Onko mahdollista enää luoda uraa
30 v sairaanhoitaja, 3 lasta. Hoitoala ei tunnu kiinnostavan enää. Väkisin koitan selvitä työpäivistä ja välttää sairaslomalle joutumisen.
Uusi ura kiinnostaisi, mutta tuntuu, etten löydä omaa paikkaani. En tiedä olenko koskaan oikeasti pitänyt työstäni.
Kommentit (16)
Mene lääkefirmaan töihin, ne tienaa hyvin
Vierailija kirjoitti:
Toki, olet vielä nuori! Mitä haluaisit tehdä?
Siis jotain ihan muuta. Ei sairaalaan, ei hoivakotiin.
Uudelleen kouluttautuminen myös mielessä, se ei sinänsä olisi edes taloudelle este, koska voisin myös töitä tehdä
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on, olet vielä nuori.
Tuntuu hassulta kun sanotaan nuoreksi. Itse en ole ap, mutta muutaman vuoden päälle 30v ja tuntuu jo vanhalta kun päivittäin työskentelee n. 17-24v ikäisten kanssa. Mutta kai sitä sitten nuoria ollaan.
Totta kai on. Itse vaihdoin myös ihan toiselle alalle, 32-vuotiaana aloitin yliopistossa opinnot kun sitä ennen olin ollut hoitoalalla. Opiskelemani ala oli hyvin työllistävä tekninen ala joten pääsin jo opintojen aikana alan töihin eikä ole työtöntä päivää tarvinnut koskaan nähdä. Palkka hyvä, mahdollisuus 100% etätöihin, päivätyötä, vaihto oli loistava juttu.
Minulla ei ole hajuakaan mitä voisin alkaa tavoitella. Luon mielessäni jotain hienoa uraa , olisin tärkeä asiantuntija . Välillä tuntuu, että yksinäinen toimistotyökin kelpaisi.
Palkkaus saisi kyllä olla kunnossa, niin siinä mielessä "miesten ala" houkuttelisi
Aikanaan jo tämän ongelman takia käynyt työkkärin ammatinvalintapsykologilla, mutta oli täysin turhaa. Siellä minua pidettiin niin sopivana vaan tuonne hoitoalan hommiin
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on. Itse vaihdoin myös ihan toiselle alalle, 32-vuotiaana aloitin yliopistossa opinnot kun sitä ennen olin ollut hoitoalalla. Opiskelemani ala oli hyvin työllistävä tekninen ala joten pääsin jo opintojen aikana alan töihin eikä ole työtöntä päivää tarvinnut koskaan nähdä. Palkka hyvä, mahdollisuus 100% etätöihin, päivätyötä, vaihto oli loistava juttu.
Kertoisitko hieman tarkemmin? Mikä on opintopolkusi? Aloititko avoimessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko hieman tarkemmin? Mikä on opintopolkusi? Aloititko avoimessa?
En, hain ihan pääsykokeissa opiskelemaan tietojenkäsittelytiedettä ja pääsin. 4 vuodessa suoritin maisterintutkinnon.
Miksi pitäisi luoda uraa? Miksei voisi vain käydä töissä ja tienata sen verran, millä tulee toimeen,.
Ura tietää lisää vastuuta, vastuu tietää stressiä, stressi tietää lyhentynyttä elinikää ja vähemmän vapaa-aikaa nauttia siitä lyhyemmästä eliniästä.
Pitäs osatakin jotakin, muutakin kuin kysellä palkankorotuksia. Mutta on se teoriassa mahdollista vielä tuossa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jotain ihan muuta. Ei sairaalaan, ei hoivakotiin.
Uudelleen kouluttautuminen myös mielessä, se ei sinänsä olisi edes taloudelle este, koska voisin myös töitä tehdä
Apteekkiin?
Tai jos ihan muuta niin koulujen nettisivuja selailemaan ja miettimään mikä kiinnostaisi. Talvella on hyvää aikaa ruveta lukemaan pääsykokeisiin jos todistukset ei riitä koulupaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi luoda uraa? Miksei voisi vain käydä töissä ja tienata sen verran, millä tulee toimeen,.
Ura tietää lisää vastuuta, vastuu tietää stressiä, stressi tietää lyhentynyttä elinikää ja vähemmän vapaa-aikaa nauttia siitä lyhyemmästä eliniästä.
Työn mielekkyys on myös mielestäni hyvä kriteeri. Tiedätkö paljonko hoitoalalla jäädään ennenaikaisesti eläkkeelle mm. Mt ongelmien vuoksi? Ajattelen myös omaa hyvinvointia. Burn out ei ole ollut kaukana
Välillä mietin myös opettajan hommia. Jotain hoitotiedettä voisi alkaa lukemaan, mutta en tiedä onko se kuitenkaan mun juttu.
Opettajalla olisi hyvät lomat. Lasten kanssa työskentely olisi mukavaa, mutta se on ehkä vain mielikuva? Koulumaailma taitaa olla ongelmissa? Kokemuksia? Kannattaisiko kasvatustieteen opiskelu?