Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mahdollista enää luoda uraa

Vierailija
31.10.2022 |

30 v sairaanhoitaja, 3 lasta. Hoitoala ei tunnu kiinnostavan enää. Väkisin koitan selvitä työpäivistä ja välttää sairaslomalle joutumisen.

Uusi ura kiinnostaisi, mutta tuntuu, etten löydä omaa paikkaani. En tiedä olenko koskaan oikeasti pitänyt työstäni.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, olet vielä nuori! Mitä haluaisit tehdä?

Vierailija
2/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on, olet vielä nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkefirmaan töihin, ne tienaa hyvin

Vierailija
4/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jotain ihan muuta. Ei sairaalaan, ei hoivakotiin.

Uudelleen kouluttautuminen myös mielessä, se ei sinänsä olisi edes taloudelle este, koska voisin myös töitä tehdä

Vierailija
5/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä on.

Vierailija
6/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on, olet vielä nuori.

Tuntuu hassulta kun sanotaan nuoreksi. Itse en ole ap, mutta muutaman vuoden päälle 30v ja tuntuu jo vanhalta kun päivittäin työskentelee n. 17-24v ikäisten kanssa. Mutta kai sitä sitten nuoria ollaan.

Vierailija
7/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on. Itse vaihdoin myös ihan toiselle alalle, 32-vuotiaana aloitin yliopistossa opinnot kun sitä ennen olin ollut hoitoalalla.  Opiskelemani ala oli hyvin työllistävä tekninen ala joten pääsin jo opintojen aikana alan töihin eikä ole työtöntä päivää tarvinnut koskaan nähdä. Palkka hyvä, mahdollisuus 100% etätöihin, päivätyötä, vaihto oli loistava juttu.

Vierailija
8/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole hajuakaan mitä voisin alkaa tavoitella. Luon mielessäni jotain hienoa uraa , olisin tärkeä asiantuntija . Välillä tuntuu, että yksinäinen toimistotyökin kelpaisi.

Palkkaus saisi kyllä olla kunnossa, niin siinä mielessä "miesten ala" houkuttelisi

Aikanaan jo tämän ongelman takia käynyt työkkärin ammatinvalintapsykologilla, mutta oli täysin turhaa. Siellä minua pidettiin niin sopivana vaan tuonne hoitoalan hommiin

Vierailija
9/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on. Itse vaihdoin myös ihan toiselle alalle, 32-vuotiaana aloitin yliopistossa opinnot kun sitä ennen olin ollut hoitoalalla.  Opiskelemani ala oli hyvin työllistävä tekninen ala joten pääsin jo opintojen aikana alan töihin eikä ole työtöntä päivää tarvinnut koskaan nähdä. Palkka hyvä, mahdollisuus 100% etätöihin, päivätyötä, vaihto oli loistava juttu.

Kertoisitko hieman tarkemmin? Mikä on opintopolkusi? Aloititko avoimessa?

Vierailija
10/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko hieman tarkemmin? Mikä on opintopolkusi? Aloititko avoimessa?

En, hain ihan pääsykokeissa opiskelemaan tietojenkäsittelytiedettä ja pääsin. 4 vuodessa suoritin maisterintutkinnon.

Vierailija
11/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi luoda uraa? Miksei voisi vain käydä töissä ja tienata sen verran, millä tulee toimeen,.

Ura tietää lisää vastuuta, vastuu tietää stressiä, stressi tietää lyhentynyttä elinikää ja vähemmän vapaa-aikaa nauttia siitä lyhyemmästä eliniästä.

Vierailija
12/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs osatakin jotakin, muutakin kuin kysellä palkankorotuksia. Mutta on se teoriassa mahdollista vielä tuossa iässä.

Vierailija
13/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jotain ihan muuta. Ei sairaalaan, ei hoivakotiin.

Uudelleen kouluttautuminen myös mielessä, se ei sinänsä olisi edes taloudelle este, koska voisin myös töitä tehdä

Apteekkiin?

Tai jos ihan muuta niin koulujen nettisivuja selailemaan ja miettimään mikä kiinnostaisi. Talvella on hyvää aikaa ruveta lukemaan pääsykokeisiin jos todistukset ei riitä koulupaikkaan.

Vierailija
14/16 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi luoda uraa? Miksei voisi vain käydä töissä ja tienata sen verran, millä tulee toimeen,.

Ura tietää lisää vastuuta, vastuu tietää stressiä, stressi tietää lyhentynyttä elinikää ja vähemmän vapaa-aikaa nauttia siitä lyhyemmästä eliniästä.

Työn mielekkyys on myös mielestäni hyvä kriteeri. Tiedätkö paljonko hoitoalalla jäädään ennenaikaisesti eläkkeelle mm. Mt ongelmien vuoksi? Ajattelen myös omaa hyvinvointia. Burn out ei ole ollut kaukana

Vierailija
15/16 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin myös opettajan hommia. Jotain hoitotiedettä voisi alkaa lukemaan, mutta en tiedä onko se kuitenkaan mun juttu.

Opettajalla olisi hyvät lomat. Lasten kanssa työskentely olisi mukavaa, mutta se on ehkä vain mielikuva? Koulumaailma taitaa olla ongelmissa? Kokemuksia? Kannattaisiko kasvatustieteen opiskelu?

Vierailija
16/16 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vinkkejä