Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on oma perusteesi ostaa sähköauto?

Vierailija
31.10.2022 |

Ilmastosyy, säästösyy, statussyy vai mikä?

Kommentit (1739)

Vierailija
21/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha 3 litrainen neliveto bemari litki yli 8 litraa dieseliä satasella, sähköautolla olen ajanut ilmaisella sähköllä nyt reilun kaksivuotta, riittääkö perusteeksi sinulle?

Mistä saat ilmaista sähköä? Kotonani sähkö maksaa siirtoineen pian 25 senttiä kwh.

Ei kuulu sulle, saanpahan vain ja kotoa saisin 4,3 sentillä kilovatti yö sähköllä...

Melkein 40 000 kilometriä tullut ajettua ilmaisella energialla, kiitos ja anteeksi.

Kyllä bemu oli mukavampi ja laadukkaampi, kuin sähikäinen, mutta olen aina vaihtanut uuteen tietyin parametrein ja näköpiirissä oli tuolloin dieselin demonisointi ja odotettavissa harmeja diesel autoilijana...

Vierailija
22/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha 3 litrainen neliveto bemari litki yli 8 litraa dieseliä satasella, sähköautolla olen ajanut ilmaisella sähköllä nyt reilun kaksivuotta, riittääkö perusteeksi sinulle?

Alapeukuista huomaat ettei järkiperustelu kelpaa tähän. Sähköautoänkyrät ovat varmaan niitä samoja jotka vastustivat digiboksia aikanaan :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin yksi syy olla ostamatta sähköautoa:

https://www.is.fi/autot/art-2000009169428.html

Nyt myös vakuutusyhtiö varoittaa sähköautojen renkaanvaihtajia – ”Vakuutus ei ikävä kyllä korvaa”

Ajoakun korjaus voi maksaa jopa yli 40000 euroa ja viedä viikkoja, kertoo Pohjola Vakuutus.

SÄHKÖAUTON pohjassa sijaitseva ajoakku ei välttämättä kestä vääränlaista nostamista tunkilla tai pohjakosketuksista aiheutuvia kovia iskuja samalla tavalla kuin polttomoottoriauto, tiedottaa nyt Pohjola Vakuutus.

Vakuuttamisnäkökulmasta esimerkiksi talvirenkaiden vaihtaminen sähköautoon voi siis olla riskialtis toimenpide, eikä vakuutus korvaa asiakkaan omasta selvästä huolimattomuudesta johtuvaa itse aiheutettua vahinkoa.

Kuka vaihtaa vielä renkaansa itse vuonna 2022? Sitä varten on olemassa ostopalvelut, muun muassa rengashotellit.

Vierailija
24/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt myös vakuutusyhtiö varoittaa sähköautojen renkaanvaihtajia – ”Vakuutus ei ikävä kyllä korvaa”

Ajoakun korjaus voi maksaa jopa yli 40000 euroa ja viedä viikkoja, kertoo Pohjola Vakuutus.

SÄHKÖAUTON pohjassa sijaitseva ajoakku ei välttämättä kestä vääränlaista nostamista tunkilla tai pohjakosketuksista aiheutuvia kovia iskuja samalla tavalla kuin polttomoottoriauto, tiedottaa nyt Pohjola Vakuutus.

Vakuuttamisnäkökulmasta esimerkiksi talvirenkaiden vaihtaminen sähköautoon voi siis olla riskialtis toimenpide, eikä vakuutus korvaa asiakkaan omasta selvästä huolimattomuudesta johtuvaa itse aiheutettua vahinkoa.

Onpa hyvä syy olla ostamatta kun sitten ei saa tunkata autoa väärin :D Voi herranjestas tätä yksinkertaisuutta. 

Vierailija
25/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi niin paljon rahaa, että voisi ostaa sähköauton, niin ostaisin ennemmin nykyiseen autooni 10 litraisen v8 bensiini moottorin.

Vierailija
26/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi niin paljon rahaa, että voisi ostaa sähköauton, niin ostaisin ennemmin nykyiseen autooni 10 litraisen v8 bensiini moottorin.

Onko sulla amisviikset maidossa, kun noin kovan koneen hankkisit.

V koneet ovat paskoja vs suora koneet, sen tietää patteripellekin.

Vierailija
27/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästö. Ajan paljon, joten hintaero tulee katettua selvästi ennen käyttöiän loppumista. Samalla joku vähemmän ajava sai vanhasta autostani hyvän ja edullisen ajopelin.

Vierailija
28/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö on täysi vitsi, kaveri vaihtoi takaisin dieseliin kun sähkö autosta loppui virta kesken matkan. Tutkijoiden mukaan maapallon raaka-aineet eivät riittäisi edes siihen että kaikki vaihtaisivat autonsa sähköiseen kulkupeliin. Ilmeisesti vihreille käy se että saastuttavat kaivokset ovat kehitysmaissa eikä näin näy Suomi luonnossa.

Vierailija
29/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaihtaa vielä renkaansa itse vuonna 2022? Sitä varten on olemassa ostopalvelut, muun muassa rengashotellit.

Rengashotelleissa vtuttaa mm. niiden harjoittama renkaiden pakkomyynti. Tyrkyttävät uusia renkaita joka vaihdon yhteydessä. Siksi vaihdan itse.

Vierailija
30/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkö on täysi vitsi, kaveri vaihtoi takaisin dieseliin kun sähkö autosta loppui virta kesken matkan. Tutkijoiden mukaan maapallon raaka-aineet eivät riittäisi edes siihen että kaikki vaihtaisivat autonsa sähköiseen kulkupeliin. Ilmeisesti vihreille käy se että saastuttavat kaivokset ovat kehitysmaissa eikä näin näy Suomi luonnossa.

Kaverin kummin serkun kaiman pensaromu räjähti tielle, siksi ostin täyssähkärin.

Vierailija
31/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Ohisalo kehotti. Minusta tulee varmaankin rikas kun vaihdan sähköautoon. Uskon siis maan parasta sähköautoasiantuntijaa ilmastoministeri, ex-köyhyystutkijaa ja asuntosijoittajaa M. Ohisaloa.

Maria Ohisalo Joensuussa: ”Kun diesel-auto vaihtuu sähköautoon, poistuu omasta taloudesta yksi huoli”

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c6c6babe-e6f3-4dd5-a9d2-bf903ff48…

Vierailija
32/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin koska haluan totella valtiovallan käskyjä. Otin myös 4 rokotetta. Seuraavaksi muutto Helsinkiin pikkuruiseen 20 m2 asuntoon ja pois täältä maalta koska kuulemani mukaan olen onnellisempi multikulttuurillisessa ympäristössä. Samalla luovun rakkaista isoista koiristani koska olen kuulemani mukaan onnellisempi ilman niitäkin enkä halua että tummat kaupungissa pelkäävät minua koirieni kanssa. Lisäksi saisin täällä maalla elää työttömänä ja pärjäisin hyvin mutta kaupungissa kuulemma pienipalkkainen on hyvin onnellinen tehdessään työtä josta maksetaan 1300 ja loput toimeentulotukena ja asumistukea. Voi tätä onnen määrää kun tekee niin kuin käsketään.

Vierailija
33/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengashotelleissa vtuttaa mm. niiden harjoittama renkaiden pakkomyynti. Tyrkyttävät uusia renkaita joka vaihdon yhteydessä. Siksi vaihdan itse.

Ei ole ikinä tyrkytetty mutta en kyllä ajakaan alle 5 mm pinnoilla. 

Vierailija
34/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin kummin serkun kaiman pensaromu räjähti tielle, siksi ostin täyssähkärin.

Otan osaa valinnastasi, RIP "sähkömopollesi"

Vierailija
35/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun motiivinani on säästö. Vaihdan nykyisen vanhan, vaikkakin toimivan 2000€ bensa-opelin, 86.000€ Teslan Long range S:ään, 4000€ euron vakuutuspaketilla, 2000€ huoltopaketilla, 1500€ lisääpillä ja muutamalla tonnilla tarpeellisia lisävarustuksia sekä 15.000€ kodin sähköremonttiin teholautausta varten. 

Säästän sähkö/bensassa vuodessa 300€. Kannattaa.

Vierailija
36/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin takaisin dieseliin, kun joku halusi ostaa kovaan hintaan sähköautoni. Muutama tonni lämmitti mieltä ja lompakkoa ja uusi pienikulutuksinen diesel on melko kiva ajaa. Raha oli siis oma motivaattorini, kannatti ostaa ja myydä samantien.

Vierailija
37/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu ärsyttää käyttövoimakiihkoilijoita. Kiva nähdä, kuinka heidän miehinen itsetuntonsa rapistuu sähköauton lähellä.

Vierailija
38/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halu ärsyttää käyttövoimakiihkoilijoita. Kiva nähdä, kuinka heidän miehinen itsetuntonsa rapistuu sähköauton lähellä.

Tämä. Jotenkin hivelee noitten mielenterveyden luhistuminen.

Vierailija
39/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä tyrkytetty mutta en kyllä ajakaan alle 5 mm pinnoilla. 

Tyrkytys alkaa kun 1mm on kulunut.

Vierailija
40/1739 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa valinnastasi, RIP "sähkömopollesi"

Kieltämättä aika levollista kun autohold pitää paikallaan valoissa ja ACC:lla lähtee liikkeelle automaagisesti. Ymmärrän, että joillekin kepin vatkaaminen on oleellinen osa identiteettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme