Mikä on oma perusteesi ostaa sähköauto?
Kommentit (1739)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tankkaamisen" hinta.
Tätä kuulee yllättävän usein mutta sähköauton hinnallahan saisi "rajattoman määrän" polttoainetta, joten en ymmärrä tätä, eli super rikkaalla joka voi ostaa sähköauton, ei ole varaa ostaa bensaa halpaan bensa-autoon?
Siitähän siinä onkin kyse: olet ostamassa uuden auton, haluat sen kaikilla varusteilla ja mukavasti ajettavan. Vaihtoehtoina on bensa-auto x hintaan 60 000 e (tms) sekä sähkäauto y hintaan 60 000 e.
Miksi ihmeessä ostaisin tässä tilanteessa bensa-auton?
Siksi koska muita autoja ei viiden vuoden kuluttua olekaan eikä siis myöskään huoltoa ja varaosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisia nämä sähköautoketjut. Sähköautoja haukkuvat ne, jotka eivät sellaisia omista. Jokainen, jolla on _kunnon_ sähköauto, rakastaa sellaista.
Heh, kunnon sähköautoa ei ole vielä keksittykään : )
Sanoo ihminen, joka ei ole sellaisella ajanut
Eikä kukaan muukaan vielä : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tankkaamisen" hinta.
Tätä kuulee yllättävän usein mutta sähköauton hinnallahan saisi "rajattoman määrän" polttoainetta, joten en ymmärrä tätä, eli super rikkaalla joka voi ostaa sähköauton, ei ole varaa ostaa bensaa halpaan bensa-autoon?
Siitähän siinä onkin kyse: olet ostamassa uuden auton, haluat sen kaikilla varusteilla ja mukavasti ajettavan. Vaihtoehtoina on bensa-auto x hintaan 60 000 e (tms) sekä sähkäauto y hintaan 60 000 e.
Siksi koska muita autoja ei viiden vuoden kuluttua olekaan eikä siis myöskään huoltoa ja varaosia.
Sinä siis ostaisit bensa-auton, koska viiden vuoden kuluttua sinulla on ainoa bensa-aito, sellainen, jota ei voi huoltaa eikä korjata? Vai mitä ihmettä tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Hupaisia nämä sähköautoketjut. Sähköautoja haukkuvat ne, jotka eivät sellaisia omista. Jokainen, jolla on _kunnon_ sähköauto, rakastaa sellaista.
Saman olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tankkaamisen" hinta.
Sinä siis ostaisit bensa-auton, koska viiden vuoden kuluttua sinulla on ainoa bensa-aito, sellainen, jota ei voi huoltaa eikä korjata? Vai mitä ihmettä tarkoitat.
Luetun ymmärtäminen...
Minä ostin, koska se on vain niin mukava. Minulla ei ole koskaan ollut bensa-autoa, jonka sisätila lämpenee pakkasella viidessä minuutissa, joka ajaa itsestään, joka jarruttaa itse, joka muuttaa nopeuden muun liikenteen mukaiseksi, joka kiihtyy hyvin, jossa on hierovat penkit, ja mitä vielä muuta.
Tiedän, että tällaisia bensa-autoja on, mutta niihin ei minulla ollut rahaa. Tähän oli.
Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut.
Nimenomaan. Olen opettaja, ymmärrän kyllä lukemani. Ihmettelen suunnattomasti, miksi kirjoitit noin.
Olisit saanut vitosen lauseestasi - jos et tuota tarkoita.
Siksi koska haluan kiihdyttää köyhien polttomoottorilla ajavien tavisten ohitse valoissa. Ei muita syitä.
Porsche kiihtyy kuin raketti. Sähköllä edullista. Vanhalla sopimuksella pari euroa/ 100km. Kateusvaikutus.
En ole keksinyt syytä ostaa. Tutun Teslaa koeajoin. En innostunut ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Porsche kiihtyy kuin raketti. Sähköllä edullista. Vanhalla sopimuksella pari euroa/ 100km. Kateusvaikutus.
Ei ole kateusvaikutusta muhun.En ainakaan minä ole kateelinen kenellekkään mistään. Se kateusvaikutus on pääosin sun mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska haluan kiihdyttää köyhien polttomoottorilla ajavien tavisten ohitse valoissa. Ei muita syitä.
Luuletko että meitä kiinnostaa sun kiihdyttelyt? Se on lähinnä huvittavaa kun kiihdytetään eikä sillä voita yhtään mitään. Monesti näitä nähny ja kuitenkin olen mun vm. 2004 pösöllä takana tai meen ohi kun jäädään sen kiihdyttelyn jälkeen köröttelemään. Eikä sillä muutenkaan voita kuin minuutin-pari vaikkei jäisi köröttelee:)
Tarvitaan pääsääntöisesti vain yhtä autoa, joten oli varaa panostaa.
Uusi tekniikka kiinnosti ja oli kiva päästä testailemaan, miten sähköautolla kulkeminen onnistuu.
Tätä poikkeustilaa lukuun ottamatta sähkö ollut merkittävästi, merkittävästi halvempaa kuin polttoaine.
Uudella upealla autolla on kiva ajaa, tulee arkeen luksusta.
Meidän vuosittaisilla kilometreillä kävi järkeen, miksikään kauppakassiksihan sitä ei olisi ollut mitään järkeä hankkia.
Vierailija kirjoitti:
En ole keksinyt syytä ostaa. Tutun Teslaa koeajoin. En innostunut ostamaan.
Tätähän tässä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miun motiivinani on säästö. Vaihdan nykyisen vanhan, vaikkakin toimivan 2000€ bensa-opelin, 86.000€ Teslan Long range S:ään, 4000€ euron vakuutuspaketilla, 2000€ huoltopaketilla, 1500€ lisääpillä ja muutamalla tonnilla tarpeellisia lisävarustuksia sekä 15.000€ kodin sähköremonttiin teholautausta varten.
Säästän sähkö/bensassa vuodessa 300€. Kannattaa.
Ja mitähän huoltoja uusi sähköauto mahtaakaan tarvita? Kyllä bensalenkkaria selkeästi harmittaa, kun ei ole varaa sähköautoon.
Ps. Koko tekstisi oli käytännöllisesti katsoen silkkaa roskaa.
Lue tuolta ja mieti tarvitaanko sähköautoon huoltoja:
Suomen Tesla-omistajissa nousee kapina – autot katoavat korjaamoille kuukausiksi
Tesla-sähköauton hankkineiden keskuudessa nousee kapinahenki, kun autot jäävät Teslan merkkihuoltoon kuukausiksi.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5dab1449-cd81-4431-9192-00ca6f3c6…
Sähköauton huolto ja katsastus - Motivahttps://www.motiva.fi › sahkoauton_huolto_ja_katsastus
18.6.2022 — Kuten polttomoottoriauton niin myös sähköauton määräaikaishuoltoon kuuluu paljon tarkastuksia ja huoltotöitä, jotka ovat turvallisuuden ja auton ...
Et näemmä ymmärrä huollon ja korjauksen eroa. Minä eikä moni muukaan muuten Teslalla tänä päivänä aja, mutta teille se tuntuu olevan ainoa sähköautomerkki.
Aha, siis huoltopaketin päälle on korjauskulutkin. Tietenkin näin on. On se sähköauto vaan kallis.
Mutta moni tykkää siitä että tulee kusetetuksi.
Taidat ihan oikeasti olla ääliö. Ei sähköautoihin mitään huoltopaketteja tarvitse hommata, koska uudessa ei juuri huoltotarpeita ole. Ja korjauskulut uudessa autossa menevät takuun piikkiin.
Kyllä vain huoltopaketteja tarjotaa sähköautoille. Vaikka olisin ääliö löydän sellaisen paketin mitä sinä et. Kumpi on ääliö?
Vierailija kirjoitti:
Ahaa okei. Olen siis köyhä kum mulla 100 000 euron diesel mersu.
Sähköautoa en osta. Olet tainnut rahoituksella omasi ostaa ja leikit rikasta?
Itse olen autoni ostanut kertamaksulla.
Olet itse myös tavis. Auto ei sitä asiaa muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miun motiivinani on säästö. Vaihdan nykyisen vanhan, vaikkakin toimivan 2000€ bensa-opelin, 86.000€ Teslan Long range S:ään, 4000€ euron vakuutuspaketilla, 2000€ huoltopaketilla, 1500€ lisääpillä ja muutamalla tonnilla tarpeellisia lisävarustuksia sekä 15.000€ kodin sähköremonttiin teholautausta varten.
Säästän sähkö/bensassa vuodessa 300€. Kannattaa.
Ja mitähän huoltoja uusi sähköauto mahtaakaan tarvita? Kyllä bensalenkkaria selkeästi harmittaa, kun ei ole varaa sähköautoon.
Ps. Koko tekstisi oli käytännöllisesti katsoen silkkaa roskaa.
Lue tuolta ja mieti tarvitaanko sähköautoon huoltoja:
Suomen Tesla-omistajissa nousee kapina – autot katoavat korjaamoille kuukausiksi
Tesla-sähköauton hankkineiden keskuudessa nousee kapinahenki, kun autot jäävät Teslan merkkihuoltoon kuukausiksi.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/5dab1449-cd81-4431-9192-00ca6f3c6…
Sähköauton huolto ja katsastus - Motivahttps://www.motiva.fi › sahkoauton_huolto_ja_katsastus
18.6.2022 — Kuten polttomoottoriauton niin myös sähköauton määräaikaishuoltoon kuuluu paljon tarkastuksia ja huoltotöitä, jotka ovat turvallisuuden ja auton ...
Tutkimus: Sähköautojen huollot ja korjaukset bensiiniautoja kalliimpia – alkuun jopa yli kaksinkertainen ero
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin yksi syy olla ostamatta sähköautoa:
https://www.is.fi/autot/art-2000009169428.html
Nyt myös vakuutusyhtiö varoittaa sähköautojen renkaanvaihtajia – ”Vakuutus ei ikävä kyllä korvaa”
Ajoakun korjaus voi maksaa jopa yli 40000 euroa ja viedä viikkoja, kertoo Pohjola Vakuutus.
SÄHKÖAUTON pohjassa sijaitseva ajoakku ei välttämättä kestä vääränlaista nostamista tunkilla tai pohjakosketuksista aiheutuvia kovia iskuja samalla tavalla kuin polttomoottoriauto, tiedottaa nyt Pohjola Vakuutus.
Vakuuttamisnäkökulmasta esimerkiksi talvirenkaiden vaihtaminen sähköautoon voi siis olla riskialtis toimenpide, eikä vakuutus korvaa asiakkaan omasta selvästä huolimattomuudesta johtuvaa itse aiheutettua vahinkoa.
Hyvä perustelu jättää sähköauto ostamatta: jos autonsa paskoo osaamattomuuttaan niin vakuutus ei korvaa?? :D
Sähköautojen vakuutukset ovat paljon kalliimpia kuin muiden autojen –
Taidat ihan oikeasti olla ääliö. Ei sähköautoihin mitään huoltopaketteja tarvitse hommata, koska uudessa ei juuri huoltotarpeita ole. Ja korjauskulut uudessa autossa menevät takuun piikkiin.