Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko enää mitään järkeä jatkaa lähihoitajan töitä yksityisellä, kun palkka vastaa siivoojan palkkaa

Vierailija
31.10.2022 |

Ja työ on monin verroin henkisesti ja fyysisesti raskaampaa ja vaikeampaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja on myös palkkansa ansainnut!

Miksi kuvittelet tekeväsi raskaampaa työtä?

Koska olen tehnyt molempia töitä. Siivous on fyysisesti rankkaa, mutta ei niin rankkaa kuin lähihoitajan työ. Eikä siivoojan tarvitse taistella koko päivää muistisairaiden kanssa ja vastaanottaa väkivaltaa.

Ai ei vai? No joo, olen oppinut luikkimaan karkuun. Ja lähihoitajat jättävät heille kuuluvia töitä meille laitoshuoltajille. En koske. Olkoot likaiset virtsapullot vaikka keskellä lattiaa, se kuuluu hoitajille laittaa pois. Ilmeisesti muisti pätkii hoitajillakin.. 😂

Voi hyvänen aika miten katkera ihminen. Oikea työpaikan myrkky. Säälittävä esimerkki miten duunarit alkaa aina tappelemaan keskenään..

Öö, siis tämä ap kertoo kuinka siivoustyö on helppoa, eikä henkisesti raskasta. Kyllä on, jos hoitohenkilökunta ei arvosta siivoojaa ja ajattelee, että hänelle voi antaa vaan kaikki tehtäväksi.

Missä kohtaa ap sanoi että siivous on helppoa? Ei se helppoa ole kenenkään mielestä, mutta ei kuitenkaan yhtä raskasta kuin lähihoitajan työ esim. muistisairausyksikössä.

Siis henkisesti ei muka raskasta!

Vierailija
22/28 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa laikkarin homma on julkisellakin nykyään järjetöntä raadantaa vuosien aliresursoinnista johtuen. Keittiö ehditään nippanappa hoitaa, mutta siinäpä se olikin....älkää tosiaan mielellään koskeko osastolla mihinkään, just in case.

Pätki lomasi, myy vapaasi, tee tuplavuoroa tai samassa vuorossa kahden töitä on oletus. Kollegoita ei ole, eikä tule - hallinto istuu vakanssien täyttölupien päällä, rahat on loppu, tulijoita ei ole (ihmekö tuo) ja alalla olevat lähtevät, kun eivät enää jaksa. Niin tein minäkin, vajaan 17 vuoden eli asuntolainan jälkeen. Toimistotyö sen jälkeen on tuntunut aivan ihmeelliseltä; voiko näinkin työskennellä? En tarvitsekaan päivittäin särkylääkkeitä ja vapaa-ajalla jaksaa muutakin kuin maata sohvalla. Palkkakin on kivasti parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lähihoitaja muutti lapsensa kanssa omakotitaloon.

Meillä perheessä 2 vanhempaa eikä olisi rahaa asua omakotitalossa.

Vierailija
24/28 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa laikkarin homma on julkisellakin nykyään järjetöntä raadantaa vuosien aliresursoinnista johtuen. Keittiö ehditään nippanappa hoitaa, mutta siinäpä se olikin....älkää tosiaan mielellään koskeko osastolla mihinkään, just in case.

Pätki lomasi, myy vapaasi, tee tuplavuoroa tai samassa vuorossa kahden töitä on oletus. Kollegoita ei ole, eikä tule - hallinto istuu vakanssien täyttölupien päällä, rahat on loppu, tulijoita ei ole (ihmekö tuo) ja alalla olevat lähtevät, kun eivät enää jaksa. Niin tein minäkin, vajaan 17 vuoden eli asuntolainan jälkeen. Toimistotyö sen jälkeen on tuntunut aivan ihmeelliseltä; voiko näinkin työskennellä? En tarvitsekaan päivittäin särkylääkkeitä ja vapaa-ajalla jaksaa muutakin kuin maata sohvalla. Palkkakin on kivasti parempi.

Aivan. Meilläkin jos sattuu listalle 7 tunnin päivä ja sinä päivänä pakollinen 2 tunnin koulutus ja siitä vielä ruokatauko ja kahvitauko pois, niin ei jää aikaa mitä ei ehtis edes normaalin 8 tunnin vuoron aikana tekemään. Tulipa puhdasta.

Vierailija
25/28 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole järkeä jatkaa samalla palkalla raskaampaa työtä. Ala siis siivota. Saat saman palkan helpommalla. Eikö?

Vierailija
26/28 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseisellä hoitajalla autokin uudempi kuin meillä ja värjää parturissa hiuksensa.

Minä värjään hiukset itse ja puoliso leikkaa hiusten latvat.

Vierailija
27/28 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshoitajan työ on varmasti rankkaa ja ihailen monia heistä.

Kuitenkin lähihoitajana palvelet asiakasta mahdollisimman hyvin. Sinulla on vastuu toisen hengestä ja sinun tulee olla hyvinkin huomaavainen mahdollisissa muutoksissa, juosta ja toteuttaa jokaiselle aika, jossa voivat tuoda itseään nähdyksi ja kuulluksi. Siivoat myös välissä muiden hoitotoimenpiteiden lisäksi ja olet henkisesti läsnä. 

Mielestäni on outoa, että saan samaa palkkaa kokkina tai siivoojana kun kyseessä on kuitenkin ihmisten terveys. Siksi, jätin työn yksityisellä ja siirryin täysin keikkaluontoiseen työhön, jossa palkka on oikeasti hyvä. 

En näe mitään järkeä viihtyä yksityisellä. Se tuntuu tietynlaiselta orjatyöltä hoitoalalla.

Vierailija
28/28 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisellä hoitajalla autokin uudempi kuin meillä ja värjää parturissa hiuksensa.

Minä värjään hiukset itse ja puoliso leikkaa hiusten latvat.

Niin mitä siitä? Itse aina siivoustyössä olleena asun omakotitalossa. Ajan uudella autolla. 20 vuotta olen värjännyt hiukseni itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän