Laiska äiti kun olen, niin teen räiskäleet kaupan valmiista pussista.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et jaksa sekoittaa kulhossa jauhoja, sokeria, ripsausta suolaa, maitoa ja munia ja voisulaa?
Ei ole autoa eli ite en jaksa kantaa noita kaupasta kun matka kävellen 1,2km.
t. Eri
Ikealla söin aterian, jossa oli muusia, lihapullia, vihanneksia ja jälkiruuaksi ohukainen hillolla. Huomasin taulun, jossa luki - löydät kaikki nämä ruuat myös meidän ruokaosastoltamme.
Lettutaikinan teko on se KAIKKEIN MITÄTTÖMIN HOMMA koko lettujen valmistuksessa !
Aineet vaan pyöräyttää sekaisin kulhossa !
Ja antaa puoli tuntia vetäytyä.
Lähes sama aika menee se valmispussi taikinan kanssa vatuloidessa.
Kerran ostin ko.valmistaikina pussin, ja HuH HuH, ...
No tulihan ne letut syötyä, mut en osta koskaan enää.
Mauttomia ja jotenkin niin liisteriä.
No mitä sitten? Miksi lastenhoidosta ja siihen liittyvistä asioista on pitänyt tehdä tuollainen kilpailu?
Todennäköisesti niitä lettuja syödään harvakseltaan, joten se on ihan se ja sama mistä ne vääntää. Itse ostan kermavaahdonkin purkissa. Ja lapset saa sitten koristella lättynsä ihan vapaasti.
Tottakai osa on sellaisia superihmisiä, jotka hakee viljankin ja sokeriruo'ot pellosta itse. Mutta antaa heidän tehoilla. Joskus kannattaa mennä sieltä mistä aita on matalin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin laiska etten jaksanut tehdä lapsia ollenkaan. Enkä lettuja.
Letussa vika?
Että sillä lailla. No nyt kävi tekemään mieli lettuja ja pannukakkua. Ei kai siinä muu auta, kuin kaivaa kulho esiin. Onneksi ostin juuri uuden Oivariini paketin. Ja munia, niin ainekset löytyvät kotia.
Niin ja laitan taikinaan aina vanilja jauhetta, vaikka se on aika kallista.
Kerran ostin valmisjauhetta. Paistaessa tarttuivat pannuun kiinni. Kyllä perinteisellä tyylillä tulee parempaa. Rapsakampaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et jaksa sekoittaa kulhossa jauhoja, sokeria, ripsausta suolaa, maitoa ja munia ja voisulaa?
Nimenomaan! Kun siinä pussissa on vain jauhoja ja suolaa:D Maidon ja munat joutuu kuitenkin sekoittamaan erikseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan! Kun siinä pussissa on vain jauhoja ja suolaa:D Maidon ja munat joutuu kuitenkin sekoittamaan erikseen
Jauhojen mittaaminen on ärsyttävää, etenkin jos "se hyvä mitta" on tiskissä tai piilotettuna jonnekin, mihin se kuuluu vain ja ainoastaan puolison logiikalla. Jauhojen suhteen hyvään mittaan ei oo jätetty läikkymisvaraa.
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi ei tarvitse tsekata, että kaikkia tarvittavia aineita on kotona. Minusta nuo valmiit sekoitukset ovat käteviä. Niitä on kyllä kaikissa kaupoissa, ei vain Salessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu höpöjä! Ei tarvitse kuin vettä.
Ostin riitanherkun räiskäleitä. Ovat mielestäni liian paksuja, Ikean ovat ohuita, ovat taiteltu neljään osaan. Sellaiselle, joka tarvitsee yhden silloin tällöin, nuo pakastetut ovat käteviä. Muistaakseni pussissa on 12 isoa lättyä.
Ihan hyviä kun tekee maitoon, siihen punaiseen. Paitamiseen voita reilusti vielä niin antaa hyvää makua sekin. Päälle hilloa ja kermavaahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä?
Mä ostan sipulit valmiiksi pilkoittuina pakasteina =)
Ihan ok. Vähän eri asia kuitenkin
Eikös ne valmisjutut kaupoissa ole käyttöä varten. Meillä käytetään sekä valmistuotetta tai tehdään itse. Joskus pussista lettuja ja Joskus itse tehden taikina jne..
Niissä kuiva-aineissa on varmaan vitamiinit kohdallaan ?
Tuskin paljoa on munaa, nestettä ja jauhoja
Minä teen sen pussin sisällöstä letut. Ovat sillälailla vatsaystävällisempiä.
Meitä on vain kaksi. Jos tehdään itse ohukaisia, syödään ksksi ja pakastetaan loput. Aina kun käyn Ikealla, ostan heidän ohukaispussin ja kilon lihapullia. Molemmat ovat hyviä arjen pelastajia tarvittaessa.