Kuoletko mieluummin nälkään kuin syöt pahaa ruokaa?
Siis ruoan kalleuden vuoksi kun ei ole varaa syödä juustoa, maitoa, kalaa, tomaatteja jne.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Av-mamma nyt tuntuisi vaikka kuolevan ennen kuin syö ranskalaisia ja nakkeja tai eineslihapullia.
Että se siitä ruoan arvostuksesta ja afrikan nälkäänäkevistä.
Olen köyhästä perheestä. Ennemmin kuolen kun syön puuropaskoja. Niitä söin lapsena ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yltäkylläisyydessä elävien palstalaisten mielestä.
Luulet ihan väärin. Tuttua on mannapuuro ilman suolaa ja peruna ilman suolaa ja voita. Ehkäpä sama ei kiinnosta uudelleen?
Nämä, jotka sanovat niin varmana, ennemmin kuolen kuin syön jotain josta ei pidä. Onko teillä ollut tälläinen tilanne koskaan lähellä, kun tieto on niin varmaa? Taitaa olla niin, että tiedossa on se että saa jotain parempaa, kun vähän aikaa kiukuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yltäkylläisyydessä elävien palstalaisten mielestä.
Luulet ihan väärin. Tuttua on mannapuuro ilman suolaa ja peruna ilman suolaa ja voita. Ehkäpä sama ei kiinnosta uudelleen?
Minäkin olen köyhästä perheestä ja monesti ruoka loppui tai se oli juurikin puuroa ja leipää. Vuosia meni, että en varsinkaan puuroa syönyt, mutta kummasti se on taas alkanut maistumaan hintojen nousun myötä. Mitä vanhemmaksi tulen sen vähemmän olen nirso. Elämän kovat reaaliteetit ovat sen minulle opettaneet.
Makuaisti muuttuu syömisten mukana.
Sanoisin kyllä niin kauan kuin olisi oikeasti kyseessä elämä ja kuolema. Sitten maistuisi vaikka puunkuori.
Aloituksen otsikko kuulostaa mun 8v lapselta.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin kyllä niin kauan kuin olisi oikeasti kyseessä elämä ja kuolema. Sitten maistuisi vaikka puunkuori.
Ehkä sinulla on syitä, joiden vuoksi haluat säilyä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen otsikko kuulostaa mun 8v lapselta.
Ja sinä kuulostat maailman huonoimmalta vanhemmalta.
Kaikki ruoka on oikein valmistettuna hyvää. Jätän toki paljon pois ilmasto- ja muista eettisistä syistä, sekä tietysti siksi etten ole rahasta tehty, mutta aika idari saa olla keittiössä ellei saa aikaan hyvää vaatimattomammistakin. Pilaantunut tai pohjaanpalanut on asia erikseen, mutta kyllä sopivasta ruoka-aineesta joka ei ole sössitty tulee aina syötävää, ellei nyt satu olemaan aistiyliherkkä tai kolme vuotta vanha.
Nälkä pistää syömään kyllä huonompaakin ruokaa..siis oikea nälkä
Syömisen tarkoitus on pitää ihminen hengissä, syöminen ei saa olla mikään nautinto, näin sanoi armeijassa luutnantti joka neuvoi myös että syöminen tulee hoitaa mahdollisimman ripeästi ja aikailematta.
Ruoan ei tarvitse olla hyvää,kun se vaan on terveellistä monipuolista.Sanoo ravitsemusterapeuttikin.
Vierailija kirjoitti:
Syömisen tarkoitus on pitää ihminen hengissä, syöminen ei saa olla mikään nautinto, näin sanoi armeijassa luutnantti joka neuvoi myös että syöminen tulee hoitaa mahdollisimman ripeästi ja aikailematta.
Onpa typerä neuvo. Totta kai ruuasta saa nauttia.
Bitteswer kirjoitti:
Ruoan ei tarvitse olla hyvää,kun se vaan on terveellistä monipuolista.Sanoo ravitsemusterapeuttikin.
Näin vain suomalaiset luulee. Terveellinen ruoka nimenomaan maistuu hyvältä.
Suomalaiset ravitsemusterapeutit kyllä suosittelevat mautonta ja ravintoköyhää ruokaa.
No eipä ole vielä tarvinnut nälkään kuolla. Teininä olin ihan äärimmäisen nirso, sen lisäksi oli mielenterveysongelmia ja tuli vietettyä aikaa enemmän itkien kuin syöden, olin vakavasti alipainoinen.
Nyt olen hyvää vauhtia laihtumassa vuosien varrella kertyneestä ylipainosta, paljon on tullut ruokarajoitteita (diabetes, gluteeniyliherkkyys, fodmap), ja yllättävän hyvin uppoaa se ei-niin-hyvä ruokakin, ottaen huomioon tuon aiemman nirsouden.
Mun makuaistilla tuo on kyllä hankala kysymys? En kyllä kuitenkaan pakastimeen laittais niitä punalapputuotteita vaan söisin ne välittömästi.
Mä syön yleensä pahaa ruokaa ja harvoin jotain oikeasti omasta mielestäni hyvää. Mutta olenkin köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Av-mamma nyt tuntuisi vaikka kuolevan ennen kuin syö ranskalaisia ja nakkeja tai eineslihapullia.
Että se siitä ruoan arvostuksesta ja afrikan nälkäänäkevistä.
Mulle kelpaa ranskikset, makkara, nakit, lihis jne.
Olen katsonut kyseisestä kirjasta tehdyn elokuvan. Eloonjääneiden mielestä hammastahnakin oli suurta herkkua, kun he löysivät sitä jostain laukusta. Mutta ehkä pahasta ruuasta voi siltikin kieltäytyä? Ainakin yltäkylläisyydessä elävien palstalaisten mielestä.