Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko hajuaistin palaaminen koronan jälkeen on kestänyt?

Vierailija
01.11.2022 |

Toisaalta hyvä, kun ei itse haista jos vahingossa piereskelee...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parani koronan aikana hajuaisti. Palautui ennalleen parissa viikossa.

Vierailija
2/10 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasi vähitellen. Ensin pari kuukautta oli totaalisen poissa. Nyt on kulunut jo yli vuosi ja vieläkin vähän epäkunnossa haju- ja makuaisti, mutta pääosin toimii, ainakin riittävän hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt kuin 3-4 päivää.

Vierailija
4/10 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla parani koronan aikana hajuaisti. Palautui ennalleen parissa viikossa.

Pitää ootella sitten. Tosi outoa oikeasti kun ei haista yhtään mitään. 

ap

Vierailija
5/10 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan, että mullakin palaa nopsaan. Nyt vaikuttaa, että pahin on ohitse ja selvisin 3 päivän korkealla kuumeella. Makuaisti toiminut mainiosti, olen vanhemmillani ja syönyt kaikenlaista herkkua, mm. kotitekoista graavilohta ja maistunut liiankin hyvin.

ap

Vierailija
6/10 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon verran

Vierailija
7/10 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko meni mulla, vaikka muita oireita jäi ja on pitkittyneen covidin diagnoosi saatuna. Tosi yksilöllistä tuntuu olevan mikä oire ns. jää päälle.

Vierailija
8/10 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan, että mullakin palaa nopsaan. Nyt vaikuttaa, että pahin on ohitse ja selvisin 3 päivän korkealla kuumeella. Makuaisti toiminut mainiosti, olen vanhemmillani ja syönyt kaikenlaista herkkua, mm. kotitekoista graavilohta ja maistunut liiankin hyvin.

ap

Toivotaan että pian sullakin palaa takaisin. Joo oli aika nopea aistien palaaminen, mutta kyllä silloin se heti tietty vähän huolestutti kun oli kuullut että ne voi mennä pidemmäksi aikaa pois. Ja jotenkin oli outoa kun ne saattoi hetkeksi palata silleen vuorotellen häilyvästi takaisin eli välillä haistoin jotain mutta en taas maistanut. Välillä maistoin jotain (yleensä maistui ihan oudolle, esim. mehu), mutta en samaan aikaan haistanut mitään. Sitten katosi kokonaan taas molemmat.

Oli kyllä outoa, mutta onneksi oli silloin lievä korona muutenkin.

Vierailija
9/10 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Toivotaan että pian sullakin palaa takaisin. Joo oli aika nopea aistien palaaminen, mutta kyllä silloin se heti tietty vähän huolestutti kun oli kuullut että ne voi mennä pidemmäksi aikaa pois. Ja jotenkin oli outoa kun ne saattoi hetkeksi palata silleen vuorotellen häilyvästi takaisin eli välillä haistoin jotain mutta en taas maistanut. Välillä maistoin jotain (yleensä maistui ihan oudolle, esim. mehu), mutta en samaan aikaan haistanut mitään. Sitten katosi kokonaan taas molemmat.

Oli kyllä outoa, mutta onneksi oli silloin lievä korona muutenkin.

Lievä mullaki varmaan, vaikka kuume oli melkein 40 asteessa pari päivää.  Nyt aika lailla voimat poissa, pitää lepäillä muutama päivä

Vierailija
10/10 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaflunssa ei vaikuttanut hajuaistiini, mutta ystäväni menetti haju- ja makuaistinsa täysin n. 20 vuotta sitten. Hänellä oli influenssa silloin ja olin talven ja keväälläkin sairaalassa. Ei onneksi tullut minuun. Ikävintä oli kuitenkin keuhkojen vaurioituminen mikä haittaa elämää tosi paljon, ei kuitenkaan keuhkonsiirtojonoon päässyt.