MTV: Kokoomukselta miljardien eurojen kattava säästölista sosiaaliturva, asumistuet, ansiosidonnainen leikkuriin
Kommentit (486)
Kokoomus voisi muistaa, että siitä 8 miljardin vajeesta on yli 4 miljardia uusia budjetoituja menoja vanhojen päälle puolustusvoimille meidän sekopäisen naapurin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä noissa listoissa on vialla? Tällä hetkellä ei tarvitse mennä töihin, yhteiskunta antaa joka tapauksessa yli 1200 e/kk erilaisia etuuksia terveelle aikuiselle, jonka mielestä työnteko on orjuuttamista. Siksi on parempi, että yhteiskunta antaa kunnollisen vaihtoehdon eli jos työt ei maita, niin hienoa, ole omillasi. Tuet pienemmiksi ja noin 80 000 pitkäaikaistyötöntä saa miettiä, onko valintansa oikeasti se paras mahdollinen.
Mistä ihmeestä tuon 1200e saa? Mä olen työtön ja saan 700e työmarkkinatukea.
Noilla tuloilla saa myös asumistukea.
Ei saa, jos asuu pienituloisen puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä noissa listoissa on vialla? Tällä hetkellä ei tarvitse mennä töihin, yhteiskunta antaa joka tapauksessa yli 1200 e/kk erilaisia etuuksia terveelle aikuiselle, jonka mielestä työnteko on orjuuttamista. Siksi on parempi, että yhteiskunta antaa kunnollisen vaihtoehdon eli jos työt ei maita, niin hienoa, ole omillasi. Tuet pienemmiksi ja noin 80 000 pitkäaikaistyötöntä saa miettiä, onko valintansa oikeasti se paras mahdollinen.
Ei saa, jos asuu pienituloisen puolison kanssa.
Eikä lainat ole laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 560 netto, kun minimieläke 900 netto.
Ihmiset halutaan pudottaa työmarkkinatuelle.
Suomessa kuolee noin 5000 ihmistä kuukaudessa ja halutaan pitää huoli, että perikunnan asuntoja ei osta kukaan ja kaupan ala ja palveluala ajetaan alas.
570 euron kuukausi korvausta saavana en ymmärrä miksi muiööe maksetaan paremmat korvaukset tai jopa lomautuspalkkaa vuosia. Miksei ole kaikille sama?
Mene töihin niin ei tarvitse kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, nythän on osa-aikatyöntekijöitä, kun työtunteja ei anneta ja joutuvat hakemaan sitten asumistukea ja toimeentulotukea.
Mutta orpon mielestä tähän on ratkaisu, leikataan tuet pois. Sitten ne elävät makeesti, kahdellakympillä saa ruokaa viikoiksi. Orpo ja Sarkomaa, mielisairaita.
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen korvaus tehdystä työstä jolla maksaa asumisen ja elämisen, tukia ei tarvita. Nollasoppareilla ja 8€ tuntipalkoilla joissa työtä 5h/päivä, niilläkö elää?
Orpo olet säälittäväidiootti.
Idiootti ei pysty tuollaiseen pahuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudistuksilla sosiaaliturvaan, työttömyysturvaan ja asumistukeen kokoomus haluaa varmistaa, että työn vastaanottamisesta tulee aina kannattavaa.
Työn vastaanottamisesta tulee aina kannattavaa, kun maksetaan työstä kunnon korvaus.
Tämä. Kumma kun ei mene korkeakoulutetun kokoomuslaisen kaaliin.
Asumistukeen ja toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot.
Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja, ei saa omistaa kesämökkiä eikä metsää eikä venettä jne. esim. jos tulee yllättävä irtisanominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan saa.
Sitten perheelläsi on muita tuloja. Turha nillittää.
Paljonko yritystuista leikataan?
Vierailija kirjoitti:
No ansiosidonnainen joutaa mennä ensimmäisenä. Se on suorastaan suunniteltu tukemaan paremmin ansaitsevien työttömyysjaksojen pitkittymistä jos työt jostain syystä loppuvat. Passivointimekanismi.
Aijaa. Ites kun jäin työttömäksi YT:n seurauksena niin kyllä se ansiosidonnainen oli sitä tasoa että kyllä hain uutta työtä ihan heti koska mielummin teen työtä mistä saa ihan oikeaa palkkaa kuin kitun millään ansiosidonnaisella. Ihmisillä on joku ihmeellinen ruusuinen kuva ansiosidonnaisen tasosta ja kuvittelevat että se on tie oloneuvoksen oloihin. Ei se kauheasti lämmitä jos tulot yhtäkkiä tippuu 50 % varsinkaan tällaisena inflaatioaikakautena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan saa.
Sitten perheelläsi on muita tuloja. Turha nillittää.
Suomessa 2 työtöntä ja työtön ja työssäkäyvä saattaa saada saman rahan, koska kun puoliso tienaa 1600 netto niin ei 4 hengen perhe saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Eli jos perheessä toinen työtön niin toisen työnsaanti ei nosta perheen tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Niin, nythän on osa-aikatyöntekijöitä, kun työtunteja ei anneta ja joutuvat hakemaan sitten asumistukea ja toimeentulotukea.
Mitä tarkoitat, että työtunteja ei anneta? Jos töitä ei ole kuin 4 tuntia päivässä, niin mistä ihmeestä työnantaja repii palkan lopuille 4 tunnille? Vai sopisiko sellainen systeemi, että teet sitä omaa työtäsi 4 tuntia päivässä ja sen jälkeen siivoat 4 tuntia muissa yrityksissä, työnantaja toki maksaa palkkasi. Saisit täydet tunnit, töihin tulisit klo 4:00 ja kotiin lähtisit klo 12.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat, että työtunteja ei anneta? Jos töitä ei ole kuin 4 tuntia päivässä, niin mistä ihmeestä työnantaja repii palkan lopuille 4 tunnille? Vai sopisiko sellainen systeemi, että teet sitä omaa työtäsi 4 tuntia päivässä ja sen jälkeen siivoat 4 tuntia muissa yrityksissä, työnantaja toki maksaa palkkasi. Saisit täydet tunnit, töihin tulisit klo 4:00 ja kotiin lähtisit klo 12.
Esim. kaupassa saa vain 20 - 30 työtunteja. Ei voi ottaa toista työtä, koska työnantaja ei työvuoroja sovittele.
Jos palkka ei kelpaa, voi ryhtyä yrittäjäksi. Ihme nillitystä tämä, että pitää saada kunnon palkka. Palkka on sen kokoinen, minkä verran tuottaa yritykselle eikä sen kokoinen, paljonko työntekijä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. kaupassa saa vain 20 - 30 työtunteja. Ei voi ottaa toista työtä, koska työnantaja ei työvuoroja sovittele.
Yleensä vain esimiehillä on kaupassa täydet työtunnit, muilla 20 -30 ja he hakevat soviteltua päivärahaa lisäksi tai asumistukea ja toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sinulle pitäisi antaa työtunteja, jos ei ole asiakkaita ja riittää, että paikalla on 2 myyjää 3 sijasta?
Toisaalta nimenomaan kauppojen pitäisi ryhtyä myymään myyjiään siivoojiksi, siinä voittaisi kaikki. Myyjä saisi täydet tunnit, kun puuttuvat 10-20 tuntia olisi siivousta esimerkiksi ennen aamuvuoroa tai iltavuoron jälkeen.