Olen työuupunut sijainen, onko mahdollista saada lyhennetty työaika vai jäänkö vain sairaslomalle työsuhteen loppuun?
Kommentit (23)
Luuletko, että joku sijainen saa lyhennetyn työajan, kun me vakituisetkaan ei saada? Älä edes ehdota tai pian koko työyhteisö on sinulle kateellinen.
Siis jäänkö vain sairauslomalle? Mistä ihmeestä löytyvät ne lääkärit, jotka siltä istumalta kirjoittavat parin kuukauden sairausloman sille, joka sanoo, että töissä ei ole kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Siis jäänkö vain sairauslomalle? Mistä ihmeestä löytyvät ne lääkärit, jotka siltä istumalta kirjoittavat parin kuukauden sairausloman sille, joka sanoo, että töissä ei ole kivaa?
Oikeilla sanoilla saa saikut.
Sijaiselle ei kuulu tuollaiset edut työpaikalla. On vastuutonta, jos esimies antaa sijaiselle lyhennetyn työajan.
Riippuu työpaiaksta ja esimiehestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeilla sanoilla saa saikut.
Ja niiden sanojen jälkeen kaikki oireet katsotaan mielenterveysongelmiksi. Matkavakuutus saattaa aiheuttaa ikäviä yllätyksiä.
Kannattaa varmaan jutella työnantajan kanssa. Vaihtelee hyvin paljon työpaikasta ja työtehtävästä. Omaa terveyttä ei kannata uhrata töiden takia.
Itse myös uupunut ja etsin ulospääsyä tilanteesta. Pakko varmaan hakea sairaslomaa silläkin uhalla että se voi olla palkaton.
Saikulle vaan, kun diagnoosina esim. masennus, unettomuus, ahdistus tms.
Vierailija kirjoitti:
Itse myös uupunut ja etsin ulospääsyä tilanteesta. Pakko varmaan hakea sairaslomaa silläkin uhalla että se voi olla palkaton.
Ei ole palkaton, kyllä lääkäri osaa kaivaa sopivat diagnoosit, jotta saat sairauspäivärahaa Kelalta. Olen itse kokenut saman.
Kysy vaan ihan rehellisesti esimieheltä lyhennettyä työaikaa. Voidaan veikata, että työsuhde on joka tapauksessa paketissa sen jälkeen kun sopimus päättyy. Siinä mielessä et menetä mitään rehellisellä lähestymistavalla. Jos ei lyhennettyä irtoa, niin sitten saikkua peliin. Terveys on tärkeämpi kuin random vauvapalstalaisten miellytäminen.
Vierailija kirjoitti:
Kysy vaan ihan rehellisesti esimieheltä lyhennettyä työaikaa. Voidaan veikata, että työsuhde on joka tapauksessa paketissa sen jälkeen kun sopimus päättyy. Siinä mielessä et menetä mitään rehellisellä lähestymistavalla. Jos ei lyhennettyä irtoa, niin sitten saikkua peliin. Terveys on tärkeämpi kuin random vauvapalstalaisten miellytäminen.
Tarkoittaako työajan lyhentäminen työsuhteen loppua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole palkaton, kyllä lääkäri osaa kaivaa sopivat diagnoosit, jotta saat sairauspäivärahaa Kelalta. Olen itse kokenut saman.
Työnantajahan sen päättää, maksaako palkan sairauslomalta vai tarjoaako muita töitä. Meillä tarjoaa muita töitä masentuneille, unettomille jne. ja jos niistä kieltäytyy, on sairausloma palkaton, pitää itse hakea Kelan korvausta 1+9 sairauslomapäivän jälkeen. Erittäin hyvä systeemi, jolla saadaan turhanaikaiset sairastelut kuriin. Mahataudissa ja koronassa ei tätä mallia ole käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajahan sen päättää, maksaako palkan sairauslomalta vai tarjoaako muita töitä. Meillä tarjoaa muita töitä masentuneille, unettomille jne. ja jos niistä kieltäytyy, on sairausloma palkaton, pitää itse hakea Kelan korvausta 1+9 sairauslomapäivän jälkeen. Erittäin hyvä systeemi, jolla saadaan turhanaikaiset sairastelut kuriin. Mahataudissa ja koronassa ei tätä mallia ole käytössä.
Ei tarjoa jos lääkärintodistuksessa on mainittu "ei" kohdassa katsooko lääkäri henkilön olevan kykenevä tekemään muuta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa aloitus uudelleen! Ap kertoi olevansa sijainen, joten työsuhde varmaankin loppuu sijaisuuden päättyessä 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Kuka haluaa pitää alituottavan työntekijän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Kuka haluaa pitää alituottavan työntekijän?
Mitä s eyritykseen vaikuttaa???
No voi että sentään!! 😁