kymmeniä kertoja elämäni aikana yöllä festareilta kotiin 200-400 km, sillä en saa nukuttua vieraassa paikassa ekana yönä, joten mieluummin ajan kotiin. Ikinä en ole ollut väsynyt/riski.
Jos hotelli ei napostele, niin yövy teltassa.
Ei taida taso riittää edes roudarillem mutts onhb niitä "teuvoja"