Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä nousee vuokra vuodelle 2023?

Vierailija
01.11.2022 |

Täällä nousee 10€.

Uusi 35 m2 yksiö.

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 0 euroa:3

Vierailija
82/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12€ nousi. Kaksio 45 neliötä. Yleensä on noussut vain muutaman euron. Toki kipurajalla ei vielä olla. Eli pidän itseäni nykytilanteessa ihan onnekkaana. Vaikka kaukolämpöönkin tuli korotusta, niin silti sähkölaskuni on alle 40€ kuussa.

Kauppalaskussa huomaan selkeiten, että rahaa kuluu enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan nosta vuokraa niin kauan kun sama vuokralainen asuu asunnossa.

T. Vuokranantaja

Ootkohan sä mun mukava vuokranantaja? Viisi vuotta ollut samassa asunnossa mutta vuokra ei ole noussut kertaakaan ja ilmoitettiin että nousee vasta jos muutan pois ja uusi tulee tilalle.

Vierailija
84/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 euroa suunnilleen. Vuodesta 2003 lähtien vuokra on nyt noussut yhteensä 50% verran lähtötasosta. Tuo 15 euron korotus on suurin koko aikana. Yleensä ei noussut ollenkaan tai pari kolme euroa.

Vierailija
85/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisten pitäisi muistaa että sen asunnon aina omistaa joku ..

Se joku joutuu maksamaan asunnosta kuluja , yleensä hoitovastikkeita.

Hoitovastikkeet ovat nousseet , ja nousevat tänä vuonna rajusti lisää.

Taloyhtiöiden sähkökulut ovat kasvaneet merkittävästi, kymneniä prosentteja,.. lämmityskulut ovat kasvaneet vielä rajummin , myös kymmeniä prosentteja, jätekustannukset nousevat esim. Uudellamaalla tänä vuonna 20% , vesikulut nousee.. kiinteistöhuoltokulut nousivat luokkaa 5-8%..

Lisäksi kaikki korjauskulut ovat nousseet ja nousee lisää..

Nämä yhdessä korottavat hoitokuluja , jotka osittain siirretään vuokriin.. ei kuitenkaan kokonaan.

Vuokaralaiset voivat omilla toimillaan ja käytöksellään vaikuttaa kuluihin , jolloin sillä on vaikutus myös vuokriin.. tämä ei vain kiinnosta vuokralaisia,mukavampi vaan natista korotuksista...

Vierailija
86/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noussut.  Yksityinen vuokranantaja. Olen asunut vuosia ns. arvoalueella. Maksan vuokrat ajallaan, olen rauhallinen ja siisti asukas. En suostuisi isoihin korotuksiin, vaan muuttaisin heti pois. Hyvä sijainti, mutta ei mitenkään täydellinen kotipaikka eli erilaisia häiritseviä seikkoja löytyy kyllä asunnosta, talosta ja korttelista. 

Vierailija
87/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiöiden sähkökulut ovat kasvaneet merkittävästi, kymneniä prosentteja,.. lämmityskulut ovat kasvaneet vielä rajummin , myös kymmeniä prosentteja, jätekustannukset nousevat esim. Uudellamaalla tänä vuonna 20% , vesikulut nousee.. kiinteistöhuoltokulut nousivat luokkaa 5-8%..

Nämä yhdessä korottavat hoitokuluja , jotka osittain siirretään vuokriin.. ei kuitenkaan kokonaan.

Vuokaralaiset voivat omilla toimillaan ja käytöksellään vaikuttaa kuluihin , jolloin sillä on vaikutus myös vuokriin.. tämä ei vain kiinnosta vuokralaisia,mukavampi vaan natista korotuksista...

Älä jaksa höpöttää ja yleistää.

Vierailija
88/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 euroa. Vuokranantaja (iso yksityisfirma) vielä oheisessa kirjeessä ilmoittaa armollisesti, että olisi voinut korottaa vuokraa enemmänkin mutta korottaa vain tuon verran.

Harmi vain ettei Kela maksa yhtään entistä enempää tukea, joten tämäkin korotus menee omasta pussista. Aiemmin jo meni yli satanen kuussa omasta pussista vuokraan, koska edellinen vuokranantaja ei vuosia sitten irtisanonut vuokrasopimusta vaan antoi minun etsiä uuden asunnon ilman kiirettä, vaikka hän jo remontoi ja myi pois samassa taloyhtiössä omistamiaan asuntoja sitä mukaa kun vuokralaiset muuttivat pois. Kelan mielestä minun ei ollut pakko muuttaa pois siitä asunnosta ja siksi Kela ei suostu ottamaan vuokrankorotuksia huomioon nykyisessä asunnossa, vaikka vuokra on kohonnut muuton jälkeen yhteensä reilusti yli satasen.

Voi harmi, että 20 euron korotus menee omasta pussista!

Aiemmin meni 100 euroa omasta pussista?

Tällä on kuule monen monta, joiden koko vuokra menee kokonaan omasta pussista.

Itse olen eläkkeellä ja laskurin mukaan saisin 0 euroa asumistukea. Enkä työssäoloaikana ollut edes suurituloinen, mikä näkyy työeläkkeessä.

Kelanko pitäisi maksaa kokonaan asumisesi?

Vierailija
89/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan vuokraa Lumolle 1300, korotus oli 45e kk. Saan asumistukea 60 e eli itse maksamaan 1240. omistusasuntoon en saanut lainaa. asumme lasten kanssa lähiössä pk seudulla asunto on todella huonossa kunnossa. korjauksia ei ole tehty koskaan. palkkaa saan 2000 e kk nettona.

minunlaisilta kokoomus haluaa poistaa asumistuen. ratkaisu ei voi olla,se sijaan vuokrien alentaminen?

Vierailija
90/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70€ korotus tuli, indeksikorotus. Olen kohta säästänyt onneksi tarvittavan alkupääoman ja alan etsiä omistusasuntoa. Pääsee vihdoin maksamaan asuntoa itselle.

Vierailija
91/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon yleensä omistaa taloyhtiö. Osakas omistaa osakkeet joilla voi hallinnoida asuntoa. Vastikkeet ja muut kulut ovat nousseet ja nousevat jatkossakin. Itse nostin sijoitusasuntoni vuokraa viime vuonna 20 eurolla.

Vierailija
92/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka vuosi nousee ja kipuraja ylitetty jo vuosia sitten. Lumo 74m2 kolmio, 2012 vuokra oli 920€/kk ja nyt 2022 vuokra on 1410€ ja aivan varmasti taas helmikuun alussa nousee, mutta kun yh:na en lainaa saa, eikä kaupungin asuntoon pääse, niin kärsitään sitten.

Aso?

Minullakin kyllä Hason vastike nousee nyt 60€, mutta toisaalta pitäisi tulla enemmän asumistukeakin, kun nousu yli 50€.

Vierailija
93/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e. Yksiö Pohjois-Suomi. Noussut jo satasen siitä, kun muutin. Tämä oli vikatikki muutan pois. 

Vierailija
94/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel, lainan lyhennys nousi parilla huntilla korkojen takia.

Vierailija
95/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel, lainan lyhennys nousi parilla huntilla korkojen takia.

Teillä sentään on omaisuutta, toisin kuin meillä vuokralaisilla. Joko nostatte vuokraa ja otatte riskin, et hyvä vuokralainen äänestää jaloillaan tai annatte olla. Ei ole meidän vika, että olette korkojen ollessa alhaalla ottaneet suuria lainoja. 

Vierailija
96/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 euroa nousi nyt tammikuun alussa Tampereen keskustan liepeillä. Yleensä noussut 16e tammikuussa joten on 4x kalliimpi korotus.

Vierailija
97/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nosta vuokraa jos vuokralainen maksaa vuokrat ajallaan ja pitää asunnon kunnossa. Vuokra on ollut yhdelläkin vuokralaisellani sama jo 15 vuotta.

Vierailija
98/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse. Asumme isäni omistamassa asunnossa. Vuokra on 700 (92 m2) ja siihen sisältyy vesi ja sauna.

Vierailija
99/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nosta vuokraa jos vuokralainen maksaa vuokrat ajallaan ja pitää asunnon kunnossa. Vuokra on ollut yhdelläkin vuokralaisellani sama jo 15 vuotta.

Onhan tuo reilua. Kannattaa kuitenkin laskea miten rahanarvo on muuttunut 15 vuodessa. Jos vuokra oli jo vuonna 2008 esim. 500e, se on nykyrahassa 622,54e.

Vierailija
100/157 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo reilua. Kannattaa kuitenkin laskea miten rahanarvo on muuttunut 15 vuodessa. Jos vuokra oli jo vuonna 2008 esim. 500e, se on nykyrahassa 622,54e.

Arvostan hyviä vuokralaisia enemmän kuin sitä, että saisin voittoa vaikka 100e/kk enemmän. Minulle riittää nykyinen vuokratuotto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi