Teetkö jouluna kinkun ?
Meinasin jättää itse tänä vuonna väliin mutta voi olla että muutan mieleni . Mahdollisten sähkökatkojenkin takia voisi olla helpompaa suunnitella muita ruokia . Pyhiäkin on vain yksi joten vähän on lomia viikolla kun aatto osuu lauantaille.
Kommentit (29)
Ei onnistu multa kinkun tekeminen. Tyydyn ostamaan kaupasta ja paistamaan.
Ostan varmaan niitä valmiita siivuja taas. Tai sitten paistan jonkun ihan minikinkun. Jokajouluinen vääntö, haluaisin itse kinkun ja mies ehdottelee poronpaistia ja kalkkunaa
No en varmasti. Meidän vuoksi ei kenenkään eläinparan tarvitse kuolla eikä asua tehotuotantovankilassa.
🐷💙💚🧡
Vierailija kirjoitti:
No en varmasti. Meidän vuoksi ei kenenkään eläinparan tarvitse kuolla eikä asua tehotuotantovankilassa.
🐷💙💚🧡
Ja siellä ensimmäinen marttyyri tuli linjoille.
Vierailija kirjoitti:
🐷💙💚🧡
Höhlä. Ei possu siihen kuole. Saa vielä hienon bionisen tekojalankin.
Paljonko kinkun kilohinta on tänä vuonna kun pohjanmaalla suuri tuhannen sian sikalakin paloi, tuleeko kinkusta pulaa?
Olen joskus aiemmin ostanut suoraan tuottajalta kinkun ja suolannut sen itse, tänä vuonna en tee niin vaan ostan kaupasta harmaasuolatun viljapossun kinkun.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kinkun kilohinta on tänä vuonna kun pohjanmaalla suuri tuhannen sian sikalakin paloi, tuleeko kinkusta pulaa?
No problem, halpaa, anteeksi edullista tanskalaista kinkkua tarjolla kaupassa
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus aiemmin ostanut suoraan tuottajalta kinkun ja suolannut sen itse, tänä vuonna en tee niin vaan ostan kaupasta harmaasuolatun viljapossun kinkun.
Noissa on suolavettä sen verran että kinkun paino puolittuu kun sen paistaa.
Pitäisi punnita paistamisen jälkeen uudestaan ja vaatia kaupalta erotusta takaisin ei suolavesi niin paljoa voi maksaa.
No en.